Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole tullut kummassakaan raskaudessa mitään mielitekoja tai ällötyksiä ruoan suhteen. Tai no, välillä teki mieli jotain raikasta ja kylmää mehua (esim. ananas tai appelsiini).
Esikoisen raskausaikana yksi maito-hunaja saippuan haju sai lähes tulkoon laatan lentämään ja sitä tai sen hajuista saippuaa ei ole meillä sen jälkeen näkynyt.:stop:

Täällä kaikenlainen lihan valmistus ällöttää, ja myös edellisenä päivänä valmistettu liha. Himoja ei oo paitsi lakritsi koko ajan koska se on ainut karkki mitä syön. Viime yönäkin näin unta siitä :D oivoi.

Ainahan se taitaa olla niin, että niitä asioita tekee mieli, mitkä on kiellettyjä, tai ainakin vältettävien listalla :P Mulla on tuo lihaällötys laantunut jo ainakin vähän. Tomaattia ei tee vieläkään mieli, toivottavasti se nyt ei sitten jää kestoällötykseksi, ja sitten sen takia pois ruokavaliosta, kun aiemmin olen siitä tykännyt :(

On ehkä luojan lykky, etten ole kertaakaan oksentanut. Olen sairastanut aikuisiällä vain 2-3 mahatautia tähän ikään mennessä, ja niistä on jokaisesta jäänyt aina jokin ruoka tai juoma ällölistalle. Glögiä en voi sietää ollenkaan, ja toinen on sellainen tuoresalaatti, jossa on etikkakastike (en muista valmistajaa, mutta taisi siinä olla kurkkua ja kaalia ainakin). Onneksi sekä kurkku, että kaali, maistuvat edelleen kuitenkin, mutta sitä tiettyä salaattia en enää pysty syömään. Mandariinitkin on nou nou, kun joskus nuorena tuli ryypiskeltyä viinaa mandariinimehun kera, kun ei ollut muutakaan lantrinkia, seuraavana aamuna oli törkeän paha olo ja krapula, niin siinä jäi sitten mandariinitkin ällölistalle :D

Täällä mies ja esikoinen söi maksalaatikkoa. Kyllä teki mieli ja haarukallisen maistoinkin, hyi hyi minä :grin Mut eipä se ollutkaan kovin hyvää :hilarious:
Täällä ei ole enää oikein mitään ällötyksiä mutta kahvia ei tuu enää keitettyä. Juon kyllä jos joku muukin juo.
Jopa se ällöttävimmän jauhelihan paisto ja syöntikin onnistuu :)

sanmarie, Mainitsit maksalaatikon niin se järkyttävä himo nosti päätään! Mutta heti perään kun sanoit ettei ollu niin erikoista niin olin että huuh, ehkä ei tarttee harmitella sitä. Lohduttaudun siis sillä, kiitos tästä. :grin

Täälläkään ei kahvi maita vieläkään.
Laten oon saanut alas joskus. Maistuukohan enää koskaan. :p

sanmarie, Mainitsit maksalaatikon niin se järkyttävä himo nosti päätään! Mutta heti perään kun sanoit ettei ollu niin erikoista niin olin että huuh, ehkä ei tarttee harmitella sitä. Lohduttaudun siis sillä, kiitos tästä. :grin

Täälläkään ei kahvi maita vieläkään.
Laten oon saanut alas joskus. Maistuukohan enää koskaan. :p

Mullakin oli joku viikko sitten kauhea maksalaatikkohimo. Onneksi sitä ei tässä taloudessa muutenkaan syödä niin ei oo tullut kiusausta. Mä en juo kahvia mutta teetä kylläkin, ja nyt oon ollut sitten ilman sitä reilut 2 kuukautta kun ei o tehnyt mieli.

Miksi tuli kahteen kertaan? :banghead:

Miitu, ei ollut ollenkaan niin hyvää kuin kuvittelin :grinMies oli onneks muaki ajatellu, kun toi itselleen ja esikoiselle maksalaatikkoa ja mulle kaupan pizzan :happy:

Mulla on tässä ja edellisessä raskaudessa tehny kovasti mieli appelsiineja, voisin syödä niitä vaikka viis päivässä. :p

Korvapuustihimo vaivasi kans viikkoja, eilen sain sit leivottua gluteenittomia puusteja. :)

Maksalaatikko ois kans niin namia. Ja sushi ja graavilohi...

Ällölistalla on erityisesti mifu, tein alkuraskaudesta just kasvissosekeiton, jota söin mifun kanssa ja siihen tuli ihme traumat (myös siihen keittoon).

Brrr, tulee ihan kylmänväreet ku pelkästään ajattelee Mifua... Hyih.

Oksettaa ajatuskin kanaruuista ja oksennus lentää kun haistaakin tupakan ja vielä vahvempana on sähkötupakan nesteiden haju[emoji40] ja mielihaluina suklaa, suklaakiisseli, viinirypäleet, kaakao nyt suurimpina[emoji119]

Oksettaa ajatuskin kanaruuista ja oksennus lentää kun haistaakin tupakan ja vielä vahvempana on sähkötupakan nesteiden haju[emoji40] ja mielihaluina suklaa, suklaakiisseli, viinirypäleet, kaakao nyt suurimpina[emoji119]

Mulla sama tosta sähkötupakan nesteiden hajusta. Mies siis polttaa sitä.. siis tällä hetkellä ne hajut on jotain ihan kauheeta. :D

Jee, nyt kahvin himoa on ollut havaittavissa muutamana aamuna! :grin

Oon vaan punninnut juonko tavan kahvia kupin (piristää! :happy:) vai kofeiinitonta..
Esikoisen odotusaikana jätin kahvin ja imetysaikana join vain kofeiinitonta. Poika ei olekkaan tottunut kofeiiniin vaan huomaa heti levottomuutena jos kofeiinipitoista on nautittu.
Minulle sitten myöhemmin selvisi että olisikin hyvä jos vauva jo tottuisi masussa pieniin määriin kofeiinia.. Nyt mietin päteekö tähänkin että kohtuus kaikessa, vai täytyisikö olla tosiaan ilman kahvia taas odotus- ja imetysaika. (Eli pitkä aika :sorry:)

Mulla on aamukahvi palannut ruokalistalle viime viikolla, toisinaan maistuu myös iltapäivällä. Suklaakin on tehnyt paluun, ekat viikot jo hajukin inhotti suunnattomasti. Tällä hetkellä varsinaisia ällötyksiä ei ole mutta monet ruoat ovat alkaneet närästää ihan tolkuttoman paljon. Illalla ennen nukkumaanmenoa saa harkita pitkään mitä suuhunsa panee ettei kesken unien tarvitsisi nousta nikottelemaan...

Täytyy toivoa että täälläkin menis ällötykset pikkuhiljaa ohi. Eilen päädyin tekemään täysin mautonta ruokaa kun kaikki mausteet ällötti jo ajatuksena. Soijakastiketta olisi tehnyt mieli mutta se oli loppu. Kahvia en voi edes kuvitella juovani, enkä kyllä ole varma haluanko enää edes siihen kofeiinikoukkuun takaisin.

Kahvi on joo paha. Eilen herätessäni haistoin kahvin kun tulin alakertaan ja sain heti juosta vessaan oksentamaan. :/

Kahvia tekis mieli juoda enempikin, mut aiheuttaa kyl semmoset tärinät ja sydämentykytykset, ettei pysty. Tyydyn siis kohtuukokoiseen aamusumppiin...

Yhh, täytyis saada jotakin tolkkua näihin syömisiin, nimim. vedin just iltapalaks puoli pussia juustonaksuja. :rolleyes:

Takaisin