Menkat

Ne menkat voi olla pitkääki sekasin raskauden ja imetyksen jäljiltä. Mullaki on ollu jo neljät ja sit lisäks kolmet semmoset kahenpäivän vuodot.

Kannattaa tehä raskaustesti varoiks, ennen ku soittelet mihkään. Mul itel ainaki sellai fiilis et sitä ne kysyy siel ensimmäisenä, et ootko tehny.
 
Ai kauhee! Se tästä vielä puuttuski, että ois raskaana. Varsinkin kun täällä aikasemmin toitotin kovaan ääneen, etten voi ymmärtää ihmisiä jotka on raskaana tietämättään ja käy vatsakivuista lekurissa ja poksahtaa siellä.
Ja niin musta tulis taas elokuun mamma :D
 
Haha, ystäväni ystävälle kävi niin että synnytti lapsen tuossa kesällä. Synnytyksestä oli kohtuun jäänyt jotain jäänteitä joita meni sitten noin 1,5kk päästä synnytyksestä poistattamaan sairaalaan. Sairaalassa oli sanottu, että ei voitu jäänteitä poistaa koska kohdussa on uusi alkio :) Kuukautiset eivät siis olleet alkaneet, sisaruksille tulee ikäeroa noin 11kk :grin
 
Mulla alko viime perjantaina menkat. Plää. En muistanukkaa kuinka Ärsyttävää tää on.. mutta ri ainakaan tarvii valittaa menkka kivuista ku on synnytyksen kokenut:D
 
Mullakin oli ekat öljynvaihto viikot viime kuussa ja ovulaatiot on tehny sika kipeetä. Ei ollu ennen raskautta näin kivuliaat. On pitäny ottaa särkylääkettä että pääsee käveleen :confused: Ristus sentään näitä naisten vaivoja :smiley-angry016
 
Joo tua muualla jo kerroinki, että mulla menkat on kipeemmät, kun ne synnytyksen supistukset. Pysyy onneks edes hetken kurissa särkylääkkeellä, mut hieno yrittää pojan kans pärjäillä kaksin kauheissa tuskissa. Blääh... Toivottavasti edes noi minipillerit auttais hieman ajan kanssa. Ihan sontaa toi, että synnytyksen jälkeen ei oo enää niin kipeet menkat. :angry3
 
Mullakin ihan sama et menkat on kyllä paljon kivuliaammat kun ne supistukset oli. Oikeen kauhulla odotan ensimmäisiä kuukautisia kun eivät ole viel tulleet kun täysimetyksellä mennään. Sielä samalla kun synnytin niin kerroin kivuliaista menkoistani niin se kätilö sano et ne kuulemma valmistaa naista synnytykseen :eek: joo no ihan kiva..joutuu vaan tavallaan sitten joka kuukausi synnyttään uudestaan vaikkei sieltä edes mitään muuta tule kun verta..
 
Mä en koskaan ole kokenut menkka kipuja,mutta noi ovulaatiot.....eilen multa poistettiin alaviisaudenhammas mutta yöllä mut herätti helvetillinen oviskipu :sad001 ei pysty kävelee kun tärähdys sattuu niin kauheesti.Onneks oli burana purkki yöpöydällä hammasta varten.
 
Täällä alko vaihteen vuoks menkat; kierto kesti nyt peräti 23päivää ja ilman mitään parin päivän välivuotoja. Ja nyt näyttäs olevan runsaammatki ku aiemmin, joten josko ne nyt alkas normalisoitumaan ja toivon mukaan myös säännöllistymään.

Esikon ajoilta kans sama juttu 3-4vk kiinteiden alottamisesta alko oikeat menkat, siihen asti oli sellasii epämääräsii vuotoja.
 
Kyl oon nauttinu tästä ajasta kun ei oo tarvinnu juhlia japanin lippupäiviä... Mulla oli kauheet pms-kivut.. se oli lääkärin selitys. Vuosia alkoi aina pari viikkoa ennen kuukautisia sattumaan ja polttelemaan ja piti oikein kuumavesipullolla aina helpottaa kipuja.. särkylääkkeet ei auttanu yhtään, enkä mä niitä mielellään syökään. Sitten kättärillä tutkittiin paikat endometrioosin takia yms. Mitään ei löytynyt. Kaikki paikat oli kunnossa ja siistit ja olin terve. Ainoa selitys kahden viikon kipuilulle oli sit ne pms-oireet. Nii ja ovulaationipistelyt siinä sivussa. Mulla noita kipuja esiintyi vaan vasemmalla puolella.. En kaipaa kyl niitä....
 
Mäki jännää millaseks noi menkkakivut mulla kehittyy. Mull oli ennen Tyynen odotusta tosi kivuliaat menkat. Just sellai minisynnytyskokemus, ku ihan selkeesti supisteli. Ja pari päivää ennen ku vuoto alko, alko hirveet hermosäryt ympäri lantiota; siihen autto piikkimatto, tehosydän ja 100mg ketomex combina. Yksittäin ei ollu mistää hyötyä. Muita särkylääkkeitä ei ees kannattanu koittaa ku niist ei ollu pienintäkä hyötyä.

Nyt täl kerral mul on ollu lähinnä maha kipeenä, eikä ees kovin kippe oo ollu. Tai no mul on nyyää jatkuvasti toi tehosydän tos vatsan seudul pikkareis kiinni, ni voi olla et se vähän on kipua lievittäny. Nykyää vaik ei ois ees menkat päällä, ni pakko sitä sydäntä käyttää ku muuten tulee se inhottava paineen tunne tonne vatsaa ja nivusiin :sad001

Saa nähä miten seuraavat menkat sitte. Ku esikon syntymän jälkee ne pikkuhiljaa muuttu kivuliaammiks. Ja nyt on jopa niin runsaat menkat et sellaset on viimeks ollu joskus ennen esikon odotusta.
 
Täällä ei menkkoja näy ei kuulu... tein muutama viikko sitten raskaustestinkin ja tänään ihan pelästyin kun aamulla oli ihan törkeen paha olo ja kävin yökkäilemässä vessassa. Laitan sen matalan verensokerin piikkiin kun yöllä oli kauhee nälkä enkä aamulla ehtinyt syömään ennen yökötystä. Mut silti pelottavasti muistu mieleen edellinen kerta kun samoilla oireilla tein positiivisen testin.
Pakko hakee huomenna uus testi :eek:
 
Millonkahan lie alkavat... kai pitäs imetyksen vähentyä.. Ikävä ei oo kyl menkkoja ja niitä kipuja ollu. Pikku kakkosta vois alkaa kohta tekemään. Jos hyvä tuuri käy, nii ei kauan tarttis menkoista kärsiäkään... hihhih.
 
Täällä alkoi menkat kun tissittely väheni kiinteiden myötä.... En olisi kaivannut niitä ollenkaan.
 
Täällä ei oo vieläkään alkanu, vaikka muksu jo kiinteitäkin syö. Ikää yli 6kk jo. Enkä kaipaa edelleenkään niitä.
 
Sinbbu No niinhän mä tein, tossahan tuo poika tuhisee. Kesä-heinäkuun vaihteessa 2012 alkoi menkat ja joulukuussa tuli positiivinen raskaustesti :grin

Mullakaa ei oo yhtää niitä ikävä.. Ja saas nähdä mitä ne on ku tosiaan viimisen noin 3,5 vuoden aikana on yhteensä tullut noin 5 menkat.. Hmm, voi hieman olla kierto ja elimistö sekaisin :grin (ja kun toivottavasti tän imetys kestäis ja menkattomuus ainakin sinne elokuulle niin sitten olis jo 4 vuoden aikana..Huhuh!)
 
Takaisin
Top