Menkat

Mulla on onneks ollu aina säännölliset, joskin stressille alttiit menkat.. eli jos on stressiä, nii jää välistä. Mä en halua tosiaankaan pillereitä enkä ehkäisyrenkaita yms paskaa kehooni, montaa on kokeiltu ja mikään ei sovi.. sitä kierukkaa harkitsen sitten, kun lapsiluku on täynnä.
 
Hankalaa on... Mä olin ihan varma, et sais vuositolkulla yrittää vauvaa, just sen takia, ku ei mitään säännöllisyyttä ollu. Pari ekaa kuukautta oltii, et jos nappaa, ni ok. Sit kolmantena oikein yritettii ja sehän napsahti. Ei mun mielenterveys ois varmaan kestäny vuosia :D Toivottavasti seuraavakin onnistuis helposti.
 
Meil meni puoltoista vuotta saada tää eka aikaan, säännöllisyydestä huolimatta. Sit kun oikein pari kuukautta ovista tikutin ja pupuiltiin illat läpeensä nii tärppäs.. toivottavasti seuraava tulis vähä helpommalla. :D
 
Mä en enää tiiä onko mulla ollenkaan ees kierrot käynnissä. Välil on kaikki menkkaoireet, ja ne kahet menkat silloin alus olikii. Mut sen jälkee on tullu isänpäiväviikonloppuna kahtena päivänä vähän rusehtavaa vuotoa pikkuhousunsuojaa ja tän kuun ekana viikonloppuna oli sama juttu. Toisaalt jostai luin et menkat voi kestääki vaan sen kaks päivää, mut on ne mul aina kestäny 5-7 päivää...
 
Varasin tänään ajan kierukan laittoon. Laskin, että viimeinen pilleri olisi 7.1. eli ajattelin harmissani, että pitää ostaa uusi satsi, mutta arvatkaa sanoiko täti puhelimessa, että tässä olisi 7.päivä klo.9 aika :excited001 JEE!!
Ja kysyin myös jo 2.päivä tätä kuuta kierukasta infoo, mutta en voinut tulla tänne kirjoittamaan sen sormeni takia, että kun mulle joku sanoi, että cerazettes pillerit ovat sama, ku hormonikierukka, mutta se olikin sillai, että ehkäisykapselit ja kierukka ovat enempi sama, ku pillerit ja kierukka :happy119 Eli siinäkin tuli toivoa, että kierukka sopisi mulle. Menkkoja ei ole kuulunut ja, jos se tuuri käy niinku kaikilla muilla kierukka-tutuilla, niin niitä ei taida tulla ollenkaan :smiley-angelic001
 
Enpä olisi uskonut, että rupean menkkoja kaipaamaan. Ei ole kuulunut, ei näkynyt. Sitten kun ne joskus alkavat olen luultavasti että "argh" :) .
 
Puuh.. täällä jo toiset menkat =( Poika täyttää vasta viimeinen päivä 4 kk.. Täysimetyksellä ollaan menty mutta huomasin jo kuukausi sitten kun menkat oli että maidon tuotanto väheni tooosi paljon. Nyt jänskättää miten maitoa riittää..
 
Meijänkin poika täyttää viimenen päivä 4kk ja täysimetyksellä mennään. Vieläkään ei oo menkkoja tullut eikä edes tunnu siltä et ne enään ikinä sieltä tulis.. Hyvä sinänsä kun ollaan aina mietittykin et poika olis se meidän ainut silmäterä :wink Mulla kierukan laitto vasta helmikuun lopussa ja pelottaa ihan sikana :S entä jos se sattuu tai jos se menee jotenkin pieleen. En oo ikinä ennen käyttäny minkäännäköstä ehkäsyä joten muutkin haittavaikutuksen mietityttää.. En nyt tiä tuliko tää romaani oikeeseen keskusteluun mut tuskimpa tuo haittaa
:)
 
Mulla tullut tasan tarkkaan yhdet menkat joskus lokakuun lopulla ja toisia sit ei näykää. Monesti oon ollut silleen, et nyt varmaan alkaa mut ei vaan näy. Vähän jo meinas jännittääkin, kun voin hieman huonosti pari päivää ja eilen meinas taju lähtee saunan jälkeen, että ei kai vuoden takainen toistu. Noh toivottavasti nää menkat nyt vaan tulee miten sattuu. Ei huvittais rueta mitään testejä ostamaan ja toivon nyt kerrankin, että nuo menkat tuolta vaan tulis.
 
Mulla ei ole vielä pienintäkään oiretta menkkojen alkamisesta. Viimeksi alkoi vasta kun esikoinen oli reilun vuoden, kun olin imetyksen lopettanut. En kyllä menkkoja yhtään ikävöi, mutta saisivat alkaa taas imetyksen lopettamisen jälkeen, kun sitten mahdollisesti ruvetaan yrittämään kolmosta :)
 
mulla on ollu vissii jo kolmet menkat.onneks on nyt ruvennu tulee säännöllisesti ni tietää koska ne alkaa ja koska loppuu.mut ne pms:sät on vaan aivan hirveet!
 
Äh heräsin yöllä helvetinmoiseen vatsakipuun...veti oikein tonne takapuoleen saakka,epäilyt heräsi heti kun tunnistin kivun.Kaivoin kätköistä mun digitaalisen ovulaatio testin ja kaksi sydäntä ja YES.
Eli menkat alkanee parin viikon sisällä...ääääääääää.....
 
Täällä menossa jo kolmannet menkat ja säännöllisesti on tullu ekoista alkaen. :thumleft Ens kuussa olis ehkäisyimplantaatin laitto ja jännittää! Aika monella vissiin tiputtelua koko ajan ja menkat tulee ihan kuinka sattuu. Mun tapauksessa ne vois joko niukentua tai loppua kokonaan, kiitos. :grin Vieläkin epäilyttää, että onkohan ihan järkevää maksaa siitä se joku 200 euroa, kun kumminkin ruvetaan seuraavaa yrittämään aika varmasti vuoden päästä... Mut kun ei vaan milläin jaksais muistaa niitä pillereitä.
 
minkä merkkisen implantin suviii saat?mulla oli jadelle ja ekan vuoden-kahen aikana ei tullu menkkoja mut sit rupes tulee ja joka kk kesti pidempää,sit poistatin sen kun menkat rupes kestää 22 päivää.:confused:
 
Nexplanon 68 mg implantaatti. Onkohan kellään kokemuksia?
 
Oli tullu pieni ruskea tahra pikkareihin... siitä on ny neljä päivää. Mut ei näy tosissaan mitään.. välillä on sellainen menkkamainen tunne vatsalla.. ei tarttis vielä alkaa.

Ps.. ei ollu lusikallisesta kyse... :wink
 
Siis mitä ihmettä?menkat alko taas!ilman minkäänlaisia ennakko varotuksia.jokunen päivä sitte oli alavatsa kipua ja alavatsaa painaessa siihen sattu selkeesti,mut oletin että se ois ollu ovulaatiokipua,no ei näemmä ollu.onneks ens viikolla täytyy soittaa aikaa kontrollikäynnille ni samalla saavat luvan selvittää et mistä noi alavatsa kivut johtuu.ihmetyttää vaan kun ne kivut häviää menkkojen ajaks mut sit tulee takas kun menkat loppuu.
 
Mullakii on alavatsa kipuillu vähä väliä. Nyt on taas menkat pääl, ja taas kävi niin et eka kesti viikon vuoto, sit viikko taukoo ja nyt on vuotanu 5 päivää. Sellast rusehtavaa vuotoa, niin et pelkkä pikkuhousunsuoja riittää. Mut ne kivut. Mul särkee alamahaa ja välist myös selän puolta vuodon kera ja ilmankii. Nyt alkanu miettii et oisko joku tulehdus tuolla :schocked028 Vai mistä johtuu.
 
Onko täällä vielä muita joilla ei oo menkat vielä alkanu? Täällä ei oo, eikä oo ikävä. Vauva jo yli 5kk.
 
Bettie, mul on ihan samaa. Yhet kunnon menkat siis ollu, jätkä kohta 5kk. Kirkasta valkovuotoo on ihan älyttömästi. Mut voi jösses noita alavatsakipuja, tänäänki piti kippurassa olla, ku sattu. Sen takia aikoinaan pilleritki alotin, ku oli kivuliaat menkat. Tää on vaan uutta, et sattuu jo ennen ku ne ees alkaa. Eikä niitä pillereitäkään voi nyt syödä. Kauheeta sanon minä.
 
Takaisin
Top