Menkat

Mullakin edelleen ollut vaan yhdet menkat joskus lokakuussa. Menkat siis alkoivat, mutta eivät sitten alkaneetkaan. Saa nähdä, milloin alkavat taas uudestaan :) pelottaa vaan, ettei sit tietämättään olekin raakaana. Kaks testiä oon joutunu jo mielenrauhan takia tekemään. Toisella kerralla oli heikotusta ja pahaa oloakin, mutta onneksi ei liittyneet lopulta mihinkään.
 
Hömmmss.. täs oon miettiny et onkohan mulla menkat vai mitä nää on..
ruskehtavaa "vuoto/limaa" on nyt parin päivän aikana tullut..mut ei niin paljoo et jäis siteeseen.
Vain kun käy vessas nii papruun jää sitä....Onks muilla samanlaista ongelmaa??
Jos on ni valaiskaa minnuu mit tää o :0
 
taisin tota edellistä juttua kirjottaa hieman unen pöpperössä :D..Siis mulla on pillerit ja yleesä ei kyl niitten aikaan ole tullut minkäänlaista tiputtelua..
 
mulla loppu eilen neljäs liuska pillereitä.ja toi oli eka liuska minkä aikana ei tullu epämäärästä vuotoa.
 
Mie romahdan. nää kuukautiset on niin kivuliaat ja runsaat että ei naurata yhtää... :angry4
 
Voi kamalaa... pärjäilkäähän nitten menkkojenne kans. Mulla ei vieläkään näy, että oon onnellinen. Pitää ostaa uusi kuumavesipullo kotiin, kun oma jäi synnärille ja katosi jonnekin sinne.. mua ei kivuilta pelastanu mikään niin hyvin, kuin täsmähoito lämpöä suoraan selälle ja vatsalle.
 
Mäki oottelen menkkoja taas alkavaks. Nyt kp19 ja eilenä alko tulee jotain rusehtavaa valkovuodon mukana. Pari kertaa ollu hetkellistä mahakipua ja noi nilkkojen kohtupisteet myös kipuillu. Edellinen kierto kesti 23pv, ja nyt näyttää siltä et ei tää ainakaa pitemmäks tule :smiley-angry003
 
Mun ekat menkat synnytyksen jälkee oli ihan järkyt, mut nämä seuraavat on ollu jopa lievempiä kuin ennen. Ovulaatiokipuun jouduinki sit ottaa ihan särkylääkettä viimeks. Tunsin ovulaation kipuna jo ennen raskauttaki, mut nyt sattuu koko alamahaan. Katotaan saako kakkosta koskaan tehtyä jos aina on "oikeaan" aikaan tuollaset kivut :grin
 
Mulla ei tosiaan kerinnyt alkamaan menkat, kun kuukausi sitten laitettiin se hormonikierukka. Myös lääkäri sanoi, että kun ne eivät alkaneet, niin voi paljon varmemmin jäädä nyt kokonaan pois. Sitä odotellessa nyt on tiputellut päivittäin tosi vähän ja toivon, että sekin loppuu siinä luvatun 3kk jälkeen laitosta..
Siis mun menkkani olivat ennen ja jälkeen raskauden ja synnytyksen ihan kamalia vuodon, mutta ei kipujen takia.. Muistan ylä-asteellakin, ku jouduin pari kertaa laittamaan vyötärölle hupparin, ku tuli housuista koulussa läpi :sad010 Se oli kamalaa ja ihan samalla runsaudella aikuis-iälläkin. Kun kestoihin vaipossa menin, niin otin ihan kylmästi oikein paksuja imuja öiksi, ku ei lakanoita viitsinyt aina vaihdella. Ei auta meinaan mitkään "Hyvää yötä"-siteet tälle näiselle ja tampponit pitävät hieman paremmin, mutta ei nekään kunnolla. Eli pliis.. Suokaa mulle ainakin niukemmat menkat kierukan avulla, ellei ne kokonaan lopu :smiley-angelic001
 
Mirabella: Mullakin on ollu ihan järkyttäviä vuotoja kipuineen päivineen. Alotin viime menkkojen alussa pillerit ja ne oli aika normaalit vuotomäärältään ja loppu muutama päivä aikasemmin, kun yleensä. Toivon kans, että multa loppuis kokonaan menkat tai tulis edes vähän normaalimmaks. Mulla on kans kauhukuvia kouluajoilta, ku mitkään siteet ei pitäny ja tuli ohi. Melkein olluki sitte pakko pitää tamppoonia ja siteitä.
 
Hyvä, kun on kanssasisaria tai eihän runsaat vuodot ole koskaan hyvä :smiley-angry003 Mun naapuri on samassa jamassa ja vielä runsaan vuodon lisäksi on ihan valkoinen naamaltaan, ku hembba laskee, niin rajusti, ihan ku siskollani. Itsellä ei onneksi ole sitä ongelmaa, mut reilun viikon ku pelkää housujensa puolesta, niin ei sekään ole kivaa :oops:
 
mä voin mirabella lähettää sulle niitä lääkkeitä mitkä auttaa siihen vuotoo:wink.ei vaa,ootko meinannu hakee siihen mitää lääkettä?
 
Mulle ehdotettiin nuorena keltarauhashormonia, mutta jätin sen sillon välistä ja toisen raskauden jälkeen käytin ehkäsynä sitä pillerinä ja hirmuvuoto menkat kestikin sitten 3 viikkoa eli oli pakko lopettaa niitten käyttö.
Nyt mulla on tää kierukka eli toivotaan, että se auttaa. EN siis vielä tiedä millaset menkkani ovat, kun niitä ei vielä ole ollut. :confused013
 
Vielä ei menkkoja näy. Maha vaihtelevasti kipee, nyt kp22. Jos tästä hyväl tuuril tuliskii jo pitempi kierto, olis kiva saada se jo normalisoitumaan sinne 30 päivän tienoille. Ennen Tyyneä kierto kesti 30-34 pv. Tosin mies taas kehittelee mulle vaikka ja mitä raskausoireita :grin Kuulemma sen kiusaks pamahan heti paksuks, nyt mun hiukset on kuulemma kirkastunu, huulet turvonnu ja sit oli viel joku muuki. Se hiusten kirkastuminen nyt ainaki johtuu siit sitruunasta ja vehnänoraasta, ku elimistö on vähän jo ehtiny puhdistumaa :)

Muoks. Sinällää hauskaa se et mies noit oireit mulle kuvittelee ja kehittelee. Tyyneä ku yritettii ni oli omast mielestäni joka kierros kasapäin raskausoireita :)
 
mä taas täällä oottelen huomista et vois alottaa uuden pilleriliuskan.nää menkat on ihan hanurista,yöt menee pilalle ja lantio huutaa kivusta ja särystä.
 
Äh, helpottaako nää ikinä ?! Ekaa kertaa elämässäni joudun laittaa tampoonin ja vielä siteenki, ku läpi menee. Oon valkosempi, ku meiän lakanat :D
 
Täällä näyttää siltä et kierto vaan venyy nyt kp29 :) Kaikki ne menkkaoireetki loppu tos välis, nyt vaa välillä maha muistuttelee jotain. Ja tää syömishimo.
 
Nii ja noi nilkkojen kohtupisteet on kyl kipeinä, oikee ärsyttävän tuntusta ku vihloo.
 
Takaisin
Top