Menkat

En tiiä tarviiko olla menkat alkanu ennen kierukan laittoa. Mutta sen tiedän et se suositellaan laitettavan kuukautisten aikan, koska silloin se on helpompaa ja kivuttomampaa, ku kohdunkaula on pehmeämpi suu enemmän auki :)
 
öööö,miks kaks ei tykkäystä tohon yhtee mun viestii?siin on vaan just se mitä ehkäsytäti sano.en liiemmin kyllä minäkää siitä tykkää..
 
Muokattu viimeksi:
Juu mua on kans ärsyttänyt noi viestin arvioinnit, ku jos on esim. samaa mieltä, ku IceCream tosta menkkojen kestosta eli ei tykkää siitä, niin sitten, jos laittaa "ei tykkää"-arvioinnin se tarkoittaa tilastoissa negatiivista, vaikka oikeasti tarkoitti, että on samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta halusi tuoda sen julki eri merkillä, ku "samaa mieltä", Jos tosta nyt sai selvää, niin luulen, että se kaks "ei tykkää"-merkintää tarkoitti tota :happy119
 
Mäkin painaisin nimenomaan tuolle neuvolantädin vastaukselle että en tykkää :) Sen sijaan luulin että IceCream on pölliny munkin menkat ja siitä olisinkin kyllä tykänny!

Epäilin, että mulla olis ollu menkat heti jälkivuodon perään, noh 2kk ei kuulunu mitään. Nyt on sellaset menkat että ei tarvi enää epäillä... Hirveitä kipuja ei oo, mutta äääh tätä vuodon määrää. Ja mäkun luulin ennen että kärsin runsaista kuukautisista. Cerazettejä en oo vielä alottanu, mutta söin teini-iässä vastaavia kun oli kierron pituus 14vrk ja menkat kesti 7 päivää, alko olla vähän anemiaa ja ketutusta. Alkuun toimi ihan hyvin, eli kierto "normalisoitui", mutta toisella liuskalla tais alkaa tiputtelut ja sain sit hetkeksi yhdistelmä-e-pillerit. Eli vissiin toi tiputtelu voi olla ihan "normaalia" ja varmaan sitä tulee mullekin jos nuo pillerit aloitan, argh!
 
oukkei,no johan selventi pikkasen.:)
Mulla alko kans nyt sit runsastuu,jos viel kauan jatkaa tol menol ni otan kyl sit noit lääkkeit et toi vuoto loppuu.
mut muistuttaaks muilla se veri sitä jälkivuotoo?
 
IceCream mä tosiaa tarkotin etten tykänny siit neuvolatädin sanomast. Ja näin ollen tarkotin tukea sua tolla "en tykkää" nappulalla. Ite oon kans sitä mieltä et on kyl tosi typerää ku se luetaa suoraa negatiiviseks nois arvostelujutuis. Iteki joskus sellasen saanu ja meni mulkii hetki ennen ku tajusin et sen antaja ei pahaa tarkottanut :)
 
Sitä minäkin olen ajatellu, että en tykkää jos menkat kestää kauan tmv. Eli ihan erilailla ajatellu koko napin.
 
Toi peukku ylös ja peukku alas, olen itsekin joskus laittanut ei tykkää nimenomaan myötätunnon osoituksena kertojalle ja että olen ollut samalla kannalla kertojan kanssa. Aina ei tiedä täällä nettimaailmassa mitä toinen siellä nimimerkin takana ajattelee, joten olipa mukavaa, että tuli esille tuo toinenkin puoli asiasta.

Mitä noi pisteet muuten ovat, mihin niitä kerätään? Onko niillä joku merkitys ?
 
jotenkii se vissii vaikuttaa et kun on tietty määrä niitä niin toi "peruskäyttäjä" muuttuu tohon "tuttu foorumilla".tai olettaisin et se vaikuttaa siihen jne.
Ja asiaan,toinen päivä ilman menkkoja :dance011kestihän ne menkat sit kumminkin sen 26 päivää ja mun tuurilla ne alkaa huomenna uudestaa kun alkaa taas se pillerien napsiminen.
 
Nyt alkaa olla vähän reilu kuukausi siitä kun edelliset menkat alkoivat eikä uusia näy. Ennen ollut kierto yleensä aika tarkalleen 28 päivää. Mitähän tässä pitäis miettiä? Oletanko vaan, että kai ne nyt sit ovat vaan epäsäännölliset vai rupeenko pelkäämään jossain vaiheessa, että olen raskaana uudestaan. Pillereitäkään kun en aina oo muistanu ihan tarkkaan aina samaan aikaan ottaa kuten pitäis.
 
eiköhän ne oo epäsäännölliset,mulla aina alkanu tarkallee kuun eka päivä(juu ja siis heti puolen yön jälkee) mut nyt synnytyksen jälkee ei oo tietookaa säännölisyydestä.mut tokihan se testikii kannattaa tehä,vaikka varmuuden vuoks.
 
Eiks ne menkat voi olla ihan mitä vaan ? Mulla oli ennen epäsäännölliset. Jälkivuotoa kesti jotain kaks viikkoa ja sen jälkeen on kahtena päivänä koko aikana tullu päivän kirkasta veristä vuotoa. Menkkamaisia kipuja ja kolotteluja kyl on, mut mitään ei näy. (älkää käsittäkö väärin, en siis kaipaakaan niitä). Mä kyllä täysimetän, mut lääkärikin sano, et sitä ei koskaan tiedä, et missä vaiheessa ne sit alkaa.
 
Mulla oli ekat menkat kolme viikkoo sitten ja nyt pitäis perjantaina alkaa mikäli kierto on palautunu normaaliks: 30 päivää. Menkkoja odotellessa, vaikka niitä vihaankin, mut enpä haluis, että ne olis epäsäännölliset. En imetä.
 
varo vaa mitä toivot,mä ku toivoin menkkoja ni ne kestikii sen 26 päivää vaikka edelliset kesti vaa viikon.
 
Juu en mä sillä niitä odota, mutta olishan se nyt kamalaa huomata olevansa uudestaan raskaana. Ei kiitos tähän väliin. :grin
 
Nyt ne menkat alko. Eihän se lupailluka niitä ku kolmisen viikkoo vai kauemmin? Kierron pituus 40d viimeks 10.
 
Voihan kääk, nyt ne alko täälläkin. En muistanukaan millanen verenvuoto sitä on, ku ei syö pillereitä. Kohta viikon kestäny, vois jo loppua. Eli täysimetyskään ei pidä poissa menkkoja, pah.
 
Huiiiii! Mulla ei oo vielä alkanu.. apua apua.. en halua. Hyi. Pitääks se ny sit varata jo siteitä lomareissulle, jos kerta muillakin täysimettävill rupee alkamaan menkat.. apuva...
 
Ja milläs näitä siirteleekään, jos menoa on ? Aargh... Toinen vauva perään :D mä en millään haluais alottaa pillereitä, vihdoinki on kuuppa selkee. Inhottavaa vaan, ku ei tiiä millon alkaa ja loppuu. Mul ku ei koskaan oo ollu säännölliset menkat muutenkaan.
 
Takaisin
Top