Menkat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa ikävä et on tollasia kätilöitä olemassa :/ eivät kaikki taida tajuta olevansa asiakaspalveluammatissa. Mulle onneks sattui Tays:issa olemaan tosi mukava kätilö just kun synnytin ja oli sama koko synnytyksen ajan kun kestihän se sinne sairaalaan päästyä jopa 1h verran niin ei kerinny vuoro vaihtua kätilöillä :D Niin ja oli se toinenkin mikälie siinä mukana oleva (olikohan sekin kätilö?) niin tosi mukava. Jäi kyllä koko synnytyksestä tosi hyvä maku suuhun- ja haju nenään kun se kätilö osas siivota kaikki paikat jotenkin tosi näppärästi ettei tullu yhtään hajua :)
 
Onneks tästä vuodesta eteenpäin saan valita synnytys sairaalan jos/kun pikku kakkonen tulee.... Sama matka Poriin ja Tampereelle... Ens kerral Tampereelle..
 
Hmmm..mie jätin varmaan kuukaus sitte pillerit...eikä oo menkkoja kuulunna enkä kyl oo tehny mtn raskaustestejäkään..joskus on "alavatsa kipee"..Jännä muute mul otettii sillon jälkitarkastuksessa myös se...seee
papa testi kun viime kerrasta jo tovi aikaa...siittä sit neuvola tätinen soitti et jotain iiiihan pientä oli ollu havaittavis ja pitäs varata aika jälki kontrolliin..ENKÄ OO saanu aikaseks soittaa kun pelottaa jos siel onkin jotain ja kaikki mahdolliset harha ajatukset on jo pyöriny mielessä..HUHHei!!. Pitäs vissiin vaa ottaa ihteesä niskasta kii ja soittaa..
 
Parempi se on ajoisssa hoitaa jos sielä joku löydös on kun sitten ei paljon naurata jos joku kasvain kerkiää levitä pidemmälle vaan sen takia ettei uskalla ajoissa mennä sinne jälkitarkastukseen. Uskon, että kaikki on ihan kunnossa. Mulle ainkin sanottiin et ne löydökset on aika normaaleita juur synnyttäneillä naisilla :)
 
Juu ne on kyl yleisiä. Monesti raskausaika on jo ite syypää niihin muutoksiin ja ne sit myöhemmin palautuu normaaleiks. Mut mulle ainakii sanottii et ne muutokset (pienet) pitää kahessa papassa näkyä ennen lisätutkimuksia. Ja isot muutokset tutkitaa sen yhen papan jälkeen jo.
 
mun ei onneks tarvinukkaa mennä papaa,tulee kuulemma ens vuonna automaattisesti kutsu kun täyttää 30v.
suurin huoli/häpeä synnärillä oli kun piti lattialla seisoo ja ponnistaa lasta alaspäin ja lapsivettä tihku lattialle,en olis halunnu sotkee lattioita:grin ja tarkkailuhuoneessa kysyin kätilöltä et entäs jos tulee paskat synnytyssalissa ni se tuumas et ei tuu,suoli on tyhjä:eek:,mistä se sen ties??
 
Se varmaan tuns sen samalla ku oli ekan kerran tehny sisätutkimuksen, emättimen takaseinämästä kyl huomaa ja tuntuu jos on peräsuolessa tavaraa.
 
Eikö kukaan muu saanut peräruiskua? Mulla ei kyllä sekään tyhjentänyt ihan kaikkea :grin
 
Miulle sitä ehotettiin ekalla kerralla, mutta en ottanut, kun oli luonnostaan tyhjentynyt sen verran hyvin. Eikä synnytyksessä tietääkseni kakkaa tullutkaan. Ja toisella kertaa olisin kyllä tunkenut sen peräruiskeen kätilön suoleen, jos olisi sellaista siinä kohtaa ryhtynyt ehdottelemaan, mutta kyllä nekin miut kiireellä sinne saliin kuskasi, että tuskinpa tuli niillekään siinä kohtaa moinen mieleen.
 
Kuin myös! Pyysin sitä itse koska ajatus eritteistä synnytyksen tuoksinnassa kammotti. En varmaan muuten ois saanu sitä...
 
Mä pyysin molemmil kerroil kans sen ruiskeen. Mut jos oltas menty laitokselle vast sit ku synnytys oli kunnolla käynnissä ni ei sitä olis sit enää tehny miel pyytää, ku sit oli kivutki jo sen mukaset et ei ois huvittanu pöntöllä paljoo istuksia :laughing002 Mulla suoli ei siis tyhjentyny omatoimisesti. Ja umpee menin tosi kivasti synnytyksen jälkeen. Kakkaa ei tullu ees levolacin avulla vaan vast microlaxilla ja senki uskalsin ottaa neljäntenä päivänä synnytyksestä :smiley-ashamed008
 
Minulta ei ees kyselty vaan sanottiin, että se kuuluu vähän niin kuin asiaan ja laitettiin ennen kun osastolta mentiin saliin. Sit salissa vielä varmisteltiin, että olen saanut ruiskeen. Se ei ihme kyllä ollut edes kovin paha laittaa, mut olisin kai tarvinnut toisenkin. Ja paha oli kans se ummetus synnytyksen jälkeen. Seuraavaa synnytystä varten ostan vatsan pehmentäjät valmiiksi.
 
Mie kävin kyllä pissalla heti molempien synnytyksien jälkeen ennen suihkuun menoa. Ja ekan kakankin onnistuin vääntämään jo sairaalassa ennen kotiin lähtöä. Mutta vedinkin kyllä sairaalassa sitä ällöä luumunektaria aina, kun sitä oli tarjolla. Yök, mutta kai se jotain auttoi. Onneksi ei pahaa ummetusta ollut, kyllä se kakan vääntäminen oli silti melko mielenkiintoista synnytyksen jälkeen, varsinkin sen laskeuman kanssa.
 
Onneks tästä vuodesta eteenpäin saan valita synnytys sairaalan jos/kun pikku kakkonen tulee.... Sama matka Poriin ja Tampereelle... Ens kerral Tampereelle..

Oliko Porissa joku vika? Haluan nimittäin tietää, koska meilläki Treelle ja Poriin sama matka. :thumright Vammalassa, kun pääsin tämän esikoisen synnyttämään ja sinne ei enää mennä. :sad001
 
Nauratti, ku eilen käytiiin kaupassa nii mies sanoi et vieläkö ostetaan sadetakkeja vai aletaanko tekemään toista vauvaa. Yks mummu kahto pitkään... :D
 
Suviii siis jäi kakka maku suuhun siitä kätilöstä mikä mulla oli... Ihana oli hän joka kirjas miedät sisään ja oli mun kätilönä mut ku mitää ei tapahtunu niin vaihtu vuoro ja siel tuli joku alta 30 kaikkitietävä kätilö jolla oli aavikkohiekkaa pimpissä...

Siellä syntyneiden osastolla oli niin ihania hoitajia kyllä ettei voi muute sanoo.. Paitsi sielläkin oli yks muija mut se oli joku 50 vee 120 senttii kädet pystys viimesen päälle meikannu.... Kun poika oli saanu mun nännit kipeeks pyysin häneltä maitoa tuttipullosta koska imettäminen teki erittäin kipeää... No hän haki maitoa pisti tuttipullon pojan suuhun ja 2 sekunnin päästä totesi ettei tää oo tuttipullovauva... Mitä vttuu??? Laps saa ekan kerran tuttipulloo ja voi jo todeta kahen sekunin jälkeen tuo asia... huoh...
Tälläistä Porissa minun kokemukseni....
 
Takaisin
Top