Menkat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea yritykseen Sinbulaattori! Muakin jännittää, kuka ekaks ilmoittaa täällä olevansa uudestaan raskaana. Minusta se olis ainakin kiva päästä seuraamaan jonkun meidän raskautta :)
 
Joo, ei me tosissaan vielä yritetä oikeastaan, mut ei pidetä enää sadetakkejakaan. Minä kans ootan jännityksellä, et kuka alkaa tekeen seuraavaa. Sit pääsis fiilisteleen toisen onnea! :Heartpink
 
Mä en nyt ihan tajua. :confused004 Lopetin ne minipillerit ja nyt alko menkat viikon myöhässä. Muutama semmonen verisen näköinen tippa tullu ja siinä oli sitte ne menkat. Alotin samalla toisen merkkiset minipillerit. Onkohan tää nyt ihan normaalia vai pitäiskö hakee raskaustesti? :eek: Ettei vaan olis kohdun ulkopuolinen tai jotain. Käsittääkseni se voi tulla aika helpostikin minipillereiden aikana. Apua! :confused2
 
Mun molemmat synnytykset on ollut mielestäni niin helpot, että itse taas voisin synnyttää vielä. Vaikka ihan ilo mielin :wink
Mutta en tiedä miksi, mutta minua pelottaa kauheasti ajatus siitä että menisikö kolmannen kohdalla kaikki hyvin. uskaltaisinko ottaa sen riskin, että kaikki ei menisikään niin hyvin. tässä kohtaa elämää. ikää on enemmän ja totuus on se, että vanhemmiten riskit kasvaa. mitä jos se olisi jollainlailla vammainen tai esim down-lapsi. tiedän, että se muuttaisi koko paletin uusiksi ja vaikuttaisi muihinkin kuin minuun, (olen työskennellyt down-lasten kanssa ja ei ne ihan helpolla päästä ja kokemus vammaisuudesta kaikki fb:n puolella olijat tietävätkin :wink ) kuitenkin haluan "turvata" myös olemassa olevieni lasteni lapsuuden. tai mitäs jos tulee kohtukuolema tai lapsi kuolee synnyttyään (näitä tapauksia on nyt ollut aivan liikaa lähipiirissä) ja siinä kohtaa elämä kyllä romahtaisi ja koko pohja katoaisi. jälleen kerran haluaisin "turvata" olemassa olevieni lasten lapsuus ettei he joudu "luopumaan" äidistä joka romahtaisi aivan täysin. en tiedä, onko riskit liian kovat uskallukseen. kuitenkin minulla on kaksi hyvin onnistunutta raskautta, synnytystä ja tähän asti "turvattu" lasten elämä. mitä jos jotakin tapahtuukin?
 
Tiutsi: Mä en edes osannut ajatella, että meille syntyisi erilainen lapsi, kun piti olla ultran mukaan terve kuin pukki. Täytyy sanoa, että silloin, kun Santtu oli sairaalassa toista kertaa leikkauksen takia, niin kävi kyllä mielessä etten enää koskaan hanki lisää lapsia. En vaan halua enää samanlaista tilannetta käydä läpi. Varsinkaan, kun on jo yksi lapsi olemassa. No nyt kumminkin, kun asiat alkavat olla edes jotenkin mallillaan, niin en kyllä haluaisi etteikö Santulla olisi ollenkaan sisaruksia. :) Silti pelottaa ihan hirveästi, että mitä jos se toinenkin olisi jotenkin "viallinen". Miten me sitten jaksettaisiin ja kuinka se uusi vauva selviäisi? En vaan tiedä mitään sen kamalampaa tunnetta kuin, että pelkää oikeasti menettävänsä oman lapsensa. Oon myös kuullut joskus kahden lapsen äidiltä, että minkälainen tuuri tarvitaan, että se kolmaskin olisi terve. Tiedän kyllä monta perhettä joissa on jopa viisi lasta ja kaikki ovat terveitä. :thumright Meille nyt vaan sattui huono tuuri.
 
Meille saa kakkonen tulla heti kun vaan haluaa <3 Synnytys saattaa pelottaa ainakin loppuraskaudessa, koska tuli kolmannen asteen repeämä ja sattui tosi tosi pitkään :( Itse synnytys oli oikeestaan aika mahtava kokemus, mutta ne jälkihommelit, nou nou nouuuuu.... Mulla ei oo vielä menkat alkanu. Kerran on tullut lievästi veristä vuotoa, mutta mitäköhän hittoo se sit mahto olla, loppus nopsaa ja nyt ei mitään.
 
Oli se kuseminenki kyl melkosta :D Istut ja ähellät, kauhee hätä mutta mitään ei tuu :DD Ja sit ku pyyhkii ni mikä järkytys se turvonnu alapää... NAM :)
 
Tortun vääntäminen... jep. Sektion takia se oli kauheaa ja vasta puolisen vuotta myöhemmin alkoi vatsakin toimiin... kauheaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Se kakkaaminen synnytyksen jälkeen oli ihan mahotonta kun oli vatta niin kovalla ettei edes tullu mitään kahteen päivään.. kai mä väänsin jokku tortut sielä synnytyssalissa :D.. ainakin tuntu et jotain tuli mut ei se kätilö suostunu kertoon kun korjas vaan nopeesti pois :) Olis varmaan aina ikävä olla sielä alapään lähellä kun joutuu ottaa muustakin kun vauvasta kopin ;DD
 
Mä olin vähän paniikissa siitä, että tuleeko se kakka siä ponnistaessa vai ei. En ollu saanu väännettyä pönttöön jostain syystä mitään varmaan viikkoon ennen synnytystä. Ei sitte kumminkaan tullu ponnistaessa, mut pari päivää sen jälkeen meni ihan löysäks maha. :grin Enemmän se pissaaminen tuntu kurjalta! Sitä tunnetta ei kyllä tule ikävä. :thumleft
 
Tervetuloa meidän elokuisiin! Ai mistäkö jutellaan? No pissa ja kakka jutuista tietenkin, ja siis äitien! :laughing021

Se synnytyksen jälkein ummetus on/oli ihan kauheaa. Ja se eka kerta, kun se ummetus räjähtää. Hhuhhuh. Mä muuten istuin supistusten aikana synnytyssalissa portatiiville (olikohan se sen niminen?). Siis siihen sängyn vieree tuotii sellain "ämpäri" johon menin pissalle mutta pissan sijasta tulikin sitä itseään. Hieman oli alentavaa siinä kaikkien keskellä todeta että mitää en tehnyt mutta pihalle tuli nyt hajutavaraa :oops:
 
Nooh mut ne ihmiset sielä synnytyssalissa on tiedostanu ennen tuloaan sen et sielä saattaa nähdä kaikennäköstä ja mitä vaan voi tapahtua.. Onhan se niitä harvoja paikkoja jossa ollaan toosa leväällään ihan käskystä ja kun se pyllynreikä sattuu olemaan sielä toosan vieressä niin kyllä senkin nyt väkisinkin näkee useampikin ihminen. Kyllä mäkin siinä monta kertaa kyselin et entä jos multa tulee vähän tujumpaa tavaraa siihen sängylle niin kerkeeköse kätilö varmasti putsata kun oli välillä siinä tietokoneellaankin näpyttelemässä, mut kerkeshän se ja sano vaan että älä sää nyt siitä huolehdi :)
 
No totesin itse siinä sängyllä kun olin synnyttämässä niin on täällä varmaa monelta muultaki tullu suoli tyhjäks ku synnyttää...
Kätilö joutu "tyhjentään" mun virtsarakon monee kertaa ennen synnytystä ja kolmannella kerralla sano et mä en enää tätä tyhjennä ennen synnytystä??? :o
Joo jäi vähä kakka maku siitä kätilöstä koko sunnuntai käynnistelyn/synnytyksen aikana...
 
Takaisin
Top