Menkat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä onneks tyttö on niin tekemällä tehty et ei oo tosikaa.:laughing002. itestäni kyllä en oo ihan varma et oonko vahinko vai en.
Ja asiaan,eilen koski ihan julmetusti mahaa,miehelle tuumasin et oiskohan lähettävä synnäriltä pyytämää jotain puudutetta,rupes se jomotus olemaa niien enimmäisten kivuliaiden supistusten luokkaa.
 
Joo, me kans puoltoista vuotta väkerrettiin tätä esikoista, on äärettömän toivottu. Mut vaikka olinkin vahinko, niin ei oo tarvinnu rakkauden puutteesta ja hoivasta kärsiä. Äiti on kertonu, ettei oo ikinä ollu nii onnellinen, ku sillon ku sai tietää, että odottaa mua. Ja yhtä onnellinen on ollu mun sisarusten kanssa, jotka on kyl ihan suunniteltu.
 
Mä oon kans vahinko :) Ja kaikenlisäks äiti kärsi aamupahoinvoinnista just ylioppilaskirjotusten aikana :laughing021
 
Mua yritettii 9 vuotta, ei ainakaan voi sanoa olleensa vahinko :D En mä oikein tiedä voiko vahinkolapsista ees puhua. Ainahan se mahollisuus on, jos ilman ehkäisyä menee. No sitte ehkä, jos on kaikki ehkäisyt kunnossa ja siltiki tulee raskaaksi. Siinä kohtaa kyllä käyttäisin sanaa onnekas :) Meiän heppu oli hyvin toivottu, eikä tarvinu ku 3 kk:tta yrittää. Olin varautunu kyllä pidempiin aikoihin.
 
Itse olen ihan toivottu pikkusisko. Molemmat omat ipanat toivottuja saa tulla kun on tullakseen. Esikoinen tulikin 2kk jälkeen päätöksestä. Tää toinen oli heti esikoisen syntymän jälkeen kans saa tulla kun haluaa. Kuten aikaisemminkin olen kertonut niin esikoisen imetyksen jälkeen menkat alkoi kesä-heinäkuun vaihteessa ja joulukuussa plussasin eli ei siinäkää kauaa menny.. Mitenhän se kolmas :think005
 
toivottavasti en ainenkaa minä.vaikka närästääkii kokoajan niiku viime raskaudessakii,mut raskaana en taho enkä oikeestaa voiskaa olla.
 
Mäkin toivon, etten oo minä vaikka ei se varsinaisesti mahdotontakaan olis. Toivon vaan, että imetys haittaisi lasten tekoa niin kauan kun imetän. Me ei varsinaisesti yritetty tätä ekaa vaikka molemmat sisimmässään toivoi lasta ja sit me ei muka saatu 4 kk käytettyä mitään ehkäisyä. Jos nyt onnistuu käymään samalla tavalla, niin sen jälkeen kyllä otan kierukan.
 
Tänään lähti pillerit mäkeen! :mad: Neuvolaan soitin maanantaina ja sain ajan ens viikon torstaille. Mä en voi aurallisen mikreenin takia käyttää e-pillereitä, mutta ehkä se keksii jonkun muun ehkäisyn. :dontknow Miehen kanssa puhuttiin toisesta lapsesta, mutta tultiin siihen tulokseen, että jos nyt saadaan ostettua yks omakotitalo, niin ei oo mitään järkee alkaa väsäämään kakkosta. Vasta sitten, kun oltais saatu remppa jotakuinkin valmiiks. Eli todennäköisesti sitten just sillon, kun Santulla tulee ikää se 1v. tai vähän enemmän. Jaksan kyllä sinne asti tai ainakin yritän. :thumright

Nyt lähti meinaan kolmas viikko aluilleen menkkojen kanssa. Mä en tasan tahdo mitään jälkivuotoja uudestaan. :finger005
 
Mä olin kuulemma vahinko kun äitimuorille oli sanottu ku se imetti mun veljeä ettei imetysaikana voi muka tulla raskaaksi vaikka äiti sano neuvolassa et menkat on alkanut jo :D olin kuulemma kiva pieni ylläri josta isä ensin kuulemma vähän suuttuikin äitille kun äiti oli sit menny sanomaan isälle ettei tarvi käyttää kumia :D Nooh olin siis neuvolantädin huonojen neuvojen tulos.
 
Minä ja mun isosisko oli suunniteltuja... Pikkuveli sai alkunsa 5 vuotta mun syntymän jälkeen... kierukan läpitte tuli ja niin sai veli alkunsa! :D Mutta yhtä rakas lapsi kun me siskon kanssa :) (ehkä vieläkin kohdellaan niinku pientä vauvaa) :DD
 
Mä en itseasiassa tiedä olinko suunniteltu ja tekemällä tehty. Tiedän vain, että äiti joutui pakolla tekemään abortin ennen mua hullun exän takia joka vannoin naivansa äitin ekan tyttären, ku täyttää 17 vuotta. Ette arvaa miten pelkäsin sinä synttäripäivänä :laughing021 Mun ensimmäinen pikkuveli on suunniteltu ja seuraavat siskot ovat sitten vaan tulleet ja siitä seuraava veli oli kondomimuksu. Ja siitä neljä nuorempaa ovat taas vaan tulleet ja sitten iskä menikin pistään piuhat poikki, ku äiti meni niin huonoon kuntoon viimeisessä raskaudessa, että antoi jo "elämän ohjeita", jos ei palaa elossa synnytyksestä :eek:
Eli maksimi neljä lasta riittää mulle jos mahdollista :happy119
 
Ööö meitä on 9 eli 6 jos musta ei puhuta, mun veli oli harkittu ja toinen veli kondomilla tehty :laughing021
 
Ja siis ei kuuluta mihinkään uskontoon erikseen eli porukat vaan tykkäävät lapsista ja kuten nyt huomaa ei ehkäsyt ole auttaneet... :happy112

Olen vanhin ja nuorin siskoni on 10. Ja äiti on nyt 47, ku sai mut 20 vuotiaana.. Ja isä 49...
 
No älä. Mun ikäinen kaveri kävi tosiaan eilen kylässä ja päädyttiin jotenkin puhumaan mun porukoista ja se kaveri oli (taas) ällistynyt mun porukoiden nuoruudesta ja lapsi määrästä..
Mutta voitte uskoa miten ihania jo tämän ikäisenä on nuo kaikki sisaret ja entäs sitten ku "aikuisia" kaikki olemme :happy119

Ainoa ongelma on se ku isäni aina huutelee "Teitä on onneksi monta ja vuoroviikoin vaihdatte mun vaippoja, ku sen aika on":sick009
 
Kaikki heti kelaa, et o jostai lahkosta, jos on paljon lapsia.. :D Ennen vanhaan ei ollu mikään kumma, jos oli viisikin lasta perheessä. Mun isällä on kaksi siskoa ja kolme veljeä, eikä ne mitä lahkolaisia oo. Lapsia vaan siunaantui. :D
 
Juu just toi ongelma mulla on ollut aina mukulana Sinbu. Kysyttiin perheestä ja sanoin sisarusmäärän, niin sitten katottiin kummallisesti ja sanottiin "Jaaa...". Sitten ku sanoin "Ei olla lestadiolaisia", niin heti vaihtui ilme ja ruvettiin rupattelemaan mukavaan sävyyn :confused:
Ja mikä vika siinä uskossakaan on.. Huoh.. Aina jotain.. :oops:
 
Minunkin isällä on 8 sisarusta, 4 siskoa ja 4 veljeä. Se on minusta hauskaa, kun on iso suku. Serkuksiakin on sitten minulla monta. Isän puolella meitä taitaa olla 20 serkusta ja siinäkin menee tasan kun on 10 tyttöä ja 10 poikaa.
 
Takaisin
Top