Menkat

Voi kauhee mitä muistoja tulvii mieleen kun täällä näitä juttuja lukee. Ne siteet siellä sairaalassa oli tosi paksuja. Tuntu että tarvis kävellä jalat haralleen :grin Tämä ei nyt tänne kyllä kuulu mutta sillon siellä osastolla kun odottelin tositoimiin pääsyä, rupes aina niin etomaan kun siellä oli sellanen neljän viiden hengen porukka mammoja masut pystyssä jotka koko ajan ramppas tupakalla ja se pinttyny tupakki haisi siellä käytävilläkin niiden jäljiltä kun käveli. Sairasta...:sick009
 
Ekat pillerimenkat päällä. Ei oo ollu onneks kipeet tai siis niinku, että on pärjänny täysin ilman särkylääkettä. :) Mitä ny päätä ja alaselkää välillä vähän särkeny. Ekan kerran alko menkat moneen vuoteen niin, että tuli vaan limaa, jossa oli vähän punasta. Sen jälkeen onki menty aina yöt sillai, että saa kyllä olla side ja tamppooni ettei tuu läpi. Jostain kumman syystä sit ei päivällä vuoda läheskään niin paljoo. :confused004 Tässä jo mietin, että jaksanko sittenkään hakee vielä näiden kahden liuskan lisäks uusia... :rolleyes:
 
Täällä pissattu raskaustestiin negatiivinen tulos, ja menkat on jääny johonkin viime vuoteen. Tai mitälie vuotoa sitten olikaan.
 
On vissiin tosiaan huimia eroja sairaaloissakin, jos Tinkalla on ollu tuollaisia paksuja siteitä... mullahan oli varattuna ultra ohuita siteitä synnärille, kun pelkäsin, et siel on järkyn paksuja ne siteet. Toki ne paksuja oli, mut ei sellaisia mitä kuvittelin. TOSIN! Sitä oli nii kipiä sen synnytystouhun jälkeen, et sitä käveli kai ku länkkäri jo valmiiks...

Ei näy vieläkään menkkoja! Jeiii... sais ne silti tuossa keväällä alkaa, et pääsee pikku kakkosta puuhaamaan aluille. :D
 
Kerran kuukauteen sitä aina toivoo sitä pallomahaa takasin. Olihan se aika kiva, vaikka tuntuki, et ois yhtä pitkä, ku paksu :D

Mikään ei oo yököttävämpää, ku röökimamma. (Pahoittelut, jos joku on) :D Mä oon juskus nuorempana kokeillu, mut sille asteelle se onneks jäi. Mieskään ei onneks polta.
 
Voihan sitä toista tosiaan yrittää, vaikkei menkkoja olis. Se vaan on äärimmäisen epätodennäköstä, et tärppäis. Sehän on sit siitä kii, et ovuloiko, vaikkei menkkoja tule. Etenkin, jos imettää. Se on kans tavallaan suoja.
 
Täällä kp 32, eli ei vieläkään oo menkkoja tullu, nyt vois jo sanoo et olis normaali kierron pituus jos ne nyt alkaisi.

Mä käytin kotona jälkivuotoon sellasia paksuja allwaysin siteitä, ku ei ne ohuet normaalit eikä ultrat mitää pitäny. Meil ei päksis ollu niitä verkkoalkkareita. Esikon aikaa käytettii siel niitä, mut nyt oli ihan vaan mummokalsarimaisia alkkareita.
 
Mulla ei myöskään menkat ole vielä alkaneet, eivätkä varmaan alakkaan ennen kun imetys loppuu. Ajattelin imetellä siihen saakka kun kakkonen täyttää vuoden ja sit saiskin menkat jo alkaa että päästäis yrittämään kolmosta :)
 
Helpompihan se on ainakin seurata tilanteen edistymistä, jos ne kuukautiset on alkaneet. :) Vaikkei niitä tarvitakaan raskaaksi tulemiseen.

Täällä ei menkkoja vielä odotella. Sitten kun tulisivatkin jo, vaikka viimeksi pysyivät poissa koko imetyksen ajan, ni en olisi kyllä yhtään varautunut. :D Kai tuolla vielä jotain siteitä on jälkivuodon jäljiltä. Ehkä. On kyllä ollut niin kiva, kun ei ole tarvinnut koskaan tallille mennessäkään miettiä, mitä rättiä housuihin laittaa. Minä ja tamponit emme ole hyvä yhdistelmä, joten siteitä yleensä käytän, mutta ne taas hiertävät herkästi ratsastaessa. Yäh.
 
Tuli vielä mieleen synnäristä ja siteistä, että mun piti niitä paksuja siteitä pistää kaks kerralla. Niin ne neuvoivat tekemään :grin
 
Ne paksut ja pitkät siteet oli ihan järkyttävät niissä mummoalkkareissa! Sitten kun ne pöksyt oli vielä vähän lököttävät muutenkin. Mahtuipahan kyllä mahakin niihin tietysti. :D Toisen kohdalla kun se ei niin äkkiä siitä edestä kadonnutkaan. Miulla ei kyllä ollut käveleminen eikä istuminen hankalaa, kun ei tullut niitä repeämiä, tai siis ei ollut hankalaa alapään takia, mutta kylkeen alkoi herkästi pistää. Tai jotenkin tuli sellainen puristava tunne, kun seisoi tai käveli. Se tuntui kyllä inhottavalta. Liekö ollut sitä, kun se vauva oli mahasta pois ja sisuskalut palautuivat normaaleille paikoilleen. Oli mitä oli, sitä tunnetta ei ole ikävä! Ja ne saamarin jälkisupistukset, oliko niiden pakko pistää sitä oksitosiinia siellä salissa, olisi se istukka varmaan tullut sieltä muutenkin! Syytän sitä! :D
 
Musta mikään ei ollu niin hirveää, kuin se leikkausilman kupliminen kehossa olkapäitä myöten... ja muutenkin, jos pieretti, nii ei voi ees päästellä, ku vatsalihakset leikattu poikki jne.. hyi.

Mä oon vakaasti päättäny, et sektiolla menee seuraavakin, joten lienee taas samaa ootettavissa. Tällä kertaa tosin kun meen suoraan veitsen alle enkä eka kärvistele kipujen yli kahta päivää, nii on varmaan toipuminenkin helpompaa. Pikku kakkosta aletaan yrittään kesällä, oli menkat alkaneet tai ei. Ois vaa kiva, jos alkaisivat sit, nii osaa vähä seurata. Ekaakin kun tehtiin, nii kyl oli säännöllisestä kierrosta hyötyä, kun pystyi tikuttaan ovulaation ja pupuileen oikein tehokkaasti oikeaan aikaan. Kai tää ny jotenkin liittyy menkkoihin.

Eräs kaveri se teki neljä lasta ja kaikki esikoista lukuunottamatta saaneet alkunsa ilman kuukautisia imetyksen aikana. Et silleen. Toisilla vähä helpompaa toi raskautuminen. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä ostin kuukupin pari kk sitten, myyjä sai vakuutettua että on maailman paras keksintö..
No ei pidä vissiin herkästi luovuttaa jos ei heti onnistu asennus...Jollain menee 5kk ennenkun händlaa sen.

No, yllättävän kiva oli, välillä unohdin koko menkat kun tosiaan ei tunnu yhtään..kerran sain sen jumpassa poikittain...no ponnistin kovaa ja sain sen ilmataskun veks ja selvisin säikähdyksellä.
Vihaan hiostavia rapisevia siteitä ja tamponit ok,mut aina tuntuu jossainmäärin tai punkee ulos tms...
Eli ihan jees.
Mulla nyt 3 menkat ollut ja päivälleen sama kierto ja ovulaatiot mikä helpottaa sitten kun pikkukakkosen aika.
 
Mä päätin just et jos ei kahen viikon sisäl menkkoja kuulu ni sit mä teen testin. Ku oon ehkä 10.3. menos sellasee hermorata hierontaa ja veikkaan et sitä ei kyllä saa raskauden aikana tehä. Mut eiköhän ne kohta ala. Tää on just ärsyttävää ku ei viel oo tietoa kierron todellisest pituudest, ku tasaantuu varmaa vasta imetyksen loputtua, enkä kyl suunnitellu ihan vielä lopettavani.
 
Niknik siinä tosiaan menee oma aikansa että sen oppii laittaan niin että se on sopivassa kohdin. Mullakin meinas usko loppua mutta kun ajattelin että jos tää nyt vörkkii niin ei tarvi enää käyttää niitä hiostavia siteitä. Motivoi kivasti :grin

Ja mitä tohon synnytyksen jälkeiseen oloon tulee niin mielestäni selvisin suhteellisen vähällä. Vaikka pikku repeämiä tuli, pystyin jotenkuten istumaankin heti eikä tarvinnu käyttää sitä renkulaa.

Mulla on ovulaatiot niin kipeet että tiedän siitä milloin ois otollisin aika rassata röörejä :happy112 Saas nähdä milloin sitä täällä pikkukakkosen aika tulee. Minä en haluais olla paikalla kun pomo saa tietää että oon jälleen paksuna. Minä nimittäin jään samontein pois töistä jos vain vielä toinen on tulollaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Voiku tuntiskii ovulaation...
 
Se on toisaalta ihan hyvä asia että tuntee ovikset niin tietää missä mennään mutta jos ne kivut on sellasia että ei pysty käveleen niin ei se sitte oo enään kivaa :sad001
 
Takaisin
Top