Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja <3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmasti vielä kasvaa! Olen kuitenkin luottavainen, että mun napa ei pullahda, kun se on aina ollut niin hirmu syvä. Kovasti se on halkaisijaltaan kutistunut, oisko 3mm tällä hetkellä :o, mutta syvyyttä löytyy edelleen :). Hauskasti on siinä navan ympärillä eri värinen ja karvaton ihoalue, joka varmasn on "entistä napaa". Tuosta syvästä navasta kiitän myös siinä, että sieltä on ollut vara joustaa sen verran, että olen toistaiseksi selvinnyt ilman arpia :).

Komeita kumpuja on kyllä!

Mullakin napa on pienentynyt, mutten usko että pullahtaa kokonaan, tai mistäs sitä tietää.. Navan sisällä on myös tietämättäni kasvanut luomi, joka on nyt näkyvissä kokoajan. Napakorun pitäminen ei ois kyllä mitenkään onnistunut näille viikoille saati koko raskauden ajan, vaikka niin alkuun meinasin. Napakorun reikä kun on reilusti navan ulkopuolella ja kireä kun mikä.

vois laittaa tänne vähä ympärysmittaa mahoista..mun mieslestä se on vaan niin hassua miten eri kokosia masuja samoilla viikoilla on ja toi ympätys mitta kertoo vähän enemmän ku sf...törmäsin eilen kaveriin joka on 34vk ja sillä on paaaljon pienenpi maha ku mulla ja mä oon 26vk...

eli mun mahan ympärysmitta on 136cm vk 26+6

Mun navanympärys ei oo suurentunu kun 7cm siitä mitä oli ennen raskautta :rolleyes: tuntuu kyllä muutenkin et vatsan kasvu on hidasta. Sf menee käyrällä eli oli eilen 24cm, mutta voihan terkka mielenrauhan vuoks vähän huijata mua ;) viikkoja siis 27+1

Mistä mittaatte vatsan ympäryksen?
Linea negra on mulle tullut yhtäkkiä, se on sellainen vaalea tummahko viiva. Yllätti minut tässä viikonloppuna. :grin

juu navan kohdalta saa hyvän mitan,siitäpä se nyt melkeimpä suurin on.loppua kohden rupee aina päätä huimaamaan ku miettii että mahani ympärysmitta lähentelee tai jopa ylittää oman pituuteni...hui..

Mulla kans on tullut toi linea negra. Aika hentoinen se kylläkin on ja ihan kiero. :grin Mies naureskelee mun navalle, kun se on nykyisin niin pikkuruinen. Vielä on varaa pienentyä ennen kuin pullahtaa. Epäilen, ettei edes pullahda.

Mittasin oman mahani navan kohdalta ja tulos oli 97 cm, mikä tuntuu pieneltä teihin muihin verrattuna. Viikkoja 28+5 ja maha alkaa tuntua pikkuhiljaa hankalalta.

Mulla alkoi tänään 31. Viikko ja vatsan ympärys 102cm :)
Ei siis tod mikään valtava :)
Voisin pitää tämän mahan ikuisesti. Tykkään siitä tosi paljon <3

Täällä aloittelija joka tämän keskustelun innoittamana uskaltautui ensimmäisen kerran ottamaan mittanauhan käteen.. Viikkoja nyt 26+2 ja navan kohdalta mahan ympärys 97cm. Ennen niin kaponen vyötärö on kadonnut :grin

Eihän nää mahan ympäryksetkää paljon kerro, ku sekii riippuu alkuperäismitoista sun muista. Jollakinhan voi olla 110cm ilman raskauttakin.
Mut pitihän se kuitenkin mitata... :wink Eli tänään rv30+0 ja mahan (tiukka)mitta 115cm. Ihmiset luulee, että la on jo menny tai ihan just käsillä ja ihmettelevät suuresti, ku kerron, että vasta joulukuun alussa. :)
Nii ja napa on pullahtanu ulos jo jokune vko sitten.

Tänään menossa rv. 30+3 ja aamulla ympärys 108cm. Yleensä iltaa kohden isonee, kun vatsalihakset väsähtää. Lähtötilanne ollut 75cm, että onhan siitä 33cm vyötärö kasvanut. Viime neuvolassa rv. 28+2 oli sf-mitta 30cm. Vatsa on koko ajan kasvanut saman verran yläkäyrää ylempänä, kuin mikä on keskikäyrän ja yläkäyrän ero. Eivät ole kuitenkaan huolissaan olleet, kun kasvu on tasaista oman käyräni mukaan ja lapsi on rakenneultrassa todettu täysin vastaavan kooltaan viikkojaan. :).

Takaisin