Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja <3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä rakenneultran pitäisi minustakin olla maksuton, koska se kuuluu neuvolaohjelmaan... Näiden kahden lisäksi jos vielä ultrtataan, niin sitten täällä ainakin menee poliklinikkamaksu.

Kätilön tekemä on ilmainen, lääkärin tekemä maksullinen.
Lähtökohtaisesti sen pitäisi olla kätilön tekemä. Kait.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Rosita, en oo ennen tuommoista kuullutkaan. Hyvä tieto :)

Mulla oli kans eka ilmainen, sen jälkeen on ollu maksullista. Nyt kun Rosita tuon kertoi, niin mietinkin, että eka oli kätilön tekemä, sen jälkeen ollu erikoislääkäri.

Aika tympeetä, jossei edes ilmoiteta etukäteen, että käynnistä joutuu maksamaan. Voisihan sitä vaikka haluta vaihtaa sen lääkärin kätilöksi, jos sillä ei kerran ole niin merkitystä, kumpi ultraa (ei ole riskiraskaus tms..).

Itsekin kuvittelin, että molemmat ultrat kuuluu ohjelmaan ja ovat ilmaisia eikä tuommoisesta lääkärin tekemästä ultrasta missään ole ikinä mainittu.

Jaa tä? Onko neuvolalääkärin ultraus sitten taas asia erikseen? Ei se ainakaan mitään maksanut. Varhaisultrankin teki lääkäri eikä silloinkaan laskua kuulunut. Johtuiko sitten siitä että se tehtiin edellisen kohdunulkoisen takia, mene ja ota näistä selvä.

Mielestäni oli kyllä ihan kätilö joka tän ru teki, mut täytyypä huomenna soittaa ja kysellä oliko virhe vai miten.. Niskapoimu ultrassa kätilö sanoi "teen nyt laskun mutta tää menee kyllä kunnalle" mut tällä toisella kertaa ei sanottu mitään..

Juu, tosiaan mä täällä odotan laskua rakenneultrakäynnistä. Itse siis ultra ei maksa, mutta mulla oli sen jälkeen lääkärin tapaaminen ja siitä tulee se poliklinikkamaksu. Mulla siis RDn takia ylimääräisiä käyntejä. Neuvolasta kysyin tuota maksuasiaa ja täti sanoi että aina kun näkee lääkäriä, niin peritään poliklinikka maksu. Tämä siis tuolla äitiyspoliklinikalla, ei neuvolassa. Ja neuvolantäti just puhui että esim kaksosia odottaville voi käynnit jo alkaa näkyä kukkarossa loppuraskaudessa, kun heiltakin aina lääkäriä nähdessä peritään se poliklinikkamaksu. Ja tietysti heillä niitä käyntejä on paljon.

Joo, kyllä se budjetissa tuntui viime raskaudessa, kun kahden-näljän viikon välein käytiin lääkärin ultrassa. Meille kertyi joku 6-8 ylimääräistä käyntiä...

Ja sitten synnäriaika siihen päälle. Me on kotiuduttu aina vasta 6-7. päivänä synnytyksestä.

Soitin tänään tosta laskusta äityispolille ja lasku oli aiheeton. Vahingossa lähetetty minulle. Kaksi käyntiä (niskapoimu ja rakenneultra) ovat siis maksuttomia kaikille ainakin täällä. Eikä siis myöskään poliklinikkamaksua tarvitse maksaa. :)

täällä missä mä asun joutuu maksaa joka kerta ku käy lääkärissä, onneks tuo julkisen terveyskortti joka meillä on kattaa hyvin eikä maksettavaa jää juuri mitää ja euroissa ois käytännösottaen ilmasta...kyl sen 5 dinaaria (reilu 2€) maksaa lääkäri+ultra :) injektiot saan ilmasin terveyskeskuksesta, mini aspirin pitää ite ostaa ja foolihappo.

Olento toi sun masus on (edelleenkin) niin ihana :love017 Mulla menossa rv 23+3 ja masu on vaan pikkasen kasvanut :oops:

Kiitos Lurua. Varmasti on mukavat puolensa molemmissa, isommissa ja pienemmissä masuissa — mitä vähemmän masu kasvaa, sitä nopeampaa on palautuminen omiin mittoihin :).

Onkos muilla vielä napa pullahtanu ulos,täälä rupee olee jo..ja maha on tosi kiiltävä ja nahka niin piukee...lisää arpia siis tiedossa(eipä niitä uusia paljoo vanhojen seasta huomaa)..nyt joutuu jo joka päivä pitää noita "masu tuubeja"kun ei enää oo niin pitkiä paitoja että maha peittyis.(olen uhrannut muutamia vanhoja toppeja niin että leikkasin olkaimet pois jolloin siitä tulee sellainen "tuubi"sitten vaa väreillä leikkii sovittelee paitoja tuubien väreihin niin kaikki paidat sopii taas päälle!)*vink:smiley-angelic003

Täällä ainaki napa pullahtanu ulos kokonaan muutama viikko sitten. (: nyt rv 22+3

Takaisin