Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kuulin just tutusta jonka lapsi oli syntynyt tosi pienenä, eikä neuvolassa oltu huomattu etukäteen mitään merkkiä kasvuhäiriöstä. Syntyi kai viikolla 35 ja painoi alle 1,5 kg... Sf-mitat oli vaikuttaneet normaaleilta, tai sitten niitä oli seurattu laiskasti. Alkoi jännittää, että onko tosta seurannasta mitään hyötyä.

Onhan noita kauhutarinoita... Parempi olla kuuntelematta, varsinkin nyt kun on h-hetki lähellä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mimmma: Mulle sanottiin, että sitten mietitään käynnistystä jos se on OIKEESTI iso, tyylin lähemmäs 5kg tjn.... mut ei nää meidän pulleroiset nyt miltään mega vauvoilta vaikuta ja jos nyt joku kasvupyrähdys tulis, niin luulis et se näkyis muutenkin, tyylin painon nousussa tai sf:ssä.... mut kannattaa varmaan kysyy neuvolasta, kun näissä tuntuu olevan melkosia eroja välillä....

Mimmma jos oot huolissaan vauvan isosta koosta niin kannattaa kertoa siitä! Mulle sanottiin taysissa että ei ensisynnyttäjää pakoteta synnyttämään yli 4kg vauvaa jos se tuntuu pelottavalta vaan sit voidaan käynnistää :)

Ihanaa :) tosiaan ens pe kuullaan beibin koko. Ja aion mainita etten mä kyllä kauheen isoo uskalla/halua ponnistaa tähän maailmaan :)

Kyllä mä luotan enemmän ultran painoarvioon (tuleehan niissäkin virheitä) , kun kuitenkin sfmittaan!

nii mä oon ajatellu et ei se sf sitä kokoo kerro, mut osviittaa että kasvaa tasaisesti.... mulle ekasta sanottiin ultrassa, että tulee iso poika, mutta ei se nyt niin iso ollu, ihan normaali kokoinen ja käyrillä, niin en siihenkään ihan täysin luota..... mulle taas on vaan lähinnä naureskeltu, että ei se kiva ole 5kilosta sieltä ulos työntää, niin ei mun luotto tohon henk.kuntaakaan kauheen suuri ole :confused: ite joutuu kysymään joka asiasta... mut oottelen kans et mitä ne sanoo kuun lopussa äitipolilla, ja jos sieltä joku 5kilonen kurkkii niin sanon kans et saavat luvan käynnistää...

Muokattu viimeksi:
sf mitta pomppas käyrän ylärajan yläpuolelle mut pikkunen kasvaa keskikäyrän alapuolella... hyvin vetiset olot siis masussa...

Aiemminkin on ollu puhetta, että sf-mitta kertoo lähinnä just siitä kasvun tasasuudesta. Sit jos kesken "vaihtaa käyrää" esim. alakäyrältä yläkäyrälle ni kasvussa tai veden määrässä on luultavimmin jotakin poikkeusta tapahtunu. Mulla esimerkiks ponkasu tolta kaskikäyrältä yläkäyrälle olis voinu tarkottaa häikkää sokereissa ja sit niitä olis ruvettu tutkailemaan. Mulla on kaikissa sf-mitta ollu keskikäyrällä. Eka muksu oli vähän päälle 3kg, kolmas karvan alle 4kg.

Pistetääs vielä oma maha eetteriin ja oikeen paljaana :confused: Joku ihme apinalinssi-toiminto oli kamerassa päällä, että on kuvat jotenkin usvasia, mutta se lienee tässä tapauksessa ihan vaan hyvä juttu... Taitaa tuosta koon ja muodon kuitenkin hahmottaa :rolleyes:

Liitteet

• rv35+0 sivulta.png
    rv35+0 sivulta.png
    658.6 KB · Katsottu: 72
  • rv35+0 edestä.png
    rv35+0 edestä.png
    347.7 KB · Katsottu: 64
mulla esikoisen aikana oli melkeinpä vuoronperään eri neukkutädit niin se sf hyppi miten sattu.... mut molemmat meni omaa käyräänsä pitkin ja mulla tavallaan oliki 2 sf käyrää :)

mut silti mä oon kade teidän kaikkien pitsipöksyille!!!!!!!

Hei kuka oli käyttäny sitä bepancarea? Onko vaalentanu teillä raskausarpia ja onko oikeesti kosteuttava? Mää oon käyttäny sitä kaakaovoita mut nuo arvet alko häiritsevästi pistää silmään ja aattelin et käytän tässä välissä sitä bio oilia nuo jämät tuolta jos arvetki vaalenis mut nyt on sit ihan törkee kutina pötsissä ku se eijjoo kosteuttava. Voisin löträtä sitä bio oilia pullollisen yhteen kohtaan ku se vaan imeytyy ja imeytyy. Eli siirrynkö kosteuttavaan kaakaovoihin ja kärsin hemmetin rumat arpeni vai kokeilenko bepancarea? Kookosöljyä kehuttiin kans mut en usko että meijän tuppukylästä löytyy muutako kookosvoita! :D

Bepancaresta ei oo kyl kokemusta, mut kolmisen viikkoa bio oilia käyttänyt ja ero on huomattava, oli jo viikon käytöllä.

Mutta onkohan niillä sit loppujen lopuks mitää eroa? Et jos toinen vaalentaa niin luulis sit toisenkin vaalentavan myös toimivan?

Mä käytin aluksi bio oilia ja nyt bebancarea. Arpia on tullut ihan kiitettävästi mutta väriltää ovat toistaiseksi onneksi pysyneet tosi vaaleina/vaalenpunaisina. Pahimmalta liilalta raidoitukselta oon siis välttynyt. En tiedä onko se toi rasva mikä pitää kuosissa vai viikottainen hyvä mahan kuorinta. En kyl ihan joka päivä muista rasvata, varmaan noin viidesti viikossa...Käytän ton putelin loppuun ja katon sit uudestaan et mitä rasvaa alas käyttää tohon tulevaan roikkumaan etusäkkiin...

Bio oil ei toimi mulle, sen nyt unohan kokonaan. Onko bepancare kuin hyvin kosteuttava?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Kyl se mun mielestä on... Mutta mun nenään haju on aika tuju ja paha, mut haihtuu nopeasti ettei kyl käyttöä estä. Ja toisin ku mainostetaan ja muutkin sanonut, mä koen sen koostumuksen inhottavaksi, kestää kiitettävä tovi enne ku voin laittaa vaatetta päälle ja kädet on pestävä kunnolla aina laitoin jälkeen. En mä normaalisti rasvauksne jälkeen käsiä pese vaan hinkkaan loput käsiin... Hinta on tyyris mut kylhän sitä nyt voi sen yhden pullon kokeilla? Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle :)

Mut kuorinnasta sen viel sanon et mikään ei tunnu niin hyvältä ku oikeen karkee kuorintavoide jota hinkkaa (vähän kovakouraisestikkin)molemmilla käsillä tähän pinkeään mahan, ai että tekee hyvää!!Mies kattoi viimeks mua saunassa vähän vinoon ku olin ihan täpinöissä:grin

Täytyy kokeilla ja joo kuorin itekki pötsini ja reiteni kerran viikkoon. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin