Masut

Blöö mä jumitan edelleen 70 kilossa. Jumittanu jo 2vkoo. 6kg on vielä lähtöpainoon... maha on palautunu melko hyvin onneks.
 
mulla olis vieläkin se helvetin 18kg :mad: 9kg vasta lähteny, mut uskon kyl kans et nestettä suurin osa... ja maha kyl pienenee koko ajan, mut toi paino on nyt kohta viikon lojunnu samassa...... ja liikuntaa oon kyl ruvennu harrastaa jo, mut josko se siitä :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Mulla lähtee 500 g / 1,5 kg päivässä.. Jos en juo kunnolla niin paino junnaa pari päivää samassa :) Muistakaa siis juoda Paljon, etenkin te, jotka kärsitte turvotuksesta raskauden aikana.. Tulee nimittäin aika äkkiä pihalle ja humps, ootte kohta lähtöpainossa!
Mie juon päivittäin vähintään 2-3 1,5 litran pulloa vettä + 1-2 kuppia teetä, sit maitoa ruoan kanssa.
Limuhimo lähti kun raskaus lähti, onneksssssiiiiii!

Kaikkien kehot ei toimi samalla tavalla tietty, mutta kyllä se vesi yleensä turvotuksen poistaa ellei sit jostain syystä aineenvaihdunta oo tukossa..

Mulla vaaka näytti tänään 85 kg!!! Kilo taas vähemmän, huh!

Ainiin, ja menkat alkoi tänään ja jos yhtään pitää paikkaansa niinku esikoisen aikana, niin tästä sit vauhdittuu se painon lähteminen kun hormonit muuttuu..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi yäk noita menkkoja! En siis YHTÄÄN odota niitä. Mieluummin painan vähän enemmän ja otan menkat vasta ens vuonna :p Maha näyttää aamuisin aina ihana litteältä, mutta heti ku istuu niin totuus paljastuu :oops: Yöks tota löllöihon määrää :confused:
 
Mullakin paino jämähtänyt 71kiloon ja lähtöpainoon matkaa 5 kiloa. Mut ei mulla mikään kiire ton painon kanssa oo. Kuntosalilla oon jo alkanu käymään, mut jättäny kyykyt ja maastavedot vielä välistä. Huomenna jälkitarkastus ja jos saan luvan alkaa tekee raskaampia voimaharjotteluliikkeitä ni sitte alkaa lihaksenkasvatustalkoot. Loppupeleissä sillä vaa-an lukemalla ei oo mitään väliä vaan kehonkoostumus on se mikä merkkaa ainakin mulle enemmän.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on nyt kolme vkoa tasan sektiosta aikaa, ja paino on pudonnut samaan mitä se oli ennen raskautta. Mutta nyt kun oon vaan vaunulenkillä käynyt, niin tästä ei enää hirveästi muutoksia saa aikaan ennen kun on lupa käydä salilla. Vaikka paino on sama kun ennen raskautta niin maha ei tietenkään oo vielä samanlainen, kiinteä. Tosin onneksi löysää nahkaa ei jäänyt.
toinen kuva on ajalta kun olin isoimmillani eli vähän ennen sektiota :)

Voi kun saisi jo mennä salille! Vatsalihakset on kyllä vielä ihan sellaset että yskiessä ja nauraessa tuntuu tosi "rasittuneilta", ihanku olisi vatsoja tehny liikaa. En tiiä pitääkö se tunne hävitä kokonaan ennekun voi alkaa treenaamaan.
 

Liitteet

  • IMG_4412.JPG
    IMG_4412.JPG
    204 KB · Katsottu: 82
Mä oon oikeesti yllättyny KAIKKIEN palautumisesta! Olisin odottanu että oltais taisteltu polvissa asti roikkuvien masujen kanssa vielä syksylläkin mutta nyt tuntuu että melkeen kaikilla palautuminen on lähteny kovalla vauhdilla ja oikeeseen suuntaan käyntiin!

Mun viimesimmät masupäivitykset on sunnuntailta ja löytyy tuolta blogista. Tällä viikolla oon treenannu syviä ja vinoja vatsoja joten eiköhän ne vatsalihaksetkin ala pikkuhiljaa palautua ennalleen kunhan vaan jaksaa tarpeeks varovaisesti alotella :)
 
mulla on ongelma just ton juomisen kans.. on aina ollu, vaikka raskausaikana siinä petrasinkin, niin edelleen se on sellsta "pakko juomista".. jos en sitä väkisin tee, niin se jää :confused: se varmasti on mulla se suurin kompastuskivi....

p.s. koko tämä teksti on kirjotettu vasurilla (ymmärrätte varmaan) ja haba kramppaa jo :eek:
 
Mä en usko, että mulla olis 17kg lähtenyt alle kahdessa viikossa ellen olis juonu vettä niin paljoa kun juon. Päivässä menee helposti 6 litraa. Oon ottanu tavaks, et aina ku imetän vedän huiviin tuopillisen vettä. Suu vetää ihan saharaks ku vauva alkaa imemään, ni sitä aina muistaakin sen juomisen. Ja miestä on hyvä vähän juoksuttaa.

Nauratti kyfixfix toi sun teksti ku en heti tajunnut asiayhteyttä :grin onneksi kyse olikin vain veden juomisesta :wink
 
Mä kanssa vedän tuopillisen vettä aina kun imetän. Kauheaa välillä kun oon unohtanut täyttää tuopin ja tyttö onkin jo tississä kiinni...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ihan sama juttu. 12kg lähti kahdessa viikossa ja varmaan pääasiassa ollu nestettä. Ilmankos janottaakin koko ajan. 0,3l vettä menee imettäessä ja yleensä vielä toinen mokoma sen jälkeen. Öisin en kyllä jaksa käydä keittiössä juomassa. Aamulla onkin sit ihan karsee jano.
Eilen huomasin, että janottaa vaikka mitään kovin fyysistä hommaa en tehnyt vaan oltiin vauvan kans autolla liikenteessä. Silti tuli jano kesken reissun. Pitää vissiin alkaa kuskaamaan vesipulloa aina mukana.
 
Aaa. Vettä siis pitää alkaa juomaa! .. mulla on jälkitarkastus 2,5vk päästä. Mutta kyllä mä aattelin ens viikolla lähtee jumpalle, kun itsestä tuntuu siltä, että kykenen. Vatsoja en tietenkään siis viä reenaa 8)
 
Mä oon ihan tosi huono juomaan, lähtöpainoon taas parisen kiloa kun olin kilon kohdalla jo ainakin suunnilleen. On päiviä jolloin yritän skarpata, mut päiviä jolloin se vaan jää. Ja ummetus ei sillä ainakaan parane, etten juo.

Liii-saaalle nostan hattua upeasta suorituksesta. Ikiliikkujana saat nopeasti nesteestä kertyneet kilot pois :).
 
Mä kyllä juon sen 3litraa vettä ihan helposti ja päälle ruuan kanssa juomiset (piimä tai vesi) päivän aikana, ruokavalio on terveellinen ja liikuntaa tulee riittävästi. Raskausaikana ei ollut turvotusta ja kilojakin kertyi huikeat viisi, synnärille jäi kahdeksan kiloa ja kolme kiloa on paino jo noussut tässä imetysaikana. Hiphiphurraa..

Syyksi oon päätellyt, etten voi hiilareita pudottaa kauheasti alas, kun se sit vaikuttaa maitoon, jatkuva univelka ja hormonit. Paino alkaa todennäköisesti pudota vasta imetyksen päätyttyä, kuten muidenkin lasten jäljiltä (paitsi viimeks tulin raskaaksi imetysaikana, et siksi tätä ylipainoakin nyt on). Aiemmin en oo edes yrittänyt pudottaa painoa imetysaikana ja luulin, et siksi se ei ole silloin myöskään onnistunut.. mut eipä näköjään onnistu vaikka yrittäisikin. Plääh, mitä touhua..
 
Mä oon kyllä jättäny surutta muut hiilarit paitsi vihannekset ja hedelmät (ja satunnaiset karkit) pois heti sairaalasta kotiuduttuani eikä oo vaikuttanu maidontuotantoon mitenkään...
 
Tarkotinkin vaikutusta maidon laatuun, en määrään. Mäkin oon laskenut surutta hiilareita, mut alle sadan en niitä päästä.
 
Mä syön päivittäisen energiani noin suunnilleen 40-40-20 suhteessa hiilareita, proteiinia ja rasvaa eli hiilareitakin tulee syötyä reilusti, mutta en vaan syö leipää, pastaa, riisiä yms jotka aiheuttaa mulle nesteen kertymistä kroppaan. Niiden sijasta syön hiilareina bataattia, punajuurta, muita juureksia, marjoja ja hedelmiä, jotka saattaa jopa poistaa sitä nestettä ja muutenkin sopii mun elimistölle paremmin. Kalliikshan se tulee jättää viljatuotteet pois ruokavaliosta kun sama määrä energiaa pitää kuitenkin saada jostain muualta mutta koska hyvä olo on pääasia niin oon valmis säästämään muualla ja panostamaan vähän enemmän ruokaan.
 
Nyt kun kasviksia ja salaattia on hyvin saatavilla ja suhteellisen halvalla, niin meilläkin ruokavalio koostuu lähinnä kaikesta muusta paitsi perunasta ja makaronista, riisistä meillä ei tykkää kukaan. Lapset tykkää syödä kasviksia raakana ja salaattia, joten senkin puoleen on helppoa ja nopeaa ruokaa meillä. Tehdään yhdessä salaattia ja jokin lihapala sivuun, yleensä kanaa tai kalaa. Leivästä tykkään ja sitä syön palasen aamuin illoin. Mulle ei selkeästi sovi hiilarit ja olo on kevyt silloin kun niitä ei syö liian kanssa. Tokan lapsen jälkeen laihdutin karppaamalla ja kai tää nytkin vaatis alkuun pääsyyn ketoosia. Mun varmaan myös pitäs syödä enemmän, kun kalorivajetta tulee peruskulutukseen n. 300 ja siihen ei oo laskettu imetyksen aiheuttamaa kulutusta. 3h välein syön, eikä mulla oo nälkä koskaan. Rasvan laatuun oon kiinnittänyt enempi huomiota, eikä senkään pitäs olla tässä se ongelma.. mun kroppa vissiin tykkää olla läski.
 
Takaisin
Top