Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Mulla on aika samanlainen eteenpäin sojottava pallo. Hieman totuttelua ollu siihen, että maha onkin yhtäkkiä se vartalon uloin osa. Pitäis varmaan ottaa uutta kuvaa.

Laskeskelin tässä, että kohtu + istukka + lapsivesi + sikiö pitäis painaa yhteensä jo enemmän kun se 500 g mitä mun paino oli neuvoloiden välillä noussu. Pitänee vissiin vähän jouluna kiriä, ettei tässä nyt ihan laihduttua tule. Oon vaan tottunu tarkkailemaan painoa juuri keskivartalon muutoksista (en omista vaakaa) ja no... se ei vaan nyt oikein enää onnistu…

Eipä mullakaan esikoisesta tullu isoa massua eikä tule nytkään. Olin tyytyväinen kyllä kun toimintakyky säilyi raskauden loppuun saakka eikä miehen tarvinu avitella missään :) Nyt näkyy pientä mahan alkua mutta hyvä näin. Esikoinenkin vasta sen 16kk niin tuskaa tulis olemaan häärätä hänen kanssaankin jos etureppu tollottaa kovin edessä :D Kauniita masuja teillä kanssa odottajat :)

Ihania ja erilaisia masuja kaikilla :) Kävin tonne lisäämässä aiemmin laittamaani viestiin kuvan vertailuksi esikoisen odotusajalta. Melko samankokoiselta ainakin omaan silmääni näyttää koko tässä vaiheessa :)

Mäkin olen verrannut kun esikoisesta otin kuvan viikoittain. Aika samaa mennään, ehkä vähän aiemmin alkoi töröttää oikein kunnolla tässä raskaudessa... Ja mulla oli aika iso maha esikoisesta lopussa et sitäkö taas odotettavissa. Helpompaa tosin nyt kun on lämmin jo (toivottavasti) loppuvaiheessa eikä -29 astetta pakkasta kuin viimeksi. Oli meinaa tosi vaikea pukeutua kun ei meinannut miehenkään vaatteissa koko riittää...

Masuistakin jo huomaa, että kyllä nää raskaudet tosiaan on niin erilaisia 8) itsellä ei oo mitää tunnetta ees ollut, että on raskaana, ku ei oo ollu pahoinvointiakaa! :) eka raskaus tosiaan ja mies haaveilee suurperheestä (mä vannon, ettö tän jälkeen ei vähään aikaa toista! ) mutta jos tää onki näin helppoa, niin kuinka helposti mut saa puhuttua ympäri? ;)

*koputan puuta*

Kaunis vauvavatsa sulla spiraali!! :) On todellakin tosi erimallisia vatsoja... Itseä vähän jännittää mitä oma äitini kommentoi mun vatsasta huomenna kun sen ekaa kertaa näkee.

Wpt5m62.jpg

Tämän pallon kanssa ryhdytään joulunviettoon.

Onpa sievän näköinen masu :) tuntuu et itellä on levinny joka ilmansuuntaan..

Mulla on maha olllut kerta kerralta isompi. Ekasta oli pienen pieni masu (vasta reippaasti yli puolenvälin näki että odotan), tokasta vähän isompi ja viimeeksi tuntui että räjähdän. Nyt on kasvanut mun mielestä vähän maltillisemmin kuin viimeksi, mut silti on nyt sitä luokkaa kun esikoisesta viikolla 30.

Tiedä sitten, mut kyllähän se kohtu römpsähtää nopeemmin, kun tietää jo mitä kohti ollaan menossa. Eikä vatsalihakset palautunut koskaan esikoisen odotuksesta.

Nyt se maha sitten pullahti esiin :) Ihan selkee raskausmaha on, lähinnä eteenpäin suuntaa eikä takaa huomaa erityistä leviämistä. Ehkä tän vielä johonkin lainapeitteeseen verhois piiloon, mutta ei taida olla tarvetta. Esikoisesta mullakin maha tuli kunnolla esiin vasta 20 viikon jälkeen, viimesimmässä hyökkäs kyllä aikasemmin esiin ku tässä. Paha olo on ollu mun ainoo ja inhottavin raskausoire, jota ei esikoisesta ollu ollenkaan. Pahenee raskaus raskaudelta, joten tämä taitaa olla nyt sitten vika jos ei ihmeitä satu.

Itellä on ollu kaikista melko muhkee maha loppuvaiheessa, mutta eipä se toimintaa oo kauheesti vaikuttanu. Onhan jotku jutut tarvinnu vähän soveltaa ku ei vaan ylety/taivu esim. varpaankynsien leikkaus. Samaten keittiössä (enkä tietty missään muuallakaan) en ylety kunnolla mihinkään ku maha ottaa ekana pöydän laitaan ja varsi ei vaan riitä. Sitten pitää olla aina jakkaralla kimpuilemassa.

Tossa edellisessä viestissä on kuva tänä aamuna rv 19+0. Kattelin esikoisesta samaan aikaan otettua kuvaa ja nyt näyttää et olis tällä kertaa masu pyöreämpi kuin silloin. Jännittää, kumpi sieltä tällä kertaa tulee. Ens viikon torstaina olis rakenneultra. :)

Wau mitä mahoja! Ihanaa. Mun masu on alkanut tosissaan kasvaa ja levenee selkeesti sivuille päin myös. Postailen uutta kuvaa, kun 20 on täys :)

Mulla kasvaa masu ihan selvästi eteenpäin vaan. Sivuilta tuntuu et kaikki "ylimääränen" on siirtynyt eteen. :)

Onpa sulla Spiraali jo ihanan pyöreä masu.:) tuossa miettinyt, että missäköhän kohtaa se masu alkaa oikeasti kasvamaan? Itsellä viikkoja nyt 19+ 5 ja tuo nyt on tuommonen mitäänsanomaton..Kaverilla, jolla la ihan sama niin jo paljon isomman näköinen:) Onkohan se sitten niin kroppakohtainen, kuinka se vatsa alkaa näkymään.? Milläköhän viikoille se kohdun yläreuna ylittää navan?

Takaisin