Masussa puuhastelut

Ihana on tuntea vähän enemmän liikkeitä, aika paljon potkiskelee oikeaan kylkeen. Ultrassa oli hassusti poikittain mahallaan pää alaspäin vasemmalle. Kuulostaa vähän epämukavalta asennolta. Eilen taisi jotenkin muljauttaa itsensä mukavammin ja kannatinkivutkin on vähän lientynyt. Uutena on sellainen kummallinen rapsutuksen/kutituksen tunne mahan sisällä (jos siellä onkin se marsu :wideyed: (ks. poks-ketju ;))...

Nyt oli mies oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tunsi vauvan potkut ekan kerran kunnolla. :) Kyllä oli tyytyväinen! Ja jostain syystä vauva alkoi potkia ihan hurjana kun miehen käsi oli mahalla. Kun ite yritän laittaa käden, niin lähinnä vaan lakkaa silloin potkimasta. :hilarious: rv 20+3.

Tää tyyppi alkoi liikkua selvästi jossain viime viikolla, nyt (20+1) potkii ihan napakasti ja myllertelee siellä miten sattuu koko ajan. Melkein huolestuttaa, jos on hiljaisempi päivä. Tykkää sokerista, aina mitä tahansa herkkua saatuaan alkaa vipellys.

Isä on vähän pehmeä päästään ja aloitti jo ensimmäisen sadun lukemisen pää vatsassa kiinni. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta tuntuu villiintyvän aina kun kuulee isänsä äänen.

Tuntuu kans, että yöllä ei saa kunnolla unta kun heräilee potkuihin. Tuntuu, että 50 % potkuista osuis rakkoon, etenkin yöllä.

Paineen suuntaan meilläkin potkitaan ja jos on täysi rakko tai puristava vaate niin siihen on hyvä tähdätä. Ei kiva kun arvioi että ehtii vielä yhden potilaan tai ajaa kotiin 45 min ennenkuin pitää taas mennä vessaan ;D

Meillä vähän tullut äänelle potkuja, justi silloin kun kissa tulee mun lähelle kehrämään :D Me itse miehen kanssa ei ole kovin puheliaita niin pitäis ehkä vähä enemmän kiinnittää huomiota että lapsi syntyessä tunnistais meidän puhetta sit myös ja ei vaan kissan kehrämistä :D

Meillä tuntuu liikkeitä nyt päivittäin, useimmiten oikealle vatsaan (nyt 21+6). Eilen illalla tunsin nukkumaan mennessä erikoisia tuntemuksia kohdun alaosaan, jossain kohdunsuun suunnilla. Ihan kuin hentoa nyrkkeilyä, tiheitä pieniä kosketuksia. Mitä lie vauva touhusi.

Hehe, olin vähä huolissaan kun ei tuntenut aika pitkään liikumista mahassa ja yritin tökätä maha, laulaa, syödä mut ei mitään... sit tuli kissa mahalle kehrämään ja alkoi kohta sen jälkeen touhuminen niin sai taas vähä rauhoittua että on siellä joku :P en tiedä mikä suhde hänellä on nyt kissamme kanssa :D

Nyt 22+4 ja tyyppi mahassa potkii koko ajan niin alas kuin mahdollista. Nukkumaan mennessä alkaa sellainen jytke ja epämukavat olot ettei uni todellakaan tule :( jos tulee herään tsembaloihin muutaman tunnin päästä! Kauhistuttaa ajatella mitä se on muutaman viikon päästä kun kaveri on isompi [emoji33]

Mulla on nykyisin joka yö Nexcaren tukivyö liitoskipujen vuoksi ja yleensä se auttaa tuohonkin tilanteeseen, kun tulee alakohdussa vyön takia vauvalle ahtaampaa niin hän siirtyy potkimaan muita paikkoja. Ja Nexcaren vyö on tosi mukava vaikkei uskoisi, kannattaa kokeilla.

Nyt 22+4 ja tyyppi mahassa potkii koko ajan niin alas kuin mahdollista. Nukkumaan mennessä alkaa sellainen jytke ja epämukavat olot ettei uni todellakaan tule :( jos tulee herään tsembaloihin muutaman tunnin päästä! Kauhistuttaa ajatella mitä se on muutaman viikon päästä kun kaveri on isompi [emoji33]

Isä on vähän pehmeä päästään ja aloitti jo ensimmäisen sadun lukemisen pää vatsassa kiinni. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta tuntuu villiintyvän aina kun kuulee isänsä äänen.

Ihanaa, ole onnellinen tuollaisesta. Meillä mies kokee vatsan koskettelun ja vauvalle puhumisen tosi vieraana eikä siis halua edes liikkeitä kokeilla. Nyt siis kolmas lapsi tulossa, joten pitäisi jo itsekin hyväksyä se tosiasia että masun silittely ja vauvalle höpöttely ei vaan ole mun miehen juttuja, mutta harmittaa se silti vähän kun ite on niin intona vauvan liikkeistä ym.. Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, mieheni ei todellakaan ole mikään tunnekylmä tai etäinen mulle tai lapsille, päinvastoin mahtava isä ja osallistuu lastenhoitoon esimerkillisesti.. ja sanoo raskauden sopivan mulle ja tykkää raskausvartalostani, että ei siitäkään ole kiinni. En oikein ole päässyt selvyyteen mikä siinä on, mutta ehkä täs raskausvaiheessa vauva vaan on sille niin epäkonkreettinen että vasta syntymän jälkeen pääsee isi "oikeuksiinsa".

Ihanaa, ole onnellinen tuollaisesta. Meillä mies kokee vatsan koskettelun ja vauvalle puhumisen tosi vieraana eikä siis halua edes liikkeitä kokeilla. Nyt siis kolmas lapsi tulossa, joten pitäisi jo itsekin hyväksyä se tosiasia että masun silittely ja vauvalle höpöttely ei vaan ole mun miehen juttuja, mutta harmittaa se silti vähän kun ite on niin intona vauvan liikkeistä ym.. Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, mieheni ei todellakaan ole mikään tunnekylmä tai etäinen mulle tai lapsille, päinvastoin mahtava isä ja osallistuu lastenhoitoon esimerkillisesti.. ja sanoo raskauden sopivan mulle ja tykkää raskausvartalostani, että ei siitäkään ole kiinni. En oikein ole päässyt selvyyteen mikä siinä on, mutta ehkä täs raskausvaiheessa vauva vaan on sille niin epäkonkreettinen että vasta syntymän jälkeen pääsee isi "oikeuksiinsa".

Mulla samanlainen mies :D on kyl esikkoinen tulossa mutta mulla ei oo mitään epäilyjä että hänestä ei tulis hyvä ja osallistuva isä. On halunut lasta ainakin saman paljon kun minä. Hänellä vaan psykologilisesti vaikea sen kanssa kun nahan alla tuntuu liikumista, ei edes tykkää tuntee hänen oman pulssia (sydänlyöntejä) niin en ole pakottanut tuntemaan mahani :D

Aivan mahdotonta pyörintää masussa illat ja yöt, selvästi näkyy käden tai jalan ojentelut mahan läpi :joyful: Tosiaan heti jos hetkeen ei tunnu niin sitä huolestuu, mutta pitäähän vauvankin nukkua joskus :joyful:

Onko monet tunteneet vielä liikkeitä vatsan läpi kädelle? Täällä eilen rv 23+5 tuntui ekan kerran, aivan uskomaton tunne <3 selvästi tuntui vasemman lonkan yläpuolelle joku kunnon kaivelu ja kun käden laittoi päälle niin vauva tökkäsi vastaan. Kummasti aina konkretisoituu koko asia kun tulee uusia juttuja ja nyt kun liikkeen tuntee uloskin :D

Onko monet tunteneet vielä liikkeitä vatsan läpi kädelle? Täällä eilen rv 23+5 tuntui ekan kerran, aivan uskomaton tunne <3 selvästi tuntui vasemman lonkan yläpuolelle joku kunnon kaivelu ja kun käden laittoi päälle niin vauva tökkäsi vastaan. Kummasti aina konkretisoituu koko asia kun tulee uusia juttuja ja nyt kun liikkeen tuntee uloskin :D
Minä (ja mies) olen tuntenut liikkeet vatsan läpi kädelle alusta asti, eli sieltä viikolta 17+5 asti. Silloin alussa liikkeet jopa tunnisti paremmin silloin kun vastassa oli käsi, tai siis tuntee vieläkin, mutta alussa olisi voinut missata ilman kättä :) Varmaan jostain viikolta 20 asti liikkeet ovat tuntuneet ihan selvästi ja viikkojen mittaan koko ajan vahvempina. Ihan sieltä alusta asti liikkeet ovat myös näkyneet vatsan päälle: joskus selkeinä ja napakoina kohoumina, ja toisinaan sellaisina aaltoiluina.

Tuntemuksiin varmasti vaikuttaa istukan sijainti ja sikiön asento, sekä oman rasvakerroksen määrä. Itse olen hoikka ja istukka takana.

Muokattu viimeksi:
Osa liikkeistä tuntuu päällekin, osa jää sisäiseksi mukeltamiseksi. Koko ajan vahvempina tuntuu jos tuntuu. Välillä hyvinkin hiljaiseloa vietetään. Nyt 21+6, istukka edessä, olen (ollut) suht hoikka mutta vähän ylimääräistä rasvaa tossa mahassa silti ;)

Takaisin