Masussa puuhastelut

Mies ei edelleenkään tunne hyvin potkuja käteen vaikka itse tunnen, mutta poskea vasten kyllä :)

Meillä vilkastuu aina syömisen jälkeen ja levossa
 
Eilen oli aika kiire päivä ja kun tulin kotiin töistä niin pieni pisti mahdottomat jortsut pystyyn mahassa, kääntyili ja sätki ihan kuin lepohetki sohvalla tuli molemmille tarpeeseen :) Töissä on nyt pari kertaa tullut kesken potilaan vastaanoton selvästi omaan silmään ulospäin näkyviä liikkeitä ja siinä kun istutaan vastakkain niin on vähän hassu olo pitäskö sanoa jotain vai ei.
 
En tunne vieläkään mitään. :sad001 Paitsi tukalaa oloa ja pientä muljahdusta välillä. Mutta ei kyllä osaa sanoa onko vauva vai muuten vaan maha väntyilee. Tänään 23+6
 
Kyllä alkaa tuntuu kun on oikea aika sille :) täällä tulee helposti verrattua ja huolestettua.

Meillä taas alkanut nyt tuntua jo isänkin käteen potkut, mutta välillä kun on hiljaista niin huolestuu
 
Oon huomannut, että aamulla rauhassa kun syö aamupalaa niin vauva kääntyilee samoin kuin töissä tauolle kun istahtaa. Sitten on taas hiljaista kunnes alkaa iltavillit :woot:
 
Isä on vähän pehmeä päästään ja aloitti jo ensimmäisen sadun lukemisen pää vatsassa kiinni. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta tuntuu villiintyvän aina kun kuulee isänsä äänen.

Meilläkin isä aiheuttaa villiintymistä, isän äänen kuuleminen erityisesti ja oli noilla tosiaan jotain tökkimistä tässä yksi päivä, vuorotellen tökkivät toisiaan minun mahanahan läpi. Miehen ilme oli kyllä niin ihana tuolloin, jotenkin konkretisoituu odotus hänellekin vaihe kerrallaan. Yllättävän vahvoja osa potkuista, joskus häiritsevät nukahtamista, mutta sitten käsi lempeästi mahalle auttaa siihen. Heti kyllä huomauttaa jos on minulla huono asento tai jos jokin puristaa tai painaa.
 
Tuntuuko muilla jo hikka? Mä mielestäni tunsin jo joitain viikkoja sitten ja nyt ainakin varmasti. Aiemmissa raskauksissa muistan tunteneeni vasta paljon myöhemmin, siinä vaiheessa kun vauva on jo asettunut pää alasapäin. Mutta tuntuu tää tyyppi nyt kasvaneenkin yhtäkkiä tosi paljon, liikkeet tosi voimakkaat ja tuntuu yhtä aikaa eri puolilla mahaa välillä.
 
Bingo: hikkaa en ole vielä tuntenut. Mahtaa olla hellyyttävää, sitä odotellessa :Heartred

Viime viikolla tunsin ensimmäistä kertaa yöllä herätessäni vauvan jalkapohjan vatsan läpi (rv 25+5), se oli häkellyttävän ihana tunne. Olin ilmeisesti todella täpinöissäni tästä, sillä mies sanoi aamulla, että olin jutellut yöllä vauvalle unissani :D

Minulla on istukka edessä, mutta hieman vasemmalla, niin voimakkaimmin liikkeet tuntuu oikealla kyljellä. Kaksi kertaa tuntunut pylly ja kerran tuo jalkapohja.
 
Muokattu viimeksi:
Hikka oli ekan kerran viime yönä :Heartred. Sitä ennen oli tungettu pientä jalkaa toisen kylkikaaren alle, ei niin mukavaa. Rv 28+2.
 
Jos huolettaa jossain vaiheessa liikkeet niin juokaa lasi kylmää vettä. Näin neuvolasta neuvoivat tekemään. Meillä potkutellaan todella paljon, tulee muljahduksia ja napakoita potkuja. Mahan päältä myös näkee liikkeet ja on ihana tunnustella miten päin kaveri mahtaa masussa olla. Illalla n. 10 aikoihin on vilkkaimmillaan ja sitä kestää kyllä sellasen pari tuntia. Nyt rv 27+2
 
Miltä se hikka tuntuu? Parina päivänä viimeisen viikon aikana olen tuntenut vatsasta sarjasykähdyksiä, joiden välillä on noin 1,5 sekuntia ja joita tulee montakymmentä peräkkäin. Epäilen ja oletan hikaksi :)
 
Kuulostaa hikalle tuo kuvailemasi.. :)

Ei vitsi, sit minäkin olen tuntenut hikan! Olen miettinyt mitä ihmettä sellaset pulputukset vois välillä olla, mut nyt se selvis! Ja selvis et vauva taitaa edelleen viihtyä aika paljon pää alaspäin kun ne pulputukset tuntuu ihan alavatsassa :happy:
 
Meillä isän käsi nykyään hämmentää hetken, sitten alkaa kauhea meuhkaus. :D
Iltasatu on joka ilta suositumpi juttu. Sama juttu senkin kanssa: ensin hämmentynyt hiljaisuus (vaikka olisi ollu kuinka bileet sitä ennen), sitten vielä villimpi meuhkaus.

En yhtään osaa päätellä kummin päin hän siellä potkii. Tulee ylä- ja alavatsaan ihan samalla voimalla ja usein yhtä aikaa.. voikohan vauvalla olla neljä jalkaa?
 
Näkyykö muilla liikkeet jo mahan päällä? Tällä viikolla (26+) olen kiinnittänyt huomiota, ja välillä maha heiluu ja humpahtelee ihan hirveästi! :D Sitten näkyy kanssa sellaisia tönäyksiä, mistä selvästi tietää missä kohdassa on. Samaan aikaan tietysti tuntuu myös voimakkaasti, mutta etuylhäällä istukan kohdalla liikkeet edelleen tuntuu hennommin, vaikka näkyy yhtä selvästi kuin alempana. Taitaa meilläkin olla kovasti hikkaileva vauva, viimeksi neuvolassakin hikkasi niin ahkerasti, että sykkeen mittaus oli haasteellista!
 
Mulla on tuntunut liikkeet pari viikkoa kauemmin kuin näkyneet ulospäin. Siinä 21. rv tienoilla näkyi jo. Nyt tietty ihan eri meininki, kun vauvalla enemmän kokoa ja koko maha heiluu välillä. :D

Mua häiritsee, kun en tiedä aina, miten päin tuolla mahassa ollaan. On päiviä, kun koko ajan tuntuu pientä muljumista ihan alavatsalla ja sit päiviä, kun on koko ajan pissahätä ja tosi tukala olla. Yleisemmin liikkeet tuntuu korkeammalla ja on isompia, eikä olo ole niin tukala.
 
Mulla menossa 29+2 ja nyt jo viikon ajan olen huomannut, että pikkuisen liikkeet ovat ikäänkuin vaimentuneet. Liikkeitä tulee kyllä yhtä usein kuin ennenkin, mutta tuntuvat paljon "miedommilta". Jostain luin, että vois johtua siitä, että vauvan tila kohdussa vähentynyt. Mutta jotenkin silti huolettaa..Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta?
 
Mulla menossa 29+2 ja nyt jo viikon ajan olen huomannut, että pikkuisen liikkeet ovat ikäänkuin vaimentuneet. Liikkeitä tulee kyllä yhtä usein kuin ennenkin, mutta tuntuvat paljon "miedommilta". Jostain luin, että vois johtua siitä, että vauvan tila kohdussa vähentynyt. Mutta jotenkin silti huolettaa..Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta?
Vaihtelee päivittäin ja asennosta. Oon ajatellut että kunhan saan laskettua sen 10 liikettä per tunti niin kaikki olisi hyvin vaikka vaimeita olisivatkin.
 
Takaisin
Top