Melko varmasti en yhtenä kappaleena kotiudu... Synnytys käynnistellään 34+0 (eli vajaan kolmen viikon päästä) jos tämä ei täältä ennen sitä tule. Nyt on toiveena saada vauvan paino nousemaan 1500 grammaan, että pääsisin lähemmän kotia makoilemaan. Tiistaina tai keskiviikkona selviää :)
Tottakai saa kysyä :) Infektioriski alkaa olla niin suuri jo siinä vaiheessa, että vauvan on parempi syntyä. Reitti kohtuun ja vauvaan on koko ajan auki kuitenkin. Multa otetaan parin päivän välein pieni verenkuva ja crp, ja pika crp niinä päivinä kun ei oo kunnon verikokeita (kauheen kiva piikkikammoselle....). Mä olisin toivonut, että oltaisiin annettu mennä ihan niin pitkälle kun vauva suostuu tuolla pysymään, mutta kai nuo tohtorit tietää paremmin Usein kuulemma synnytys käynnistyy parin viikon sisään veden menosta, mutta täällä osastollakin oli yksi jolla vesi meni 24+? ja pari päivää sitten synnytti 28+?. Ja yhdellä toisella vesi alkoi tihkua rv 14 ja edelleen yhdessä kasassa tänään 25+2 :)
aa, oon ymmärtänyt et sitä vettä tulee lisää, mutta enpä tosiaan ajatellut, että se infektioriskihän siinä on olemassa. Ennen itseasiassa kun luin sinun tarinaasi, kuvittelen, että kun lapsivedet menee, nii se on siinä sitten, että synnytys käynnistettäisi samalla, jos ei muuten lähtisi tulemaan, vaikka kurjaahan se olisikin noilla viikoilla. Tsemppiä sulle loppuodotukseen
Ei oo nyt tehty mitään arvioita, ei kuulemma kannata yhtään useammin ultrata kuin 10-14 päivän välein, muuten tulee mittavirheitä helpommin tms. Ti tai ke selviää :)
Joo, vettähän kehittyy koko ajan lisää niin kauan kun istukka toimii. Mulla on 2/3 edellisistä synnytyksistä käynnistynyt vesien menolla, eli mäkin luulin että tää olis sit niinku tässä, mutta ilmeisesti vauva on tajunnut, ettei tuolta masusta nyt sittenkään kannata tulla pois Ehkä hän pelkäsi olevansa ryppyinen syntyessään jos on liika kauan vedessä lillunut
Nii just. :)no sittenpä sen tietää kuhan kattoovat ens kerran ultrassa. Miekkii oon aina luullu että syntyy mahollisimman äkkiä vesien menosta, mutta hyvä vaan että voi vielä masussa olla ja kasvvaa. :)ihana tuo viimenen lause. :D pelkää olevasa ryppynen.
Siskoo sano eilen mun mahasta että aivan järkyttävän kokonen, oksettava" ja nauro päälle mun mielestä tää sais olla isompi niin ettei kellekkään jäisi epäselväksi että oon raskaana
siskolla itellä on kaks likkaa ja sano ettei sillä oo ollut näin isoa mahaa mihnää vaihees. Kai se oma maha ei vaan tunnu niin isolta, kun sen kans on päivät pitkät eikä niin huomaa sitä kasvua