Masun kasvu ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimoza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minunkin mielestä mun maha on tosi pieni kun vertailen toisten kuviin. Eikä sitä edelleenkään kukaan oo missään kommentoinut tai sanonut mitään "että menkää te vaan ensin, tai istukaa vaan,kun teitä on kaksi siinä." Sen sijaan olen itse availlut meidän kerrostalon raksamiehille ovia, ojennellut kassajonossa edellä oleville muovipusseja tms. Eilen mulle tarjottiin ostarilla kuntosalijäsenyyttä. :shifty: Viikkoja 23+5. Kuva on salaisella puolella. Olis jotenkin kiva saada sellaista kohtelua kuin raskaana olevat naiset yleensä saa. Tuntuu vaan et katsotaan pahalla silmällä, että "pitääkö tuonkin muka päästä istumaan" tms, kun ei kukaan tajua että voin paksusti.

Lyydian jutusta muistui mieleen. On tehty tutkimus että saako raskaana olevat naiset apua esim. Matkalaukun kannossa.

Tutkimus meni suunnilleenkin näin:
Kuvan kaunis nainen laitettiin portaiden alapäähän tuskailemaan matkalaukun kanssa, useat miehet tarjosivat kantoapua.
Sama nainen puettiin paksuna olevaksi samaan tilanteeseen. Naisesta tuli miesten silmissä näkymätön.

Mun mielestä on myöskin hauskaa ja ärsyttävää lukea tai kuunnella keskusteluja jossa puhutaan raskausajasta. Mm. "Raskaus ei ole sairaus" on jäänyt mieleen. Porukat (meilläkin) töissä nurisee et eikse mamma jaksa duunissa käydä , sehän on vaan raskaana (tääl oli yks riskiraskaus tapaus ja oli lähes koko raskausajan saikulla). Eihän se olekaan sairaus mutta jossain vaiheessa se alkaa rajoittaa esim. Liikkumista :D onhan niitäkin jotka vääntää täysillä loppuun asti tuntui pahalta tahi ei.

Yks keskustelu:
"Jäin sairaslomalle rv 20 kun selkä ei enää kestänyt ja väsymys oli kamala"
"Ei tollasten takia pidä saikulle jäädä nehän on normaaleja raskausoireita!"
Uskomattomia ihmisiä niitä löytyykin :D
Pahoittelen avautumista, viime päivät yksinkertaiset ja tyhmät (ajattelemattomat) ihmiset on rassannu mua!! >:( aivojen käyttö ON sallittua :P :P :P

Vielä yks...
"Joo kuuliksä toi on paksuna ei varmaan kauaa ole enää töissä."

Sorryyy!!! :D

Juu, varmaan tulee näkymätön, kun miehillä on se "lisääntymisvaisto" ja raskaana oleva nainen on tuupattu ja näin ollen epäviehättävä. :D Telkasta olen nähnyt muistaakseni joskus saman kokeen.
Kun kerroin töissä olevani raskaana, niin yksi työkaveri laittoi mut "kostoksi" purkamaan kuormat yksin. Tässä oli osasyynä varmastikin kateus, koska hänellä on ikää jo 10v. mua enemmän, eikä raskaus ole onnistunut. Siihen asti oltiin hyvät kaveri ja puhuttiin kaikesta, kunnes kerroin raskaudesta, ja sieltä puolelta alkoi mykkäkoulu ja murahtelu.
Nyt on sentään taas jonkinlainen puheyhteys saatu auki, mutta kun kerroin etten haluaisi tehdä enää tiettyä taikinavuoroa, kun on niin paljon nostelua, että mahaa alkaa nipistellä, niin vastaus oli taas murahdus ja vihainen mulkaisu.

Lyydia, niinno siähä oot varmaa ihan työkaverille vittuillessas pusannu ittes paksuks et voit sit haistattaa sille että sullapa tärppäs. :D

Luoja miten tyhmiä ihmiset on! Lyydian työkaveriki ois voinu vaan olla ilonen toisen puolesta ja yrittää ymmärtää, niin varmaan muutki hänen kohdallaan on yrittäneet ymmärtää. :) katkeruus, tuo elämän suola.

Womb, feel you, mullaki mahdollisimman paljon sellasta päällä mikä oikee korostaa mahamakkaroiden alla asuvaa ihmisentaimen aiheuttamaa pömppöä. :D

Jebsu sun kuva herättää minussa suurta kateutta; farkut jalassa!! Mä en oo tän vuoden puolella enää lempifarkkuja jalkaani saanu :( moniin viikkoihin ei enää mitkään farkut oo menny .. trikoomammiksia (HYI) ja mieheni lökäreitä pitäny -.- stylish......

Mut nuo onkin sellaiset äitiysfarkut.. Tavalliset ei mene enää kiinni millään! (Niinkun ei muutkaan housut, elän kaksilla farkuilla...)

Masuista puheen ollen...Onko muilla samanlain kuin ittellä eli kun aamulla nouset ylös,maha on litteä kuin pannukakku mutta iltaa kohden pullistuu siihen malliin ihan kuin olis viimeisillään :eek:? Johtuukohan tuo ilmiö siittä kun minulla on liikaa lapsivettä ja edellisestä synnytyksestä ei ole kuin puolivuotta...nyt siis rv 21+0 menos...

SeEnsimmäinen. hurja juttu toi, ettei raskaana olevaa autettu..no sellaisia ne miehet välillä on ;)..
Itse olin viime viikon sairaslomalla kun istukan sijainti aiheutti hieman ongelmia, ja tuli heti hirveä olo kun joutu olemaan poissa töistä, kun esikoisen raskausaikana ei ollut mitään ongelmia, viimeiseen asti olin silloin töissä.
Itsellä on sama juttu mahan kanssa kuin Mansuliinilla, ei toisin maha ihan litteä ole, mutta selkeästi pienempi kuin iltaan mennessä.. -rv 21+4

Mansuliini, täällä myös! Mut mulla on ollu niin jo ennen raskautta että vatsa turpoo iltaan mennes kaksinkertaseks :grin. Nyt sit vaan pahentunu toi. Ja kyl se varmaa siitäki voi johtuu et edellisest raskaudest vähän aikaa, mullaki vaan vähä reilu vuos...

Masuliini, se vaikuttaa varmaan paljon että edellisestä on niin vähän aikaa.
Mul on kans ollut niin että aina vaan aikasemmin on näkynyt vauvamaha.

Lyydia, mulle tapahtui töissä samankaltainen tilanne. Työkaveri jonka kanssa käydään lounaalla pari kertaa viikossa ja kahvitellaan lähes päivittäin ei ole ottanut minuun ollenkaan kontaktia sen jälkeen kun kerroin raskaudestani. Hän on jo pitkään käynyt lapsettomuushoidoissa jotka eivät ole onnistuneet ja hänellä oli km samaan aikaan kun sain kohdun ulkopuolisen. Hän on jo saanut 2 lasta ilman aikaisempia ongelmia. Ollaan yhdessä aina puhuttu näistä asioista avoimesti. Tuntuu ikävältä ettei hän voi iloita puolestani ja etten saa mitään tukea ihmiseltä joka on ainoa joka tietää töissä raskaudestani, lukuunottamatta toista kollegaa jolle hän kertoi raskaudestani. En ollenkaan pitänyt siitä että hän kertoi luottamuksellisia asioita eteenpäin.

Zeni, siltä on tuntunukki. :D Mieskin sanoo että oon leventyny ja pallo senku kasvaa, mutta kilot senku karisee.. ei kyllä siltä tunnu!! :D Yks asiakas töistä totesi tänään, että kyllä sieltä kaksoset tulee.. Mä vaan totesin, että jestas ei ultra kyllä luvannut mitään semmosta. :D

Missä vaiheessa raskautta teidän maha on kasvanut eniten? :) itsellä on kasvanut aika paljon täs parin viikon aikana nyt on rv22+0. Hidastuukohan tää "vauhti" loppua kohden? o_O

Mun mielestä nyt on se nopein plumpsahduskausi ja se rauhottuu hiukan sit loppuvaiheessa.
Oltiin tiistaina avoimessa kerhossa kun siellä oli valokuvaus ja naiset sanoi että yhtäkkiä on mun maha kasvanut ihan hurjasti. Mut myös vauva on alkanut liikkua IHANAN paljon <3

nyt rv 22-25 ollut ehdottomasti suurin kasvu itsellä (siis sillä toiveella että tämä ei tästä enää kiihdy :D )

Takaisin