Masun kasvu ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimoza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ittellä tuntuu että on ihan tyssännyt tää mahan kasvu, vaikka mies kyllä sanoo että on kasvanut. On kyllä niin inhottavaa, kun jotkut ihmiset kuuloo että oon yli puolivälin ja sanoo "ei kyllä yhtään huomaasi" :sad001 mutta toivottavasti tästä viellä kehkeytyy sellaane ihana pallomaha :rolleyes:

ImageUploadedByVau Foorumi1427473920.505701.jpg ukkeli kävi kyselee miten masu voi ja toi suklaata. Nyt on ns. Napa täys (söin 2riviä ja loput lapsille) ja nuorin lähmästi paidan suklaalla. Supistaa vaan onneks ei satu vaan on harkkareita vaan. Aamulla vauva potki niin et tuntu kunnolla ja se oli ihanaa. Kaks edellistä raskautta on menny niin ettei oo kunnolla tuntenu liikkeitä.

Heippa! Minä olen uusi täällä ja ajatelin kokeilla tätä sivustoa. Ois mukava saaha uusia kavereita ja nähäillä vaikka ja käydä lasten kanssa puistossa leikkimässä :) Olen 21w äiti, minulla on 3w 2kk vanha poika :) Odotan tällä hetkellä toista lasta ja sekin on poika. olen nyt 23+3vk :) Haluan kuulla muiden kokemuksia ja kertomuksia. :)

Tuossa kuva mahastani, näkyy vähän huonosti. :))

Liitteet

• 20150316_131034.jpg
    20150316_131034.jpg
    826.4 KB · Katsottu: 109
Oikeesti uus? Eikö täällä oon kyfi? Vitsi mul menee nimet seksisin =D
Terve tuloa. Mä olen 37vuotias ja ennen laskettua 38vuotias kuuden pojan äiti turusta.

Onko muilla muutes lähtenyt vatsalihakset erkanemaan toisistaan...? Kun nousen sängyllä istumaan niin oikeen näkyy ja kädellä tuntee miten tuohon vatsalihasten väliin jää tyyjä kohta joka vähän niin kuin "pullistuu" ulospäin?!

moih.
Jaahas en ole kyllä ajatellu ollenkaa ku olen noussut :) ihana masu kuva! ♡ onko ollu selkä kipuja vielä kovia sulla nannaniina? :/ mulla ei oo vielä ollut, mutta toi alamaha on koko raskauden ajan ollut kipee ja neuvolassa/lääkäris ei löydetä syytä siihen. En pysty seisoo yhellä jalalla ollenkaa ja kovia kipuja koko ajan. :/

Voi että... Käytän ahkerasti tukivyötä, niin silloin onneksi ei pahemmin tuo selkä kiukuttele, mutta jos unohtuu aamulla laittaa ja päivän touhuilee niin kyllä illalla tuntuu ja ihan huolella...!!!
Voisko mahakivut olla ihan vaan sitä kun se kohtu kasvaa; venyy ja paukkuu..? Eli kasvu- ja liitoskipuja? Mulla oli alussa tosi paljon sellaista kuukautiskipumaista kipuilua, mutta nyt vaan enemmänkin lonkissa ja nivusissa just noita liitoskipuja kun paikat löystyy ja venyy.

No mää ihmettein et miks kyfi esittäytyy uutena .. saaks tän laitettuu raskaushöpsötysten piikkiin?
Mä en oo varma onko mulla vatsalihaksia ollenkaan :D Kattellaan sit synnytyksen ja hetken palautumisen jälkeen jos kahvakuulalla löytyis. Etuheilautuksen luulis auttavan parhaiten :)
Mul on paino tippunut kilon :O Enkä kyl oo tehnyt mitään - siis laihduttanut vaan olen ihan ollut vaan.
No kai tästä sadasta kilosta riittää vauvalle energiaa, kun syön viel ihan kunnollisia vitamiineja ja rasvahappoja ja joka päivä kasviksia ja hedelmän tai kaksi?

Mulla on vielä pieni masu, viikkoja 24+5.... ilmeisesti vaavilla on kuitenkin tilaa kasvaa tuolla sisällä, sisuskalut sitten varmaan ihan lytyssä. Jokin aika sitten oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä (netissä) kuvia eri kokoisista raskausmahoista ja ne kuvat antoi mulle vielä toivoa (ettei aina tarvi olla mikään iso maha ja silti syntyy normaalipainoinen ja kokoinen lapsi). Ja onhan sillä mahalla tässä vielä aikaa kasvaa vaikka kuinka isoksi...:rolleyes:

Gerbera viimeeks kun odotin niin meidän ryhmässä oli nainen jonka masu oli viel joskus 30viikolla niin pieni että sai hyvin piiloon. Terve normaalin kokoinen tyttö syntyi. Mahtaiskohan syyskuisten 2013 masun kasvu kuvista löytyä vielä kuvia.

Takaisin