Martinan ja Eskon vauvakuumetta

Katsoin eileen ton M&E-vauvakuumetta. Niin siinähän näytettiin sitä sokerirasituksesta,kun martina joutu sinne ja se litku oli älyttömän pahaa näköjäänmitä se joi.

Mainitsin tästä,koska mun ei ole tarvinu mennä ja kaikki puhuu kuinka pahaa se litku on ja aivan hirveetä muutenkii. [&:]
 
Mä seurailin kans eilen tota jaksoa ja nauratti Martinan reaktiot siellä labrassa. Tuntuu olevan hyvin herkkä kaikelle mahdolliselle[:D]Ite oon tuolla rasituksessa käynyt ja litku ei minusta kummosta ollut. Laimeaa, kylmää kokista. No se kyllä teki kipiää kun pistettiin samaan suoneen ja samaan kohtaan kolme kertaa. 
 
Litkua on itseasiassa kahdenlaista... pullotettua "laimeaa kokista" ja paikanpäällä sekotettavaa, joka todella on yhtä pahaa kuin mitä Martinasta saattoi tulkita. Ja kertaalleen puhkaistun suonen uudelleenpuhkaisu todella sattuu!

Eli ei se tossa kohtaa nyt ainakaan ihan feikki mielestäni ollut :)
 
ALKUPERÄINEN: SannaKoo

Litkua on itseasiassa kahdenlaista... pullotettua "laimeaa kokista" ja paikanpäällä sekotettavaa, joka todella on yhtä pahaa kuin mitä Martinasta saattoi tulkita. Ja kertaalleen puhkaistun suonen uudelleenpuhkaisu todella sattuu!

Eli ei se tossa kohtaa nyt ainakaan ihan feikki mielestäni ollut :)


Mietinkin, että mielestäni mun litkun maku oli kaukana kokiksesta!
 
Tyhmä kysymys tähän väliin, että onko se ne millo saanu vauvan? Tyttö vai poika?
En oo seurannu kun satunnaisesti pari jaksoa...
 
Vissiin ne joskus marraskuun tiennoilla tytön saivat.

..Kyllä sitä kateellisena on katottu tuota kun Martina on pystyny viimeiseen saakka liikkua ja tanssia normaalisti. Ite en pääse ees lenkille tällä hetkellä kaikenlaisten vaivojen takia, pieni kävely jo tuntuu joka paikassa ja sen jälkeen on ihan puhki.

..Se sokerirasitus litku ei ainakaan miulle tehny yhtään pahaa, päin vastoin..hyväähän se oli kun 12 h tuntia oli ollu syömättä ja juomatta [:D] Pistämiset ei myöskään tuntunu missään.. johtuu varmaan siitä kun ite töissä päivittäin otan verikokeita niin siihen on jo tottunu. Tiiän kyllä, että jotkut pyörtyy jo pelkän piikin näkemisestä..

..Turha sarja, mut pakko vaan kattoo..
 
Propsit kyl Martinalle siitä, että pystyy ja suostuu olemaan yksin viimeset 3 viikkoa. Mä en olis pystyny, ihan vaan sen takia kun olin niin kipee ja sit mulle iski se ihottuma. Valvoin yöt raapimisen takia enkä päivällä jaksanu liikkua. Kyllä siinä miehen tukea tarttee, oli julkisuudenhakuinen diiva tai ei. Nostan hattua.
 
Olen kanssa seurannut jaksot. Mun silmissä Eskon pisteet on noussut. Hyvin se jaksaa välillä kestää Martiinaa.. [:D]
Itse olen tosi äkkipikainen, mutta ihme kyllä olen raskauden aikana ollut ehkä lauhkeempi. Sitä festari räyhäystä en Martinalta ymmärtänyt, ja totta tosiaan saa Esko siinä vähän palautella mammaa et "mitä v***a sä räyhäät". En noistais todellakaan kytkintä jos isäntä mulle tollee sanos, mitäs itte olisin turhasta napissut. [:D]
Ollaan ihmiset niin erilaisia, että kun joku ei sietäis tollasta puhetta puolisoltaan niin minä en taas minkään hissukka-tossukan kanssa ikinä pärjäisi ja jonka kanssa ei uskaltaisi puhua ikinä kun kilteillä sanoilla. Rajansa on toki miten toiselle puhuu. Tietenkin.
Ja se kanootti homma. Naurettiin ukon kanssa molemmat sille, niin hyvä. [:D] Ja samoiten ois menny varmaan meillä!

Samoin minä olen jäänyt kaipaamaan sitä, että olisi voinut keskittyä enemmän siihen vauvaan.

Ja Quaran sun muiden kanssa ihan samaa mieltä siitä kropan palautumisesta. On typerää tosin Martinalta odottaa, että kaikki palautuu samalla lailla. Kaikki eivät tosiaan tee työtään kropallaan eikä välttämättä harrasta edes oikein liikuntaa. Se on heidän oma valinta ja sitä pitää kunnioittaa. Ei kaikkien pidä olla timmejä pakkauksia. Kuka missäkin muodossa tuntee olonsa hyväksi. Mutta en myöskään ymmärrä kritiikkiä sitä kohtaan jos joku on pian palautunut. Eli lyhyesti pitäisi ymmärtää myös niitä toisenmallisia odottajia, ja kuinka he palautuvat. [:)]
Itse olen käynyt 4krt viikossa ennen raskautta salilla, tehnyt lihasta. En kiinteytystä normi "naisten meninigillä" vaan lyhyttä sarjaa maksimipainoilla. Massaa. Tähän varteen sitä saa hetken tehdä, ja meillä naisilla se ei niin heti tule. Nyt raskauden aikana en ole käynyt ollenkaan salilla. Mulla ei kestänyt hermo sitä, että olisi pitänyt vähennellä painoja. Joten tein tietoisen valinnan, että repsahdan raskausaikana ja koitetaan sitten synnyttämisen jälkeen alotella jossain vaiheessa "kiri" takasin. Kun kroppa/olo sallii. Tiedostan, että töitä on sitten enemmän kun jos salilla edes vähän olisin käynyt.
 
Mie luulin jo tossa viime jaksossa,että se synnyttää sen lapsen,mut sit kirosinkii,kun "Seuraavassa jaksossa...." [:D] Olin niin keskittyny siihen,että oottelin,että se kerkee synnyttää sen tos puolentunnin jaksos kaiken muun lisäksi [:D]
No torstaihin ootellaan. [:)]
 
ihan sama juttu. ovat todella turhia julkkiksia enkä heitä meinaa katella. voin käyttää aikani paremminkin.
 
Herranjumala toi martinan synnytys kesti kauan..eiks se ollu jotain 36 tuntia? [&:]
Toi saa ne kivutkin näyttämään ihan hirveiltä. [8|]
 
Voi ei kun tuli itselläkin kyyneleet silmiin, kun pikkuinen syntyi <3 Jotenkin ihan hullulta tuntuu katsella noita synnytysjuttuja, kun se on omallakin kohdalla jo nyt niin lähellä :D

Joo, 36h tuntia oli, mut ekat 20h:han oli vaan kivutonta odottelua ennenkuin synnytys käynnistettiin. Musta tuo ei ollut ollenkaan pelottavaa katseltavaa, päinvastoin, mäkin haluun jo lähtee sinne synnärille!
 
Mua rupes pelottamaan kamalasti! [:o] Se on eri katsoa jotain näitä vauva tulossa-ohjelmia, kun harvoin niissä näytetään koko synnytys ihan alusta loppuun.. Tuossa näytettiin niin tarkasti joka kipu tyylillä ja kun vielä suomalainen ohjelma niin jotenkin niin eri katsoa..
 
Toissa päivänä oli uutisissa että tämä "normaali ja ihan tavallinen" pariskunta on joutunut käräjille jonkun kolmannen osapuolen kanssa. Esko olisi kuulemma uhannut puhelimessa tappaa naisen, Martina olisi huoritellut ja pahoinpidellyt. Asianomaiset tietenkin kiistävät.
 
Jos tämä on normaalia pienten lasten vanhempien elämää, niin huh huh.
 
Jos tuo Ypyn mainitsema juttu on se oikeudenkäynti Anne-Mari Bergin kanssa, niin en kyllä lähtis veikkaamaan kuka puhuu potaskaa.. Sen verran "luottoa" löytyy myös tuohon vastapuoleen.
Ei ole siis mikään puolustelu tälle pariskunnalle, mutta näistä leideistä ei kyllä tosiaan tiedä, kumpi vähän värittää..
Ja ei normi perhe-elämää, lukiko siinä jutussä niin?
 
Yppy: Joo, just kun olin alkanut jollain asteella sietää tuota Eerikäisen pariskuntaa, niin jopas pisti silmään tuo uutinen.. Tosin tämä tietämämme kolmas osapuoli painii samassa sarjassa Eskon ja Martinan kanssa. Normaaleja ja ihan tavallisiahan noista ei ole kukaan, eikä haluakaan olla. Onneksi kuitenkin tuo ko. tapaus on sattunut jo vuonna 2008, toivon, että pienen lapsen vanhempina nyt osaisivat olla kypsempiä jatkossa... Sen kummemmin kantaa ottamatta itse ihmisiin, sarjaan ja heidän kykyynsä toimia vanhempina (sekä siihen, miltä tyttärestä tuntuu, kun tajuaa, että oma syntymä televisioitiin) on musta kuitenkin ihan hauska ollut seurata nyt etenkin noita kahta vikaa jaksoa, kun on itsellä aika sama tilanne päällä :) Jos en olis raskaana, niin oisin varmaan boikotoinut kokonaan.
 
Jep, mahan takia täälläkin seurattiin. Ja mukavaa, että synnytyksen lähestyessä ohjelma keskittyi enemmän ja enemmän tohon raskauteen eikä siihen niiden "glamour" elämään..
 
No juurikin tätä yritän miehelleni selittää, kun ohjelma on hänen sanojen mukaan "ihan potaskaa". Olen kiinnostunut ihan kaikesta odottamiseen liittyvään, siksi mäkin sitä ohjelmaa seuraan! Jos en olisi raskaana niin tuskin olisi tullut seurattua. (Vaikkakin vähän ehkä liioittelua tuo heidän sarjan slogan; vuoden odotetuin odotus [:D])

Samalla tavalla kävi itselle kuin Amelielle että kyyneleethän siinä tuli silmiin! Jotenkin just kun tuntuu että tää tapahtu oikeesti ja niinkin lähellä, se oli jotenkin vielä hienompaa seurata, ja se etei siinä tosiaan kaunisteltu mitään, se teki siitä vielä vähän hienompaa! Itelle ei kyllä minkäänlaisia pelkoja tuo tehnyt, oikeastaan päinvastoin, ajattelin vaan että on se synnyttäminen varmaan todellisuudessa aivan helvetin hienoa kipuine kaikkineen, enkä malttaisi odottaa... Saa nähdä muuttuko mieli synnytyksen jälkeen [;)] Propsit kyllä Martinalle, ja tietysti kaikille muillekin äideille jotka synnytyksestä selviää!!
 
Takaisin
Top