Martinan ja Eskon vauvakuumetta

Uusintaa katsoin minäkin...
Alkaen siitä kohtauksesta jossa Martina meikkasi itteensä ja repesin kun se sanoi että ei halua näyttää maksulliselta...joo...[;)]
Seuraavaksi sen nasaali ääni vänisi niistä teipatuista autoista että Haluuuuuuuuuun,sitä tätä ja tota.
Niin ja kyllä,hoitohenkilökunta ei saa tuoda henkilöstä omaa mielipidettään esille,se on minun maallikon silmistä katsottuna tylyä syrjintää.Sama onko somali vai Martiina.

Mutta kyllä,tavallaan ymmärrän senkin että näin sitten kävi,Martiinalla kun on nyt tietty imago,eikä se ole sieltä äidillisimmästä päästä.. varsinkin kun se kilju siinä lopussa puhelimeen että "Vittu tanssi on mun duuuniiiheiiii"!!
Nojoo.Kukin tyylillään,mielestäni aika turha julkkis,en ois kattonu koko ohjelmaa jos se ei raskaana olis.
Tulee mieleeni kuin joku anna nicole smith hörhöily/diivailu.
 
Itse pidin sarjasta, vaikka se olikin valittamista ja marisemista Martinan suunnasta.
Aijon katsoa sarjaa aivan vain seuratakseni kuinka Martinan raskaus etenee!
Tulin itse todella vihaiseksi kun marttina kertoi kuinka häntä oli kohdeltu ensimmäisellä keralla ja annettu ymmärtää ettei siitä ole äidiksi. Minusta kellekkään joka on raskaana ei voi sanoa että ei ole hyvä äidiksi! tai antaa ees ymmärtää niin.
Todella rumasti tehty siltä hoitajalta. Ja ajattelin nyt tämänkin asian omalle kohdalle, kuinka olisin reagoinut jos minulle olisi sanottu/annettu ymmärtää noin
 
Minusta kellekkään joka on raskaana ei voi sanoa että ei ole hyvä äidiksi! tai antaa ees ymmärtää niin.


Tottapa tuokin,paitsi jos äiti on alkoholisti/narkki.
Teini iältä yksi pariskunta jotka tekivät pari lasta,narkkasivat,joivat ja juhlivat-jee lapsilisää sanoi mies,saa enemmän viinaa... nyt kaikki erillään, tahoillaan- lapset huostassa.
Niin ja yksi mikä on pöyristyttävää..on se että haluaa vain toista sukupuolta olevan vauvan,esim tytön..
oon nähnyt surullisen tapauksen silloin kun olin 17 vuotiaana ensisynnyttäjänä valmennuksessa juuri tälläisen joka tahtoi tytön.
No lapsi oli sitten poika ja äiti antoi sen pois...joinain vuosina olen tämän naisen nähnyt,meni sekaisin siitä,ja nykyisin on aivan haamu ja keltainen-tie mitä käyttää.?

Niin ja yksi äiti jonka mies halusi lapsen mutta itse ei halunnut,tekivät lapsen,nainen sekosi,erosivat,mies jäi yksinhuoltajaksi ja sekosi itsekin...tunnen molemmat.. juu,ei ihan kaikista ole vanhemmiksi sanan varsinaisessa merkityksessä... mut joo menin ohi aiheen mutta tulipahan mieleen..
 
Eilisen jakson perusteella symppaan Eskoa entistä enemmän. Kyllähän tietysti kuka tahansa saadaan vain tietyt pätkät kuvaamalla esitettyä aika karseassa valossa, mutta television perusteella (ja televisiohan kertoo totuuden, eikö vain... [:D])  voisi todeta, että Eskolla on lehmänhermot.
 
Minä en kestäisi päivääkään noin kiukuttelevan ja kurjasti puhuvan ihmisen kanssa. En, vaikka se tapahtuisi vain kerran päivässä. Samaa totesi miehenikin. Mutta jokainenhan meistä tietää, kenen kanssa yhteen on mennyt.
 
Ihmistyypeistä tuli väkisinkin mieleen Tuulen viemää. [:D] Kunpa vaan ei tarina päättyisi niihen kuulusiin sanoihin: "Frankly my dear, I don´t give a damn"
 
Eilen jaksoin katsoa hieman mainoskatkon toiselle puolelle. Petyin todella syvästi. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun parin hilluminen festareilla, lasien kilistely (riippumatta mitä siellä lasissa on) ja kauneuskirurgian kokeileminen. Olipa pinnallista ja täysin turhaa. Vastaavia "tositv"-ohjelmia, mutta huomattavasti laadukkaammin tehtyjä, tulee jatkuvasti ulkomailta.

Mua ärsytti suuresti se tapa, jolla tuo pari kohteli toisiaan. Jos mun mies jauhaisi mulle:"Mitä sä vaahtoot, lopeta vittu tuo vaahtoaminen, onks sulla joku ongelma hei, mitä sä vittu vaahtoot", niin en kyllä kauaa katselis sellaista jätkää. Ja luulen, ettei miehenikään katselis kovin pitkään mua, jos alkaisin vihjailla, että hänen naamansa kaipaa plastikkakirurgista kohennusta.

Kaikista eniten mua ärsytti se epärealistinen ja turhia paineita asettava väite, että kyllä viimeisilläänkin pystyy töitä tekemään, jos vain päättää. Eli ne kaikki äidit, joilla on hurjia selkäkipuja, raskausmyrkytys, ennenaikaisen synnytyksen riski, tuskaiset liitoskivut, vaikeuksia liikkua ym. ovat vain päättäneet, että eipä kiinnosta enää töiden teko, ihan vain huvikseni tässä valitan? Juu juu, superäidit ne ketkuvat lavalla vaikka lapsivesi olisi jo mennyt ja palaavat parissa kuukaudessa entistä tiukemmassa kuosissa taas takaisin hommiin. Muut, ne jotka eivät loppuraskaudesta jaksa pomppia ja joille jää raskauskiloja vyötärölle, ovatkin sitten niitä luusereita.

Kiitti, Martina ja Esko, mulle riitti. Omassa vauvakuumeessa on ihan tarpeeksi, tämä ohjelma ei tuonut mun elämään mitään sellaista, jota olisin kaivannut.
 
ALKUPERÄINEN: Yppy
 ärsytti se epärealistinen ja turhia paineita asettava väite, että kyllä viimeisilläänkin pystyy töitä tekemään, jos vain päättää. Eli ne kaikki äidit, joilla on hurjia selkäkipuja, raskausmyrkytys, ennenaikaisen synnytyksen riski, tuskaiset liitoskivut, vaikeuksia liikkua ym. ovat vain päättäneet, että eipä kiinnosta enää töiden teko, ihan vain huvikseni tässä valitan? Juu juu, superäidit ne ketkuvat lavalla vaikka lapsivesi olisi jo mennyt ja palaavat parissa kuukaudessa entistä tiukemmassa kuosissa taas takaisin hommiin. Muut, ne jotka eivät loppuraskaudesta jaksa pomppia ja joille jää raskauskiloja vyötärölle, ovatkin sitten niitä luusereita.

 
Mä olen osin samaa mieltä, mutta osin eri mieltä. Tämä kirjoitukseni menee ohjelman vierestä, sillä se koskee nyt noita keskivartalolihaksia ja niiden kunnossapitämistä. Nimittäin uskon vahvasti siihen, että ammattitanssijan/- urheilijan kroppa kestää raskauden tuomat muutokset tavallista tallaajaa paremmin. Urheilijan vartalo palautuu nopeammin rasituksesta, miksei palautuisi myös raskaudesta ja synnytyksen rasituksista?
 
Minä taas en koe realistisena verrata omia vaivojani täysin eri tavalla kropallaan työtä tekevien vaivoihin tai vaivattomuuteen. Ja jokainen meistä tietysti liikkuu omien tottumustensa ja jaksamisensa mukaisesti. Minä ratsastan edelleen päivittäin (rv 21+4) ja lopetan kun siltä tuntuu. Ei tuntemuksia tietenkään voi verrata, mutta kaikilta selkäkivuilta olen säästynyt, toisin kuin tuttava, joka lopetti varmuuden vuoksi ratsastamisen jo ihan raskauden alkuvaiheessa. Hänen vatsansa on näkynyt jo tosi aikaisin, minun vasta aika vähän aikaa, kun se pari viikkoa sitten pullahti esiin.
 
Mutta tämä voi johtua ihan vain rakenteesta. Tai tavasta kantaa itseään, mihin uskon myös. Jos on pakko pitää itsensä ryhdissä ja samalla välttämätöntä käyttää vatsalihaksia, ei voi "työntää" vain pikkuisen näkyvää raskausvatsaa eteen. Selkähän menee herkästi notkolle, jos vastaa työntää eteen ja se vaatii vastalihasten lössäyttämistä.
 
Kiusaus tähän notkoselkäilyyn on tietysti suuri, kun moni kuitenkin odottaa, että vatsa alkaisi näkyä. Mutta hyvää se ei keskivartalolihaksille ja selälle kuitenkaan tee.
 
Katsoinpa minäkin tämän eilisen jakson, jossa M&E tuntuivat vouhottavan enemmän ulkonäöstään kuin etenevästä raskaudesta. Joskin, onhan se kai heidän kohdallaan ymmärrettävää, kun molempien ammatti "vaatii" timmiä kroppaa ja ylipäätään näyttävyyttä. Näkemistäni kuvista (jotka on siis otettu vauvan syntymän jälkeen) päätellen Martina näyttää edelleen ihan hyvältä, eikä raskauskiloja juurikaan ole; ilmeisesti tämä vouhottaminen kannatti ja kannattaa.

Joitakin muitakin varmaan närkästytti se, kun joku ohjelmassa esiintynyt Martinan kaveri (tanssija itsekin) kertoi saaneensa kaksi kuukautta sitten vauvan ja oli jo nyt mallinmitoissa, johon jompikumpi taisi kommentoida "NII-IN!". Minusta ko. kommentti siis kuulosti siltä, että "no niinhän se pitäis ollakin". Tämä kaveri myös mainitsi vatsansa vain palautuneen kertaheitolla synnytyksen jälkeen. Eihän se ihme ole, jos lihakset ovat hyvässä kunnossa ja on jaksanut huolehtia kunnostaan odotusaikana.

Kaikilla ei kuitenkaan onneksi ole vastaavanlaisia paineita palautua, ja aion ainakin itse keskittyä vauvaan ja ottaa ihan rauhalllisesti synnytyksen jälkeen. Olen tosiaan urheillut koko nuoruuteni ja toki haluan näyttää hyvältä lapsen saamisenkin jälkeen, mutta en pidä sitä mitenkään äärimmäisen tärkeänä. Paljon tärkeämpää minulle on olla onnellinen ja tyytyväinen äiti, kuin palautua supernopeasti.

Kyllä kyseisestä pariskunnasta voi tulla ja toivon mukaan myös tuleekin hyviä vanhempia. Lehdet kirjoittavat kuitenkin vain lähinnä asioista, jotka myyvät, kuten tässäkin keskustelussa aiemmin jo mainittiin. Se ei ole hoitohenkilökunnan eikä kenenkään muunkaan asia, mitä he esim. tekevät työkseen, tai muutenkaan tekevät, kunhan se ei ratkaisevasti häiritse lapsen elämää ja kehitystä. Lapsen saaminen muuttaa ajatusmaailmaa kummasti, mitä luulisi tapahtuneen myös heidän kohdallaan, vaikka he eivät mitään tavallisia tallaajia olekaan.
 
Ainoa mikä mua kummastutti tuossa eilisessä jaksossa oli se Eskon botox-juttu?[:-] Tai voihan se olla niinkin että se on ollut herran oma idea, mutta heittivät nyt sinne lähdöstä vain vitsiä tv:n ja katsojien kustannuksella? Ja se rouvan hermo-hetki siellä festareilla, tunnistin itseni siitä kirjaimellisesti. Mä olen saanut ukolle ihan samanlaisia raivareita jos ollaan oltu jossain tuskassa tai muussa isossa tapahtumassa ja se katoo jonnekkin. Mä yleensä vielä parhaassa tapauksessa alan itkeä vollottamaan  sitten ko toinen löytyy ja olen ensin haukkunut sen pataluhaksi ventovieraiden ihmisten edessä[&o] Että ymmärrän kyllä jos miehelläkin menee siihen hermot ja sanoo vähemmän nätisti takaisin[;)] Ja taas kerran Quaran kanssa täysin samaa mieltä tosta kehon huollosta ja yksilöllisestä kunnosta.
 
En ole juurikaan katsonut koko sarjaa, kuin jotain pieniä pätkiä. Näin sen festarikohtauksen niin itse olen saanut aikalailla samanlaisia raivareita ihan pikku asioista. Jokaisella on tiettymielipide Marttinasta ja Eskosta ihan heidän lehti juttujen perusteella. Tottakai heistä on kirjoitettu asioita jotka vain myyvät. 
 
Itse olen samaa mieltä tuosta, että itse saan myös vastaavia raivareita. Kuten Anna Elina ja Artemis olivat ainakin kirjoittaneet. Enkä minäkään kyllä ihmettele jos mies välillä sanoo vähän rajummin takaisin. Oma mieheni ainakin on joutunut kärsiä niin paljon itkuja ja raivoja, että ihmettelisinkin jos tuo jaksaisi aina kuunnella sanomatta vähän vastaankin. Raskaus ja hormonit on tietysti hyvä syy (ainakin on joku jota syyttää [;)]) mielialan heittelyille, mutta on se mielestäni vähän julmaa jos raivoaa ukolle asiasta, kuin asiasta ja aina voi vain syyttää raskaushormoneja. En minä ainakaan jaksaisi katsella miehen raivoamista, vaikka hänellä olisi kuinka hyvä syy. Eri asia tietysti voisi olla esim. joku sairaus tms.
 
Mä ite olin oottanut että ois sarjassa ehkä enemmän keskitytty tohon vauvan odotukseen ku heidän yle(ll)iseen elämään. Okei.. Kyllähän isomman asunnon hankkiminen kuuluu tohon pesän rakentamiseen, mut mun mielestä ohjelmassa ei pahemmin ole ollu juttua itse odotuksesta. Muutama ultrakäynti ja siinähän se. Nyt seurataan heidän ylellistä elämää ku pääsee Leville rentoutumaan, ostamaan kämppä tosta vaan, seuraamaan heidän tanssimista ja kinailua keskenään. Itse odotus on mun mielestä taka-alalla. Vois ehkä ohjelman nimi olla eri. Mieluummin ite seuraisin ihan tavisten odotusarkea..

Ja kaikkein ärsyttävin ohjelmassa on se selostajamuidu.. Raivostuttavaa tekstiä tulee..[:'(] Mutta silti taidan ohjelman katsoa..[:)]
 
Ei ne tainnu sitä kämppää ostaa, vuokrallehan ne meni... ja tolla julkisuudella ne kaiken maksattaa niinku nää Levin matkatkin.
 
Eikös niillä vuokrakatto ollut jotain 1500 euroa. Eikä silläkään noilta alueilta kummoista asuntoa saa. Kantakaupungissa kaksiosta saa maksaa väh 200 000 euroa. Hehän etsivät noin 100 neliön asuntoa Punavuori- Ruoholahti- akselilta. Ja taisivat tehdä myönnytyksiä Lauttasaarenkin suuntaan, joka ei kyllä ole ainakaan halvempaa, joskin mukavampaa ja veheämpää aluetta.
 
Olin jokin aika sitten myymässä erään instanssin kautta kantakauungista TÄYDEN remontin tarpeessa olevaa 80-neliöistä kerrostaloasuntoa viime vuosisadan alussa rakennetussa talossa. Myytiin 350 000 eurolla. Eli ilman omaa varallisuutta aika harvalla on varaa ostaa kolmiotakaan kantakaupungista, puhumattakaan ensiasunnoksi. Vuokralle sellaisen sitten saakin 1500-2000 eurolla kuussa. Mutta tuolla lyhentää jo ensiasunnon lainaakin aika mukavalla summalla, kun vain on valmis lähtemään kauemmas keskustasta.
 
Ihan päättömiä nämä asuntohinnat pääkaupunkiseudulla. Siksi meidänkin uusi koti ei todellakaan ole ytimessä. Toisaalta, en myöskään haluaisi asua lapsen kanssa kantakaupungissa. Opiskeluaikaisen kämpän pihamaaltakin talonmies keräili ruiskuja harva se päivä. Ei se silloin häirinnyt. Aluekin oli kivaa, rauhallista puistoaluetta Helsingissä, mutta suojaiset paikat hyvien kulkuyhteyksien äärellä ovat tietysti kaikkien mielestä kivoja, myös narkkareiden. Silloin ajattelin, että totta kai haluan täällä asua koko ikäni.
 
Rahapussi ja elämäntilanne vain usein laittaa nämä asiat uuteen järjestykseen. Kyllä mä mieluummin lapsen kanssa asuisin Lauttasaaaressa kuin Ruoholahdessa, mutta sitten ei olisi varaa kolmeen huoneeseen...
 
Osti tai vuokrasi.. Pointti kuitenkin se, että vauvajutut ohjelmassa olleet todella vähäiset. Jos nimeksi vaihdettaisi vaan marttina ja esko tms...
 
NO TOTTAKAI [;)]
olen nyt jo katsonut kaikki jaksot mitkä ne on näyttänyt! martina on niin ihana ja minun mielestä ansaitsee lasta [:)]
NIIN IHANA!
 
Mua huvitti edellisessä jaksossa se niiden melonta [:D] Nauratti väkisinkin.. Yhdessä mieheni kanssa sitä katsoimme ja totesimme, että meidän meno olisi ollut varmaan samanlaista, en olisi kestänyt yhtään mieheni neuvomista ja sitten olisin hermoillut juurikin tyyliin "v***u souda sitten ite!" [:D] Molemmat yhtä itsepäitä ja "kärsivällisiä" (ei siis tippaakaan kärsivällisyyttä :D) ja se onkin hyvä yhdistelmä jos pitää jotain tuon tyylistä yhdessä yrittää tehdä [:D] Viime jaksossa minua ei ärsyttänyt oikeastaan mikään, huvittavaa vain katsella ja kuunnella heidän kinastelua ja hekottamista [:D]
 
NIINPÄ! en tajuu miks niist aina tekee niin ISO haloo! [>:] nyt näkee että ne on ihan normaalit ihmiset! kyllä se näkyy et ne on todella onnellisii yhdessä, ja KAIKKI parit "kinastelee" enemmän tai vähemmän!! Toivottavsti tulee jossain vaiheessa kans 2 tuotantokausi [;)]
 
Piti itekkin kommentoida asiaa, kun kovin monella tuntui olevan varsin tuomitseva sävy täällä.
Mulla oli alussa KOVAT ennakkoluulot kumpaakin kohtaan, mutta ne ovat kyllä ohjelmaa seuraillessa kaikonneet. Sekä Martina että Esko ovat mielestäni olleet pääosin mukavia ja välittävän oloisia toisilleen ja läheisilleen. Vauvaansa he ihan selvästi rakastavat ja näin heistä tulee varmasti ihan loistovanhemmat vaavilleen.

Tietty siinä on ollu kusipäämäistä päänaukomista ja kiukutteluakin, mut samaa materiaalia saisi varmaan lähes jokaisesta suomalaisesta parisuhteesta tai kiireisestä työviikosta, jos kamerat kuvaisivat jatkuvasti. Niinkun moni on täällä jo todennut itse ainakin tulee vedettyä vastaavia raivareita ja töissä voi hyvin palaa käämit, jos muut ei tee kiireisessä tilanteessa omaa hommaansa vaan saa yksin rataa niska limassa.

Go Martina ja Esko!
 
Joo on niitä hauska seurata, Eskolla on ihan törkeen hyviä juttuja ja on se Martinakin ihan hauska kun ei anna ärsyttää. Mies ei pysty kattomaan yhtään ja tuhahtelee välillä telkkarista kuuluville äänille.. :D

Tuo sai mut ihan raivoihin että joku kätilö oli lähteny arvostelemaan, tosi asiatonta ja epäammattimaista. Jotkut ON epäkypsiä vanhemmiksi niinkun ginessa kirjotti. Eikä tarvii olla ees noita ihan pimeitä tapauksia, ei kaikilla vaan riitä rahkeet. Tai syyt on niin väärät ja itsekkäät hankkia se vauva. Mutta luulis että aikuiset ihmiset viimeistään sillon kun vauva tulee tajuavat rauhottua ja laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Enkä epäile yhtään etteikö M&E:n vauva ois hyvissä käsissä.

..vaikka sitä en usko hetkeäkään että M ja E elävät elämänsä loppuun asti yhessä. Pakko suupielestä livauttaa :p

Ja se oli ihan älyttömän hauska se niitten melontaretki, meinasin itekin kastella pöksyt ku nauroin niin paljon. [:D]
 
Tuossa muuten hieman pintaa kaivellessani huomasin myös tästä parista seuraavanlaisen faktan, he olivat liki kaksi vuotta yrittäneet lasta.
Eli ei se helppoa ole kelleen tai siis tarkoitan että asia ei aivan yllätyksenä heille tullut vaikka kovasti mediassa tai ihmisten keskinäisessä keskustelussa tuntuukin olevan ilmoilla ssellainen käsitys että kuka tahansa voi saada lapsen tuosta noin vain. Ovat siis varmaankin paljon raskautta ja vanhemmuutta ehtineet miettiä. Kaikkea hyvää heille [:)]
 
Takaisin
Top