Martinan ja Eskon vauvakuumetta

Nyt menee kyllä aiheesta, mutta pakko tulla kommentoimaan JuuliaN:n kertomaa. TUo on aivan hirveää mistä kerrot. Sydäntä riipaisee syvältä kun vain ajattelenkin jonkun oman poikani kaltaiseni pienen kohtaloa..[:(]
 
ALKUPERÄINEN: JuuliaN

ALKUPERÄINEN: Quara

Ja aika moni lapsi kärsii vanhempiensa tekemisistä, iso osa varmasti paljon pahemmista kuin siitä, että vanhemmat olivat tosi-tv- ohjelmassa.


Mä joudun kompata tätä lausetta, vaikkakin menee jo oikeestaan ohi aiheen.

Työnpuolesta kohtaan päivittäin/viikoittain vanhempia ja heidän lapsiaan, jotka on syystä tai toisesta huostaanotettuja. Suurin osa on kuuluvat sosiaalituen piiri jo vuosien takaa. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta tässä viimeisen vuoden sisälläkään, että on äitejä/isejä, joilta toinen/kolmas/neljäs/ lapsi huostaanotetaan samoista syystä kuin muut: laiminlyönti/väkivalta/alkoholi/huumeet/hyväksikäyttö jne. Ikävä kyllä kukaan ei voi estää heitä lisääntymästä. Esimerkkinä tapaus, jossa äiti oli laiminlyönyt neuvolakäynnit salatakseen taustat, ilmestynyt synnyttämään "pysty mettästä" viidettä lastaan selvinpäin, mutta muuten taustalla voimakasta alkoholinkäyttöä kokoraskauden ajan. Lapsi syntyi äidin laskujen mukaan täysiaikaisena, painoi kaksikiloa ja rapiat, sydänvika ja siitä loisti kauas, että oli tyypillinen alkoholiäidin fas-lapsi. Lapsi joutui keskolaan ja äiti pyysi, että kirjotettiin lappu, johon laitettiin ajat, koska lasta piti (?) tulla katsomaan, että hän muistaa. Äidin oli vaikea ymmärtää, miksi hän ei voi viedä sitä vaan kotiin. Hänen kaikki muut lapsensa oli huostaanotettuja, mutta siis tämä lapsi lähti äidin mukana sairaalasta kotiin aikanaan, koska aikaisempien taustojen perusteella ei voida suoraan huostaanottaa, mikäli äiti ei ole esim. synnyttäessään humalassa...että näin.. no meni muutama kuukausi ja tämä kyseinen lapsi huostaanotettiin lastensuojeluilmotusten perusteella. Mutta vaikka lastensuojelulaki on tiukka, niin ikävä kyllä mitään ei voida tehdä etukäteen, vaan jotain on aina tapahduttava...[:@]

Nämä on ääritapauksia, mutta antaa ajattelemisen aihetta ainakin mulle ja ehkä juuri näistä syistä, en juurikaan lähde tuomitsemaan Martiinaa ja Eskoa vanhempina, koska uskon, että heidän lapsella on asiat todella hyvin. Kukaan ei ole täydellinen vanhempi, mutta omalla tavallaan jokainen varmasti tekee parhaansa...

..kieltämättä raskausaikana ensimmäisen kerran on joutunut tehdä paaaaaljon töitä itsensä ja oman "ammattiminuuden" kanssa. Kaikesta huolimatta työasiat on enemmän ja vähemmän itkettänyt ja seurannut kotiin..



Mun äiti on alkkis ja se on menettäny nyt 4 lasta pullon takia, eikä lopeta. Nyt kun siitä tulee mummo niin se on tunkemassa meille asumaan koska "vauvat on nii ihania". Oma pikkuveljeni syntyi -06 2,5kg, 46cm. TÄYSIAIKAINEN. Jotain vesiselityksiä se mutsi yritti tuputtaa miks oli niin pieni vaikka kyllä mä sen näin kännissä joka päivä ja rööki suussa. Luojan kiitos sille, joka soitti poliisit ja sosiaaliviranomaiset meille eräs aamupäivä. Äipällä promilleja 2,6 ja veli huostaan. Tosin, 3 kuukauden kyttäämisen jälkeen ryyppäys alkoi taas. Onneksi veli on nykyään isäpuolella ja on onnellisesti nyt selvässä perheessä ^^

Kyllä Martina ja Esko tähän verrattavissa on varmasti hyviä ja rakastavia vanhempia mut pointti on siinä et miks se pitää koko kansalle näyttää? Mulla on ainakin nyt jo niin suojelevainen olo pelkästään mahaa kohtaan etten ikimaailmassa päästäis kameraa kotiin ja olis 24/7 meikit naamassa edustamassa. Ei edes synnytys voi olla yksityinen asia?
 
En todellakaan aio katsoa.Aivan turhaa esittämistä niilläkin.Sit niin sairasta et heti ku lapsi syntyy niin laitetaan sille korvakorut!!Hei haloo.Jotain rajaa.Sit poseerataan alaston kuvissa raskauden aikana ja kehutaan et kuinka halutaan olla esimerkkinä odottaville äideille.Itse en ainakaan ota mallia tuollaisesta äidistä.[:'(]
 
 [/align]
 
 
Tuttavani otatti itsestään aika kauniita raskauskuvia studiossa. Ne ei todellakaan ole seksiposeerauksia, vaan hyvin kauniita kuvia raskaana olevasta ihmisestä, vähän utuisia. En kyllä näe mitä periaatteellisesti väärää sellaisissa kuvissakaan on.
 
Kyllä raskaana oleva vartalo saa näkyä. Joku aika sitten on imagessa kuvia naisista, jotka olivat synnyttäneet vain hetkeä ennen kuvien ottamista. kasvoja ei muistaakseni näkynyt, mutta maito oli noussut ja näky oli melkeinpä rujoa. Samalla kuitenkin aika kaunista.
 
Italiassa ne taitavat laittaa korvakoruja ihan taaperoille. Meillä on perinteisesti odotettu, että osataan itse pyytää. Voi, miten itse tunsin itseni isoksi tytöksi, kun kuusivuotiaana sain korvakorut! [:D]
 
Kammoksun oikeasti enemmän niitä äitejä, jotka lakkaavat huolehtimasta itseestään lapsen saatuaan kuin niitä, jotka edelleen haluavat näyttää naisilta. Olla nainen ja olla äiti eivät kyllä saisi olla erillisiä asioita.
 
Minäkin näen työni puolesta aivan liikaa nuoria, joiden suurin murhe on vanhempien alkoholinkäyttö, väkivalta tms. Vanhempien kummalliset, ongelmalliset ja alati vaihtuvat parisuhteet, tai pikemminkin vanhempien kyvyttömyys käsitellä ja toimia aikuisena ja vastuullisena näissä sekopääsuhteissaan, aiheuttavat nuorille ja lapsille paljon laajemmin ongelmia, kuin tällaiset höpöhöpöjulkkikset ja heidän odotusaikaa seuraava tosi-TV.
 
ALKUPERÄINEN: Irium
Kyllä Martina ja Esko tähän verrattavissa on varmasti hyviä ja rakastavia vanhempia mut pointti on siinä et miks se pitää koko kansalle näyttää? Mulla on ainakin nyt jo niin suojelevainen olo pelkästään mahaa kohtaan etten ikimaailmassa päästäis kameraa kotiin ja olis 24/7 meikit naamassa edustamassa. Ei edes synnytys voi olla yksityinen asia?

 
Mielenkiinnosta ryhdyin miettimään, että kyllähän jotkut ovat mukana näissä sairaala/vauvasairaala yms. dokumenteissa ja muunkinlaisissa tieteellisemmissä dokumenteissa. En kyllä itse missään nimessä haluaisi olla tuollaisissa mukana, mutta siis sellaisiahan iso osa ihmisistä katsoo. Eroaako tämä M&E-show muuta kuin tyylisuunnallisesti.
 
Toisin sanoen, ärsyttääkö vain se, että he ovat julkkiksia. Entä jos he olisivat Maija ja Eero Toholammilta ja heidän raskausaikaansa seurattaisiin telkkarissa? Luulen, ettei se ihan samalla tavalla kävisi kaupaksi, koska Maijan ja Eeron elämä ei herätä mielipiteitä eikä kenelläkään ole heistä ennakkoluuloja. Maija ja Eero eivät kiinnosta samassa määrin, vaikka iso osa raskaanaolevista sitä varmasti katsoisikin. Koska onhan tämä taviksen raskausaika aika tylsää aikaa...[:D] 
 
Joten, entertain me! Kuka on valmis sittelemään elämänsä, tehköön sen. Sehän on heidän työtänsä. Minä teen täällä omaani. (mistä tulikin mieleen, että töitä tässä tosiaan olisi hyvä vielä tänään tehdä [8|])
 
komppaan Quaraa, eri maissa on eri kulttuurit ja muistaakseni luin jostain että tuo Eskon äiti vai mikä isoäiti nyt olikaan, niin oli enemmänkin ihmetellyt tuota haloota mikä niistä korvakoruista oli syntynyt. Siellä päin maailmaa se kun on täysin normaalia laitattaa tyttö-lapselle reijät hetimiten, oudompaa olisi ollut jättää laittamatta. Jo nopeastihan ne tuon ikäisellä paranee. Itseä harmitti kun mulle ei oltu laitettu vauvana reikiä (meillä oli tuttava perheitä joissa näin oltiin tehty) ja jouduin "kärsimään" sen kivun sitten n. 10-vuotiaana[&:]

Ja sitä paitsi (tosin täällä foorumin jossain keskustelussa kaikki odottavat äidit eivät tuntuneet olevan ainakaan itsestän samaa mieltä [;)]) raskaana oleva nainen on kaunis! Mä olen nähnyt niin monia näitä raskaana olevista otettuja alastonkuvia (huom, rinnat ja majava on yleensä aina olleet peitossa, joten pitä likaista on alastomassa mahassa??) ne ovat kauniita, siinä näkee miten onnellisuus voi saada ihmisen hekumaan, oli sitten minkä näköinen tahansa [:)]

Ja maailmassa on NIIIN paljon pahempiakin asioita mitä voit lapsellesi tehdä, raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen [:@]
 
Pakkohan tuo on katsoa ainakin kerran. Ehkä senkin takia kun nyt itse on raskaana. Niin, hei vaan hei, täällä yksi raskaana oleva. [:D] Mutta muuten kokonaisuudessaan tuo pari ärsyttää. Kun pitää änkee jokaiseen lööppiin mitä maailmassa on. Matti ja Mervi 2, mutta eivät hakkaa toisiaan puukoilla.[:D]
 
Pitäisköhän mun räväyttää tietämättömyydelläni: mulla ei ole aavistustakaan, keitä nämä Martina ja Esko ovat!!! [:)] Elän joiltain osin aika umpiossa näköjään, en tiedä juurikaan julkkiksia. Ja TV:tä meillä ei ole, joten en edes voisi seurata tuota ohjelmaa. Ei haittaa [:D]
 
Ne on tanssijoita [:)] Näin nätisti sanottuna.. Esko taitaa olla tunnettu vaan vaimostaan ja tanssi-ryhmästään, kun taas Martina on kait jonkin sortin ex-salarakas ja wannabe-julkkis, eli on toi ammatti-puoli jääny vähän enemmän taka-alalle muiden hördäilyjen vuoksi.
 
Mää ihan mielissään ootan tuota ekaa jaksoa (ihan vaan sen takia, ku kärsin vauvakuumeesta ja haluan myötäelää jonku muun raskautta). Miehen kommentti: "mää en ainakaan kato tuommosta, missä kaks ameebaa yrittää leikkiä kotista." Pisti naurattamaan [:D]
 
Mun piti katsoa tuo mutta simpura, unohdinkin! Ei se siis niin tärkeä ohjelma olekaan... Mutta mielenkiintoista nähdä, että tätä on kommentoitu näin paljon. Ajattelin, että ketään muuta ei kiinnosta tai hetkauta Martina "Maitolehden" ja Hunks-Eskon vauvaodotus tippaakaan.
 
Aika ennakko-odotuksia vastaava tuo ohjelma oli, joskin melko kesy mielestäni. Martinasta annettiin samanlainen diivakuva, kuin ennenkin. Jotenkin symppaan sitä Eskoa tosi paljon.
 
Musta ne oli loppujen lopuksi ihan symppiksiä. Veikkaan, että moni nuori äiti saa kättärillä ihan samaa tylytystä, että ymmärrätkö mihin olet ryhtymässä.
 
Meillä miehen esittämä kysymys kiteytti varmasti molempien fiiliksen ohjelmasta.. "Tollastako niiden elämä muka on kokoajan?" eli hoidoissa ravaamista, synttärijuhlien järjestämistä, Klaus K:ssa yöpymistä jne. Tiedän, että sehän niitä katsojia vetää kun ei näytetä vaan kotona "nyhjäämistä", mutta itse ainakin nimenomaan heistä uutena juttuna kaipaisi sitä, millasta se niiden elo on ihan kotona, ns tavallista elämää. Näistä näytetyistä asioista(paitsi tietty ultrauskäynnit) saa kyllä nähdä lehtien palstoilla.

Esko on munkin mielestä symppis. Ja kyllä se Martinastakin paljastui tunteita kun kyyneleet tuli ultran jälkeen. [:)] Vaikkakin diivamaisuus silti näkyy myös.
 
katoinkohan mä oikein, ku mun mielestä se maitolehti veteli skumppaa menemään siellä sen synttärijuhlissa..?
 
Luulisin että se tuolla subin netti-teeveessä näkyy ja huomenna tule uusinta, olikohan Klo:18 jos oikein kuulin[8|]
 
Eilen tuli taas uusintana neljältä! Lauantaina käänsin juuri subille, kun se loppui [>:] Näin minäkin sitten... [:)] Sen verran mielenkiintoinen oli, että aion katsoa jatkossakin.. Ja yhdyn täysin tuohon, että Esko oli tosi symppiksen oloinen, eikä sitä Marianneakaan kohtaan mitään vihoja noussut [:D] 
 
Takaisin
Top