Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väestöliitto tekee noita tutkimuksia ihan kohtuuhinnalla, halvempi ku ihan yksityiset lääkäriasemat. Ja sinne voi mennä ultraan vaikkei olisi lapsettomuutta takana.

Aikas kalliille kuulostaa tuo n 150e ultra yksityisellä. Meilläpäin täällä savonmaalla se on 80e luokkaa kuulema. Ite en oo vieläkään varannut sinne aikaa... mietinpä vielä..

Nipsu84, soita Väestöliitolle, sieltä saa halvemmalla :)
Ollaan itse käyty siellä lapsettomuustutkimuksissa ja varhaisultrakin varattu :)
Todella ihana ja ystävällinen henkilökunta!

Terveiset neuvolasta! [:)]

Hirmu paljon tuli luettavaa ja tottakai haluan tavata jokaisen lauseen [:D] Seuraava neuvola 4vkon päästä ja sillon kuunnellaan sydänääniä <3 Pitää muistaa ottaa tuo miekkonenkin mukaan!

Oon joka päivä aivan hullun väsynyt enkä oo yhtään jaksanu kirjotella mitään tuntemuksia yms muistiin.. Oli niin tarkotus pitää jotain raskausajan päiväkirjaa, mutta en oo tosiaan jaksanut. Hyvä kun työt jaksaa hoitaa ja illan vaan loikoilee sohvalla ja sitten ajoissa nukkuun..

Huomista ultraa odotelle, iines ja nökkönen la 6.11. <3

nipsu, mä oon käynyt varhaisultrassa mehiläisessä ja nyt fertinovassa (lapsettomuusklinikka). molemmissa hinta noin 80€

ALKUPERÄINEN: Lune

Tänään on illalla juilinut tosi kovaa alavatsaa, olen joutunut ottamaan monta panadolia...itku kurkussa olen miehen kanssa puhunut puhelimessa, kamalaa kun ollaan nyt eri paikkakunnilla, niin tuntuu että on aivan yksin pelkojensa kanssa. Mies soitti terveysneuvontaan ja sanoivat siellä että sellainen jomotus on ok niin kauan kuin ei tule 'supistuksia' tai kirkasta vuotoa. Paniikki, koitan vaan hengitellä tässä rauhassa...taidan olla maailman pahin hermoilija :D

Lune, kirjoitat ihan samoja ajatuksia kuin mitä itse pohdin! Olen tämän kevään töissä aivan toisella paikkakunnalla kuin missä kotini, avomieheni ja muut läheiseni ovat. Siksi onkin niin hirveän tarpeellista saada puhua oireistaan ja peloistaan - paitsi puolison, myös muiden ihmisten kanssa. Kun asuu kaukana kotoa, puhumisen tarve jotenkin korostuu entisestään. (Vaikka onhan kokemusten ja tuntemusten jakaminen toki muutenkin tärkeää...)

Myös itselläni on ollut noita pahoja kramppeja. Oletko huomannut vatsakipujesi ilmaantumisessa jotain "kaavaa"? Olin itse huolissani kramppailustani, mutta sitten oivalsin, että vatsani kramppasi aina kun olin jättänyt aterioiden väliin huomaamattani liian pitkän tauon. (Siis lähes päivittäin...) Jotenkin minusta tuntuu, että nälästä johtuva hotkiminen aiheuttaa mulla tuon vatsakramppailun... Samoin kuvotus pysyy mulla jotenkuten kurissa säännöllisellä syömisellä. Tuntuu ihan hurjalta, kuinka herkkä ihmiselimistö onkaan!! Toivotaan, että kipuihisi löytyisi joku mukavan arkipäiväinen syy. [:)]

Jösses, kun tuli pitkä teksti. Pahoittelen... Tsemppiä kaikille oireisiin!

Knööri, en ole mitään kaavaa huomannut- jotain tekemistä voi tietysti olla myös sen kanssa, että vatsan toiminta on hidastunut (kuten myös edellisessä kesken menneessä raskaudessa). Aika hyvin onnistun kyllä erottamaan suolistoperäiset ja muut kivut toisistaan. Ne viikon takaiset itkukipuilut eivät ainakaan liittyneet mitenkään vatsan toimintaan :/

Minunkin normaaliruokailuni on melko vähäistä, nyt tekee ruokaa kokoajan mieli! Ehdin jo iloita siitä kun paino on tippunut itsekseen 53 kg:hen, ei taida tällä menolla kauaa siinä pysyä :D

Huomasin muuten että oot tasan viikon minua edellä, hih :)

No niin, nyt on varattu sitten se ultra yksityiselle, on ensiviikon lopussa. Saa mielenrauhan siitä, että alkio on oikeessa osoitteessa ja sydän tykyttää :) <3

Aamulla oli tosi yökkis olo, en kuitenkaan yrjöillyt [:'(] Illalla nipisteli mahaa oikeen mukavasti. Mulla sijoituu nuo massukipuilut kyllä ehdottomasti iltaan. Aineenvaihdunta myös kiihtyy kokoajan: hikoiluttaa ja vessassa juoksuttaa enemmän ja enemmän. Ruokahalu ei edelleenkään oo lisääntynyt. Syön kyllä babyporkkanoita sen 250g/päivä kevyesti töiden ohella lisävälipalana, kesällä pitäis rusketuksen tarttua [:D] Ei tarvii kato marinoida itteensä sitten itseruskettavilla [;)] Treenata pystyn ihan normaalisti samoilla painoilla, repäsykipuja odotellessa [:@] jos tämä raskaus samanlainen kun edellinen.

Mitenkäs muiden aamu/päivä on lähtenyt käymään? Toivottavasti iloisissa merkeissä! [:)]

Hei kaikille!

Josko minäkin varovaisesti uskaltaisin liittyä joukkoonne... Meillä rakkaan aviomieheni kanssa takana yritystä yli 1,5 vuotta,joulukuisissa tutkimuksissa sitten selvisi,että miehen siittiöitä on vähänlaisesti,ja nekin vähät ovat laiskanlaisia.Shokista selvittyämme emme jääneet tuleen makaamaan,vaan haimme apua yksityisklinikalta.Meille tehtiin hoitosuunnitelma ja hoitomuotona oli ICSI.Kestin hormonihoidot hyvin ja punktio oli yllättävän helppo toimenpide,onneksi mies sai olla mukana.Useampi alkio saatiin hedelmöitettyä miehen omilla siittiöillä ja suurin osa lähti jakautumaankin.Yksi sitten siirrettiin maaliskuun alussa ja loput menivät pakkaseen odottamaan vuoroaan.

Pieniä raskausoireita oli melko pian ilmassa,mutta kuvittelin sen olevan jälleen psyyken kehittämää oirelua.Testin tekoa siirsin 5 päivää,jotenkin oli niin kiva kuvitella olevansa raskaana ja se nega pelotti tosissaan,olisi ollut niin lopullista...No,lopulta mies vaati,että nyt jo testiä kehiin[:)] ja plussa sieltä tuli ihan heti!Viisi minuuttia sitä näyttöä tuijotin ja koko ajan pelkäsin,että se plussa johonkin siitä häviää,vaan eipä hävinnyt![:)]

Eilen oli tosi varhainen ultra noiden hoitojen takia ja kovasti gyne varoitteli,ettei välttämättä edes näy,mutta heti kun katsoi niin sanoi,että näkyyhän se selvästi ja zoomatessa näkyi jo sydämenkin syke![:)][:)][:)] Uskomatonta ja hämmentävää!Siellä se meidän oma pikkuinen oli!50% mua,50% miestäni ja vähän auttavia käsiä!En olisi uskonut,että tämä päivä vielä tulee ja hoidot onnistuu heti.Vain kolme kuukautta diagnoosista.Meidän pieni ihme!Täällä siis ollaan ihan onnesta sekaisin,mutta kuitenkin vielä varovaisesti edetään.Alussahan kaikki on.Alustava la oli 26.11.,mutta eilisen ultran perusteella 21.11.

Huh,tulihan sepustus,mutta on tämä vaan niin ihmeellistä...Ihana olla täällä teidän odottajien parissa![:)] Mukavaa päivää kaikille!

Paipapu ONNEA plussasta! Tosi hienoa kuulla että jollain oikeasti voi hoidot onnistua heti ekasta kerrasta!! HUIPPUA!! Meillä ensimmäisen IVF:N viides PAS tuotti tuloksen [:)] Julkisella puolella kun ollaan niin aikaa on kulunut ihan kiitettävästi..

Tänään kävin sitten toisen kerran TAYSissa ultrassa ja nökkönen olikin TUPLANNUT pituutensa!! [:)] 15mm ja kuulemma VAHVA sydän!! <3 [:)] Lääkäri sanoi pikkuisen jo liikkuvankin vaikken itse sitä huomannutkaan.. Sain taas kuvankin mukaan mutta eipä tuosta juuri selvää saa :D Mutta, kahden viikon päästä menen TAAS ultraan ja taidanpa pyytää jälleen kuvan. Tuntuu että tässä ei muuta ehdikkään kun ravaan ultrassa, mutta hienoahan se vaan on!! [:D] Lääkäri haluaa vielä yhden kontrollikäynnin ennen kun lopetan kaikki käyttämäni hormoonit sitten vkolla 12 tai jotain..

Ilmoitin meidät tutkimukseen jossa TAYS tutkii miten tieto lapsen sukupuolesta vaikuttaa tuleviin vanhempiin, eli tuossa pari viikkoa ennen juhannusta on sitten taas ultra ja siellä sitten katsotaan onko meiän nökkönen tyttö vaiko poika [:)]
Lisäks kunnallinen ultra ja np-ultra joten kyllä tässä utrakuvia kerääntyy [:D]

Mulla on tää väsymys jotain uskomatonta... eilenkin vaan makasin peitonalla jaksamatta tehdä mitään.. tänään vähän sama homma vaikken juurikaan edes ole töitä tehnyt.. Että huomista odotellessa, rankka päivä töissä tiedossa..huoh...

Voi ONNEA paipapu muistankin sinut tuolta kuumeilijoista [:)] Ihana uutinen! Nyt vaan ne tarrasukat pysymään tiukasti jaloissa. Mulla alustava la myös 26.11. [:D]

Onnea Paipapu hoitojen onnistumisesta ja ennen kaikkea pienestä ihmeestänne!

Onpa ihanaa lukea muiden onnellisia kuulumisia. Oon ihan fiilistellyt iineksen* ja muidenkin neuvola- ja ultrakuulumisia!

Joku (ehkä juurikin iines*?) kysyi aiemmin, kenelle raskaudesta on kerrottu...

Itse oon tällä hetkellä juuri tästä teemasta ihan innoissani: aiomme kertoa nyt pääsiäisviikonloppuna sekä mieheni perheelle että minun perheelleni! [Jeejeejee!]

Muutama hyvä ystävämme kyllä jo asiasta tietää... On ollut hirveän tärkeää jakaa jo ihan ensitunnelmat, -pelot ja -ilot läheisten ystäviemme kanssa. Tiedän voivani paremmin, jos voin jakaa parhaille ystävilleni elämäni tärkeimmän asian. Tämän uskon olevan siten myös parasta pikkuiselle... [:)] [Lisäksi osa kavereistamme on arvannut, kun olen ollut parissa illanvietossa täysin selvinpäin...]

Perheillemme halusimme siis kuitenkin kertoa vasta kun olemme kaikki yhdessä kasvokkain. Nyt onneksi on siihen mahdollisuus! Mahtavaa päästä analysoimaan tunnelmia ja kokemuksia äitin ja siskojen kanssa, jei!

Minkälaisia kertomiskokemuksia teillä muilla on?

Mukavaa, leppoisaa ja mahdollisimman nautinnollista pääsiäistä kaikille!
/Knööri

Meillä ei ole vielä kerrottu kaikille... mun parhaita kavereita tietää, koska on ollut niin vaikee pitää salaisuutta minkä on halunnut jakaa ehdottomasti bestiksille[:)]  Ehkä ensiviikon ultran jälkeen kerrotaan sitten useammalle mikäli kaikki on hyvin..

Knööri, mun kertomiskokemukset rajoittuu lähinnä siihen, etten vain ole kyennyt pitämään sanaista arkkuani kiinni [:D]

Heips!

Varhaisultraa varailin tänään yksityiselle, tutulle gynelle...se on lomalla just pääsiäisen ajan. Se ei halunnut ottaa mua ennen lomaansa kun viikkoja on silloin vasta 6+, joten sain ultra-ajan 19.pv, jolloin mulla olis viikkoja JO 8+2. Miten jaksaa odottaa niin kauan[;)]

Tänään harmittaa muutenkin kaikki! Tarttis jaksaa jotain pääsiäisvalmistelujakin kun tuo kolmevuotias odottaa pupuja ja tipuja, munanmaalausta ym. innolla. Tuntuu vaan, että väsyttää ja yököttää koko ajan...

Noh, pirteätä mieltä meille kaikille. Voidaan ainakin syödä suklaamunia jos ei muu maistu[:)]

t. hippu76

Mä kerroin äidille ja anopille sekä sisaruksilleni 8vk alussa, kun oltiin ekassa neuvolassa käyty. Muille aiotaan kertoa vasta ultran jälkeen, kun ollaan ihan varmoja, että siellä oikeasti on joku eikä vain tuulimuna. Mulla on kyllä aikamoista turvotusta, että saattaa joku arvata ja sitten on vain ihmisiä jotka haistaa ne hormonit jo kaukaa ja kun ilmoittaa olevansa raskaana ne sanoo "mä tiesin". Itsekin olen arvannut muutaman raskauden, koska odottavat ovat vaikuttaneet niiiin raskaanaolevilta. Hassua!

Ai niin, oma äitini oli arvannut, kun oltiin lomalla käymässä viikolla 5! Enkä edes itse tiennyt!

Heippa kaikille!

Mä tässä pikkuhiljaa opettelen kirjoittelemaan tänne odottajien puolelle... Pitkään tuolla kuumeilijoiden ja haaveilijoiden puolella roikuin, melkein kahden vuoden yrittämisen ja yhden keskenmenon jälkeen ollaan täällä. Pelko tietysti on tulevasta- miten nyt käy, mutta yritän pitää ajatukset positiivisina ja mennä vaan päivä kerrallaan.
Eka neuvola ois parin viikon päästä (silloin viikkoja ois 9 ja rapiat). Siitä sitten pitäisi vielä odottaa sitä ultraa muutama viikko... Ehkä taivun myös sinne yksityiselle varhaisultraan - haluain nähdä tykyttääkö se pikkuinen sydän siellä äipälle....

Angervo onnea sinulle ja miehellesi nyt tosi paljon [:)]

Säde sellaisia ne mammat vaan on. Ne tuppaa huomaamaan KAIKEN! Meillä kanssa äippä aavisti minun raskauden ennenkun ite tiesin olevan raskaana [:D] jännää...

Nyt on muuten ällö olo! Huimaa ja yököttää! Aamulla kun kaadoin mustikkajogurtit lavuaariin niin aloin yökkimään [:'(] 

Joko olette hurjiintuneet katselee mammavaatteita ja vauvojen vaatteita?
Voi, minä olen [:)] . Tein jo vähän h&m:ltä tilauksiakin [:D] itselle. Vauvavaatteita oon hypistellyt ja huokaillut...

Meinasitteko ottaa selville heti kun mahdollista lapsen sukupuolen?
Minä ajattelin... otin edellisenkin kohdalla. Tosi paljon helpompi sitten miettiä vaatteita yms. Ei sillä että minulle olisi väliä kumpi sieltä tulee [:)] ihan kumpikin on tervetulleita.

Tasan viikon päästä olis ultra. Toivottavasti kaikki on kunnossa. No kuulin juuri yhden naistenlääkärin sanoneen, että mitä huonompi olo on, niin sitä vahvemmin keltarauhashormonia on ja keskenmenonriski pienempi. Ei muuta kun päät pönttöön ja yrjölle hyvillä mielin tytöt!

Hauskaa ja munarikasta pääsiäistä! [:D]

Joojh, jouduinpa sitten hetki sitten juoksemaan kaupasta pihalle kun melkein oksensin ostoskärryyn [:D]
Eipähän sitten enää puhettakaan siitä että asiasta oltaisiin hiljakseen muiden kuin lähimpien ihmisten kanssa, nimittäin kylän pahin juoruämmä (olen maalla vanhempieni luona käymässä) oli todistamassa tätä tapausta...nice [:D]

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Kiitos kaikille onnitteluista!Vihdoin oli aikaa kunnolla paneutua teidän kuuluumisiin!Moni on tälläkin palstalla saanut odotella pienokaistaan melko kauan...Nautitaan nyt porukalla täällä raskaudestamme ja siitä tulevasta ihmeestä!On se niin ihanaa,kun tällaisia palstoja on keksitty![:)]
Me käytiin siis varhaisultrassa ihan gynekologin kehotuksesta jo päivillä 5+3,mutta tuolla laskettu aika siirtyi sitten aiemmaksi.Mulle ainakin teki hyvää nähdä,että masussa oikeasti kasvaa pieni ihmisen alku!Helpotti moni huolikin tuolla käynnillä.Aika lailla positiivisesti nyt pystyn raskausajatusten kanssa olemaan,vaikka se pelko nostaakin välillä päätään.Etenkin,kun mullakin noita alavatsakipuja on...Tulee noustessa,kummarrellessa jne,ja ovat aikas rajujakin...Mutta niin kauan kun vuotoa ei tule,yritän malttaa seuraavaan ultraan.Eihän siihen oo kun kaks viikkoa.
Meillä meidän hoidoista on tiennyt molempien perheet ja lähimmät ystävät.Nyt sitten ihanasta uutisesta tietää vasta perheet ja yksi ystäväpariskunta.Jos kaikki menee hyvin,kerrotaan varmaan lopuille hoidoista tietäville seuraavan ultran jälkeen.Ovat eläneet muutenkin meidän mukana viimeisen vuoden aikana,miksi ei siis nytkin!Muille kerrotaan vasta kesällä,kun riskiviikot on kaukana takana päin.Asutaan eri paikkakunnalla kun suku ja suurin osa ystävistä,joten helppokin vähän salailla...[;)]Nyt vähän jännittää kuinkas käy,kun kaveripariskunta tulee meille pääsiäiseksi ja kieltäydyn viinistä...

Mutta kaikille ihanan raskasta vointia![:)]

Takaisin