Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei!
Tervetuloa ja paljon onnea kaikille uusille plussanneille<3

Varasin eilen ensimmäisen neuvola-ajan ja se on 22.päivä, silloin siis viikkoja jo 8+5. Saman viikon alussa onkin se varhaisultra, sitä enemmän odotan...

Mieliala ailahtelee, välillä on niin "raskaana-olo" ja välillä olen ihan varma, ettei kaikki ole kunnossa. Tämä ailahteleva mieliala kuuluu kai muutenkin tähän alkuraskausaikaan. Jännä vaan, miten nämä ailahtelut on jokseenkin unohtuneet siitä ensimmäisestä raskaudesta.

Muistamisesta tuli mieleen, että kirjoitatteko raskauspäiväkirjaa? Itse kirjoittelin jonkinverran ensimmäisessä raskaudessa ja nyt onkin kiva välillä sitä lueskella ja ihmetellä, kuinka nopeasti asiat tosiaan unohtuvat;)

- hippu76

Moi,
onnea plussanneille ja odotuksen iloa!
itse olen kirjoitellut aika paljonkin tuntemuksia ja olotiloja ylös, koska siskoni(3 lapsen äiti) sanoi, ettei niistä sitten enää paljoakaan muista ja niitä on kiva lueskella varsinkin jos saa lisää perhettä! Tilasin sitten myös raskausajan päiväkirjan King, Charlotte Latvala, Pirjo:Äidiksi. On kuulemma erittäin hyvä ja siinä on paljon kaikkea tietoa ja sitten paljon tilaa kirjoitella kaikkea! Odotan innolla,että postipoika sen toisi pian! Suomalaisen nettikaupassa maksoi n.30 euroa.. eli ei välttämättä kauheen halpa, mutta ajattelin, että onhan tämä kenties aika ainutlaatuista, joten tilasin! Ompa muistona sitten!

MOI!

Kirjoittelin ekan kohdalla kirjaa hyvinkin tunteella, ja on tosiaan ollut kivaa lukee sitä nyt sitten tämän toisen aikana. Vielä en oo sanaakaan ylös laittanut tästä raskaudesta.

Juu, tänään olis viikot 6+6 ja kävin varhaisultrassa. Kohtu kasvanut ja pehmeä sekä lapsivesipussi näkyi. MUTTA itse alkiota ei näkynyt. Ja oon nyt NIIIIN rikki. Nyt en tiedä mitä ajattelen. Olinko liian aikaisessa? Oliko gynellä huonot laitteet kun ei tuntunut ees zoomaavan lapsivesipussia ja kaikki kaverit sanoo, että omat gynet on zoomaillut? Vai onko se nyt sitten tuulimuna? On kyllä suoraan sanottuna perseestä...

Ensiviikolla to on uusiaika ja jos siellä ei näy, niin sitten naistenpoli kutsuu kuulema. On muuten pitkä ja piinallinen viikko eessä....

Huono olo jatkuu ja oireet lisääntyy. Eilen illalla alkoi repäisykivut (ekan muksun kohdalla alkoi myös viikolla 7 lopussa ja 8 viikolla) Ottaa näistä nyt selvää sitten juu..

Jaksuja teille muille!!

dreamer.. mä oon saanut ainakin sen käsityksen, ettei joissan paikoissa ennen 8. viikkoa anneta edes varhaisultraan aikaa.. juurikin sen takia, ettei pieni siinä vielä välttämättä näy.

pidetään peukkuja ja toivotaan, että seuraavalla kerralla näkyis <3

Ei ole tullut hetkeen kirjoiteltua tänne, kun tunnukset eivät jostain syystä toimineet [:@]

Meillä ensimmäinen ultra yksityisellä ensi maanantaina jolloin viikkoja 7+1, jänskättää kamalasti!

Oireet ovat senkuin lisääntyneet; oksettaa ja heikottaa ihan jatkuvasti, en jaksaisi muutakuin nukkua, nälkä ja mieliteot ovat hirmuiset, samoin mieliala heittelee. Rinnat ihan turvoksissa ja kipeät :s Mutta en valita, oireethan ovat vain merkki hormoneista [:)]

Dreamer, tsemppiä! <3

Tulinpas nyt tänne stressaileen...

Iih, mulla näkyy jo masu! Epäilyttää justkin siitä syystä nää viikot, ei kai 9. viikolla vielä maha paisu?! Onneks on maanantaina eka äippäneuvola, siellä varmaan selviää lisää. Toivottavasti terkka päättäis aikaistaa mun ultraa kun eka ultra olis vasta 5.5.

Mulla ei tosiaan mahu enää kaikki farkut jalkaan ja työhousutkin pitää kohta vaihtaa joihinkin joustaviin. ÄÄK!

aischa, mulla kans vatsa niin turvoksissa et hyvin jo pullottaa. aikaisemmissa raskauksissa ei ole tällaista ollut, tosin en ole näin pitkälle edes päässsyt. työkaveriltakin yks asiakas oli kysynyt olenko raskaana, sen kuulema huomaa...turvotusta se kait lähinnä on.

Aicha, kyllä se turvotus on mullekin jo iskenyt :) Varsinainen vauvamahahan tulee sitten vasta myöhemmin.

Kyselen yleisesti varhaisultrakuulumisia; millä vkolla ootte käyneet ja onko näkynyt ihan ok:sti?
Itse menossa Väestöliitolle ensi ma jolloin rv 7+1, mutta jänskättää jossei siellä mitään näykään...sitten jää panikoimaan onko tuulimuna vai eikö se vaan vielä näy :s Luotin kuitenkin lääkäriin kun itse ehdotti aikaa tuolle ajankohdalle, samalla lääkärillä ollaan käyty lapsettomuustutkimuksissa ja oikein asiantunteva hlö on :)

Joo, täällä on kans turvottu valtavasti viimesenä parina päivänä!
Ei näytä maha enää litteältä vaikka kuinka kattois aamulla yön jälkeen, kun maha on tyhjä..
ja vaikka kuinka vetäis sitä sisäänkin ni ei kyllä piilossa pysy. Näyttää että oisin paljon pidemmällä kun mitä todellisuudessa..

ja painoaki tullu nyt kilon verran ainakin lisää.. (aamun ja illan välissä paino saattaa heittää kolmekin kiloa?!).
On siis nestettä varmasti kertyny jonkin verran ja siks aikas turvoksissa ollaan. Toivottavasti tää tästä laskee.. tai sit sais tulla jo oikee masu! ?
vaikka siihen taitaa kyllä vielä olla aikaa :<

Onks teillä muilla muuten kuinka heitelly mielialat?

..mulla ollu tähän päivään asti ihan normaali olo, mut sain jonkun ihmeen hepulin tossa illalla että ilman syytä tuli kauhea itku.
Mies vaan nauro mulle ja kyseli tarviiko jo lähtee jätskiä ostamaan :D ..hetken nauroin ja sit taas itku ja nauru ja itku ja nyt taas ihan normaaliolo.
Pelottava olotila kun ei pystyny yhtään hallitseen sitä itkua.. normaalisti sen pahanolon nyt kuitenkin pystyy yleensä jotenkin peittämään. :)

Ensinnäkin Dreamer tsemppiä pitkään viikkoon ja pidetään peukkuja että seuraavassa ultrassa saat iloisia uutisia!

Lune, mä kävin samoihin aikoihin eli kuukautisista laskettuna 7+3 varhaisultrassa ja näkyi ihan hyvin viikkoja 7+2 vastaava kaveri. Myös sydämen syke näkyi kuvista kun vähän zoomailtiin. [:)] Toivottavasti saat hyviä uutisia maanantaina!

Nyt torstaina kävin ekassa neuvolassa, jossa kuunneltiin neuvolan dopplerilla sydänääniä, ja sieltähän se tasainen nakutus löytyi hetken etsimisen jälkeen! [:)] Neuvolantäti tosin sanoi kun ääniä alettiin kuunnella, että tämä ajankohta (9+3) on heidän laitteeltaan ihan äärimmäinen suoritus, jos äänet siis saadaan kuulumaan. Ja että kaikissa neuvoloissa ei edes yritetä ennen kuin viikolla 12. Mutta kyllä helpotti taas kun sai kuulla todisteita että kyytiläinen on hyvissä voimissa edelleen. [:)]

Hemuliina, kiitti tsempistä :)
Toivotaan että jotain näkyy :) Ainakin itse laskin että tänään pitäisi olla hedelmöityksestä 6 vkoa :)

Ihanaa että muillakin on vatsat turvoksissa. Täällä myös on aikamoinen pallukka vaikka viikkoja vasta 9+6. Huomenna olis tarkoitus kertoa iskälle..hii..kun sitä näkee niin harvoin.. Anoppi ja muut sukulaiset saakin tiedon vasta ultran jälkeen kahden viikon päästä.

Heips!

Varsinainen pallomaha täälläkin, etenkin iltaisin turvottaa tosi paljon. Ja parin päivän ajan väsymys on lisääntynyt ihan kauheesti. Tänäänkin meidän kolmevuotias hillui vaan kun piti nukkua päikkärit ja minä kuorsasin melkein samantien kun pääsin pitkälleni;)

satu: Mullakin saattaa paino heittää aamusta iltaan kolme kiloa...eka neuvola-aikakin on päiväaikaan, että ei varmaan ihan alkupaino pidä paikkaansa;)

dreamer: Jaksuja odotukseen, kyllä se alkio sieltä vielä löytyy:) Mulle gyne sanoi, ettei kannata tulla ennenkuin on seitsemän viikkoa täynnä, kun saattaa tulla kuitenkin uusi reissu, kun harvemmin siellä ennen sitä mitään näkyy...ja kuitenkin tiedän, että joillakin on näkynyt - joten kai laitteissakin voi olla suuria eroja (?)

Toivotaan Lune, että sun gynellä on hyvä laite ja pikkuinen näkyis jo:)

Onnea Hemuliina sydänäänten kuulumisesta!

- hippu76

Mulla on turvotukset olleet ja menneet jo pari viikkoa sitten, maha on nyt sellanen kiinteä ja painellessa napakka ja pullollaan ihan eri kohdasta kuin turvotuksesta. Noh, eiköhän se neuvolantäti huomenna osaa sanoa lisää :)

Heissan!

Odottavan aika tuntuu olevan tuskallisen pitkä... Varhaisultrassa siis käyty ja nyt odotellaan Kättäriltä kutsua ultraan...tuntuu vaan ettei ikuna tuu. Malttamatonko, ei suinkaan [:D] Onkos meitä muita Kättärille menijöitä siinä marraskuun puolenvälin kieppeillä, oletteko jo ajan saaneet?

Turvotusta täälläkin masussa on ja hieman jänskättää milloin ihmiset alkavat kysellä kun vielä ei kuitenkaan halua läheskään kaikkien tietävän tästä ihanasta pienestä Keijusta [;)] Muutenkin miettinyt miten kauan saa asiaa esimerkiksi töissä peiteltyä.

Olen ollut iloinen, sillä pahoinvointia ei ole ollut lainkaan. Siskoni on voinut huonosti koko raskauden ajan ja kauhulla odottelin milloin se minuun iskee mutta ei ainakaan vielä ole ollut mitään. Pientä tiettyjen tuoksujen ja ruokien kuvotusta mutta ei varsinaista pahaaoloa lainkaan. Muuten kyllä saa ravata veskissä vähän väliä ja rinnat aivan järkyttävän kipeät. Ei toivoakaan, että voisi lähteä juoksemaan vaan on tyydyttävä lenkkeilemään kävellen.

Ajattelin tuossa kun omassa ystäväpiirissäni ei tällä hetkellä tietääkseni muita odottajia ole, että jos joku PK-seudulta haluaa lähteä lenkille/kaffelle juttelemaan ajankohtaisista odotusasioista ja tunteista olisi se hienoa. Vaikka vanhat ystäväni kuuntelevat ja ovatkin innoissaan, ketkä nyt siis tietävät, en halua heitä liiaksi "rasittaa" odotus/vauvajutuilla. Mut tosiaan, jos joku haluaa vaihtaa kokemuksia/tuntemuksia niin rohkeasti vaan yhteyttä [;)]

Testataas nyt vielä tuota Lillypien jutskaa saankohan toimimaan (todennäköisesti en)  [:D]

ALKUPERÄINEN: Lune

Nipsu84, soita Väestöliitolle, sieltä saa halvemmalla :)
Ollaan itse käyty siellä lapsettomuustutkimuksissa ja varhaisultrakin varattu :)
Todella ihana ja ystävällinen henkilökunta!

hei ja kiitos kaikill tärkeästä infosta. Jotenkin tuo 150 kolahtaa jo aika pahasti. sain oman ensimmäisen ultran nyt viimeselle päivälle huhtikuuta. sinne vielä monta vikkoa ja alkaa jo kihelmöimään että haluaa nähdä otuksen ennen sitä :)

miks ihmeessä en tota väestöliittoa tajunnut aikasemmin :/ soitan sinne heti huomenissa. :)

Ei oikein vaan jaksa tehdä mitään kun tuntuu että joku imee kaikki mehut. töissä yrittäjän pakko käydä ja takana onkin ihan hullu viikko. Meinasin jo bussiinkin nukahtaa. (ei yleensä tapana). Noh toivottavasti tää väsymys ainakin kaikkoaisi kohta puoleen. :)

Itsellä turvotusta aika pahasti jo. ei omat housut enää painamatta jalassa pysty olemaan. Eilen jouduinkin vasten tahtoani laittamaan jalkaani mamahousut jotka ovat niin ihanat, ei purista eikä hierrä. Mielestäni erikoista kun raskaus vasta näin alussa. Eilen asiakaskin mainitsi että minulle on lapsi tuloillaan.. ei kehannut kieltääkkään. Rva on94 vuotias ja sanoi huomenneensa jo pari viikkoa sitten mutta naamioi sillon asian näin että on tainnu sulle suklaa vähän maistua :)

mielialat vaihtelee ihan hirveesti. naurusta tulee itkua ja toisin päin. Luen parasta aikaa juoppohullun päiväkirjaa osaa raskausarpia ja siinähän saa nauraa ihan katketakseen. Mies katsoo kun hullua ja alkaa nauramaan päälle. sehän itkettää vaan enemmän. :D
Kerran heräsin puoli kaksitoista pari tuntia jo nukkuneena ja ilmoitin et jaahans nälkä taas. ei muuta kun kanamunien paistoon ja kulho mysliä nassuun. takasin untenmaille. ukko kattelee ihmeissään päälle.

omenoista tullut oikein intohimo. niitä menee paljon :D kahvi etoo ja suklaata ei voi edes ajatella syövänsä kun pelkkä hajukin aiheuttaa kuvotusta. Kaipa tässä sitten ollaan raskaana vaikka jokatoinen hetki sitä epäileekin :)

Kraavilohi joka on suuri herkkuni ja kiellettyjen listalla himottaisi. Jotenka siinä mielessä odottelen raskauden päättymistä jo :) Otin yksi ilta tilkan punaviiniä vastoin periaatteitani. muutaman kulaujsen jälkeen iski huono omatunto ja pistin lasin eteenpäin miehelleni.

Hetkonen, nyt meike on ihan sekaisin; jos tiedän että hedelmöityksestä on nyt 6 viikkoa, niin eikös mulla pitäisi silloin kaiken järjen mukaan olla jo 9.vko alkamassa? Kuukautisista laskettuna siis nyt olis alkamassa 8.vko mutta sehän ei ole ollenkaan tarkka niin laskettuna...ärsyttää kun tuota Lilypien jutskaa ei saa vissiin muuten laitettua kun menkkojen mukaan! [:@] Jep, tarkka mikä tarkka...[:D]
Edit: olinkin väsymyksissäni laskenut väärin, eli ihan oikein tuo miun lilypien jutska sanoo [:D]

Ninnu76 minuun saa ainaskin ottaa yhteyttä [;)]

Nyt sellainen tunnemyrsky menossa ettei pysty kirjottamaan enempää...argh!!! [:D]

ninnu76, mä olen kans kättärille menossa synnyttämään ja la olis 13.11. en ole vielä saanut kutsua ultraan, mutta kävinkin vasta to neuvolassa joten voi olla et kutsu tulee ens tai sitä seuraavana viikkona.
mä asun kans pk-seudulla ja oliskin kiva tavata. jos vaikka saatais isompikin kööri kasaan?!?

lune, sen lilypien saa myös kuukautisten mukaan! ja sä voit ton la:n ja viikot kattoa tarkemmin vau:n laskurista. sen voi laittaa kuukautisten tai hedelmöityksen mukaan. siitä näkee sit ne viikot kans.

Takaisin