Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paipapu, siis varhaisultrassa jo vkolla 5+3? Mulle sanoi Väestöliiton lääkäri, että kannattaa tulla vasta hieman myöhemmin, varattiin aika 12.4 (jolloin pitäisi olla viikkoja 8+). Sanoi että osaa ennustaa raskautta (että miten todennäköisesti tulee käymään) vähän paremmin 'vasta' silloin tms.
Mutta kaipa se riippuu :)

Tuntuu että miehestä on tullut aikamoinen lörppö. kertonut aika monelle kaverilleen. Vähän jo suutuinki jo asiasta koska halusin, että käyn ultrassa ensin varmistamassa. Pelko edellisestä keskenmenosta, ni siksi en halunnut että kerrotaan. No kävin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin, onneksi. Olisi kiukku kyl noussut jos ei olisi ollut ja mies on jo kertonut niin monelle ei läheiselle ihmiselle. No nyt sitten saa vähän rauhottua kun näki että kaikki oli hyvin.

Varasin eilen neuvola-ajan. Se on vasta 27.4. Tuolloin ollaan jo kymppiviikolla. Pieni ikuisuus siis vielä ennen kuin mitään tapahtuu, mutta eiköhän tuo kestetä. Aiemmin en halunnut aikaa, sillä nyt olen itse reilun viikon lomalla (kotona-kotona) ja sen jälkeen mies lomailee omaa lomaansa 2,5viiikkoa. Hurja aika ollaan siis erossa, pitkästä aikaa.
Pitkässä erossa ei ole muuten mitään, mutta miten ihmeessä minä saan pidettyä suuni kiinni, kun miehen kanssa ei voi kokoajan puhelimessakaan höpöttää. Varsinkaan, kun mun vanhemmat ei vielä tiedä, eikä liioin appivanhemmat. Ajattelimme olla kertomatta vielä ainakin jonkin aikaa. Kenties ensimmäiseen neuvolaan saakka. Saas nähdä kuin onnistuu. Siskolle tai veljelle tekis mieli jo paljastaa, mutta hillitsen itseni toistaiseksi. Serkku arvaili tänään. Mitään en myöntänyt :D
Oh-hoh. Tulipas pitkä turina. Enkä edes kertonut mitään oireista. Ehkä joku toinen päivä.

Juu meidät siis Lune ultrattiin ihan noiden hoitojen takia,josko näkisi että on oikeassa paikassa.Riskit kun kohdunulkoisesta on hiukan suuremmat.Lisäksi otettiin sillon sitten verikokeet,jotka olis ainakin kertonu,mennäänkö oikeilla viikoilla,että kasvu on siis lähtenyt käyntiin.Kovasti varoiteltiin,että ollaan siinä taitteessa näkyykö mitään vai näkyykö jopa sydänäänet...Mutta onneksi kaikki ainakin tuolloin hyvin!Tuo päivä oli siirron mukaan laskettu ja tarkka hedelmöityspäivä siis tiedossa punktion takia.Ens ultra on sitte 9. viikolla,eli sillon ku normistikin useissa paikoissa,vaikka vaihtelevathan nämäkin![:)]

Mimama, meillä mä olen ollut se lörppö ja itselläkin taas keskenmenon pelko mutta lohduttaudun sillä että eipä ne puheet siihen vauvan tulevaisuuteen vaikuta :)

Paipapu, ok :)

Dreamer: Kiitti, kyllä tätä pientä tosiaan on odotettu.

Ja mitä niihin mammavaateostoksiin tulee, niin olen jo niitä tehnyt - ennen raskauttakin. Ajattelin aluksi, et tuokohan se jotenkin huonoa onnea ostella mammavaatteita ennen raskautta, mutta sitten käänsin tämän ajatuksen positiiviseksi; onpahan sitten vaatteita valmiina kun alan pyöristyä. Ja tuntuu, että aika nopeesti se tapahtuukin - farkkuja ei juuri enää voi pitää. Lähinnä sen takia, että aamulla duuniin lähtiessä housut mahtuu (vaihdan siis duunivaatteet), mutta kotiin tullessa ei mahdu housut enää kiinni.
Olen siis noita mammavaatteita ostellut lähinnä kirpputoreilta, jos sopivia ja hyväkuntoisia on eteen sattunut. Ja parit paidat olen alevaaterekistä matkaani napannut. Hyvä ystäväni on myös raskaana, hänellä la kesä-heinäkuun vaihteessa, jolloin kuulemma perin sitten häneltä noita kesävaatteita.

Raskaudesta ei olla vielä kerrottu muille, kuin tälle raskaana olevalle ystävälleni. Hän on elänyt lähes pari vuotta meidän matkassa tätä vauvaodotusta ja hän on myös ainoa ystävistäni, joka tietää keskenmenostamme. Ootetaan rauhassa viikolle 12 ja sen ultrankin vielä, että varmasti tiedetään siellä pikkuisen olevan.
Näen äitiäni harvoin (asuu toisella paikkakunnalla) ja pari viikkoa sitten tavattiin. Jostain kumman syystä hän vihjaili raskauden suuntaan (viikkoja oli tuolloin vajaa 5) - et kai ne äidit sitten vaan näkee ja aistii sellaisia asioita.

Huh, tulipa vuodatus! :) Mies on reissussa ja mä yksin himassa - eipä ole muita kenelle näitä vauvasioita paasais kuin teille! :D

Ei uusia viestejä

Mun tekis niin mieli jo kertoa kaikille raskaudesta, mutta ei millään uskalla. Varhaisultrassa tälä viikolla pikkuinen kyllä näkyi ja sydämen syke oli ja kaikki näytti olevan ok. Mutta silti..vielä ainakin kolme pitkää viikkoa pitäis pystyä tämä salassa pitämään. En oo kyllä ihan varma jaksanko ootella niin pitkään. Onko tämä salailu muille yhtä vaikeeta?

(Pari parasta kaveria kyllä tietää mutta en jaksais odottaa että pääsen itkettämään sukulaisia :)
'
[/align][/align]

Happies onnea ultrakuulumisista! [:)] Minkäs kokoinen kaveri teillä on matkassa? Me ei millään malteta sinne 12 viikolle saakka vaan tänään on kerrottu molempien siskolle/veljelle ja molempien isälle [:)] Huomena ollaan menossa pippaloihin ja ajateltiin sitten siellä kertoa heille.. Ei mene meinaan mitkään "antibioottikuurit" läpi [:D]

Mä oon NIIIIIIN väsynyt...!! Ihan uskomatonta.. Onneks on neljän päivän vapaat niin ehtii levätä [:)]

Mammavaatteista.... En oo mitään vielä ostanut enkä ole oikein katsellutkaan, mutta ei kyllä farkkuja tulis mieleenkään vetää jalkaan, kyllä mahaa sen verran turvottaa! Mitä vähemmän on mitään vatsan päällä sen parempi [:D] Voipi olla että suhteellisen aikaisin saa alkaa niitä mammahousuja katseleen [:)]

Tulinpa nyt vuodattaan tänne tosta muille kertomisesta.

Ollaan yhteistuumin kerrottu meidän läheisimmille kavereille ja tietysti molempien vanhemmille. Lähtökohtana se, että vanhemmille painotettiin ettei kenellekään kerrota. Mun oma äiti on vaiennut kuin muuri, mutta just kuulin että anoppi on kertonut puolelle sukua, myös miehen isovanhemmille jne. Tuli ilmi sillai, että miehen serkku tuli onnittelemaan. Ei tässä muu kai harmittais, mutta kun kovasti käskettiin olla hiljaa kun ekaan ultraankin on vielä kuukausi. Harmittaa [:@]

Iines: Kaveri oli 16mm pitkä (8+2)..olisi ilmeisesti saanut olla pari milliä isompikin, mutta voi olla myös mittavirhe. Kyllä se sieltä kasvaa.. Seuraava ultra sitten kolmen viikon päästä!

Täällä on kans maha varsinkin iltaisin turvonnu sellaseks palloks, että joutuu varmaan pian miettii noita äippähousuasioita. Ja se salassapitokin on hieman hankalaa tällä pallomahalla :)

Aischa tuo on varmasti inhottavaa! Pelkäsin itse samaa, että anoppi ei osaa pitää naamaansa kiinni. Äitiin jotenki luottaa, se on aina osannut pitää salaisuudet. Inhottavaa se on sitten jakaa kaikille tietäville ne keskenmeno uutiset. ''

Me käytiin ultrassa 7 viikolla ja kirppua ei vielä näkynyt, siispä ollaan sanottu lähimmille, että pitää ottaa sinne seuraavaan ultraan asti että näkee onko siellä ketää vai tuulimuna vain. Itse alan jo luottamaan, että kyllä siellä on pakko joku olla, kun ei ole keskenmenoa vielä tullut ja raskausoireetkin uuvuttavat.

ALKUPERÄINEN: Säde

Inhottavaa se on sitten jakaa kaikille tietäville ne keskenmeno uutiset.

Niinpä. No, anoppi saa sitten hoitaa nekin mikäli aiheellista.

Menkkojen ollessa viikon myöhässä,miesystäväni kanssa ostimme kaupasta testin jossa oli pari testiliuskaa.Ensimmäisen testin tein illalla ja plussaa näytti.Seuraavana aamuna vielä toisen tein kun en meinannut uskoa..ja taas plussaa.ostin vielä apteekin testin ja plussaa sekin näytti.Ensimmäisellä yrityksellä tärppäsi :D Soittelin sitten neuvolaan ja viikko 6 kohta mennyt.Laskettu aika olisi 30.11.2010 :)

Hei vaan kaikille [;)]

Ajattelin myös liittyä mukaan keskusteluihin. Esikoista odotan ja suurella jännityksellä kaikkea tulevaa kohtaan. Varhaisultra takana ja pieni keijuhan siellä oli [;)]. Nyt 8+1 ja laskettu aika 14.11.10.

Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille [;)]

Onneksi olkoon Ninnu76! :)

Tajusin just että mulla on viikon päästä eka käynti äitiysneuvolassa, jee!

Heippa kaikki!

Vieraat lähti,raskaus pysyi salassa noin puoli tuntia...Viinin juontiinhan tuo kaatui![:D]

Säde:Kaikki on varmasti hyvin![:)] Toivotaan,että seuraavassa ultrassa syke jo näkyy teille upeasti!

fjansku ja Ninnu76:Onneaonnea oikein paljon teille molemmille![:)]

Aischa:Kuulostaa tuo anopin höpöttely niin tutulta...Meidän hoidoista kertoi ensin eteenpäin,mistä en todellakaan tykännyt,on niin intiimi asia ekä meinata kaikille kertoa tulevaisuudessakaan,vaan lähimmille ystäville.Nyt sitten torstaina soitti miehen setä,että mitäs kun miehen mummu oli laittanut viestiä,että meillä odotetaan vauvaa...No,mistähän oli mummu asiasta kuullu!?Ärsyttää myös,ettei mummu oo meille laittanut sitten mitään...Ja kun paljon on takana yritystä ja pettymystä ja edessä riskiviikkoja,ei  toivottaisi,että iso porukka asiasta vielä tietää.Joten tsemppiä sinne!Ja aivan erityisesti neuvolaan!

Mulla mieli ailahtelee,aika kovia menkkamaisia kipuja taas ollut.Raskausoireet edelleen vähäiset,mitä nyt ruokahalua ja yököttävää oloa aina silloin tällöin.Repäisykivut on kyllä tuntuvia...No,toivotaan,että pikkuinen on vielä matkassa ja voi hyvin!

Kaikille oikein ihanaa keväistä viikkoa!Toivotaan,että aurinko paistaa ja lämmittää sekä masua että mieltä![:)]

Laskettu aika 27.11. Nyt siis 6+2.
Kuvottava olo, ruoka ei maistu yhtään, eikä varsinkaan mikään makea. Alavatsassa on vihlontaa ja kipuja ajoittain. Paleltaa välillä paljon ja väsymys on kova.
Samat oireet oli ensimmäisen kanssa,ainakin mitä muistan.  
Pitkä on aika odottaa ekaa ultraa...
Ikää 33.

Liitynpäs nyt sitten minäkin tähän joukkioon.. parisen viikkoa sitten testi näytti pienoisena yllätyksenä (joskin iloisena sellaisena) plussaa ja ensimmäinen neuvola olis 14. päivä, jolloin viikkoja luultavasti kasassa n. 8 ?

Vuoden vaihteen jälkeen päätettiin miehen kanssa jättää ehkäisy pois ja antaa pienen ihmeen tapahtua, jos semmonen meille vain suodaan.
Tässä välissä ehtikin sitten olla vain yhdet menkat ja nyt sitten laskettuaika on luultavasti siinä marraskuun puolenvälin tienoilla.. en tosin muista tarkalleen viimisten kuukautisten alkamispäivää ja kierto on muutenkin tosi epäsäännöllinen, joten tarkka laskettuaika saadaan sitte luultavasti vasta ensimmäisessä ultrassa.

Kyseessä siis esikoisemme ja ollaan molemmat tosi innoissamme, eikä millään maltettais olla jo kertomatta sukulaisille. Muutamat lähimmät ystävät tietävät ja ukon vanhemmat arvasivat heti, kun vauvoista alkoivat puhumaan ja me ruvettiin molemmat hymyilemään.. pitihän niille sitten jo tunnustaa. :)

Ikää mulla 22 vuotta.

Takaisin