Marrasmammat 2009

Kiitos Tirpu tiedosta! Täytyykin katsella tarkemmin noita markettienkin valikoimia!
 
Hei ! 
Kirjoitampas tänne muutaman rivin, vaikka täällä tosiaan vähn vaisua on ollut [:)]. Minulla meinaa hieman huolta pukata. Kävin tuossa yksityisellä lääkärillä maanantaina selvittämässä outoa pahkuraa tuossa nivusen luona, joka on TODELLA kipeä ollut viime aikoina ja paheni vaan viikonloppuna. Yksityiselle sen vuoksi, ku neuvolalääkäristä en oikein kunnon vastausta saanut viime viikolla, eikä pahemmin tutkittu. Alkoi jo sitten tosissaan huolettaan, kun kävelykin on tuntunut niin hankalalta välillä. No maanantaina lääkäri, mahtava lääkäri, totesi, että kyseessä on tyrän alku, ei tietoa kasvaako kuinka, miten alkaa lopun perin vaivaamaan. Vaatinee kuitenkin operointia jossain vaiheessa. Kaikkea sitä pitääkin tulla. Muutoinkin kipuiluja on välillä aina riittänyt...Synnytys mietityttää, miten tyrä siinä oireilee, mutta sittenhän sen näkee kasvaako tuo kuinka ja joudutaanko sille tosiaan tekemään jo jotain ennen synnytystä. Asiasta sanoin sitten neuvolassa perhevalmennuksen jälkeen terveydenhoitajalle.Varasi minulle ajan ensi maanantaille toiselle neuvolalääkärille. Arviota olisi hyvä tehdä. Toivoa vaan täytyy että kaikki menis uuden vaivan kanssa ihan hyvin...Onko kellään mitään kokemusta ko.asian kanssa tai tuttavapiirissä??
Vauva onneksi voi hyvin ja terhakkaana potkii välillä. Nyt on valmennukset takana, tulipahan käytyä kaikki 4 kertaa.
Tarvikkeista täällä puhuttiin. Meillä on turvakaukalo ja hoitopöytä hommattu.Vaunut ovat tilauksessa. Tuntuuu että aika menee niin nopiaa...Ja en tiiä miksi mulla on välillä sellainen olo, että vauveliini tulee aikaisemmin ulos, mutta toivottavasti ei, saa kasvaa rauhassa [:)]...
 
Heippa taas kaikille

En ole vähän aikaan kirjoitellut tänne mitään. Jostain syystä tunnukset ei toiminut viime viikolla kun yritin. Kiva kuulla että kaikki voitte hyvin. Iita7:lle erityisesti tsemppiä ja jaksamista tyrän takia. Eiköhän kaikki mene hyvin.

Meillä oli tänään neuvolakäynti ja kaikki on edelleen ok. Vauva jaksaa hyvin ja potkii kovasti. Me ei vielä hankittu paljon mitään tavaraa, kelan pakkaus tuli kyllä viime perjantaina, että siinä okin alkuun ihan hyvin vaatteita ja muita tarvikkeita. Ajattelin kyllä äitiyslomalla käydä hankkimassa lisää tavaraa. Nyt ei kauheesti kerkiä töiden takia. Onko kellään ollut turvotusta jaloissa ja sormissa? Mulla on viimeisen 3 viikon aikana ollut turvotusta, ei kivaa, mutta silti jaksaa. Ainut ongelma on etten saa mitään kenkiä jalkaan. Hankalaa kun töissä täytyy käydä.

Vauva on kyllä aika aktiivinen, ois kiva nähdä vatsan sisälle ja katsoa mitä se oikein tekee. Potkut on tosi voimakkaita ollut, päivästä toiseen sen kun voimistuvat. Mutta tässä kaikki tällä erää, täytyy jatkaa hommia. Jaksamisia kaikille :-)
 
Heippa !

Tänään oli neuvolalääkäri, tuon tyrän arviointi. Kamalan kipiä on viime päivinä ollut. Viikonloppuna olin vielä töissä, mutta kipuahan sitä tulee aika reippaasti, jolloinka tuntuu että vaakataso paras asento. Lääkäri kirjoitti suoraan 3 viikon sairasloman ja kehoitti muutoinkin hiljentämään tahtia, on ollut supistelujakin sen verran. Paikat oli muutoin onneksi ok, eikä kohdunsuu ollut liikaa pehmennyt. Pikkuinen on terhakkaana. Tyrälle ei näillä näkymin tarvitse tehdä mitään ennen synnytystä, jos ei mahottomiin kasva ja ala olemaan ihan sietämätöntä. Muutoin tilanteen mukaan synnytyksen jälkeen. Saattaa kuulemma vetäytyä takaisin itsekseenkin.
On vähän tyhjä olo, kun kerkes kuitenkin työasioita suunnitella etiäpäin...mutta tilanne on nyt tämä ja tietenkin asioiden tärkeysjärjestys. Missään nimessä en halua vaarantaa pikkuisen ja omaa terveyttä. Eiköhän nuo viikot kulu jotenkin ja valmistautuessa uuden perheen jäsenen tuloon [:D]. Tietenkin toivon, että ei loppu aika olisi kovin kivuliasta...Saa nähdä sitten töissä käynnin kanssa, 7.10 alkaa äitiysloma. Mieli ainakin haluaisi kovasti omahoidettavan kanssa vielä jotain tehdä.

Tämmöisiä kuulumisia meidän suunnalle. Kirjoitellaan ! 
 
Heips! Mukava kuulla että suurimmalla osalla raskaus sujuu hyvin. Itse kävin tänään päivystyksessä hakemassa sairaslomaa kun iskias on niin kipeä, että ei meinaa selviytyä enää päivän rutiineista. Sain kolme piikkiä selkään ja viikon istumakiellon. Jotenkin pahalta tuntuu olla pois töistä tässä vaiheessa, mutta joudun nostamaan ja kantamaan joka työvuorossa milloin mitäkin ja ei tuo autossa istuminenkaan mitään herkkua ole, varsinkaan kun sieltä penkistä ei meinaa millään päästä ylöskään.

Äitiyspakkaus tuli tännekin, aivan ihana [:)] Lisäksi kerkesin jo aiemmin ostaa muutaman bodyn ja erilaisia potkuhousuja, mutta kai noita enemmänkin voisi olla. Vaunutkin meillä jo on, mutta kaikki muu sitten puuttuukin. Tänään käytiin turvakaukaloita katsomassa, mutta aika hintavia olivat (150-200e) niin jätettiin suunnitteluasteelle vielä. Tietääkö kukaan mitään edullista liikettä Jyväskylän läheltä?

On se vaan aika mennyt nopeasti. Ei välttämättä mene enää kahta kuukautta kun ensimmäiset meistä alkaa jakautumaan! Koittakaahan jaksella ja kirjoitelkaahan, näitä juttuja on niin mukava lukea.
 
Moi!

Tosiaan alkaa porukalla olla äitiyslomat ja muut jo lähellä! mulle kävi vähän kurjasti ja mun elokuun lomautusta jatkettiin äitiyslomaan saakka.. onneks on hyvä tukiverkosto takana, ettei vallan mene sormi suuhun, et milläs vaunut yms ostetaan. ja ne kyllä jo ehdittiinkin ostaa eilen, otettiin ne brion kombit, joissa nyt on tarjouskampanja meneillään. mihin muut on päätyneet?

jaksaminen on kyllä heikentynyt vime aikoina kovasti. viime viikolla oli kolme sellaista päivää, et vauva oli jotenkin tosi omituisesti tuolla masussa. tosi alhaalla tai jotain. kävely teki pahaa ja vatsa kovettui koko ajan niin kuin supistelis. Onko muilla ollut tällaista? silloin potkujakin tuntui tosi vähän.

toissa yönä heräsin tuskalliseen viiltävään kipuun just, kun olin kääntämässä kylkeä. sattui tonne toisen munasarjan kohdalle suunnilleen. kipu jäi heijastelemaan pitkin päivää, mut nyt yön aikana oli kadonnut. nää kai on niitä jotain ihan normaaleja kipuja?

onks täällä muuten muita, ketä on perussairauden takia jollain lääkityksellä? mulla oli vuosia sitten kaks epilepsiakohtausta kuukauden sisään ja niiden takia, joudun nyt syömään lääkkeitä koko raskauden ajan. vähän kurjaa, mut onneks mun annostus on todella pieni. ja näitä juttuja kyllä onneks seurataan tosi hyvin raskauden aikana, plussat siitä ainakin pk-seudun systeemille! perjantaina pääsen taas katselemaan pikkuista ultraan...

terkuin, emmi 27+4
 
Paksusti voidaan täälläkin [:D] Vilkas vauva on ja viimeks neuvolassa kaikki ok. Noita supistuksia, siis niitä harjotus versioita tulee vähän väliä. Muutamia kertoja on tuntunu yhtäkkiä viiltävää pistosta tuolla alapäässä, mutta sekin kuulemma normaalia. Ja vajaa kuukaus sitte lääkärineuvolassa paikat oli kunnossa. Vielä kuukaus töitä ennen äippälomaa. Kaikki tarpeellinen oikeestaan on jo hankittu, löytyy vaunut, turvakaukalo, sänky, hoitopöytä ja sit tietty vaatteita. Jotain pientä pitäs vielä ostella, mut ajattelin säästää ne ostot sit äippälomalle.

Hauska on kuulla arvioita onko tulossa tyttö vai poika, kaikki perustelee niin eritavalla kommenttinsa.
Ihana odottaa yllärinä kumpi siellä on [:)]
 
Heips kaikille tännekin pitkästä aikaa!

Mä olen vallan kirjoitellut tuonne "yleiselle" palstalle, kun ei ole väliä missä kuussa on laskettu aika.

Emmi ja vauva, juu kyllä mäkin joudun ikävä kyllä perussairauden takia syömään lääkkeitä jotka vielä ei ole niin "sallittuja" raskauden aikana. Omat pienet riskinsä niissä on ja on kovasti enemmän huolta aiheuttanutkin odotuksen aikana.

Viime viikolla olin ultrassa jossa tarkistettiin istukan paikka (siis ihan ylimääräinen ultra) ja istukka oli siirtynyt eli voi sen puolesta synnyttää normaalisti, mutta "vilpertti" on tulossa tällä hetkellä jalat edellä![:-]
Painoa oli silloin n.1,4 kiloa.

Selkävaivoihin sain tukivyön, joka on todella mukava. Mutta nyt on alkanut vaivaamaan migreeni ja päänsärky yleensä. Jos sitä jaksais odotella ensi viikon neuvolaan niin katotaan verenpaine ja pissa.

Mutta voikaahan mammat paksusti! [:)]
 
Enpä ole mäkään hetkeen kirjoitellut.. Täällä viikkoja siis 27 ja risat, muuten on mennyt kaikki hyvin mutta on ollut kaikenlaista kremppaa kropassa.. Ensin hajos selkä, johon sain tukivyön - ihan loistava! Oli pari päivää heinäkuussa etten päässyt edes kävelemään mutta pari päivää vyön käytön jälkeen selkä on ollut lähes oireeton. Toki pitää vieläkin varoa painavia laatikoita nostellessa, pitempään kävellessä kipeytyy jne mutta päivästä selviää jo ihan uudella lailla. Nyt uutena viikko sitten lähti toisesta puolesta lantiota tunto ja polvi ei oikein siedä kävelyä.. Muutenkin joinain päivinä olo on ku jyrän alle jäänyt, särkee joka paikkaa. Lieneekö sitten tullut tuon vyönkäytön seurauksena.. Tai sitten mun tukipohjalliset ei enää sovikaan yhteen mahan kanssa. Painoa on tullu 5-6 kg eli sen puolesta on ollut vielä suht kevyttä kulkea. Huomenna on neuvolalääkäri eli ehkäpä hän osaa neuvoa! Muuten kaikki on hyvin; hemppa 136, sokerirasitus ok jne.

Mä oon ihan hurahtanut huuto.nettiin, sieltä on jo ostettu pinnasänky, syöttötuoli, vaunut, kantoreppu.. Vaatteita on löytynyt aika paljon kirppiksiltä ja alennusmyynneistä lähinnä ulkomailta.. Oon kerännyt kaikki tavarat pinnasänkyyn ja ihailen niitä siellä lähes päivittäin.. Vielä kun saa sen pienen mukulan sinne niitä käyttämään! Oon myös iltaisin harjotellut kehtolaulua (vaikka en oo vielä ihan varma onko se edes hyvä idea tällä lauluäänellä, jota kerran kuvailtin karaokessa kissan kidutukseksi...). Kaikesta huolimatta se jotenkin on tosi herkkää ja usein nousee vedet silmiin; musta tulee kohta äiti!

Oon käynyt elokuun mammajoogassa ja on ollut tosi hyvä! Ei se ihan urheilusta käy - jota en kyllä näillä vaivoilla kaipaakaan - mutta on ollut hyvää valmennusta synnytykseenkin. Siellä siis käydään läpi hengitystä, äänen käyttöä, asentoja jne. Voin suositella!

Hyviä vointeja kaikille! Aurinkoa!
 
Kiva kuulla kuulumisianne, pienen tauon jälkeen!

Me päädyimme Emmaljungan Nitro City -vaunuihin käytännön syistä, koska ne olivat kaikkein pienimmät vastaan tulleet (Emmi kyseli vaunuvalinnoista). Tietenkin sitten tuli hankittua koko setti samaa merkkiä (kaukalo + isomman lapsen istuin). Kamalan hintaisia nuo varusteet uutena! Sänky on hankittu käytettynä (löytyi tuttavan kautta ihana Stokken ovaalisänky!), samoin monet varusteet, kuten sitteri, köllöttelymatto, kantoliina, vaatteita ja kaikenlaista pientä. Iona, sulla mahtuu kaikki hankinnat vielä pinnasänkyyn... Meillä on sauna jo täynnä. [:)]

Äitiyspakkausta odotellaan innokkaasti, eilen tuli ilmoitus Kelasta. Ihan pieniä vaatteita siellä ei taida olla, joten niitäkin löytyy sieltä saunasta jo valmiiksi hankittuina. [:)]

Supistuksia, tai kohdun "kovettumista" on mullakin lähes päivittäin. Alkuun useat supistelut vähän huolestutti, mutta lääkäri ei kommentoinut asiaa mitenkään. Joten kai se kuuluu tähän vaiheeseen. Netin mukaan joillakin supisteluita on enemmän, joillakin tuskin lainkaan tässä vaiheessa.

Tsemppistä kaikille, loppusuoralla ollaan jo!
 
Mahtaakohan mulla tulla kiire noiden hankkimisten suhteen? Lähipiiristä löytyy hoitopöytää, vaatetta ym. joten sen vuoksi (kai) odottelen mahd. pitkään hankkimisia. Omilta en ole muutamaa vaatekappaletta lukuunottamatta säästänyt mitään, joten kaikki on hommattava. Kelalle sain vietyä hakemukset maanantaina. Jospa sitte viimestään alkais miettiä lisä hankintoja kunhan se paketti sieltä tulee. On vaan NIIN epätodellinen olo, että oikeesti on lapsi tuloillaan... Edelleen tuntuu kuin ekaa odottais (vaikkakin on jo kolmas). Tietty joitain samoja tuntemuksia kuin edellisiltäkin, mutta....äääh vaikee selittää.

Onkohan täällä muita uudelleen synnyttäjiä?? Itseä nimittäin hieman häiritsee kun maanantaina (viikot 28+4) oli lääkäri+neuvola. Niin kohdunsuu oli pehmeä, pituus lyhentyny kolmesta kahteen senttiin ja ulkosuu sormelle auki. Lääkäri tuumas, että on normaalia uudelleen synnyttäjälle. Mutta itteä jäi silti vaivaan kun totes kuitenki perään, että jos rupee enempi supisteleen niin pitäis uudelleen varata aikaa...

meema oliko sulla sf-mitta kuinka suuri kun jouduit/pääsit ekstra ultraan. Mulla nimittäin menee neuvolakortissa yläkäyrän yläpuolelle jonku verran kokoajan. Vaan eipä nuo kyllä ole neuvolassa mitään maininneet, että kasvais liikaa. Ittee vaan mietityttää... Tokihan se kasvaa nopeemmin uudelleensynnyttäjällä. Enkä tosiaan tiedä miksen ole neuvolassa asiasta kyselly[&:]
 
Hei taas marrasmammat!

Kesä alkaa nyt olla takanapäin ja ehkäpä nyt alkaa olla enemmän aikaa myös kirjotella tänne.. Olen kovasti kesän aikana käynyt lukemassa kirjoituksia täällä, mutta jotenkin en ole itse ehtinyt pysähtyä kirjoittelemaan. Mutta nyt kun olen palannut kesätöistä opiskelun pariin ehkä löytyy paremmin aikaa tähän kirjoitteluun ja yleensäkkin vauvan tuloon valmistautumiseen. Tilattiin toissapäivänä netistä vaunut (Brio Happy), oli se hankalaa päättää minkälaiset nyt otetaan ja paljon ollaan valmiita maksamaan. Myös suvun perinnekehto tuotiin jo makuuhuoneeseen ja hain siihen uuden patjan, kovin pienihän tuo kehto on että ei pienokainen siinä varmaan montaa kuukautta nuku. Mutta se on niin kaunis että haluan edes hetken pitää sitä ennen pinnasänkyä. Vaatteita on kertynyt monta pussia uusia ja vanhoja. [:)]

Jännää että tänään alkoi jo viikko 32!! Masu on kyllä jo sen kokoinen että hieman mietityttää kuinka paljon se vielä kasvaa. Eilen olin kyllä neuvolassa ja painonnousu oli mukavasti tasaantunut ei ollut tullut enää kuin 300g viikossa kun välillä tuli 700g. Koskahan ne raskausarvet hyppää kehään? Voisiko kokeneemmat mammat kertoa?

Täällä siis voidaan oikein hienosti ja odotellaan kovasti ensi viikolla alkavaa äityisjoogaa[:)]
 
Oi, tänään postin kotiinkuljetus toi äitiyspakkauksen[:D]. Päällisin puolin kaikki näyttää kivoilta! Pesuhommiin siis!
 
 PIPE ja meema. Ja muut marraskuiset! Minä olen myös niitä ISOMAHAISIA. Kyllästymiseen asti olen jo pidempään kuunnellut sitä loputonta hämmästelyä: KYLLÄPÄ SINÄ OLET ISO! Välillä onb pistänyt oikein harmittamaan ja huumorilla plen kepittänyt eteen päin. En yleensä tykkää ladella mittoja julki, kun ne on kuiten kin epäolennaisia tämän onnen kanssa.Mutta nyt.

Painoa tullut siis kaiken kaikkiaan 12 kg. Nyt sitten lääkäri mittasi Sf:n ja sai lukemaksi 30 cm. Hemmetti.Elämä meni sekaisin. googlasin pari päivää tuskanhiessä etsien vastauksia kaikelle mahdolliselle, kunnes mies veti yksinäisen hermopelini poikki.

Kait se on niin, että kun ikää jo on ja ei raskaus ole ensimmäinen niin koko maha venyilee heleposti. Vauva on virkeä kuin mikä. Raskaus sujunut muutenkin upeasti. Ja kuitenkin vaaka näyttää sen 85 kg. Eikä tässä iässä posketkaan ole niinkuin kaksikymppisellä, niin miten maha sitten?

Komentteja?

Minä roikun tuolla joulukuisissa kun nämä lasketut ajat pantiin alussa sekaisin. Luulottaa kyllä, että tyttö pullahtaa maailmaan jo hyvissä ajoin ennen kuun vaihdetta. Katellaan!
 
Niin , Annu74, onnea äitiyspakkauksesta.
siinä yksi virstanpylväs lisää tähän raskauteen.Tuolla joulukuisissa kun me harmittelimme, että taitaa merkkipylväät olla vähenemässä.

voi että, saispa tämänkin palstan vipisemään....
 
Moi taas!

Maarinen me mennään lähes samoilla mitoilla. Eli tollon 28+4 viikolla oli sf mitta 29 ja paino noussu 10kg. Tuo yliaktiivinen suoli pitää huolen, ettei toi paino enempäänsä pääse nouseen. Lisäksi mulla on pituutta n.173, joten maha ei ihan mahdottomalta näytä (vielä). Pitänee ottaa seuraavalla kerralla puheeksi neuvolassa, etttei tarvi kotona mietiskellä tuota mittaa.

Eliz mulla on tullu raskausarpia vasta toisen raskauden "ylimenevällä" osalla. Eli sillon poika syntyi viikolla 42+4. Aiemmin minulla oli "ongelmia" taas liian pienen sf-mitan suhteen, jotenka hyvin yksilöllistähän tää kaikki on...
 
Ajattelin tänne tulla moikkaamaan taas pitkästä aikaa. VÄlillä oon kuulumisianne käyny kahtomassa ja lukemassa.

Itellä alkoi nyt sitten puoli väli. Jes. Tulevalla viikolla o rakenneultrakii sitten. Hieman vieläkii harmittaa välillä että ensmäinen päätti mennä kesken enkä ole teidän seurassanne mutta se on mennyttä jo ja katse tässä uuvessa pienessä :D
 
maarinen Kiva kuulla että muillakin paino nousee :) Mulla myös tuo 12 kg tullu, eli vaaka näyttää 84... Alkuun ajattelin että 80 on maksimi mitä vaaka saa näyttää, mutta minkäs teet, jos kerran paino nousee, ni sit nousee, enkä täällä mitään sokeria vedä pävästä toiseen. Tuo sf mitta oli muutama viikko sitte 24, viimeks täti ei muistanu merkitä sitä korttiin, mut mulle vielä jokin aika sit ihmiset tuli sanomaan että "voi kun on pieni maha"... tää pituus tekee sen että se jää jotenki piiloon.

Kait sitä pitäs enempi lenkillä jaksaa kävellä, mutta minkäs teet kun paikallaan olo saa jo hengästymään.

Kaylies kiva kuulla että sulla meneee hyvin [:)]
 
HEI kaikille pitkästä aikaa [:D] Meillä on pengottu jo melkein kaikki vauva kamat kaappien uumenista. Turvakaukalon saatiin lainaksi  , kun myin melkein heti Nikon 4v aikaisen turvakaukolon kun meni hermot sen vyön laittamisesta niin nyt tässä on se osa joka on koko ajan autossa kiinni et vaan klipsauttaa irti[:D] sit sain pussillisen vaatteitakin  ei tarvi ostaa kun häkkisänkyyn uuden patjan ja pestä kaikki vaatteet. Mulla on paino tullut 9kg mitta oli tänään reilu 28 eli ei mikään suuri kokonen vauva , mut kaikki on sanonnutkin pieneksi mahaksi itse en kyllä tosiaankaan tunne niin , kun tässä toisella raskaudella tuntuu että painaa joka paikkaan [:)] Jäin sairaslomalle viikko sitten olen äityysloman alkuun asti joka alkaa 26,9 liian fyysinen työ alko tuntuun liian raskaalta , asennan kuntosalilaitteita , mut on kyllä heti helpottanut olo [;)] vikkoja nyt 32,1. Voikkaa hyvin kaikki !!
 
Heipähei ! Kiva kun tänne on tullut nyt enemmän kirjoituksia [:)]. Saikulla tässä tosiaan ollaan. Vähän hitaanlaisesti päivät kuluvat, vaikka ulkoilemassa käyn voinnin mukaan ja jotain pikkuhommia tehnyt. Ja tietenkin ajattelee pikkuisen tuloa [:)]...Mahan kasvusta täällä oli kirjoituksia. Minä oon myös saanut siitä kuulla joitakin kommentteja, et ompa sulla kyllä jo valtaisan iso maha ! Toiset taas sitten, että ei ookaan niin iso kuin olivat ajatelleet, jos pidempi aika näkemisessä mennyt. Nuo kauhistelut on välillä ärsyttänyt. Minkäs sille voi et masu kasvaa ja minäkin oon pienikokoinen, niin varmaan helpommin korostuu. PItuudeltani olen 159, pyöristettynä siis 160 [:)], eikä hirviästi ylimääräistä ole ollut. Tottakai iän mukanaan tuomia muutoksia, joita voi jo 31-vuotiaalla olla [:)]...Viime maanantaina kun oli lääkärillä käynti, painoa oli tullut koko aikana 8,5 kg. Sf-mitta oli 28,5. Viikkoja oli tuolloin siis 29+4. Mulla ei älyttömiä mässäyskausia oo ollu koko aikana. Välillä jotain himoja ja nyt viime aikoina on tuntunut, et pitää joka päivä saada joku pikku makia suuhun, edes keksiä [:)]! Lenkkeilemässä oon kulkenut pävittäin, töissä käydes ei ihan joka päivä jaksanut. Saa nähdä nyt sitten miten menee loppuaika. Tyräkipu jne määrittelee nyt aika paljo, miten voi liikkua. Pitkille lenkeille ei enää puhettakaan, että voisi ja uskaltaisi lähteä. Mutta näillä mennään eteenpäin ja kunhan vain pikkuinen voi hyvin ja tulee turvallisesti sitten maailmaan. Nuista himoista voisi sen verran sanoa, että odotan sitä hetkeä kun saan syödä monta leipää, jossa päällä on suolalohta nam nam ! Ai että olen sitä kaivannut [:D]! Jouluna meillä on aina perinteisesti ollut graavilohta pöydässä ja sittenhän minä saan sitä ammentaa, kun meille on syntynyt jo tämä pikkuinen tonttu hih...
Kirjoitellaan !
 
Takaisin
Top