Marrasmammat 2009

Huomenta!

Minipossu mä oon ollut vain kesätöissä, joten mulla työt loppuu "automaattisesti" jo elokuun lopussa. Eli enää reilu kuukausi duunia jäljellä. Loma on kyllä ihan tervetullut, mutta pelottaa että aika käy tosi pitkäksi kun on siinä sitten kuitenkin yli kaksi ja puoli kuukautta laskettuun aikaan... Kouluhommia tosin olisi vielä tekemättä, saas nähdä kuinka paljon niistä jaksaa enää tuossa vaiheessa kiinnostua! Ja kun siis fyysisesti koululle ei tarvitse mennä, niin voipi olla että ne jutut hetkeksi jää, taitaa pikkuinen saada mun kaikki ajatukset ja huomion. [:)]

Mukavaa viikonloppua kaikille ja palailen taas!
 
Hiljaista täällä palstalla on tainnut nyt viime aikoina olla. En ole itsekään pahemmin loman aikana käynyt täällä katselemassa. Täällä Oululaisia kyseltiin. Me asustellaan Oulussa. Hyvin on raskaus edennyt, mitä nyt iskias meinaa vähän vaivata. Neuvolalääkäri kehoitti ostamaan jumppapallon. Jospa ei kovin pahaksi menis loppuvaihetta kohti, saattaahan tuo kuulemma helpottaakin. Liikuntaa ei myöskään ole vielä rajoittanut. Huomenna saan sokerirasituskokeesta tulokset, jospa ne ois ok ! Ensi viikko vielä lomaa ja sitten töihin kasvaneen masun kanssa [:D]! Lyhyeltä tuntuu töissäolo aika, ku ajattelee milloin sitten olen jäämässä äityslomalle. Mukavia kesäpäiviä kaikille !
 
Moikka kaikille!

Täällä menee vaihtelevasti. Tuo mun krooninen sairaus pukkas aktiiviseksi ja jouduin kortisonikuurille, mitä ei aiemmin ole tarvinnut aloittaa. Hemoglobiini laskenu jo 96:een ja voimat on vähän vähissä. Masuasukilla tuntuu  kuitenkin menevän ajoittain oikeenkin lujaa. Torstaina kävin kunnan tarjoomassa rakenneultrassa ja kaikki niiltä osin OK. Ihmetytti tosin etteivät tehneet sisätutkimusta. No, siellä oli kyllä jotain sählinkiä muutenkin. Siellä vierähti 3,5tuntia kun kaksi eri lääkäriä ultras.
Kaiken huippu on et mun ne foolihappoarvot oli laskettu väärin sillon kuukausi sitte[:@]. Eli turhaan oon sitäki syöny monin kertaista päiväannosta. Ja se huoli mikä sillon pukkas....
No, pääasia että muksulla kaikki OK. Eiköhän tämä muutenki tästä ala olo paraneen. Oliko muuten muilla se sisätutkimus rakenneultran yhteydessä?

JAKSELLAAN!!![:)]
 
Heips kaikille marrasmasuille:)

Minulla vointi ollut tosi hyvä, vaikka rautaa pitääkin jo syödä. Heti elokuun alussa pitää mennä sokerirasitukseen, toivottavasti menee hyvin. Vähän pelottaa kun nyt lomalla on tultu syötyä tosi paljon kaikkea hyvää... Vauva antaa kuulua itsestään päivittäin, hauskaa yrittää seurata vatsan liikkeitä[:D] Torstaina alkaa jo työt, eikä kyllä yhtään huvittaisi mennä takaisin[&:] Mut kaitpa sitä sen pari kk vielä jaksaa, fyysisesti työ ei ole rasittava, mutta henkisesti kylläkin..

Onko teillä muilla ollut paljon supisteluja? Minulle ei ilmeisesti niitä ole vielä ollut, tai sitten en niitä huomaa. Katselin vain yhdellä toisella palstalla, että monella marrasmammalla olisi jo supistuksia. Selän huomaan tulevan nyt helpommin kipeäksi.. Mietin miten kauan jaksan vielä osallistua ohjatuille jumppatunneille? Onko kenelläkään kokemusta?

Huomenna jos menisi keräämään mansikoita pakkaseen, ja siivoisi tämän huushollin.. Onkohan liikaa pyydetty yhdeltä päivältä[;)]
 
CiaoCiao!

Pipe mulle ei tehty rakenneultran yhteydessä sisätutkimusta...

Dyli79 muutamaan otteeseen on supistellut. Ja ekalla kerralla pelästytti aika pahasti, ovat supistukset meinaan aika kivuliaita. Jos oon ymmärtänyt oikein, niin näiden "harjoitussupistusten" kuuluisi kai olla aika kivuttomia, joten jos nämä tästä lisääntyy niin täytynee jutskailla lääkärin kanssa.

Tällä hetkellä selkä vaivaa aika lailla. Se on oireillut lievästi pikkuhiljaa kun masu alkoi kasvaa, ei kuitenkaan pahasti. Lauantaina laitoin tyhmyyttäni yksiin juhliin korkokengät ja seuraavana yönä heräsin järkyttävään selkäkipuun. Tais olla korkkarit viimeinen pisara selälle... Nyt olen selän takia sairaslomalla tämän viikon. Toisella hetkellä selkä ihan ok, toisella hetkellä ei pysty olemaan oikein mitenkään päin kun koskee niin vietävästi. Noh, jospa se tästä levolla ja venyttelyllä ja pikku kävelylenkeillä tasaantuisi. Jos ei, niin olen kuullut että neuvolasta voisi saada tukivyön lainaksi. Tämmöistä tällä kertaa, kipuilusta huolimatta mieli on kuitekin hyvä ja vauva edelleen masussa tosi aktiivinen. [:)]
 
Huh hellettä [:)]! Eilen sain sokerirasituskokeen tulokset ja ne olivat normaalit, kaikki viitearvojen sisäpuolella. Jospa näin jatkuis loppuun saakka. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tuttavalla oli raskaus diabetes pukannu päälle aika loppuvaiheessa. Ajattelin tilata fysioterapeutille aikaa ja käydä paikkoja aukomassa, ja jos vinkkejä iskiaksen kanssa elämiseen. Ei onneksi ole tosiaan niin pahana nyt ollut, kuten aijemmin kirjoitin. Lapissa kävimmä reissussa, kun mies oli vielä lomalla ja käytiin pikku vaellusreissu. Tuona aikana ei kertaakaan tuntunut selässä eikä myöskään alamahalla kipuja, ihme ! Kait se lapin ilmasto ja maisemat teki tehtävänsä [:D]! Mulla juilii välillä tosi kipeästikin jommalle kummalle puolelle alamahaan, jos on lenkillä. Pitää sitten aina välillä pysähtyä [:)]...Supisteluista täällä oli puhetta, minulla ei vielä ole tuntunut supisteluja. Selän kanssa elo mietityttää välilä, että mitenhän käy kunhan maha tuosta vaan kasvaa lisää, kun se on nyt aikas iso suippo [:D], ja mie oon niin pienikokoinen kuitenkin. Mutta no, pitää mennä tilanteiden mukaan.
Minulle ei tehty myöskään sisätutkimusta rakenneultran yhteydessä, kuuluuko sellainen sitten jossainpäin ?

Mukavia oloja kaikille [:)]!
 
Moikka vaan kaikille,

mä tänne olen harvemmin kirjoitellut, mutta nyt ajattelin päivittää kuulumiset, kun palstalla on kovin hiljaista. Mulla on LA 27.11. eli nyt siis viikkoja koossa tasan 23.

Meillä oli ultraus heinäkuun alussa ja kaikki oli hyvin. Lääkäri sanoi, että kenellekään ei voi kyllä jäädä epäselväksi, että poikaa odotetaan. Huippua, nyt pääsee maalaamaan seiniä ja poistamaan karmivat vaaleanpunaiset tapetit. [;)] Varmaan siksi, että joudun käyttämään perussairauteeni lääkitystä koko raskauden ajan, tehdään vielä uusi ultraus syyskuun alussa.

Neuvolassa kävin viimeksi nyt tämän viikon alussa, ja alkuraskauden painonlaskuongelmat alkavat onneksi olla historiaa. Nyt on tullut 4 kg alkupainooni lisää ja vauva on kasvanut hyvin, sf-mitta hieman keskiarvoa korkeampi, oli tasan 20 muistaakseni. Kärsin tosiaan rv 8-17 tosi pahasta pahoinvoinnista ja sen jälkeen olo on ollut melko hyvä. Silloin tällöin vielä syödessä huono olo yllättää, usein menee ohi vaan pienellä tuskanhikisellä odottelulla, mutta silloin tällöin tulee kyllä juostua vielä käsi suun edessä vessaan. Onko kellään muulla vielä "pahoinvointikohtauksia"? Näitä mulla tulee oikeastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa, useammin ehkä aamupäivisin. Kai ne sitten jotenkin vieläkin liittyy siihen vatsan tyhjyyteen?

Potkuja oon tuntenut nyt ehkä parin viikon ajan niin, että uskallan varmasti sanoa niiden olevan potkuja. Päivä päivältä niitä on alkanut tulla enemmän, nyt jo pitkin päivää riippumatta siitä makaako, istuuko vai käveleekö. Näkyvät jo mukavasti ulospäinkin.

Palasin keskiviikkona nyt lyhyesti töihin kesäloman jälkeen, tosin koko elokuun olen nyt pakkolomalla. Hyvä niin, sillä istuminen tietokoneen ääressä 8 h päivässä on jo nyt kolmena päivänä aiheuttanut mulle tosi kipeän alaselän. Puhumattakaan häntäluusta. Joudun hakemaan hyvää asentoa pitkin päivää, kun tuntuu, ettei mitenkään voi istua. Jos jollain on tähän hyviä helpotuskonsteja, niin mielellään otetaan vastaan. [:D]

Liikunta on tosiaan jäänyt vähemmälle, kun pienikin ylämäki tai portaat saa puuskuttamaan ja tahti hiljenee ihan olemattomaksi. Ajattelin vielä keväällä, että palaan sitten heti salille, kun pahoinvoinnit helpottaa, mutta siitä ei kyllä tulis yhtään mitään. Migreenikohtausta ei onneksi ole tullut kuin kerran, just sillon pahoinvoinnin loppuvaiheessa, kun sitten jouduin tippaankin. Eli kokonaisuudessaan nyt kaikki toooodella hyvin.

Mukavia oloja kaikille, ei olis enää pitkä matka...
 
Meikäläinen kävi tänään kokeilemassa body pump tuntia, parin viikon tauon jälkeen... Täytyy sanoa ettei ei ihan putkeen enää mennyt, heh:) Tunnin puoleen väliin asti meni ihan jees, kunnes tuntu yhtäkkiä ettei jaksa enää mitään, ja hikeä pukkasi ihan tajuttomasti.. Torstaina huomasin myös ihan rauhallisella kävelylenkillä, että nivusiin ja alaselkään sattui, ja kävelyvauhti tuntui aika hitaalta. Kait se on pikkuhiljaa myönnettävä, ettei kroppa tahdo enää kaikkea jaksaa.

Ensi viikon keskiviikkona on sokerirasitus testi, sitä jännätessä. 13.8 on neuvolalääkäri.

Hyvä ku huomaa aikamoisen eron meidän välillä joilla on alkukuusta laskettu LA ja niillä jolla on loppukuusta:)

Mun mahaa möyrynnyt viime päivinä hyvinkin paljon, liikettä on ja paljon:)
 
Eli ihan ekaa kertaa tänne kirjoittelen.

Kohtalaisen hyvin on mennyt tähän asti. Liitoskipuja jonkun verran ollut ja suonikohjuja. Väsyttää kovin just nyt, muta johtunee enempi vähempi tästä flunssasta. Rakenneultrassa näytti tytöltä tämä masu-asukki, mutta marraskuussa se sit selviää lopullisesti. Ihanan vilkas hän on :)

Töissä on mennyt ihan ok, etenkin nyt kun on mulle hankalia tyyppejä lähtenny pois. Tosin juuri tänään loppuu kolmen viikon kesäloma, et saa nähdä miten sit jatkossa meneepi töissä. Ihan insnörtti olen, niin ei vaikuta mitkään sikainfluenssatkaan (ainakaan toivottavasti!). Niin ja Helsingistä.

Jumpissa ei oo tullu käytyä, mut kävelen päivittäin kohtalaisen paljon ja jooga ja pilates tunneille meinaan osallistua tässä syksyn mittaan. Jumppia haittaa mun jäätynyt olkapää, samoin rakasta harrastustani kiipeilyä, uimisesta puhumattakaan... Purjehtimen sentäs onnistuu joten kuten ja enpä taida kohta enää muuhun kyetä siinäkään kuin ruorin kiinnipitoon :) Masu siis kasvanut kiitettävästi vaikkakin sf mitta oli pe 18, eli hieman alle keskiarvon. Hb oli 117 ja aloitin rautakuurin jolla sain sen 124 (mulla on lähempänä 140 normaalisti) ja verenpaineet olleet matalahkoja (100/68 viimeks).

Tukivyötä olen käyttänyt jo koko kesän ja suosittelen sen käyttöä. Vähentää myös mm. noita liitoskipuja. Ihan itse ostin Anitan tukivyön. Supistuksista en tiedä, että onko ollut vai ei kun en tiedä millasia niiden pitäis olla :) (Mulla on ollu suhteellisen kivuliaat kuukautiset ja useamman kerran olen oksentanut puhtaasta kivusta - synnytystä pelätessä...)
 
Ciao! Mulla sairasloma jatkuu edelleen, selkä kipuilee vieläkin. Ja nyt on alkaneet nivusetkin "kramppaamaan", on aika ikävää kun oikein kovasti sattuu... Poju potkiskelee kuitenkin reippaasti ja nyt kun ei ole ollut töissä on voinut oikein keskittyä kunnolla tunnustelemaan vauvan liikkeitä. On se kyllä maailman ihaninta! <3 Aloin myös tylsistyksissäni keräämään tavaraa isyyspakkaukseen, nyt on paita tulevalle isukille ja poitsulle body ja pipo hankittu. [:)] Vauvan vaatteissa lukee tietty että "My dad rocks". [:D]

Hyviä vointeja marrasmasuille ja vauvoillekin! [:)]
 
Onpa taas vierähtänyt kun viimeksi olen kirjoitellut tai lueskellut näillä sivuilla. Suhteellisen helpoilta raskaudet täällä näyttää.. Mitä nyt lueskelin sieltä täältä, kun on ollut niin pitkä aika välissä, ettei millään kaikkia jaksanut lukea. Omat tuttavat on joutuneet kokea kaikenlaista ikävää raskauden aikana: Istukka on vuotanut, lapsi on ollut alusta asti hankalassa asennossa ja liikkeet tuntuneet kivuliailta, valkuaista pissassa, turvotusta niin, että jalkeilla olo on ollut mahdotonta, supistuksia puolilta välin niin, että lapsi on pidetty lääkityksellä sisällä, pahoinvointia viimeisille viikoille saakka, jatkuvaa päänsärkyä hormonien takia...pitkä lista kaikkea ikävää mitä ei toivois kellekään. Siksipä itse onnellisena siitä, että on melko hyvä olla. Tosin joka kerta kun mainostaa helppoa raskautta, huomaa jonkun uuden pikku vaivan pulpahtavan pintaan.

Tällä hetkellä meillä kärsitään jatkuvasta janosta (haenpa välissä lasin vettä) ja kuumuudesta, kun olen tottunut olemaan vähällä vedellä ja minulla on yleensä aina kylmä. Hormonit siis näyttää mahtiaan ja verenkierto ym. on nopeutunut todella. Nivuskivut tulivat viikko sitten hölkkälenkin jälkeen. Kurja juttu! 1,5 km matka ja sen jälkeen on nivuset todella kipeät. Sama homma vaikka tekisin lenkin kävellen, niin kuin eilen.

Tietääkö kukaan helpotusta nivuskipuihin? Venytykset? Uinti? Vitamiinit? Inhottava särky siinä mielessä, että se estää minua pitämään itseäni muuten hyvässä kunnossa. Hankala liikkua jos liikkuminen on kivuliasta.

Nyt kun on ollut niin ihanan kesäistä kävin vielä eilen joessa uimassa. Kuutamouinti kymmenen jälkeen. [:)] Vesi oli ihanan lämmintä. Siihen aikaan ulkona oli n. 18 c ja vesi oli ilmaa lämpimämpää. Uiminen ei sattunut nivusiin eikä niitä ns. liitoskipujakaan tuntunut. Onneksi meillä on uimahalli! Kun ulkouintikelit loppuu niin täytyy jatkaa hallissa, ellei sitä enää muuta voi tehdä. Toivon mukaan vaan ei tule mitään tulehduksia tai avaudu ennen aikojaan, että kielletään uiminen.

Potkut tuntuu tiheään tahtiin. Nyt päivälläkin ja välillä jopa kun olen itse liikkeessä. Potkut näkyy myös päälle päin, mutta harmiksi mieheni ei ole vielä potkuja kädellään tuntenut. Eli vauva on aina vaan yhtä "vieras" asia hänelle, kuin aiemminkin. Rakenneultra oli toki lähentävä kokemus, mutta siitäkin on jo niin monta viikkoa.

Parin viikon päästä olisi tuo sokerinrasitus...pelkään todella, että raskausdiabetes vaivaa. En tiedä mistä moinen oletus, mutta siltä vaan tuntuu. Sokerinvaihtelut on vaikuttanut minuun aina niin vahvasti...vaikka eihän se sitä tarkoita, että olisi diabetes. Hemppa oli laskenut viimeksi 117. Ihan ok tuo vielä on, mutta raudat sain (muistais vielä syödä niitä!). Tottunut, että on aina yli 130. Muutoin kaikki ok. Sydänäänetkin kuului mukavasti viime neuvolakäynnillä. Sanotaan, että tytöt menee korkkareilla ja pojat kumppareilla. Tämä tyyppi meni vuorollaan kaikilla ja ratsastikin välillä. [;)] Eli eipä tuota sukupuolta tiedetä, eikä halutakkaan. Jostain syystä poikaa tulee ajateltua enemmän, kuin tyttöä. Mutta ei ole tullut sellaista vahvaa tunnetta siitä kumpi hän sitten on.

Ensi viikolla kyläilemään torstaina syntyneen tyttövauvan kotona, jos he vain jaksavat ottaa vieraita vastaan. Ajattelin kyllä, että tekisin itselleni ja tuoreelle äidille ruuan ja auttelisin siinä päivätoimissa jos ystäväni on väsynyt. Tosin jos koko suku ryntää sinne tulevalla viikolla, niin minä odottelen sen verran, että käynnistä on sitten enemmän hyötyä kuin harmia.

Huomenna starttaillaan jo viikko 25. Töitä enää kuutisen viikkoa, sillä kesälomiakin on vielä pitämättä. Hurjalta tuntuu! Paljon olisi asioita hoidettavana, ennen vauvan tuloa...
 
Meni tuo pelkäämäni toinen ultra jorvissa todella hyvin! ja varmaksi pystyi sanomaan että tyttö on tulossa:D Nyt on muuttokin takana. Tänään oli ensimmäinen neuvola sitten uudessa kaupungissa viikon 25 kunniaksi, ja hyvin meni kaikki sielläkin. ja sain taas kuulla samaa kun aikaisemmillakin kerroilla.. on se kyllä varmaan aikas iso tyttö sitten.. on kuulemma maha "hieman" yli käyrien mittapuulla mitattuna iso. ja siellä ultrassakin lääkäri päivitteli että on sillä kyllä hyvin kokoa!:) kaippa vauveli on hyvin varastoinu mun syömät suklaakeksit ja muut herkut ku ei tunnu muualle kertyvän painoa kun vatsan asukille. 
 
Hei ! Kyllä se vaan tuo masu kasvaa [:)]! Aika selkeesti jo pystyy huomaamaan ja tuntemaan, milloin on pikkuisen vilkkaimmat hetket ja milloin se ehkä kait nukkuu [:)]...Kovasti kyllä jytältää ja vatsakumpu poukkoilee. Ihanaa ! Aika on mennyt niiiiin hirmu nopiaa...viikot vähenee. Perjantaina saatiin äitiysavustuspakkaus ja kylläpä piti siinäkin katsellessa minulla herkistellä. Kohta se on täällä meijän luona, oma rakas pikku esikoisemme ! Huomenna meillä alkaa perhevalmennukset ja ylihuomenna on neuvolalääkäri. Minulla on melkoista painevaivaa alamahalla, kun nousee ylös. Myöskin on tullut vas.puolel aka suurikokoinen patti, aristaa tuossa nivusen luona melkoisesti välillä. Itselle olen selittänyt, että se on vaan turvonnut rauhanen tai imusolmuke. Jospa se lääkäri kertoisi mistä on kyse. Tänään aateltiin mennä tekemään päätös vaunuista ja turvakaukalosta. Samalla jos kävisi katsomassa itselle isompaa ulkoiluvaatetusta. Ei oikein mene kiinni nuo kaapissa olevat ulkoiluhousut [:)]...samoin syystakkia pitäisi katsoa. Saa nähä kerkeääkö toppatakkikausi alkaa kunolla vai miten pikkuinen päättää maailmaan tulla [:)]..
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Ilmeisen mukavasti on raskaudet menny, palstan hiljaisuudesta päätellen[:)] Ja tekeehän kesäkin tehtävänsä; itsekin ollut lähinnä mökillä koko kesän..
Mulla on raskaus mennyt kaikkiaan oikein hyvin. Ei ole turvotusta eikä liitoskipuja ja liikkumaan pystyy vielä ihan mainiosti. Sokerirasituksessa mulla todettiin kuitenkin raskausajan diabetes (kuulostaa kauheelle), kun tunnin arvo oli lievästi koholla. Loppui sit se ainainen mässäily ja nyt yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja säännöllisesti ja mittailen verensokeria kotona. Toisaalta ihan hyvä, että näin kävi. Nyt tulee tarkkailtua enemmän syömisiään ja jospa tuo painonnousukin hiukka taantuisi (nyt tullut +8kg) Toisaalta inhoan itseäni siitä, etten aiemmin saanut tehtyä asialle mitään.

Tavaraa on tullut hankittua ja vaunutkin laitettiin Saksasta tilaukseen. Kestää noin 10 viikkoa niiden tulo, joten toivottavasti ehtii ennen pikkuisen syntymistä. Kirpputorit on olleet kyllä loistopaikkoja ja vaatteita on jo yllin kyllin. Mites muilla hankinnat? Joko alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten vai vieläkö odottelette lähemmäs laskettua aikaa?

Ihanaa loppukesää kaikille ja mukavaa odotusta![:)]
 
Joo, melko hiljaista on viime aikoina tällä listalla ollut! Meillä edellinen tsekkaus vatsan seudulle oli viime perjantaina, ja kaikki oli kuuleman mukaan niinkuin pitikin. Pötkylä on liki 900g, ja liikkui ultrassa hienosti.

Meillä taitaa olla suurin osa hankinnoista tehtynä. Vaatteita on paljon saatukin, mutta aika usein on tarttunut mukaan kaikenlaista "tosi ihanaa" kaupoissa kierrellessä [:)]. Jossakin vaiheessa pitäisi aloittaa pyykkirumba ja pestä kaikki vaatteet (ja kaverin komennuksen mukaan ekan kerran kaikki voisi myös silittää), joten taitaa olla edessä tyttökavereiden kesken todellinen silityssirkus. Lastenhuonetta ollaan vähän myös sisustettu, ja joitakin kalusteita hankittu.

Onko marraskuisten listalla kestovaippailijoita vai perinteisten vaippojen käyttöä suunnittelevia? Itse löysin kompromissiratkaisun Ruohonjuuri -kaupasta Helsingistä, lähes kokonaan biohajoavia kertakäyttövaippoja. Kestovaippoja tartui myös tuolla samaisella reissulla mukaan jokunen.

Onko moni jo saanut äitiyspakkauksen? Meille ei ole vielä tullut, sitä innokkaasti odotellaan. Ja mitäs muuta vielä... Vatsa kasvaa, ja välillä olo on vähän tukala, mutta muutaman kuukauden kestää mitä vaan [;)].

Mukavia odotusviikkoja kaikille!
 
Moi,

täälläkin kaikki hyvin - tällä viikolla neuvolalääkäri ja ensi viikolla taas ultra.
Annu, minkä hintaisia noi biohajoavat vaipat oli?
 
Hitsi Emmi, kun en muista...  Todennäköisesti poikkean vielä Ruohonjuuressa ennen vaippojen tarvitsemisen ajankohtaa, niin voin laittaa sulle viestin. Muistelisin, että paketti (30kpl) ois ollut jotain 14,50 (?). Ruohonjuuren nettikaupassakaan ei ollut hintaa näkyvillä, tai ainakaan en sitä löytänyt.
 
Moikkelis kaikille marrasmasuille!!

Harmi kun tällä palstalla on näin hiljaista, tykkään lueskella aina iltaisin näitä juttuja:)

Minä olin sokerirasituksessa silloin elokuun alkupuolla, ja arvot olivat normaali rajoissa. Neuvolalääkäri 13.8 meni tosi nopeasti, kaikki oli ok, joten eipä lääkäri sen enempää kysellyt tai ihmetellyt.. Ensi viikolla 2.9 olisi normaali neuvola, odotan innolla:)

Kävelin viime lauantaina vielä 10km lenkin. Sen jälkeen oli kyllä selkä kipeä, mutta sunnuntaihin mennessä selkä oli jo hyvin palautunut. Eilen uskaltauduin vielä body pump tunnille, olen suosiolla ottanut pienemmät painot käyttöön, ettei tule huono olo. Mies on tulossa kohta kotiin, ja se lupas hakea pizzaa matkan varrella..nam.. Että siihen ne kuntoilun hyödyt sitten menee[:D][:D].

Täytyisi ostaa jotain hajusteetonta pesuainetta, että voi pestä nuo äitiyspakkauksen vaatteet ja vauvan petivaatteet. Aloin miettimään että jos lapsi on yhtä herkkä kuin minä pienenä, niin on parasta pestä vaatteet jollain miedommalla pesuaineella..

Töissä on ollu kauheaa stressiä, eli kiirettä pitää.. Onneksi ensi viikolla tulee tuuraaja jo harjoittelemaan, meinaan niin iskeä sille kaikki hommat heti hoidettavaksi:) Sitten ne vielä tänään kyseli töissä, että kait järjestät jotkut läksiäisbileet, ja uuden tervetulias bileet. Meinas mennä hermo, hyvä ku jaksanut tässä viime viikkoina pitää koko taloa muutenkaan pyörimässä, puhumattakaan että olisin jaksanut miettiä bileiden järjestämistä. Toimin siis esimiehenä, ja olishan se joskus ihanaa jos joku järjestäis munkin puolesta jotain, ainahan minä muutoin joudun kaikki työjutut järjestämään...


Niin odotan jo äippälomaa, mutta 1 kk olis vielä töitä..
 
Piitkästä aikaa MOI kaikille!
Täälläkin jaksellaan ihan ok. Hiukan pisti tuo mun cu-sairaus akuuttia päälle, joten pitkin hampain piti kortisoni kuuri aloittaa[:@]. Onneksi nyt voiton puolella ja annoksenki oon saanu tiputettua jo lähes kokonaan pois. Ainut vaan, että rautaa pitää käydä tankkaamassa suonen sisäisesti viikon välein, kun ei toi maha mitään suunkautta otettavaa kestä. Hb oli nimittäin 87 viime viikolla. Ihmeen pirteenä olen kuitenki ollu (johtunee tuosta kortisonista). Neuvolassa kyselin miten se lapseen vaikuttaa, niin keuhkot kuulemma vahvistuu kun on jo näinki pitkällä raskaus.
Masu senku kasvaa. Sf mitta oli 27+1 päivänä 26cm. Ja Mukula senku potkii kun sydänääniä yrittää kuunnella. Tasasesti se silti puksuttaa 146-148 on tähän asti ollu sydänäänet.
Nyt joutuvat töissä kestämään, kun joka viikko on se tiputus + joka toinen viikko neuvola käynnit. Vaan minkäs teet[8|].
Kohta pitäis varmaan ruveta miettiin sängyn, vaunujen ym. investointeja. Jotenki vaan tuntuu vielä niin kaukaiselta tuo LA. Melkein 3kk kun vielä olis aikaa. Jospa sitte viimestään kun äitiysloma alkaa!?! Olis vaan kiva tietää kumpaa sorttia onn tuloillaan. Elättelenkin toiveita loppuajan ultrasta, joissa jouduin edellistenki kans juokseen (masun hidastuneen kasvun vuoksi), niin kysyisin sukupuolen.

Koitetaas vielä pysyä KOKONAISINA!
 
Moikka mammat!
 
Käyn sen verran kuokkimassa teidän keskustelussa, et kommentoin tuohon vaippa-asiaan, mistä Emmi ja Annu jutusti:
Ainakin S-ryhmän kaupoista on saatavana Nature Babycare -merkkistä biohajoavaa kertakäyttövaippaa. Pikkuvaipat makso 7,90 eur/34 kpl (s-marketissa). Näytti olevan kokovaihtoehtojakin ihan hyvin sinne isoihin vaippoihin asti.
 
Takaisin
Top