Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan mieletön tunne!!! Eilen illalla tuli ekat potkut masuun [:)]  Aikasemmin on saanu vähä miettii että olikos tuo tunne nyt vauvan liikkumisesta vai oliko se pieru mikä siellä mahassa tuntui [:D] Tuli ihan sellanen hauska tunne että vauva toivotteli hyvää yötä (nukkumaan ku olin just käymässä) Nyt sitten kokoajan eritavalla yrittää "kuulostella" liikkeitä.

Juhannuksen jälkeen olis sit rakenneultra, nopsaan on kyllä aika menny. Ja ihanasti on massu alkanu tulla näkyviin, vaikka paino ei oo muuttunu mihinkään suuntaan alkuraskaudesta (ei kyllä hirveesti tarviis muuttuukaan). Tissit tuntuu välillä tosi "turvonneilta", jotenki voisin kuvitella että alkaa maitoo pakkaantumaan rintoihin. Vähän kun hieroo ja puristelee rintaa, tulee kirkasta nestettä (ilmeisesti jotain esi-maitoa). Eli voisin ajatella että maidon tulon kanssa ei ainakaan olis ongelmaa sitten kun imetyksen aika koittaa.

Hauskaa ja aurinkoista kesän alkua kaikille!

Heippa pitkästä aikaa! Täällä onkin ollut melko hiljaista viime aikoina... Itse en ole oikein jaksanut kirjoitella, tuli huonovointisuus takaisin... Huoh... Paljon voimakkaampana tosin kuin ihan alussa, ihan joutui oksennellakin. Nyt taitaa taas alkaa helpottaa. [:)] Kävin tänään neuvolassa ja siellä se pieni sydän sykki. <3 Hemoglobiini oli parempi kuin aikaisemmin! Jeeeeeeeeeeeeeee! Niin ja taidanpa olla tuntenut pikkuisen liikkeetkin. Ihan pientä kutittelua hyvin hyvin epäsäännöllisesti, ei edes joka päivä. Mutta kyllä se taitaa vauveli siellä olemassaolostaan ilmoitella. [:)] Kivaa kesää kaikille, nautitaan kasvavista masuistamme!

Heips

Milloin sulla on laskettu aika? Mulla 2.11, vaikuttaa siltä että sulla aika samoihin aikoihin? Mäkin olen menossa toiseen ultraan heti Juhannuksen jälkeen.

Mukavaa kun tuo masu alkaa näkyä:) Mullakin tuntunut jo jonkin aikaa epäämäräisiä tunteita mahassa, varsinkin kun olen käynyt jumpassa, ja tehnyt vatsalihaksia, heh:) Selkeästi joku alkaa silloin yleensä
möyriä mahassa. Mulla tuo paino hiukan laskenutkin, mut ens maanantaina neuvolassa nähdään onko paino tippunut vielä lisääkin. Tavoitteena olisikin kyllä hiukan laihtua, kun tuota painoa on jo ennen raskautta päässyt kertymään aivan tarpeeksi.. Yritän liikkua enemmän kun aikasemmin ja syödä terveellisimmin.

Hello sisters pitkästäaikaa!
Täällä on menossa kauhean energinen jakso, juoksen vaan salilla koko ajan ja siivoan hullun lailla. Täytyy nyt nauttia kun kohta on varmaan taas tilanne toinen. Olo on vaan kauheen turvonnut ja  valasmainen[:D] Painoa mulle on tullut joku 2,5-3kg, en tiiä onko se paljon vai normaalisti? Kävin ostelemassa isompia toppeja kun meni hermot kun kaikki paidat tuntuu kutistuneen pesussa. Masu ei kyllä vielä näy ainakaan mun mielestä. Verenpaineet on ollu aika alhaalla(viime viikolla kun mittasin niin 107/67) ja päähän on jomotellu. Anoppiin meinas palaa hihat, kun soitti mulle. Hän ei oo sisaruksilleen kertonu ollenkaan että hänestä on tulossa mummo, ovat siis tosi läheisiä. Ja kysyin sitten että häpeileekö hän tilannetta jotenkin niin tokas siihen vaan että ei kun on vaan niin surullinen...[:@]Meikä vaan totes että harmi ja että minusta tuntuu tosi pahalle että hän on surullinen meidän onnen takia. Sitten korjas vaan äkkiä ettei hän sen takia ole surullinen vaan siksi kun mieheni ei ole minua raskauden aikana tukemassa (asuu siis Oulussa eli yli 300 km päässä minusta työnsä takia, vielä lokakuun loppuun asti) ja että ois toivonu lasta vasta kun on saatu puitteet niiltä osin kuntoon. Noh on miehen kanssa todettu että vauvalle ja meille riittää että rakastavia ja ylpeitä isovanhempia on kolme[:D]

Mites onko joku menossa 4d-ultraan? Me ollaan vähän meinattu, mutta mietin että missähän vaiheessa se ois järkevintä tehä. Mä oon lomalla silleen että 19. rv on viimenen lomaviikko, voiskohan sen tehdä jo sillon?

Dyli79 mulla on laskettu aika 7.11. eli hyvin samoissa mennään! Mulla on ollu aina sellanen "normaali" hoikka vatsa, eli varmaan sen takia se alkaa tulla jo niin hyvin esille, tosin kait se kohdun asento voi vaikuttaa siihen myös.

Kylläpä helpotti taas! Kävin kolmannen kerran neuvolassa juuri ja sieltä ne sydänäänet taas löytyivät. Sanoin neuvolatädille mennessäni, että pelottaa kovin kun takana on muutto ja muutamat vihlaisut ja muuten niin pitkä aika jo täysin oireettomana. Mahakaan ei ole kasvanut niin tuntuu niin ihmeelliseltä, mutta sekin on kuulemma täysin normaalia. Paino oli pudonnut kuukaudessa lähes 1,5 kg ja verenpaineet olivat pudonneet myös eli kaikki tuntuu olevan paremminkin kuin hyvin.

Neuvolassa oli samaan aikaan sellanen pieni käärö, 2vko ikäinen vauva. Oli niin lutunen että teki mieli ottaa syliin ja rutistaa. Tuli ihan kyyneleet silmiin kun alkoi miettimään hetkeä milloin itse saa istua samalla penkillä ikioman käärön kanssa. Taitaa olla tunteet hieman pinnassa [:D]

Taas alkaa masu murista, eli äkkiä jääkaapille. Hyvää juhannusta kaikille! Nautitaan masuistamme! =)

Heippa!

Mulla on jo ihan kunnon masu, näyttää että olisin paljon pitemmällä kuin 15+5! Oon kyllä aika lyhyt ja hoikka, varmaan siks on jo pullahtanut esiin kun ei mahdu sisäänkään. Ja mulla on myös vähän notko selkä, sekin lisää mahan 'näkyvyyttä'. Paino ei oo vielä noussut ja ruokahalukin on aika vähissä, mutta eiköhän se vielä kerkee tässä lisääntymään ihan tarpeeksi.

Varasin 4D:n Femedaan, aika 14.7. ja viikkoja silloin noin 21. Siellä ainakin tuntui olevan tosi varattua eli kannattaa varmaan jo tsekata, jos mielii saada aikaa kun on lomatkin ja kaikki. Samoin muistaakseni oli Felicitaksessa, en ainakaan saanut aikaa haluamalleni päivälle heinäkuun puolväliin. Tuttava kävi vkolla 18 ja totesi, että olisi ollut parempi, jos olisi muutaman viikon odottanut niin olisi nähnyt enemmän.

Liikkeitä en oo vielä tuntenut, muutaman kerran toiveikkaana kyllä luullut tuntevani, mutta ilmahan siellä vaan on kiertänyt.. [:D]

Nyt ei enää ihan joka minuutti ajattele tätä raskautta, mutta onhan se silti niin ihanaa ja jänskää että hymyksi pistää heti kun vajoaa ajatuksiin..

Kauniita unia!

Moikka kaikille:).

Hyvä, että löyty nyt foorumi, missä on marraskuun tulevat mammat,niin kun minä[:)] En tunne vielä ketään Suomesta ketkä ovat ensimäistä kertaa raskaana(ja on vähän sama LA),niin on vähän surullinen olo[&o]Toivottavasti tilanne muuttuu.
Meillä on laskettu aika 5.11.2009 ja olemme aviopuolison kanssa iloisia odottamisesta:). Meidän pikkuinen on alkanut tuntua minun *masussa* vk 14,silloin tuntuu niin kun pieni kuttitus tai koputtaminen,mutta nyt pari viikkoa on jo potkut tuntunut ja viime viikolla miehellä ollut myös mahdollisuus tuntea kädellä kun laittoi sen masun päälle:).
Huomenna meillä on toinen USG, vilkuttako lapsi taas meille,niin kuin ensimäisessä?:D Toivottavasti näyttää onko se poika tai tyttö:)
Asumme Porvoossa ja ajattelen asuuko joku muu lähellä?
Terveisiä meiltä:)

Moi Senni ja kaikki muutkin!

Sähläsin sisäänkirjautumisen kanssa, enkä enää pääse kirjautumaan Takuna. Nimmerkki on nyt sitten Rita. Senni: minä asun ihan Vantaan ja Sipoon rajalla, joten Porvooseen ajaa meiltä vajaassa puolessa tunnissa. Myös mökkimme on Porvoossa, joten tuttu kaupunki ja etenkin kesällä siellä tulee käytyä useinkin! Olen siis 35-vuotias ja odotamme mieheni kanssa esikoista syntyväksi marraskuun lopulla.
Minkä ikäinen sinä oletkaan?

Täällä on takana kolmas neuvola, ja kaikki oli kunnossa. Sydänäänet kuuluivat hyvin, syke oli 141.

Oikein mukavaa, kesäistä viikonloppua kaikille!

ALKUPERÄINEN: Rita

Moi Senni ja kaikki muutkin!

Sähläsin sisäänkirjautumisen kanssa, enkä enää pääse kirjautumaan Takuna. Nimmerkki on nyt sitten Rita. Senni: minä asun ihan Vantaan ja Sipoon rajalla, joten Porvooseen ajaa meiltä vajaassa puolessa tunnissa. Myös mökkimme on Porvoossa, joten tuttu kaupunki ja etenkin kesällä siellä tulee käytyä useinkin! Olen siis 35-vuotias ja odotamme mieheni kanssa esikoista syntyväksi marraskuun lopulla.
Minkä ikäinen sinä oletkaan?

Täällä on takana kolmas neuvola, ja kaikki oli kunnossa. Sydänäänet kuuluivat hyvin, syke oli 141.

Oikein mukavaa, kesäistä viikonloppua kaikille!

Moikka:).
Kiva, että asut lähellä ja olet useasti Porvoossa:).
Minä itse olen 26 vuotias (Joulukuussa 27).
Hyvä, että sinun Neuvola meni hyvin:).Meillä on neljäs Neuvola 23.06.
Tänään meillä oli ultraääni ja kaikki meni tosi hyvin. Vauva kasvaa nopeasti ja kaikki on kunnossa.:)
90% varma,että se on tyttö:)
Tänään alkoi myös meidän loma ja huomenna menemme Bulgariaan,niin valitettavasti en pääse foorumiin.
Mukavaa viikonloppua Teille kaikille!

Heps taas kaikki!

Masussa on alkanut vihdoin tuntua liikkeitä, ihanaa[:)]! Varsinkin kun oon töissä koneella ihan rauhassa, alkaa kova riehuminen mahassa.

Senni: Meillä on sama laskettu aika eli 5.11, hauska nähdä koska sieltä sitten oikeesti tullaan ulos[:D]! Mekin odotetaan miehen kanssa esikoista, et todella jännittävää.

Mun paino on noussut kolmisen kiloa ja masu alkaa näkyä, mut osa kiloista on kyl mennyt suoraan rintoihin, tuntuu oudolta kun rinnat on niin suuret.

Neuvolassa olin pari päivää sitten, hemoglobiini oli aika paljon laskenu että pitää varmaan lisätä lihan määrää ruokavalioon. Muuten kaikki  ihan hyvin. Sydänäänetki löyty, vaikka kaveri oli kyllä todella hyvä piilottelemaan.. Taitaa vaikuttaa sekin et mun kohtu on jotenkin  tuolla taaempana, et vauveli paremmin piilossa. [:)] Nyt vaan odotellaan rakenneultraa, joka on 22.6 ja sillon viikolla 21. Toivottavasti näykyy kumpaa sukupuolta hän edustaa.. [:)]

heippa kaikki marrasmammat. täällä olisi yksi esikoistaan odottava turusta joka mielellään liittyisi joukkoon.
olen seurannut keskustelujanne jonkin aikaan mutten ole uskaltanut liittyä kun on ollut sen verran ongelmia tämän odotuksen kanssa. hematooma, joka vuosi ensimmäisen kerran jo viikolla 11, on kiusannut jatkuvasti ja pitänyt minut varuillaan. nyt vuotoa on enää satunnaisesti joten ehkä nyt vihdoinkin uskallan nauttia raskaudesta

LA on 20.11 mutta jokaisessa ultrassa (4 tehty hematooman takia) ovat mitat vastanneet 13.11. Laskettua aikaa ei silti ole muutettu papereihini vaikka heittää viikolla. onko jollekin teistä käynyt näin? löytyykö täällä muita odottajia turusta tai lähiseudulta? entä onko jollain kokemuksia hematoomasta? Vaavilamme, joka varmistui pojaksi kaksi viikkoa sitten on hematoomasta huolimatta ollut kaikki hyvin. silti vuoto on hyvin epämiellyttävää ja huoli suuri joka kerta.

Ihanaa kun löysin forumin jossa odottajat ovat suun. samassa vaiheessa kuin minä itse. ja onnea kaikille teille!

Olihan ne oudot tuntemukset viime viikonloppuna niitä liikkeitä, kuten arvelinkin :)
Nyt niitä on tuntunut joka päivä ja varmasti tuosta edelleen vahvistuvat.
Tänään 18 viikkoa kasassa! Aika nopeesti on aika mennyt. Eilen illalla söin liikaa ja koko yön vatsaa  kiristi epämiellyttävästi, mulla on lisäks alkanut olla noita harjotussuppareitakin aika tiheään, eli pitää ehkä jossain välissä ihan rentouttaa tahtia...esikoista odottaessakin viimeisen kk:n aikana oli kipeitä suppareita, jotka välillä vaivasivat öisinkin. 
Kovin raskaita hommia en muutenkaan pysty tekemään...Mulla kun on huono selkä, se vähän vaivaa raskauden aikana. Esim perunankuokkiminen on mulle nykyään melko vaivalloista, siinä menee jaloista tunto ja selkää alkaa särkeä [>:]

Moi,

miten teillä on paino noussut tähän mennessä? Mä en tiedä pitäisikö alkaa jo huolestua siitä, että se ei nouse. Olen pysynyt oikeastaan tasan alkupainossani, 55 kg ja viikkoja nyt koossa 16+3. Vatsa on kyllä alkanut jo vähän pömpöttää, mutta ei vielä mitään suurempaa huomattavissa.

Mullakaan ei paino ole noussut, päinvastoin. 3 kg on paino tippunut nyt raskauden aikana ja pelkästään 1,5 kg siitä nyt viimeisen kuukauden aikana. Säikähdin itsekin tuota painonlaskua, mutta kuulemma kaikilla paino ei nouse raskauden aikana juuri ollenkaan ja se suurin painonnousuvaihe on kuitenkin vasta edessä. Hassua sinänsä kun paino on laskenut. Ruoka-annokset vaan kasvaa koko ajan ja varmaan joka toinen tunti tekee mieli jääkaapille [:D] Toisaalta mitään kovin raskasta en pysty syömään, että ehkä se selittää.

Sellasta pientä pömpötystä alkaa näkyä ja aina ison aterian syötyä näyttää hetkellisesti siltä, että oltais jo pitemmälläkin tässä odotuksessa [:D] Kivahan se olis jo saada semmonen mukava vauvamasu, mutta kasvakoot vauva kaikessa rauhassa. Pääasia, että kaikki on masussa hyvin.

Moikka kaikille pitkästä aikaa.
Ihana lukea teidänkin tuntemuksista. Itselläni on nyt viikon tuntunut potkut lähes päivittäin. Viimeksi neuvolassa ei meinanneet sydänäänet löytyä kun on niin taaksepäin kallellaan toi kohtu. Potku ääniä kyllä tuli ja neuvolan täti toteski, että taitaa tulla vilkas kaveri. Ei saanu laskettua niitä sydänääniäkään kun vauveli ei oikein meinannu paikallaan pysyä. No, pääasia että kuitenki löytyivät.
Maha mulla on kuin potkupallo. Olen itse hoikka ja pitkä, mutta kai tää kolmas raskaus pullaahtaa edellisten johdosta helpommin näkyviin. Ensimmäisen kans maha oli tällanen varmaan viikolla 30 ja nyt on vasta 17+3. Ensimmäisten lasten kans jouduin usein ultraankin pienen (olikohan se nyt sf-)mitan vuoksi. Eli masu oli tosi pieni. Raskaus arpiakaan ei ekan kans tullut yhtään vaikka aina oon hoikka ollu. Toinen meni lähes 3viikkoa yliajan ja niillä yliaika päivillä maha turpos ja tuli ihanasti niitäkin arpiakin.
Seuraava neuvola on vasta 18+6 päivänä ja sitte vasta varataan uus ultra aika. Kai täällä sen sitte saa melko pikaisesti??
En tiedä onko nyt kohtu noussu hieman pystympään kun ei enää tarvi yöllä juosta pissalla. IHANAA saa nukkua rauhasa, vielä toistaiseksi. Nyt on ruvennu vähä närästys vaivaan ja sen perusteella uskoisin pojan tulevan, sillä edellisen lapsen kans oli samaa vikaa ja poikahan silloin tuli....

Hyvää kesän jatkoo kaikille!!!

Hei.Mulla päino noussu n.4kg vaikka tähän asti olen käynnyt välillä oksentamassakin[:'(]  viimeksi tänään, tää pahaolo ei varmaan lähe multa koko raskauden aikana[&o] Mulla maha pömpöttää jo melko isosti , kysyinki sitä neuvolassa ja sanoi että tosen kerran synnyttäneellä tulee maha nopeammin esille , mutta mun masussa asustelee joku villiviikari sen verran kovia on potkut ja välillä tuntuu että pikkuinen ei nuku olenkaan[:D] Meillä on rakenneultra heti juhannuksen jälkeen vihdoin ja viimen , toivoisin että nähtäis kumpi siellä on et jos on tyttö vois ostella vähän vaaleanpunaista ja jos poika sit ei tarvis ostellakkaan juuri mitään[:)] Viikkoja nyt 20.1 aika menny kyllä tosi nopeasti.
Hyvää jussia kaikille[:D]

Hei, tännekin! Joulukuun puolella esittäydyin ja nyt sitten tännekin, kun ei noista lasketuista aina arvaa. Kiertojen mukaan oli 07.12 ja ultran 28.11.
jossu84 :Tuohon vatsan kokoon varmasti vaikuttaa joku hormonaalinen muisti ja kehon rakenne. Meillä pulistellaan tosissaan vaikka viikkoja vasta 16+2, mutta olenkin raskaan jo viidettä kertaa! Edellisestä aikaa 16.vuotta.
Ei mikään lahkohomma. Rakastuneet aikuiset tässä ensimmäistä yhteistä iltatähteä odottelee!

Pitkästä aikaa kuulumisia tännekkin kirjoittelen. Tänään oli rakenne ja pikkuisella kaikki hyvin. Mitat vastasivat täsmällisesti viikkoja ja vahvasti tytöltä kuulemma vaikutti. Istukka takaseinässä ja lääkäri totesi, että olet liikkeitä varmasti jo hyvin tuntenut. No joo, ihan ekaa tässä odottelen, mutta kait ne möyrinät niitä liikkeitä sitten hyvinkin on.

Noottia tuli hieman painonnoususta lääkäriltä...alun kaikki mielihalut on hävinnyt ja aika normisti syön, minkäs teet. Ja nyt vielä oli rakko täynnä virtsaa, että varmaan litran päästin ulos, kun ultra oli ohi. Täytyy vain toivoa, että kilot sitten lähtee synnytyksen myötä niinkuin kaikki lupailee!

Olenkin tässä pitkän saikun jälkeen toista päivää töissä...häntäluu ei kestä kokopäivän istumista, mutta yritän nyt taas jonkinaikaa olla. Kesäloma kun alkaa vasta heinäkuun lopulla.

Ovatkos muut muuten ajatelleet sinne 4D -ultraan menoa? Mies siitä puhelee ja olisihan se ihan mukavaa...katsoin vain vapaita aikoja tossa äsken ja menisi elokuun alkuun, jolloin 27+ viikolla jo mennään. Onkohan silloin jo liian myöhäistä?

Heips

Minulla toinen ultra heti Juhannuksen jälkeen, en meinaa osata päättää kysyäkö onko tyttö vai poika, jos sitä näkisi... Olisihan se kiva yllätyksenäkin, saisivat kaikki spekuloida rauhassa;) Minä en ole sen enempää ajatellut tuota 4d ultraa, jokuhan tuossa kommentoikin, ettei siinäkään nähty kumpi on, kun pieni oli piilotellut sitkeästi strategisia paikkojaan:) Minulla olo ollut tosi hyvä, ensimmäistä odottelen. Minä taasen sain positiivista palautetta eilen neuvolassa, kun paino oli tippunut, olen alkanut käymään jumpissa 3krt viikossa, ja olen kyllä odottanutkin tuloksia, kun on tuota painoa ollut jo enne raskautta ihan tarpeeksi.. Parissa kuukaudessa paino tippunut kolmisen kiloa.

Takaisin