Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitiysvaatteisiin liittyen taitaa olla ihan oman otsikkonsa alla tuolla pää valikossa, h&m varmaan vahvin kaikista ja oz baby ja vero modallakin on oma äitiysmallisto.

Heippa kaikille! olen ollut tuolla lokakuun äippien puolella, mutta tohtori sanoi perjantaina, että marraskuussa sitten vasta. Marraskuuhan käy vallan mainiosti![:)]

Moi! täällä taas yksi marrasmamma. La 10.11. Tälle viikolle asti olo on ollut melko väsynyt mut nyt olen jaksanut pestä ikkunoita ja siitä vielä innostuin muutenkin siivoamaan! Jee!

Hello taas,
Kävin tänään siellä niskapoimu-ultrassa ja kyselin taas sen mun lasketunajan perrään, mutta ei sitä muutettu (tänään lääkäri sai 4.12, mutta se poikkeaa vaan 4 päivää virallisesta niin virallista ei muutettu). Kaikki oli hyvin eli turvotus oli 1 mm elikkäs aivan normikamaa. Vauvan sydän löi hienosti ja liikkui hyvin, pituutta 59,5 mm ja lääkäri totesi että siellä on yksi elävä sikiö[:D] Nyt pitäs kait sitten vielä itekkin rueta uskomaan[:)] Mulla oli viime viikko ihan ihmeellinen kun toisena päivänä touhusin ihan hulluna ja siivosin koko kämpän lattiasta kattoon ja sitten toisena päivänä suurin teko mitä tein oli että vein roskat...Niin ja yritin taas olla ilman pahoinvointilääkettä niin taas alko heti oksentaminen, joten nappien käyttö jatkuu siis edelleen[:)] muuten alkaa jo olla aika hyvät fiilikset.

Jospa minäkin sitten tänne vihdoin kirjoittelen,alusta asti olen teidän juttujanne olen taustalla seuraillut.
Laskettu aika on 3.11 ja toista odotan.
Joko tunnette liikettä masussa?

tuinu

Liikkeet olen tuntenut jo 16.vkosta alkaen, nyt alkavat olla jo niin voimakkaita, ettei epäilystäkään! Ihanaa! [:)]

Hei vain kaikki! Huhhuh... Tällä tytöllä alkaa olla pahoinvoinnit takanapäin, mutta sitten iski joku flunssan pirulainen ja aamulla jouduin oksentamaan. En ole koko raskausaikana oksentanut ja nyt sitten. No taisi olla liikaa stressiä, kun kaverin polttarit tossa järjestettiin ja muutenkin ollut aika kiireistä...nyt sit kroppa pisti stopin päälle. Aion kyllä huomenna jo töihin, ellei kuume nouse.
Np-ultran jälkeen tosiaan la muuttui niin, että viikkoja on nyt vasta 14+1. Pariin kertaan olen kuvitellut tuntevani liikkeitä masussa. Tai sellaista omituista porlotusta joka ei ole suolissa. Auton kyydissä istuessa tuntunut. Tiedä sitten onko oikeasti vauvan liikkeitä. Ei niitä vielä pitäis tuntea, varsinkaan ensisynnyttäjän.
Itse en ole tehnyt vielä mitään hankintoja. En vauvalle, enkä itselle. Tekisi jo kovasti mieli, mutta taikausko pistää vastaan. No mammahousut ainakin joudun töihin hankkimaan, kun lantio on sen verran leventynyt. Ja ylimääräisen rasvakerroksen alla tuntuu sellainen kiinteämpi ylimääräinen möykky joka lienee se vauvamaha! [;)]
Olis kiva tietää mitä kukin on ajatellut hankkia ensimmäisenä ja missä vaiheessa. Pienemmät vai isommat hankinnat ensin? Käytettyä vai uutta?
Itse olen sen verran luomu, että mielellään hankin käytettynä sen mikä on järkevää. Turvaistuin lienee ainut minkä todella haluan uutena tai ainakin sitten tutulta käytettynä, jotta voi olla varma sen kunnosta. Autolla tulee liikuttua kuitenkin paljon (pitkiä välimatkoja sukulaisiin), joten turvallisuus tärkeintä. Jotain vaatteita varmasti tulee myös uutena hankittua. Vaunut ja hoitopöydän toivon löytäväni siskon varastosta... Sittereitä näkyy paljon kirppiksillä. Ajattelin lisäksi katsella nettikirppiksiä/huutokauppoja mitä niissä tarjotaan. Sitten kun suvussa muuten on vähän ollut viime vuosina vauvoja, niin sukulaiset on innoissaan lähdössä ostoksille. Sehän minulle sopii! [;)]
Torstaina neuvola. Tuntuu kamalan pitkältä tämä kuukauden väli. Kuukausi on pitkä aika näin alkuraskaudessa niin tuntuu hullulta ettei kukaan tarkista miten vauva voi... No, omista oireista päätellen hyvin. Ellei tämä flunssa nyt sitten ole vauvalle vahingoksi. Odottelen siis kovasti, että kuulen sydänäänet ja ehkä se neuvolatäti ultraakin. Riippuu millä tuulella siellä ollaan... Hyvänä päivänä ainakin ultraa. Sellaisia.
Toivotaan ettei muut sairasta kevätflunssaa!

[font="trebuchet ms"]Hei kaikille!
[font="trebuchet ms"]Liityn mukaan marraskuun odottajiin. Odotamme esikoistamme, laskettu aika on 19.11.

Heps kaikille!

Täällä kovasti jo odotellaan et masussa alkaisi tuntua liikettä, mut ei vaan vielä kuulu. Tänään alkoi 18 vko.
Toisaalta kun odottaa ensimmäistä ei oikein tiedä minkälaista tunnetta odotella. Mites muilla, joko masuissa on liikettä?

Heips

Mulla viikkoja 16+2, pieniä liikkeitä olen tuntenut eilen ja parina iltana myös. Ainakin luulen niin, tosiaan kun on eka vauva tulossa, niin en tiedä miltä ne liikkeet tuntuvat. Neuvolan täti sanoi että on ihan normaalia vaikka niitä ei tuntisikaan vielä. Joten Eliz, no hätä, kyllä vauva potkaisee jossain vaiheess ja tunnet sen. Mun liikkeet oli aika pieniä, ihan kun jotain kutitaisi mahassa. Sellaista pientä. Yleensä iltaisin, kun olen rauhoittunut. Miten muilla?

hei vaan kaikille [:D] täällä kans tuntunut jo liikkeet pari viikkoa ihana tunne ja nyt jo vahvistunut tosi paljon[:D] vilkas vauveli tulossa.Mä hommasin apteekista sellaset rannekkeet jossa on sellaset nipukat jotka painavat apupunktioihin ja vievät pahoinvoinnin pois käyttävät autopahoinvoinnesakin oudot[8|] meillä on toiselta lapselta jäännyt kahdet vaunut häkkisänky ja muuta tilpehöörää , ainoastaa pitäisi ostaa turvakaukalo sen myin pis silloin kun en tykännyt siitä , haluan sellasen minkä saa autoon kiinni siis alaosan ja saa nostettua sen koppa osan vain pois siitä , se oli ärsyttävä kun joutui aina laittamaan ne turvavyöt sieltä takaa kiinni. Ja tietysti joutuu homaamaan vähän vaatteita jos siel vaikka ois nyt tyttö[:D] Mulla ois nyt maanantaina neuvola , kyllä oon ootellu vaikka nyt tuntee ne liikkeet jo niin haluaa kummin kulla ne sydänäänet ne ovat jotenkin niin rahoittavat[:)] tulee tosiaan sunnuntaina 18 viikko täyteen[:D]

joo oli ihana kuulla ne sydänääne. olin neuvolassa maanantaina, heti ekalla yrittämällä sydänäänet löytyivät ja taas olin maailman onnellisin nainen [:)]. on se niin jännää, en osa sanoin kuvailla.

Heippa vaan taas!

Keskiviikkona oli kolmas neuvola, kaikki oli ok. Rakenneultraan varasin ajan, juhannuksen jälkeen olis sen vuoro sitten ja samoin silloin on neljäs neuvolakäynti...

Mitään liikettä en ole vielä tuntenut... Kyllä sitä tässä vähän ootellaan, että koska alkaa tuntumaan.

Vauvan vaatteita en juurikaan ajatellut ostella, sukulaiset kuitenkin hoitaa sen puolen. Vaunut, sängyn yms. ajattelin ostaa uutena, saa semmoiset kun haluaa. Mä en jaksa kierrellä kirppareita, enkä oikein osaa netissäkään keltasta pörssii jne. selailla ja etsiä. En ole ajatellut pitää kiirettä vauvan tavaroiden ostelussa, katotaan sitten joskus syksyllä.

Itselleni en viitsi, jos ei todella ole pakko, ostaa mitään mammavaatteita, kun ei niillä tee sitten synnytyksen jälkeen mitään. Eiköhän tuolta vaatekaapista (jos ei omasta, niin miehen[:D]) aina jotain päälle laitettavaa löydy. Yhen collegetakin ostin tällä viikolla, joka oli pari kokoa isompaa, kuin normalisti käytän, kun halvalla sai...

Hei! Itse olen ihan alkutekijöissä raskaana (kaksi tyttöä, 6- ja 7-vuotiaat on). Kaikkihan me tiedämme, mitä yleisiä raskausoireita on olemassa, yksi niistä pahoinvointi. Itse olen käyttänyt Aloe Veraa säännöllisesti jo usean vuoden ajan. Oletko tietoinen Aloe Veran terveysvaikutuksista?

*Aloe Vera tasapainottaa ja rauhoittaa suolistoa, mikä vähentää pahoinvointia ja närästystä.
* Poistaa kuona-aineita eli ravinteet imeytyvät paremmin ja ovat siten paremmin myös vauvan käytettävissä
* Tekee ihosta kauniimman: moni atoopikko saanut avun, myös psoriasikseen
* Sopii lapsesta vaariin (1v->)
* Luonnonmukainen
* Lisää vastustuskykyä
* Sisältää paljon ravinteita
* Piristää, kokonaisvaltainen hyvä olo

Aivan ykköstuote terveellisempään tulevaisuuteen, itsesi ja lapsesi/lastesi hyväksi. Meillä keliaakikko-lapsen vatsaoireet (ummetus) hävisivät kokonaan! Kannattaa käydä sivuilla tutustumassa ja etsimässä lähin jälleenmyyjä! Jos asut lähellä Hyvinkäätä (Espoo, Vantaa, Riihimäki, Tuusula, Vihti, Nurmijärvi ym.), jätä viestiä, niin sovitaan tapaaminen ja kerron lisää!

http://www.foreverliving.se/fi/koti

Heippa taas pitkästä aikaa marrasmasut!

Mä olen miettiny ihan muita asioita :) Maanantaina on neuvola, sitten ollaan taas viisaampia tästä - olen ollut kuulevinani pieniä kuplintoja masusta, mutta en vielä tiiä, oisko ne niitä, vai eikö. [:D] Mulla on ollu kerrassaan mainion oireeton alkuraskaus, oon saanu  paahtaa ihan vanhaan tapaani. Viikonloppu meni ulkohommissa, nyt oonkin ruskettunut ja haavoilla (karsin marjapensaista kuolleita oksia). Raparperit oli niin pitkiä, että laitoin pakkaseen kolme litraa.
Nyt meen tekemään lettuja, kivaa viikkoa muillekin!! =)

Heippa, ilmoittaudun mukaan marrasmammoihin. LA 27.11. Juuri selvitty järkyttävästä pahoinvoinnista ja migreenistä, elämänhalu alkaa taas palailla! [:)]

Ompa täällä ollut  hiljaista. Tai sitten mä en osaa tänään käyttää konetta. En löytänyt kuin pari uutta viestiä sen jälkeen kun itse olen kirjotellut. No hyvä vaan jos kesä pitää ihmiset pois koneelta! [;)]

NEUVOLASTA
Mulla oli tosiaan se kolmas neuvolla tuossa (muistaakseni) viime viikolla. Paino oli edelleen laskenut vähän, hemppakin oli laskenut 128, mut vielä ihan hyvillä mennään kun viime syksynä hemot oli 106. Verenpaineet ja pissakokeet oli sit ihan ok.
Sydän ääniä yritettiin kuunnella mut ei siitä mitään tullu. Mittari näytti kyllä lukemia ja välillä kuulu epämäärästä jumputusta. Meinas jo vähän hermostuttaa kun neuvolatäti paineli ja yritti ja harjottelija katteli ihmeissään vieressä. No, onneks siellä meijän neuvolassa on se ultra. Sillä sit katottiin niin kyllä se tyyppi siellä oli. Ja hyvin se sydänkin näky pumppaavan. Äänien kuuntelua häirihti se, että sillä oli hirvee jumppatuokio menossa. Tyyppi pomppi mun mahassa kuin trampoliinissa ja kuvittelin sen kikattelevan ilosta. [:)]  Outoa, että joku oikeasti heiluu mun mahassa tolla tavalla ja mä en tunne mitään!
Se, että sydänäänet ei kuulunu selitty myös sillä että istukka on aika edessä ja jos vielä kohtu on taaksepäin kallistunut, niin sydänääniä pieneltä on hankala kuulla. Helpompaa kun se kasvaa.

MUITA MIETTEITÄ
Tosiaan liikkeitä en oo tuntenu. Vaikka luulin kyllä niin jo viikko sitten..nyt ei ainakaan oo tuntunu mitään. No viikkoja vasta 15+4 ja ensisynnyttäjä niin eipä ihme. Mahan kasvua odotan innolla ja tosiaan työhousut jotka on vähän hullun malliset ei mahdu enää... Tai mahtuu mut paina lonkkaluihin hirveästi.  Sit ku ottaa isompia kokoja niin ne ei enää istu muuten. Eli edelleen pitäis mammahousuja lähteä hakemaa. Ainokaiset farkkuni alkaa olla puhki, joten farkut täytyy myös mammaosastolta hakea. Farkut kun kestää (suurkuluttajalla) sen nelisen kuukautta niin ei oo nyt järkeä ostaa omaa normaali kokoa ja heittää sitä kk:n päästä kaappiin odottamaan talvea.

PARISUHTEESTA
Sit vähän syvällisempiä... Miehellä on ollut hirveetä stressiä töiden takia ja varmasti myös tämän muuttuvan elämän takia. Kauheet himot sillä on hypätä viikonloput ja viikolla mä taas oon sitten illat töissä ja ei nähdä. Tilanne on ollut tämmönen ehkä kuukauden verran. Yleensä mä olen ollut menoissa mukana, mutta en mitenkään yli-innokkaana. Välillä on tuntunu, että odotan tätä  lasta yksin vaikka järki sanoo, että mies on ihan satasella mukana hänkin. No viimenkin viime viikonloppuna saatiin asiasta puhuttua. Ja uskallauduin jopa kertomaan sellaisiakin tuntemuksiani mistä hän olisi voinut loukkaantua ja alkaa stressaamaan entistä enemmän. Keskustelu meni kuitenkin ihan mukavasti ja olo on ollut paljon keveämpi sen jälkeen.  Jännittää vähän kun taas on viikonloppu, että kuinka niitä lupauksia lunastetaan. Suosittelen kuitenkin kaikille sitä rehellistä keskustelua. Vaikka sitten ajatukset olisikin välillä ollut sellaisia mistä toinen voi pahoittaa mielensä. Oma mieheni ainakin ymmärsi, etten tarkoita pahaa vaan yritän selvittää tilannetta. On vaikea kertoa toiselle totuuksia, kun näkee miten paha hänellä on jo muutenki olla. Täytyy kyllä nostaa hattua, että omista murheista huolimatta hänellä riitti sympatiaa minullekin. Tilanne olis ihan toinen jos mieheni olisi kunnossa. Olisin pystynyt puhumaan näistä tuntemuksistani jo aiemmin eikä sellaista hankalaa pattitilannetta olisi koskaan syntynyt. Odottelin turhan pitkään, että hänellä muut huolet helpottaisi...

TUULETTUMAAN
No huomisen osalta olen itse halunnut ulos ja Tulivuori-rockiin katsomaan Kotipellon kuoroa, Stratovariusta ja Klamydiaa. Mieheni lähtee toki mukaan. Mietiskelin tuossa, että kuuleekos tämä beibi jo äänet? Eikö se näillä viikoilla ala jo kuulla? Toivon mukaan tyyppi ei ole klassisen musiikin ystävä, sillä Lappajärvellä on huomenna astetta kovempi meno! [;)]  No jos myöhemmin faniksi päätyy saapa sanoa, että on ollut kuuntelemassa stratoa jo 13 viikkoisena! [8D]

Huhhuh. Tulipa pitkästi tekstiä...mutta tulipa purettua tuntemuksia... eikö se liene yksi foorumin tarkoitus. [:)]

Heips!

Täällä alkaa vihdoinkin olla muutto takanapäin. Tavarat ovat kutakuinkin löytäneet paikkansa ja uudet huonekalut on kasattu ja kerrankin tuntuu siltä, että oma asunto näyttää ihan kodilta. Kuvittelin muuton olevan helppo kun en mitään sinänsä kantanut, mutta väsymys on ollut aika kovaa nyt muutamana päivänä. Pari kertaa muuton yhteydessä tunsin vihlaisujakin mahasta ja nyt on pelko kova, että onko siellä masussa kaikki hyvin. Mahakaan kun ei vielä ole oikeastaan kasvanut niin jotenkin pelottaa vielä kovemmin ollaanko siellä elossa.

Keskiviikkona on sitten kolmas neuvola ja toivon tosiaan, että siellä sydänäänet ainakin kuunnellaan. Meillä vaihtui neuvolakin kokonaan kun muutettiin Jyväskylästä pienempään kuntaan ja kaikki on taas aivan uutta. Neuvolantäti ainakin tuntui olevan tosi mukava mitä pari kertaa puhelimessa olen hänen kanssaan puhunut.

Ruokavaliosta kyselisin, että onko muilla tarve nykyään syödä kevyemmin kuin ennen? En itse saa oikein mitään raskasta alas ja tuossa yksi päivä käytiin ABC:lla syömässä ja ainoa mitä teki mieli oli salaatti. Sitä olisi voinut syödä vaikka koko salaattipöydän tyhjäksi [:D] Varhaisperunoitakin voisi syödä kilon jos toisenkin kerralla.

Moikka vaan kaikille :)

Mulla oli tänään toinen neuvola. Verenpaineet ok, pissa ok, hemppaa ei katsottu kun uskottiin sen olevan kans ok - katsotaan se sitten ensi kerralla. Ja mikä parasta, saatiin kuulla sydänäänet! Siellä se pieni sydän tasaisesti ja vahvasti jumputti, syke n. 150 :)

Mulla olotila ollut mikä parhain, tosin eilen illalla särki päätä ja ajoittain pinnaa kiristää (hormonit??[;)]) mutta eihän se mitään tässä kaiken rinnalla. Viikonloppu oli oikein rento ja yhtä juhlaa, käytiin molempina päivinä synttäreillä kakkukahveilla [:D] Mulle oli tullut painoa lisää 2,6kg viime kerrasta - vähän toiseen tahtiin nousee kuin esikkoa odottaessa, apuva, kuinkahan läskiltä tässä lopulta vielä näyttääkään [8|] No, aika näyttänee senkin...

Ja siis mulle kyllä rasva maistuu ja mitä rasvaisin ruoka, kuten esim. makkarat, grilliruuat, lihapiirakat, sipsit...kaikki menis alas  [:D] Esikoista odotellessa söin ananasta, porkkanoita ja mustikkakeittoa...mutta nyt mulla ei olekaan sitä pahoinvointia.

Aurinkoista viikkoa !

Takaisin