Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
yksityisellä ultrassa totes kohdun olevan täysin tyhjä.
ja minulla ei ole mitään käsitystä mistä ne sen sykkeen otti.
kysyin ja tarkistin vielä että mitään ei tarvitse tehdä,
jos onkin ollut varhainen keskenmeno.
tosiaan ultras sano et kohtu tyhjä,pieni ja normaali.
noh...nyt taas oottelemaan menkkoja ja katsotaan
jaksaako jatkaa heti yrittämistä.

Kylläpä voi olla ammattitaidotonta henkilökuntaa neuvolassa. Voimia sullekin wastis!!!

saparo82 sulle voisin lohdotuksena sanoo että mun veljen vaimo synnnytti viikolla 38 terveen pojan. Kuitenkin raskaus oli ilmeisesti mennyt yliajalle mm.kalkkeutuneen kohdun perusteella. Eli ei ne aina pidä paikkaansa ne lasketut ajat. Minä varmaan luottaisin enemmän omaan vaistoon!?

Heissan kaikille! [:)]

Huhhuijaa tätä mielialojen sekamelskaa! Viime aikoina ensin on tosi hyvällä tuulella ja yht`äkkiä joku pienikin asia ottaa päähän. Johtuuko sekin vain siitä, että on epävarma ja ei uskalla täysillä nauttia raskaudesta. Epävarmuutta ja pelkoa että jotakin sattuu.
Asiaa ei parantanut äitini puhelu, koska hän on niin perusnegatiivinen ihminen. "Onko tuo nyt tarkkaan harkittua, sulla kun tota ikääkin jo on", "Miten te mahdutte, isompi asunto sun pitää hankkia". Kun tilanne on, että en asu lapsen isän kanssa yhdessä, koska hänellä on 9-vuotias Tanskandoggi joka nukkuu omassa huoneessaan työajan ja jos mä menen sinne aikasemmin, niin se on hätää kärsimässä kun isäntä ei ole paikalla. Mutta muuten kiltti ja lempeä koira.

Nyt pitää saada ajatukset taas johonkin myönteiseen. Piristystä toisi vaikka parvekkeelle muutama kesäkukkanen. Ja ihanaa, ensi viikolla kaksi kertaa hammaslääkäri, mutta sen jälkeen hymystäkin tulee taas kirkkaampi. Sen verran pitää kärsiä.

Kaikkein eniten kyllä olotilaa helpottaisi neuvolakäynti, jossa saisi kuulla sydänäänet ja varmistua että kaikki on hyvin, mutta se on vasta 19.5.

Heips kaikille!
Meillä oli eilen ultra ja siellähän se pieni tyytyväisenä köllötti! Nt:ta ei meinattu millään saada, kun vauva yritti paeta. Riskisuhde 1:16000 ja kaikki osaset kohdallaan. Kyllä helpotti taas, vaikka ei enää niin paljon pelottanutkaan, että joku olis pielessä. Rakenneultraan saatiin samalla aika; 7.7. eli pari kuukautta aikaa. nyt sitä vaan sit kasvatellaan mahaa[:)]

Ootteko meinanneet selvittää sukupuolen? Meillä haluaisimme molemmat, mutta mies ei haluaisi julkistaa sukupuolta ennen kuin syntyy. Itsestäni tiedän, etten pysty sitä salailemaan ystäviltäni ja toisaalta en koe tarvettakaan. Olenkin ehdottanut, että mikäli sitä ei haluta kertoa, niin ei selvitettäisi ollenkaan niin eipähän lipsahtaisi multakaan.. Saa nyt nähdä, voihan se olla että uteliaisuus vie voiton[:)]

Onko teidän masukeilla jo työnimeä? Me kutsutaan meidän vauvaa Kuutiksi (siis kuutti). On jotenkin niin kiva sana ja sopivasti sukupuoleton..[:)]

Hellurei! Meillä oli tänään ultra ja hyvinhän siellä kaikki tuntui olevan. Veriseerumiseulonnan tulokset tulee parin viikon sisällä. Masuasukki oli ahkera liikkumaan ja ei suostunut kääntymään, joten meinasi olla mittojen saaminen hankalaa. Loppujen lopuksi osa mitoista otettiin vatsan päältä kun ei sisäkautta onnistunut (kätilö sanoi että vauvanne taitaa olla oikea linssilude kun vaan haluaa poseerata! [:)]) Seuraava ultra olisi sitten 3.7. Kivaa viikonloppua kaikille! [:)]

Heippa kaikille!

Tässä puoltoista päivää oksutaudissa olleena en voi kun nostaa hattua kaikille jotka ovat kovasta pahoinvoinnista kärsineet! Mä kun luulin että se etova olo ja ällötys oli kamalaa.. No, onneksi nyt jo elämä voittaa ja jotain pysyy sisälläkin.

Eka ultra keskiviikkona, jänskättää kovasti eikä millään enää malttais odottaa! Taku eikö sulla ollut ultra viime viikolla? Tuuhan kertomaan miten meni?! Ja kaikki muutkin! Ihana lukea teidän kokemuksia!

Voimia ja jaksamista Kristinalle, luin huonot uutiset tuolta marraskuisten listan puolelta. [:(]

-i-

Hello sisters!
Meillä oli paljastusten hetket viikonloppuna. Teetettiin paidat porukoille joissa luki Mummi 2009 ja Ukki 2009, mummin paidassa oli ultrakuva myös teipattuna [:)] korttiin kirjotin runon joka jo paljastikin asian. Se on niin ihana että taidan laittaa sen tuohon loppuun. Minun porukat sekos ihan totaalisesti(on siis eka lapsenlapsi) ja äiti anto mulle jo kastemekonkin valmiiksi (mun vanha [:)]). Miehen vanhemmat otti vähän rauhallisemmin, pelkäsin tosi paljon anopin reaktiota kun hän on vähän vanhanaikainen ja syttyy todella huonosti uusille asioille. Pelotti lähinnä se että hän sanoo jotain pahasti tunnekuohuissaan. Mutta pahin asia varmaan mitä kyyneliltään pysty sanomaan oli että oliko se vahinko vai suunniteltu..?[:D] Minä pelkäsin että hän ajattelee että minä oon jotenkin pakottanu hänen ihanan nuoren (23v) pojan tähän kun itse siis olen vanhempi (27v), mutta ihmeen hyvin otti ja on nyt soittanutkin jo pari kertaa mulle ja kyselly vointeja. Tänään oli sitten neuvolan lääkäri. Kyseli että miten oon voinu ja oonko naimisissa..[:D]Teki sisätutkimuksen, kuunteli sydänääniä ja katteli vauvelia ultralla. Sanoi että kaikki hyvin ja hänen mielestään kohdun koon perusteella raskaus on jo pidemmällä kun mitä ulrassa lasketuksi ajaksi saatiin, mutta vauva oli ihan käppyrällä niin ei saanu uutta mittaa ja epäili että se on ollu viimeksikin tuolleen käppyrällä jolloin siitä on varmaan sen takia saatu pienet viikot, mutta oli silti sitä mieltä että pidetään tuo la virallisena...Hih!

"Salaisuuden suuren,
kuiskaan mukaan tuulen.
Kasvaa mahassa sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat.
Onnemme on rajaton,
vauva meille tulossa on."

Heips kaikille! [:)]

Tänään tilasin sittenkin toisen ultran viikolle 20 eli 17.6. Eka ultrassa masuasukilla näkyy kuin pieni pinokkion nenä sivuprofiilissa. Nt oli 0.7mm.
Toivottavasti seuraavassa ultrassa saadaan katsoa vähän kauemmin masuasukkia, koska sen tekee hoitaja ja ekan teki lääkäri. Ja jos kaikki on silloinkin vielä hyvin niin pitää alkaa pikku hiljaa ostelemaan tarpeita masuasukin tuloa varten.
Saparo82 hauska idea tuo T-paita! [:D] Ja aivan ihana runo. 
Mulla noita tunteellisia hetkiä tuntuu tulevan useasti ja ihan pienistä asioista liikuttuu. Niinkuin eilen yhtä palaa kurkussa ja liikutusta kun katsoin "Tanssii tähtien kanssa" ohjelmaa.
Kristinalle paljon voimia sinulle.
Meilläkin mies sai sitten kerrottua äidilleen sunnuntaina uutisen. Äiti oli mennyt "shokkiin", mutta laittoi viestiä tänään että iloinen on kuitenkin. Heillä on vaan jo ikää aika paljon.

Huomenna aamusella hammaslääkäriin ja varmaan koko aamupäivä menee siinä kun suu on ihan puuduksissa. [&:]
Samalla jos jaksan niin käyn vilkaisemassa mitä on mamma-asuja tarjolla Vero Modassa. Jos jatkossa tarvii jotakin vielä.
Huomiseen! [;)]

Hei kaikki!

On ollut niin kiireistä, että en ole lainkaan ehtinyt käydä täällä.

Tosiaan, ultra oli viime viikolla ja masuasukilla oli kaikki hyvin. Siellä se heilutteli käsiään ja jalkojaan! Nyt on toinen neuvolakäyntikin takana, ja terkkari sai sydänäänet hyvin kuulumaan. Olen jaksellut tosi hyvin, etovaa oloa ei ole enää lainkaan, ja väsymyskin on tipotiessään. Olo on siis täysin "normaali" [:D]

Ionalle kovasti tsemppiä huomiselle! Tulethan sitten kertomaan kuulumisia.

Saparon paidathan olivat hauska idea. Kiva, että tulevat isovanhemmat ottivat asian hienosti!

Nyt on pakko jatkaa töiden parissa. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Heippa kaikille

Ihanaa lukea että kaikilla on ultra mennyt hyvin ja vauvelit jaksavat hyvin [:D]. On se vaan niin ihanaa, tiedän itsekin miltä musta tuntuu ja olen iloinen meidän kaikkien puolesta.

Mulla tänään 14 vkoa täynnä, siitä se aika vaan kuulkas menee...Aika nopeasti mielestäni siitä ekasta ultrasta on mennyt. 25.5. olisi jo kolmas neuvolan käynti [;)]. Toinen ultra sitten 26.6., en malta odottaa siihen saakka, kun haluaisi katsoa asukkia joka päivä [:)]. Olo on kyllä tosi hyvä, yksi työkaveri sanoi että mä jotenkin hehkun ilosta hehe ja että kuulemma mun posket ovat laskeutuneet tai sillai kaventuneet, en tiiä. Onko teille sanottu mitään ulkonäön muutoksesta (muuta kuin että mahaa kasvaa)?

Mukavaa päivän jatkoa ja jaksamisia kaikille.

Heippa kaikille!

Täällä oli tänään ultra ja kaikki oli ihanasti ja hyvin! Ultra otettiin vatsanpeitteiden päältä viikot nyt 12 +1. Pikkuisemme heilutti kovaa käsiään ja jalkojaan ja sitten välillä nukahti kunnes saatiin uudestaan hereille :)) Niskaturvotus oli 1,02 mm ja riski normaali. Seuraava ultra onkin sitten vasta heinäkuun ekalla viikolla. Olisimme voineet jäädä mieheni kanssa koko päiväksi katsomaan tuota ihastusta ruudulta. Onneksi saatiin muutama kuva mukaan. Jotenkin tuntuu että nyt kestää ja jaksaa tämän oksentamisenkin paremmin. Tässä kuudetta viikkoa oksennan, tosin enää vain aamuisin.

Hyviä vointeja ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

No nyt on eka ultra koettu! Kyllähän siinä meinasi silmät kostua kun niin oli pienen ihmisen alku siellä sisällä kasvamassa. Mulla otettiin vatsanpeitteiden päältä, koko 4,9cm ja vastaa tarkalleen aiemmin laskettua LA:ta. Nt 1,0. Kovin oli pieni uninen, mutta kun vähän tökki niin venytteli ja ojenteli raajojaan. [:D] Ihan huikeeta!!!

Huu, täällähän oli paljon sekä negatiivista että positiivista juttua tullut, kun olen ollut poissa! Viikon sisään olin kuvaamassa kolmissa raveissa joista sain yhteensä n. 2500 kuvaa ja niitä olen sitten tässä muokannut, käsitellyt, rajannut, nimennyt ja lajitellut...:D Mutta nyt on urakka takana ja seuraavat ravitkin jo tiedossa. Kuvailuja siis pukkaa...

meillä on neuvola vasta kuukauden päästä ja sinne asti pitäs jaksaa ootella...massu ikään kuin tuntuu muttei vielä näy. Viikkoja on 13 täynnä vissiin jo, en oo niin tarkkaan laskeskellu :D

wastikselle ja kristinalle voimia...<3 Mä kyllä vähän epäilen tota wastiksen ultran toimintaa kun jos neukkulas löydetään noinkin varma vauvan syke niin kuinka kohtu voi olla tyhjä?? No, outoa joka tapauksessa ja voimahalit.

karvisen äippä on varmaan mun äidille sukua kun oli ihan samantasoista kommenttia. :D

Mä poistun tästä maksamaan laskuja (yöök), hyvää jatkoa kaikille!!

Iona, olipa kiva kuulla, että masussa kaikki hyvin! Joko sait ajan seuraavaan ultraan? Mulla se on heinäkuun tokalla viikolla.

Melkoinen urakka Jozzilla noissa kuvissa. Teetkö noita kuvausjuttuja ihan työksesi?

Mitäs muille marrasmammoille kuuluu?

Taku sain ajan tokaan ultraan ja se on 14.7. Ei malttais odottaa niin pitkään! Neuvolalääkäri kesäkuun alussa ja tokaa neuvolatätikäyntiä ei oo vielä sovittu.

Aurinkoa kaikille!

Iona, aika jännä, miten eri tavalla neuvolajutut menevät, vaikka samassa kaupungissa asutaankin. Mä olen käynyt neuvolassa jo kahdesti ja kolmas aikakin on sovittu kesäkuun toiselle viikolle.

meema: Itse en enää tee yövuoroja. Aikasemmat äipät meillä töissä lopetti kans yövuorot heti kun kertoivat raskaudesta. Lisäks kävin vielä lääkärin kirjottaman lapun, missä lääkäri suosittelee yövuoroista luopumista. Ihan vaan sen takia ettei kenelläkään ole mitään sanomista asiaan. Onhan ne kuitenki aika raskaita kropalle, valvoa nyt yötä myöten ja vielä tehdä töitä. :)

Heippa kaikille! Ilmoittaudun mukaan marrasodottajiin! Tänään vahvistui la 22.11. Pikkuinen oli villinä masussa ja liikkui koko ajan. Kaikki oli muutenkin hyvin.

Tiina

Heips!

Yövuoroista oli puhetta niin mulla olis tarkoitus tehdä yövuoroja aivan loppuun asti, sinne lokakuun loppupuolelle asti. Työ on vähän semmonen, että työ on hyvin yöpainotteista. Työvuoroja on 3-4 per viikko ja välillä saattaa olla jopa 13-tuntisia yövuoroja. Meinaa olla välillä todella vaikea pysyä hereillä, mutta muuten menee ihan hyvin. Onneksi pahoinvointi on suurimmaksi osaksi hellittänyt.
Molemmilla neuvolakäynneillä ovat puhuneet, että voisin hakea erityisäitiysvapaata jossakin vaiheessa. Kuskaan työkseni humalaisia ihmisiä ja kuulemma mahan kasvun myötä saatan alkaa tuntea oloni uhatuksi. Nyt se väsymys on ollut suurin uhka, mutta eihän sitä tiedä miten tuo ajatusmaailma tässä viikkojen ja kuukausien aikana muuttuu.

Huomenna 12 viikkoa täynnä, joten kai tässä voi vähän jo huokaista =) Meillä on muutto kuun vaihteessa ja koska kaikki neuvolat, lääkärit yms. vaihtuu niin seuraavat neuvola/lääkärikäynnit selviää vasta ensi kuun puolella. Olen tässä odotellut kutsua sinne toiseen ultraan, mutta ei näy ei kuulu. Missä vaiheessa teillä se on ollut / jos on ollut? En tarkoita sitä rakenneultraa siis vaan onko se nyt sitten se niskaturvotus-ultra (miksikä sitä kutsutaankaan).

Minipossu meillä on Vantaalla 2 ultraa, eka niskaturvotusultra on viikolla 10+0 -13+6 ja toka rakenneultra viikolla 18-21. Jos sulla ei oo ollu tota nt-ultraa niin ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan / synnytyssairaalaan, mun käsittääkseni toi nt-tehdään kaikille ja pitää osua yo viikkojen sisään.

Taku no onpa jännä että noin eri lailla on noita neuvolakäyntejä! Puhuin naapurin kanssa ja silläkin oli ollut toka neuvola vasta viikolla 19. Laitoin neuvolatädille viestiä, josko varattaisiin uus aika. [:)]

Täällä ollaan koko päivä ihailtu pikkuisen ensimmäisiä muotokuvia! Hihiii!

Hyvät yöt!

Takaisin