Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poplar, pahoittelut. :( En oikein osaa muuta sanoa. Suru tuli tännekin, kun viestiäsi luin. Voimia Sinulle ja perheellesi. <3

Taku, osasin kyllä odottaa kun ensimmäisestä lapsesta äitini reaktio oli vielä huomattavasti pahempi. Vaan eipä hän sille mitään voi, oma elämänsä kun on ollut mitä on, niin hän ei oikein positiivisesti osaa suhtautua (asennekysymys tietysti mutta hänellä se tuskin muuttuu enää).

Hei teille kaikille!!

Mäkin lähdin kirjottelemaan, että täällä sitä myös odotellaan. [:)] Menossa on 11+5... Ja kaikki alkoi tosi yllätyksellä (...nooh, eipä lapsia nyt omenoita syömällä tule) tapailusuhteesta. Joka tapauksessa minusta tulee yh. Lapsen isä on ilmoittanut, että jos ei perhettä tule, niin hoida homma itse... Olen hänelle kuitenkin sydämeni pohjasta ilmoittanut pyynnön, että isä olisi lapsen kanssa tekemisissä eikä antaisi ehkäpä katkerien ja negatiivisten tunteiden äitiä kohtaan tätä isä-lapsi suhdetta pilata. Aika siis näyttää.

Olin maanantaina ultrassa... ja nyt jännittää aivan jumalattomasti. Sain uuden ultra-ajan, koska kävi ilmi, että siellähän on kaksoset!!!!! Ja siksi uusi ultra-aika, koska tohtori-setä halusi tutkia kaksosia talon uusimmalla laitteella. Onneksi uusi ultra on jo ensi maanantaina. Jäi vain pelottamaan suuresti, kun lääkäri sanoi, että "Ei tämä voi olla vk 11, korkeintaan vk 7." Siis, pelkään kovasti, ettei vain kehitys olisi loppunut... Kun en yhtään tiedä, onko normaalia, että kaksoset ovat niin paljon pienempiä tässä vaiheessa... Onneksi faktaa tulee jo maanantaina!!

Synnytyspaikka on tällä hetkellä on TYKS, mutta suunnitelmissa on muuttaa kesällä, niin, että synnytyspaikka muuttuu Poriin. Mutta siis kaiken kaikkiaan, olo on kuin pesäpallomailalla olisi lyöty päähän, olen ihan über-onnellinen!!

Mukavaa päästä joukkoon tähän ja toivotan onnea kaikille!!!

Voi Popplar[:(] hurrjasti voimia sinulle ja perheellesi!!!
Kylmät väreet kulkee pitkin selkää, kun muistelen omia tuntemuksiani keskenmenosta. Itse onneksi tulin 4kk sen jälkeen uudelleen raskaaksi ja nyt on siis 11+5 menossa.

Eilen oltiin niskapoimussa ja sieltä se pienen pieni sydän löytyi. Onneksi mieheni tuli mukaan ja on nyt siis sisäistänyt raskauden. Ilmeisesti km teki sen ettei uskaltanut nauttia tulevasta ennen kuin kuuli/näki sydänäänet.
Pienokainen oli 47,5mm ja np 0,8 eli kaikki hyvin. Viikotkin täsmäsivät. Tosin vau:n laskuri antaa mulle LA.n 20.11 ja neuvola+lääkäri 19.11. No päivä sinne tai tänne ei merkkaa mitään. Tänään olin saikun jälkeen ekaa päivää töissä ja viimeistään nyt huomasin kuin on masu paisunu, kun ei työhaalarit enää mahtuneet kiinni[:D]. Naapurikin just käväs ja ihmetteli miten voi olla jo näin iso masu. Ultrasta ei sentään löytynyt kuin yksi asukki, mutta kai tää kolmas raskaus (tai siis neljäs jos km lasketaan), tekee sen että helpommin kasvaa???

Vointeja kaikille!!!

poplar.hirmuisesti voimia teille [:(] mäkin oon miettinyt noita mun pahonvointeja pitää olla onnellinen vaan että raskaus sujuu muuten hyvin eikä valitella turhia[&o]

Minä oon taas vähän pohtinu tuota minun Laskettua aikaa... Mitä mieltä ootte, kun oon ite miettiny että voiskohan se kuitenkin oikeesti olla aikasempi kun 8.12. Kun jos La on 8.12 niin hedelmöittyminen ois tapahtunu 17.3 ja mulla alko raskausoireet(metallin voimakas maku suussa) jo 13.3[:)] Vai voiskohan samoja oireita olla ennen ovista...ei oo kyllä ennen ollu. Mutta onko ultrassa saatu LA aina varmempi kun menkoista laskettu? Taas pohdin sitäkin että voiko sikiötkin olla eri kokoisia niin kun ollaan me muutkin, vai onko ne aina saman kokoisia...En tiiä, no mutta turhaa kait näitä on miettiä, syntyy kun syntyy. On vissiin vähän liikaa aikaa, kun ehtii näitä niin kovin miettimään[:D]

poistun täältä, kävin yksityisellä ultrassa, ja kävi ilmi että ei siellä mitään olekkaan !
testi ollu positiivinen omia aikojaan ja kaiken kukkuraks neuvolassa sanottu ku oon kysyny että ei voi näyttää ees positiivista jollen oo raskaana. ja sitten he on löytäny sieltä sykkeenkin,joka ei kuulemma (monista kyselyistäni huolimatta) voi olla minun !
ja eilinen neuvola lääkäri sanoi että kyllä se kohtu sieltä on alkanut kasvaa .
saatanan saatana sanon vaan,tota neuvolan niin epäpätevää henkikökuntaa.
nyt on tietty ihan hölmistynyt ja rikki olo,vaikka siellä mitään ole ollutkaan,on olo kuin olis sen vauvan menettänyt,koska luuli sen siellä olevan...

Poplarille kovasti voimia ja jaksamista! Surullista...
Wastis: Ihan uskomaton juttu! Käsittämätöntä, että tuollainen voi olla edes mahdollista! Todella kurja ja surullinen juttu..

Itselläni on tänään np-ultra ja vähän jo jänskättää! Jotenki ei oo taas ollu oikein mitään oireita, toki vähillä oireilla olen muutenkin selvinnyt. Mutta jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin! Ruoka maistuu hirvittävän hyvin. Toisaalta osittain laitan senkin tupakoinnin lopettamisen piikkiin, siis naposteluhimon. Mutta toisaalta on kyllä ihan oikea nälkäkin usein. Ja vessaan saa rampata öisin.

Meillä moni tietää jo raskaudesta. Tänään jos kaikki on hyvin, päästetään mummut irti ja saavat laittaa ryhmäviestin vauvauutisesta eteenpäin. Paljon se on heitä poltellutkin jo[:)]

Siis miten tuo on edes mahdollista, Wastis??? Kyllä mullakin sellainen käsitys ettei testi voi näyttää posiitivista ellei siellä mitään ole... Uskomatonta! Ja tuota neuvolan henkilökuntaa kyllä suuresti ihmettelen!! Millä viikolla he kuuli sykkeen? Mulla kesti kauan ennen kuin kuulin sykkeen, vasta tämän viikon maanantaina. Miltä se syke kuulosti? Oma syke kuulostaa normaaleilta sydämen lyönneiltä, kun taas sikiönhän on sellainen paljon nopeampi ja ei todellakaan mun mielestä kuulosta sydämeltä. On siis ihan erilainen kuin aikuisen ihmisen. Onko ne todella niin epäpäteviä siellä, että sekoittavat äidin ja lapsen sykkeen??
Voimia sinulle ja tsemppiä yrittämiseen!! Kyllä se tärppää vielä!!!

No, onpa outoa tämä Wastiksen juttu. Itse kävin viime viikolla neuvolassa ja yritettiin kuunnella sydän ääniä, ihan hetkeksi kuului, mutta etsittiin pitkään. Silloin viikkoja oli tasan 12....En ymmärrä, täytyy ilmeisesti varmistaa monta kertaa pitääkö kaikki paikkansa...

Tosiaan kummallinen tuo Wastiksen juttu. Erikoista käyttäytymistä neuvolassa. Pahoittelut sulle ja tsemppiä!

Mullakin on tänään np-ultra ja jännittää ihan hirveästi. Suorastaan pelottaa.

Poplarin juttu jo sai kyyneleet silmiin, mutta tuo Wastiksen juttu on ihan uskomaton. Ihan kuin olisi ollut valeraskaus. En tiedä edes miten itse reagoisin vastaavassa tilanteessa, niin surullista. Voimia kummallekin!

Taas tänään kaupungille, olen siellä jo ravannut kolmatta päivää. Eilen ostin kahdet pikkuriikkiset sukat.[:)] Kun mulla on lapset jo teini-iässä niin kaikki pitää hommata kuin eka kerralla. Näitä uskomattomia juttuja kun lukee niin se toisaalta lisää itselläkin epävarmuutta.

Mutta nyt torille ostamaan tomaatteja, kun vielä on kaksi marsuakin joita pitää ruokkia. Ja vaihtamaan pojan kengät kun ostin, kun nuo teini-ikäiset ei vielä itse "kehtaa" mennä kauppaan ja sanoakin vielä siellä jotain myyjälle! [:D]
Päivä kerrallaan sitä on mentävä eteenpäin kuitenkin.
Kaikille oikein paljon auringonpaistetta tähänkin päivään! [:)]

On kyllä omituista käytöstä neuvolalta tuollainen mitä Wastikselle kävi. Ei voi edes kuvitella mikä pettymys tulee, jos ensin sanotaankin että siellä se pieni sydän lyö ja sitten vedetäänkin matto alta.

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti. Jännitti hieman mennä kun on taas mennyt monta päivää niin hyvin, että voisi luulla ettei tuolla mahassa mitään olekaan. Onneksi testit näyttivät erinomaisia tuloksia ja sydänäänetkin löytyivät. Voi taas huokaista helpottuneena.

Onko teillä muilla ollut minkäänlaista ummetusta? Mulla meni useampi päivä, että ähisin ja puhisin vessassa, tuloksetta. Tunsin, että joku järkyttävän iso sieltä on tulossa, mutta ulostulo"luukku" on paljonpaljon pienempi. Käytiin anopin luona kylässä ja hänelle sitten mainitsin ongelmastani, jollon kertoi, että hänelle on joskus tehty jonkinsortin operaatio ummetuksen takia. Ensin peräruiske ja sen jälkeen lääkärit pilkkoivat sen "tavaran"... Eikö kuulosta ihanalta? Pelkäsin koko illan kuollakseni, mutta apteekista ostettu Laxoberon onneksi auttoi (ainakin hetkellisesti) ja voin sanoa, että sitä oppii arvostamaan näitä pieniäkin asioita kun jotain sattuu [:D]

wastis pahoittelut, tottakai susta tuntuu että olet menettänyt vauvan kun luulit olevasi raskaana. Ihan ymmärrettävää. Mutta pakko sanoa, että ompa uskomatonta neuvolan taholta!!! Meinaatko olla sinne yhteydessä? Millasta sykettä se neuvolan laite näytti? Mulla nimittäin se vaihteli, oli välillä 80 ja välillä 140. Lääkäri selitti, että mun syke on se 80 ja masuilijan 140. Kysyin vielä, että mistä sen voi tietää ja olla varma ja lääkäri siihen, että hän kyllä huomaisi jos mun syke olisi niin korkea kuin 140. Ja tosiaan ei kuulostanut sydämen sykkeeltä vaan ihan siltä kuin hevonen olisi laukannut... Jaksamisia sulle. <3

yksityinen sanoi,että saattaa olla että mennyt sillon kesken kun testin tein,että siks ollu positiivinen,
tein siis testin kun huomasin pientä vuotoa,ei kipuja... eli saattaa olla varhainen keskenmeno.
ikinä en saa sitä tietää.
totes kyllä et muutenkin saattaa näyttää positiivista vaikka ei ole,luulin kans ettei mahdollista.
mutta neuvolassa he kyllä tyri ihan täysin,yritti tänään vielä puolustella,kunnes sanoin heillekin
että omiaan ovat puhuneet,esim. että olis vauvan syke ollut.
koska kohtu ollut tänään ultrassa tyhjä,niin jos ikinä mitään ollut niin tullut poiskin jo ennen neuvola käyntejä.
ja neuvolassa he ei tehneet ees omaa testiä,mitä en osannut vaatia. ensikertalaisena.
ja tosiaan tää lääkärikin puhui ihan omiaan,muka kohtu kasvanut ja muuta.
en tajua miten tommosia virheitä voidaan tehdä,kun ollaan tommosessa paikassa töissä.
hirvittävintä oli sekin,et he tänään neuvolassa totes puhelimen kautta etten ole ainut,
totes vaan että "välissä näitä käy et ultrassa huomataan ettei siellä mitään olekaan".
ihan järkyttävää,eikö niiden kuuluis eka testata itse ja varmistaa raskaus.

mutta eiköhän tää tästä.
ihan uskomattoman tyhjä olo vaan.
itkeä tirskutellut koko päivän.

syke oli kuulemma 155.
kysyin vielä MONTA kertaa voiko olla mun syke,
he kokeili vielä pulssia,naureskeli päälle ja totes että ei voi olla.
että en tiedä mistä hekin on valmistunu,että mistä tommoset sieltä löytänyt muka.
kun oma syke nyt voinut olla likikään tuota.

wastis siis voi että PISTÄÄ VIHAKSI neuvolasi toiminta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä tuntuu käsittämättömältä! Miten herkkä asia onkaan kyseessä, alusta asti pitäisi neuvolahenkilökunnan olla tarkka näissä asioissa... Ja tottahan tuo varmasti on, että ultrassa joskus huomataan kohdun olevan tyhjä, mutta ei yleensä juuri sitä ennen kuulla vauvan sydänääniä kuitenkaan! Miten asiatonta! Ja mistähän tuo korkea syke on löytynyt? Ei voi kyllä muuta kun ihmetellä... En osaa oikeen muuta sanoa, kun sure rauhassa. Varmasti ajan myötä helpottaa...

Täällä vähän kevät flunssaa pukkaa, ja kurkkukipua + yskää, ei todellakaan ole hehkeä olo. Paino tuntuu tippuneen muutaman kilon, vaikkei vielä ollu ees noussu. Noh, yritän syödä kaikkee, vaikkei niin terveellistä oliskaan, että vauva sais ees jotain ravintoa. Kun olo ei oikein oo parhain, ni sitä syö mitä "kiinni saa". Ja lääkäri määräs vaan että panadolia voi syödä, mitään muita lääkkeitä ei suositella...

Tässä muutes kiva linkki missä voi kattoo miltä vauva näyttää milläkin viikolla:
http://www.babycenter.com/fetal-development-images-14-weeks

Noin korkean sykkeen pitäisi kyllä olla vauvan. Todella outo juttu! On se nyt ihme ettei ammatti-ihmiset osaa parempia vastauksia antaa!!! Testi on varmaan ihan oikein näyttänyt, koska varmaankin olit raskaana. Todennäköisesti on varhainen keskenmeno tullut, mutta ei silloin kyllä kohdun pitäisi kasvaa. Aivan uskomatonta!! Sanoiko ne siellä ultrassa mitään enempää? Meinasko ne ettei siellä ole yhtään mitään? Täytyy kyllä vielä kerran ihmetellä neuvolan toimintaa, huh huh!!!! Itse kysyin ekan kerran kun menin neuvolaan, että eikö ne tee raskaustestiä. Kun kerroin että tein kotona 2, niin hän meinasi että ne ovat todella luotettavia. Elimistössä ei muulloin ole niitä hormoneja, muuta kun silloin kun on raskaana.
Voimia sinulle vielä kerran! Inhottava tilanne!!

Takaisin