Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille foorumille kirjautuneille! [:)]
Meillä oli eka neuvola torstaina. Pääasiassa puhuttiin, käytiin läpi minkälaisiin olosuhteisiin lapsi on tulossa. Eli työtilanne, alkoholinkäytöt, tupakoinnit... Mulla oli HIRVEÄSTI kysymyksiä ennen neuvolaa, mutta paikan päällä osasin kysyä vain ja ainoastaan yhden asian. Siihen täti ei osannut vastata. Eli kyselin tosta työhommista, miten siedän liuottimia ym. tästä eteenpäin. Ohjasi kysymään työterveydenhuollosta. Nyt odotellaan sitten että pyhät on ohi!
Keskustelujen jälkeen neuvolatäti ehdotti ultraa! JES JES JES!!!!! [:D]
Ensin yritettiin katsoa vatsanpeitteiden päältä. No siellä ei näkynyt mitään. Minua alkoi jo huolestuttaa! Se johtu kuitenkin vaan siitä, että on tuota rasvakerrosta ja tulokas vielä niin pieni, sitä ei siitä sitten erottanut. No, hoitaja otti sitten sen sisäisen ultran ja sillä se sitten näkyi!!! Pienen pieni kohtu, jossa oli pienen pieni lapsen alku, jolla sykku pienen pieni sydän! =´)
Ensimmäistä kertaa uskoin todella olevani raskaana! Siellä mun masussa on oikeasti joku jolla sykki sydän! No siinä samalla sitten selvisi, että laskettuaika on ehkä vähän myöhemmin. 9.11 olisi ollut 28. päivän kierron mukaan. Koska mulla on vaihdellut ja alkio oli vielä NIIN pieni on mulla nyt vasta alkanut 10. rv.
Eilen käytiin sitten minun vanhempien luona. Päätettiin miehen kanssa kertoa, kun olen joutunut valehtelemaan tietyissä asioissa niin paljon viime viikkoina. No mulla meni pupu pöksyyn. Kielsin miestäni puhumasta koko asiasta. Käytiin sitten välissä siskon luona ja kerrottiin hänelle! Sisko otti sen aivan ihanasti oli todella onnellinen! He ovat itse olleet jo useita vuosia ilman ehkäsyä, mutta eipä ole vauvaa näkynyt. Pelkäsin, että uutinen on lannistava. Sen sijaan sisko hyppi ilosta "MEILLE TULEE VAUVA!"
Vanhemmille kerrottiin sitten kanssa ja siellä oltiin iloisia! Toisen siskon nuorin on menossa ensi syksynä kouluun, eli ei tässä oikein vauvoja ole ollutkaan. Äiti ja isä oli kyllä niin onnellisia..aika ihanaa!
No sitten piti vielä veljen luona käydä. Hän oli jo arvannutkin. Hän ja tyttöystävänsä tiesivät, että meillä on yritys päällä joten oli helppo seurailla... Onnellisia olivat! Ja vanhin sisko myös oli tosi tosi onnellinen! Hän on ainut meidän sisaruksista jolla on lapsia, joten hänestä on tulossa nyt ensimmäistä kertaa täti! Kyllä olo helpotti kun kaikki nyt tietää. Ja kaikki ymmärsi senkin asian, että riskialtista aikaa on vielä pari kolme viikkoa. Kertoisin heille kaikille jos saisin keskenmenon, joten sama se oli kertoa nytkin.
Sitten taikauskohömppää: sisko teki sen vanhan kansan sormustestin, että montako lasta tulee elämän aikana ja kumpia. Mulla näytti kahta lasta. Ensimmäinen poika ja toinen tyttö. Samoin näytti miehelläkin. Saapi nähdä pitääkö paikkaansa. [;)]