Marraskuun mutinat

Mä ostin dopplerin ja oon kuunnellut sillä pikkuista [emoji173] Meille tuli toissapäivänä koiravauva ja tuo esikoinen on ihan kamalan mustasukkainen siitä.. saa nähdä mitä sanoo kun tää masuasukki syntyy.. no nyt ainakin hyvää harjoitusta :wink Ultra aika 13.12 :) Jännittää :)
Jatkuva pahaolo on loppunut! Ihanaa! Oksennan kuitenkin, mutta se ei haittaa koska siihen liittyy vain se hetkellinen paha olo :)
 
Mä kans oon dopplerilla kuunnellut ja mahdottoman vilkas tapaus tuolla masussa on ku karkaa aina kun saa kuulumaan :) Eka ultra vasta 20.12 jolloin ovulaatiosta laskettuna viikkoja 14+1. Neuvolassa laskivat menkkojen mukaan niin sen mukaan vähemmän. Mut ei väliä kun ei oteta seuloja. Siitä ei sit oo pitkä odotella rakenneultraa.

Esikoisen kanssa touhutessa menee päivät, hänellä ikää lauantaina 7 kk. Kauheeta vauhtia menee ja nyt viikonloppuna oppi kävelemään tukea vasten. Oireita ei edelleenkään oo kun väsymys ja palelu, joten doppleri on tuonut jonkinlaista mielenrauhaa.
 
Hmmm tekis mieli melkeen itekin hommata doppleri mitä semmoset suunnilleen maksaa? Mullakin aika oireetonta menoa tää viikko ollut. Uni tulee kyllä edelleen ihan tahtomattakin ja tasan kello 6:00 tai 5:59 joka aamu herään pirteänä kuin peippo ilman kelloa. Ihmeellistä :D noo neuvola on 12.päivä että silloin ainakin pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Kai?
 
Niitä on montaa eri hintaista. Ihan perus hyvä on sellanen 30-40 euroa. Jos haluaa sellaisen missä näkee sykkeen numeroina niin se maksaa sit n.60 e.
 
Mulla on Angel soundsin doppler missä on näyttö sen lisäksi että kuuluu sykkeet, maksoin vähän vajaa 70. Oon kyl ollu tosi tyytyväinen siihen
 
Mie mietin ailuksi tuota doplerin hankkimista, mutta tulin nyt siihen tulokseen, että en hanki. Käyn kerran kuussa ultrassa ja kerran kuussa neuvolassa, niin enköhän niiden välit selviä kotona myös ilman. Varsinkin kun nt-ultrassa oli kaikki niin mallikkaasti, että se vähensi jatkuvaa pelkoa.
 
Mulla on kaverilla dopleri, niin ajattelin kysyä voisinko siellä käydä kokeilemassa - sitten kun tulen "kaapista ulos" tämän raskauden kanssa. Mut itselle en toivottavasti hanki, luulen et mieskin sanoo ei. :D
 
Joo jos noin usein kävis pientä kurkkaamassa niin ei varmaan olis tarvetta mutta nyt ainaki alkuun tosiaan tuonut mielenrauhaa :)
 
Mä ostin ton käytettynä ja se toimi 2 kertaa ja sit meni rikki. En tiiä oliko sit vaan niin vanha vai menikö sinne laitteen sisään geeliä. Aika pieni ja mun mielestä hankala ku on sit kädetki geeliä täynnä. Kiva tossa oli juu se et sai siitä suoraan tallentaa ja jakaa.
 
Minäkin oon miettinyt dopplerin hankintaa, ihan vain mielenterveyteni takia kun on tuo kohtukuolema pelko. mutta kunhan eka selvitän saanko nyt tehostetun raskauden seurannan ja useita ultria ja neuvola aikoja. :)
 
Mä en saa dopplerilla sydänääniä kuulumaan :sad001 nyt tasan 11, menkoista 11+4. Ja ennen seuraavaa neuvolakäyntiä ja nt-ultraa on sokerirasitus :yuck: tekis mieli käydä yksityisellä ennen sitä, ku jos kaikki ei olekaan hyvin
 
Mä en saa dopplerilla sydänääniä kuulumaan :sad001 nyt tasan 11, menkoista 11+4. Ja ennen seuraavaa neuvolakäyntiä ja nt-ultraa on sokerirasitus :yuck: tekis mieli käydä yksityisellä ennen sitä, ku jos kaikki ei olekaan hyvin

Odottelisin sinuna vielä, 12 viikkoo on yleisesti se et voi alkaa yrittää kuunnella. Ihan normaalia ettei vielä rv11 kuulu
 
Mulla doppler tuo mielenrauhaa kans ja tuntuu kivalta et on jonkinlainen yhteys vauvaan kun liikkeet ei vielä tunnu eikä masu oikeen näy. Kun vaan muistaa et ei hätäänny jos ei saa mitään kuulumaan aikaisin, mulla ainakin dopplerin ohjeissa lukee et varmimmin kuuluu viikosta 14 lähtien.
 
Minkä verran paino on teillä noussut tähän mennessä? Mulla on kilon verran vähemmän tällä hetkellä ku mitä ennen raskautta painoin. Toki pahoinvointi on mulla vieläkin päivittäistä, vaikka en oksenna enää joka päivä, niin tuntuu et ei vaan pysty syömään paljoa tai muuten tulee huono olo.. ja kun ummetus vaivaa niin tuntuu ettei maha vedäkkään niin paljoa:confused: oon nyt rv 14+2 :) mut kaipa se kohta alkaa nousemaan :rolleyes:
 
Mulla tänään 12+0 ja painoa 2 kg vähemmän ku plussatessa. Ja hyvä niin, ylipainoa on sen verran ettei paljoo tarvi tullakkaan. Vaikka en kyl sinänsä stressaa, viime raskaudessa tuli 12 kg josta vauvan paino jo n.4.7kg , ja kaikki lähti kahdessa viikossa. Jos nyt menis samalla lailla tai tulis vähemmän, ois huippua :)
 
Täällä viikkoja 12+3 ja paino noussut noin 8 kiloa! Edellisessä raskaudessa paino nousi kokonaisuudessaan 23 kiloa ja ihan hiton vaikea oli eroon siitä päästä ja juuri kun normipainon saavutin, plussasin :D Meidän suvun naisilla on geeneissä et plussaukseen mennessä paino noussut jo viisi kiloa ja kauhulla odotan miten käy nyt kaksosia odottaessa...
 
Mulla taitaa olla kilo tullu kaikesta kävelystä ja terveellisestä ruokavaliosta huolimatta ja ylipainoo on jo taustalla ekasta ja yritän ettei tuu kiloja mut jostai toi kilo on toho pullahtanu. :/ nyt siis 15+4
 
Plussauksen jälkeen tuli ekan kuukauden aikana 3kg, nyt on tippunut noista tulleista jonkun 1,5kg. Alkaa vaan pikkuisen huolestuttaa kun ei oikein ruoka maistu. Pieniä määriä pystyy kerralla syömään, mutta sitten en syö tarpeeksi usein.
 
Lisäten toho edelliseen neuvolassaki ohjeistivat nyt et olis aika jees jos paino ei nousis yhtää...
 
Takaisin
Top