Marraskuun mutinat

Huh!
Eilen tehty neidin synttäreille kakunkoristeet, tänään siivottu ja leivottu kinuskikakku.
Onneks isäntä kasas leikkikeittiön, jota hioin ja maalasi kolmena iltana...
V...u et ihminen on tyhmä kun ei koskaan osaa oikasta missään kohtaa!
Nyt makaan nojatuolis kun kuollu lahna ja huomen ois vasta juhlat! :bored:

Vitsi et mä odotan liikkeitä ihan simona! :Heartpink

Päivikki&Nuppu 7+3
 
Mä ajattelin mennä huomenna avoimeen neuvolaan keskustelemaan influenssarokotteesta. En kerta kaikkiaan osaa päättää otanko vai en.

Ja toivottavasti samalla kuulisin myös sydänäänet!
 
Koska rokotteen ottamiseen liittyy aina riskejä.

Neuvolasta sanoivat, että "on katsottu että hyödyt ylittävät riskit" ja siksi suosittelevat sitä.

En ole koskaan ottanut sitä ja siksi se arveluttaa.
 
Rokottamiseen liittyy aina riskejä, mutta niin myös itse influenssaan. Varsinkin influenssan jälkitaudit voi olla hyvinkin ikäviä. Itse olen alalla missä pöpöt liikkuu ääntä nopeammin ja riski sairastua on todella suuri. Olen ottanut rokotteen parina viime vuonna ilman ongelmia, nytkin otin rokotteen kun sen neuvolasta sain. Tänä vuonna meillä rokotetaan mies myös, tämä oli neuvolan suositus koska kaksoisraskaus on riskiraskaus jo muutenkin. Influenssaa en ole näinä vuosina sairastanut, mutta pari muuta pitkittynyttä tautia kylläkin, joihin ei rokottamisella tai rokottamattomuudella ollut mitään yhteyttä.
 
Saako sen influenssarokotteen nyt sit ottaa eka kolmanneksella? Mä saan töiden kautta rokotteen halutessani kun pöpöt päiväkodissa pyörii kovasti, ja otan sen kyllä, ottoaika osuu mulla viikoille 11+6.
 
Mieki oon semmosella alalla, että pöpöt kyllä tarttuu, eli ensi viikolla neuvolassa saan työn puolesta rokotteen.

Minua on tänään jotenkin niin ärsyttäny, ihan kaikki. Pitkä työpäivä ollut, ja aina vaan on nälkä tai jano. Ei yhtään helpota kurniva maha :shy: Illat sitte koittaa selviytyä nuitten isojen muksujen kanssa... Onneksi kohta pääsee taas nukkumaan! :joyful:
 
Oi voi, uuvuttaa kovasti. töissä olo tuntuu raskaalta ja töiden jälkeen nukun illat kotona. parinviikon päästä ois muuttohommia ikiomaan kotiin. hirvittää jo valmiiksi koko muuttohomma väsymyksen kannalta! mutta jospa väsymys häviäis parissa viikossa. :)
 
Voi apua, mulla ei tänään pysy edes vesi sisällä ja iltavuoroon pitäisi lähteä :depressed: töissä kukaan ei tiedä, joten siellä ei auta valittaa yhtään. Ja en tiedä mitä sanoisin syyksi jos en menis.
Haluaisin vaan mennä peiton alle nukkumaan, just sain vietyä lapset tarhaan ja koiran lenkitettyä. Mitään en uskalla suuhun laittaa :sad001

Perjantaina olisi eka neuvola. Viime viikolla varhaisultrassa kaikki oli kunnossa.

Aikku ja nuppu 7+5.
 
Aikkuli, eikö ihan vatsatauti kelpaisi? Sehän usein alkaa nopeasti ja meillä ainakin silloin saa omalla ilmoituksella olla pois.
 
Löytyykö ketään toista jolla olisi kokemusta/olisi myös tulossa ulkomaanmatka raskauden aikana? Itse olen lähdössä rv12 tienoilla Balille 2 viikoksi.. turhaan en ole asiasta stressannut, mutta Kyllähän se jännittää jos siellä sitten sattuukin jotain ikävää...
 
Viime raskaudessa kävin Lontoossa rv 12 ja Kanarialla rv 27. Eipä siellä mitään ihmeitä tapahtunut. Bali toki on vähän eksoottisempi kohde. Ehditkö käydä np-ultran ennen reissua?
 
Muokattu viimeksi:
Viime raskauden aikaan tuli reissattua Englannissa pariin kertaan, Espanjassa ja Puolassa. Toki kaikki Euroopassa eikä mitään ikävää tapahtunut. Hyvillä mielin lähtisin nytkin reissuun. Vakuutukset kannattaa olla tietysti kunnossa, jos joutuisi terveyspalveluiden pariin hakeutumaan.
 
Ja kannattaa tarkistaa matkavakuutuksen ehdot, ettei ole mitään sellaista siellä, että mahdollinen raskauden takia tarvittu hoito ei olisikaan korvausten piirissä.
 
Kauhee matkakuume päällä kans, mutta tuota ukkoa ei saa kyllä ikinä mihinkää lähtemään :sad001 olis ollu kiva tehdä viä reissu kahdestaan ku olis mahdollista.. mutta ei niin ei.. täytyy varmaan koittaa jotain kavereita houkutella reissukaveriksi.
 
Takaisin
Top