Marraskuun mutinat

Mun kummitäti sanoi just (on sairaanhoitaja), kun kerroin omasta pahoinvoinnista, että mitä enempi sitä on, sitä varmemmin kaikki menee hyvin [emoji7]
 
Aikkulille jaksamasia.. Otin jo heti rokotteen, kun sain . ahdesta ekastakin otin heti, eikä mitää oireita. Täällä kanssa oltu tiputuksessa vähän väliä joten siksi hiljaisuus.. Limaa erittyy ihan hirveesti raskausoireiden kanssa ja väsypainaa.. Mutt aonneksi palkinto on sitten mahtava :)
 
Mun kummitäti sanoi just (on sairaanhoitaja), kun kerroin omasta pahoinvoinnista, että mitä enempi sitä on, sitä varmemmin kaikki menee hyvin [emoji7]

Ei ole eka kerta, kun kuulen ammattilaisen sanomana noin ja se häiritsee mua aina yhtä paljon :) Onkohan tälle uskomukselle jotain todellista perustaa? Onko kukaan kuullut tai lukenut? Täälläkin on monta varsin vähäoireista odottajaa, joita pelottaa mitä ultrassa on vastassa. Oireiden vähäisyys voi olla tosi stressaavaa! Itselläni on takana kaksi raskautta: ekassa oli pahoinvointia enemmän kuin toisessa, molemmissa oireilu oli kuitenkin kaikkiaan tosi lievää ja helpotti jo varhaisessa vaiheessa. Eka meni kesken (todettiin 12+0, oli kuollut jo viikkoja aiemmin, varhaisultrassa rv 7 kaikki oli vielä kunnossa), toisesta syntyi täysiaikainen terve vauva. Nyt tällä kertaa oireita oli alkuun hieman enemmän kuin esikoisesta, mutta oireet loppuivat käytännössä kokonaan jo rv 8-9 paikkeilla. Varhaisultrassa rv 8 kaikki oli hienosti, np on viikon päästä ja siellä sitten selviää tämän jatko. Meitä odottajia on kuitenkin niin monenlaisia ja ainakin haluaisin uskoa, että vähilläkin raskausoireilla voi saada ihan yhtä lailla vauvoja :)
 
Mun äiti odotti pikkuveljeä ja raskaus selvisi kun 17 raskausviikkoa oli ohitettu... ainoa oire oli kuukautisten poisjäänti -toki se meni menopaineisiin piikkiin kun äidillä oli ikää 46 vuotta... Pikkuveljestä tuli ihan terve tapaus, ainakin nyt näin 18 vuoden arvion jälkeen...:-D
Meitä sisaruksia on kaikkiaan kolme ja ainoa raskausoire on äidilläni ollut se, että jossain raskaudessa teki kovasti mieli omenoita. Pahoinvointia tms. ei hänellä kenestäkään, että varmasti voi olla rauhallisin mielin, vaikkei oireita olisikaan. Ehkä nuo lausunnot siitä että pahoinvointi on hyvä merkki, sanotaan vain, jotta me pahoinvoivat äidit jaksaisimme näiden olojemme kanssa...

Asiasta toiseen... ilmestyykö sellainen lehti kuin 9kk enää? Tai onko olemassa muita vain odotusaikaan liittyviä lehtiä?
 
Minä luin jostain että pahoinvointi on merkki alkion kunnollisesta kiinnittymisestä. Se tosin ei takaa sitä ettei olisi esim munatorvessa (kokemusta on). Mutta kai se jotenkin sitten viittaa kunnolla kiinnittyneeseen istukkaan tai jotain.
 
Joo pahoinvointi on yleensä pahimmillaan niihin aikoihin kun istukka alkaa käynnistellä toimintaansa. Johonki hormoneihin tääkin liitty :D
 
Mulla oli alkuun pahoinvointia. Noin pari viikkoa sitten se katosi kokonaan. Rinnatkaan ei aristaneet ehkä ihan niin paljoa. Tuntui myös että vireystilani parani.
Säikähdin hieman, että onko siä sittenkään ketään. Ruskehtavaa vuotoa tuli parina päivänä. Tosin ihan vähän vain paperiin vessassa käydessä. Säikäytti lisää. Koitin silti ottaa rennosti enkä stressata. Eka ultra oli eilen ja saman tien kun ultralaite koski mahaa niim ruutuun ilmestyi vilkas pieni tyyppi. Ja hänellä on kuulemma kaikki oikein hyvin siellä.
Nyt viikkoja 11+2. Oireettomana (ainakin tällä hetkellä) pystyn siis täysillä keskittyä iloitsemaan raskaudestani. Älkää tekään vaipuko synkkyyteen.
 
Täällä vain jännitellään,ei millään jaksaisi odottaa nt-ultra aikaa... miksi ihmeessä nämä alkuviikot tuntuvat pitkiltä kuin nälkävuosi :wink mä oon myös kuullut tuosta pahoinvoinnista,että se olisi hyvinvoivan raskauden merkki,mutta eihän se 100% sitäkään meinaa... itelläni on edelleen jatkuva etova olo,ei tee mieli syödä yhtään mitään,juoda taas sitten voisin koko ajan. Nenä haistaa kuin vainukoira,rinnat on aaltoilevasti kipeät. Marsa rv 10+6
 
Mulla on kans ihn hirveää pahoinvointia. Siia niin pahaa et saa mut ahdistumaan tosi lujaa.. Mä lasken päiviä ku tää syntyy. Kaksi edellistä raskautta ollut myös yhtä helvettiä. Mun kroppaa ei oo tehty raskaana olevaksi.

T.Norreeena 10+1
 
Täällä vietetty hiljaiseloa!
Neiti tekee vikoja 4 poskihammasta ja tietty ne punkee läpi kaikki yhtä aikaa...
Se yhdistettynä tähän hereillä olo ajan olevaan vellovaan oloon, ni huh huijaa!

Päivikki&Nuppu 10+0
 
Täällä palstoilla on aika hiljaista, onkohan ihmiset siirtyneet saliseen ryhmään... Mulla menossa 12+5 ja keskiraskauden ihanuudesta vois jo pikkuhiljaa alkaa tulemaan merkkejä... :sad001 Seulakirje saapui tänään eikä kohonnutta riskiä, siitä sai taas vähän uutta virtaa. :)
 
Ei oo salaisessa vielä kovin paljoa väkeä, suhteellisen hiljaista sielläkin :)
 
Joo hiljasta on vielä kummallaki puolella mut veikkaan et kiihtyy ku h-hetki lähenee ja varsinki ku porukkaa jää äippälomalle kun on aikaa kirjotella :)
 
No kieltämättä aika lailla samaa tarinaa on mulla tullut nää tosi monta viikkoa. Paha olo, sikapahaolo ja taas pahapahaolo. :D

Mulla on muuten nyt iso vaateongelma. Housut ei enää mee jalkaan ja kaikki leggaritkin puristaa, mut äitiysvaatteet on viel ihan liian isoja. :sad001 en täyhtään tiedä mitä laittaisin päälle. Käytän nyt niitä leggareita, mut ne vaan huonontaa oloa kun puristaa ikävästi. Mitä te muut käytätte?
 
Mä käytän mammahousuja, vaikka niitä saa olla koko ajan nostelemassa :D mammalegginsit pysyy parhaiten päällä.
 
Mä käytän mammahousuja, vaikka niitä saa olla koko ajan nostelemassa :D mammalegginsit pysyy parhaiten päällä.


Juu mulla tää sama, käytän kyllä välillä mammafarkkuja vaikka nostelemassa saa olla. Normifarkut kiristää aivan liikaa. Paljon käytän mekkoja ja sukkahousuja, ja mammalegginsit täälläkin parhaimmat.
 
Joo hiljasta on vielä kummallaki puolella mut veikkaan et kiihtyy ku h-hetki lähenee ja varsinki ku porukkaa jää äippälomalle kun on aikaa kirjotella :)

Ja esim ite oon vaan seurannut näitä keskusteluja enkä oo uskaltanu mitn kirjoitella aiemmin, mutta kai sitä nyt uskaltais jo kun viikkoja 11+2
 
Ite ekaa oottaessa seurailin varmaa viikoille 15 saakka ja sit hirveesti aloin kirjottelee. Nyt ollu jo plussasta lähtien vahva fiilis et kaikki hyvin ja ollukki. Ja siks varmaa kerroinki raskaudestani jokaiselle melkee heti :D Vaikka on takana yks tuulimuna. Nyt vaa on ollu niin varma olo koko aika :)
 
No tää on mullekkin toinen ja jotenki tuntuu et nyt oon vielä varovaisempi vaikka lähipiiri sai tietää tästä aiemmin kuin ensimmäisestä :D kateudella vaan kuuntelen muiden varmuutta ja aina toivoisin että itsekkin uskaltaisin
 
Takaisin
Top