Marraskuun mutinat

Ekaks tohon valloittavaan ruokakeskusteluun. Joku tuossa ylempänä puhui majoneesista ja tuorejuustosta....jotain....mitä häh täh. Tää mamma ainakin nyt sanoutuu kokonaan irti näistä ruokasuosituksista yms. sillä haluan syödä juustoa missä on rasvaa, jugurttia myös ihan rasvalla, juoda glögiä, maustaa puuron kanelilla yms. ja kaiken huippuna aijon nauttia silloin tällöin myös siivun tai kaksi maksamakkaraa. 
Ja sit vakuutuksiin. Meillä esikoisella tuo Tapiolan lapsivakuutus palvellut hyvin  jo kymmenen vuotta. Kallishan se on mutta ei valittamista palvelujen laadussa. Ja juuri postitin uuden hakemuksen tätä uutta tulokasta ajatellen. Meille oli ihan selvää, että vakuutus otetaan ennen vauvan syntymää, sillä ikinä ei voi tietää mitä ylläreitä elämä eteen tuo. Tottakai toivoo että kallis vakuutus osoittautuu täysin turhaksi, mutta jos jokin sairaus tai vamma vauvassa todetaan niin kovin pieni se vakuutuksen hinta silloin on. Ja miksi Tapiola, niin kaikki muutkin vakuutukset sielä, mm. kotivakuutus joka pakollinen lapsivakuutusta otettaessa.

Meillä taas on ollut Pohjola lähes 5 vuotta ja kaikki on sujunut moitteettomasti, samoin lähipiirissä. Miehellä on ollut parikin isompaa operaatioita vakutuusyhtiön kustantamana, aina on tullut kaikki ajallaan, joskus jopa etuajassa ja palvelu on erittäin toimivaa. Meidän suunnalta arvosanaks kyllä tulee aivan täysi kymppi. Lapsivakuutusta vielä hetki mietitään, esikoiselta se jäi ottamatta ja nythän se olis hieman halvempikin ku ei oo enää vauva. Rajoitteitakaan ei tule koska on ollu koko elinikänsä täysin terve, lukuunottamatta muutamaa flunssaa ilman kuumetta tai lämpöä.

Täällä on iskenyt tajuton käsityövimma. Tai oikeestaan ompeluvimma. Päällystinkin aamulla vauvalle kirpparilta ostetun makuupussin ja siitä tuli kuin uusi :) Nyt ei muuta ku kangaskauppaan ja homma jatkuu, pinnasängyn pehmusteet ja pari peittoa ajattelin tehdä, toisen turvakaukaloon sopivaks et tarkenee pakkasilla ja toisen muuten vaan päiväunille tai lattia-alustaksi - ei tarvis aina yöpeittoa kuljettaa jokapaikassa mukana.. Vähän jotain iloa niinkin ankeaan ja pimeään syksyyn.

Hmm.. mun mies oli just pyytäny tarjouksen vakuutuksista fenniasta ja siinä oli vauvan henki-ja sairasvakuutukset läghes 400e/vuosi! Miten voi olla näin kallista.. Ja öö..tarvitaanko henkivakuutusta, ei mulla itsellänikään ole..

En kyllä ymmärrä näistä yhtään mitään, mitä pitää ottaa ja kuinka paljon kannattaa maksaa yms.

Sen verran noista vakuutuksista, että miulla yli kymmenvuotinen suhde Pohjolan kanssa loppui kuukausi sitten juuri tuon vauvavakuutuksen (ja lisäksi palvelun huononemisen vuoksi = yhdistyminen OP:n kanssa) takia. Niillä oli aika poskettoman hintainen se itse vakuutus (vaikka kaikki muutkin vakuutukset olis heillä) ja lisäksi ainoana yhtiönä niillä oli se omavastuu 10 PROSENTTIA (kenelläkään muulla se ei siis ollut prosenttiperusteinen) taikka VÄHINTÄÄN 100€. Ja jos en ihan väärin muista, niin niillä oli tuo omavastuu vielä sairauskohtainen, ei vuosi.

Mie vaihdoin kaikki Lähivakuutukselle, sekään ei liene pelkän vauvavakuutuksen kannalta tarkasteltuna ollut paras vaihtoehto, mutta se oli ainoa yhtiö missä on hyvä tuttu töissä ja tiesin, että se ei lähde miuta kusettamaan ja kertoo kaikki erot suoraan. Ja olin siis sen verran laiska, että en jaksanut alkaa niitä kaikkia vakuutusehtoja vertaamaan monen eri yhtiön kesken, kun vaihtoon meni kerralla ihan kaikki vakuutukset mitä meillä on... Ja sen verran hyvän tarjouksen kaveri teki!

Jostain netistä löytyi sellainen ajantasalla oleva vakuutusten vertailusivusto, mutta hitto kun en löydä sitä enää mistään!!

Niin ja perusteluna sille, että miksi haluttiin vakuutus ottaa on tosiaan se, että jos lapsi sattuu syntymään sairaana tai vammaisena, niin hänelle ei sitten enää mistään tule saamaan vakuutusta syntymän jälkeen. Sen tarpeenhan voi sitten arvioida uudelleen muutaman ensimmäisen vuoden jälkeen, jos näyttää että lapsi on perusterve, eikä mitään suurempia korvakierteitä sun muitakaan ole! =)

Ja henkivaluutuksesta... Meillekin tarjottiin sitä otettavaksi itselle nyt lapsen syntymän myötä, mutta ei otettu. Ja tuohon vauvan sairauskuluvakuutukseen taisi kuulua joku korvaussumma, jos lapsi kuolee tapaturmaisesti. Mutta mitään varsinaista henkivakuutusta en kyllä meiän tuloilla lapselle ottaisi (sitten tietysti ihan eri asia, jos rahaa on niin paljon ettei tiedä minne sen kaiken laittaisi =D), kun ei mikään raha maailmassa kuitenkaan tuo menetettyä rakasta takaisin!

Minäpä en ole tänne aiemmin kirjoitellut, mutta lueskellut teidän tarinoitanne koko tämän odotuksen ajan. Monasti on pitänyt jotain kommentoida, mutta ajan puutteen vuoksi sitten jäänyt.

Nyt kuitenkin tuohon vakuutus-asiaan sen verran kerron että meillä esikoiselle otettiin varmuudeksi ennen syntymää jo vakuutus Fenniasta. Muut vakuutukset ovat If:ssä mutta sitä emme ottaneet siksi, että heillä vakuutus katkeaa siihen syntymään ja lapsivakuutus pitää sitten hakea uudelleen parin kuukauden ikäiselle lapselle. Meillä kävi siis esikoisen kanssa hirvittävän hyvä onni, koska olimme ensimmäisen kuukauden enemmän ja vähemmän sairaalassa ihan niinkin yleisestä syystä kun keltaisuuden vuoksi. Lasku olisi ollut itelle maksettavaksi hirvittävän kokoinen koska olin siellä aina tietysti myös itse vauvan kanssa sisällä, nyt se meni kokonaan vakuutukseen. Jos olisi ollut If:n vakuutus se ei olisi korvannut vaikka olikin jo ennen syntymää otettu. 

Ja toinenkin ilo vakuutuksesta on jo ollut kun korvat piti putkittaa, niin saatiin kauhean sairasrumban alettua aika yksityiselle päivän varoajalla, putket korviin ja elämä taas raiteilleen eikä tarvinnut miettiä sitäkään reilun tonnin laskua sen enempää eikä asua terveyskeskuksessa.

Näiden kokemusten perusteella otamme nyt syntyvälle pojalle myös vakuutuksen koska esikoisen kohdalla rahat ovat tulleet jo takaisin monasti. Mikään edullisin ei Fenniankaan vakuutus varmaan ole, taitaa pitää aika lailla paikkaansa tuo Pachamaman mainitsema 400 € (en muista onko meillä henkivakuutusta siinä). Ajattelen asian samalla tavalla kuin Mykkyrä, että vakuutuksen voi sitten lopettaa jos tuntuu että se on turha, mutta jälkeen päin on turha enää sitten jossitella. Fennian puolesta hyvää palautetta sen verran, että omavastuu on meillä 50 € per sairaus. Mutta meillä ovat ainakin ajatelleet korvatulehdukset yhdeksi ja samaksi sairaukseksi vaikka ovatkin olleet pitkin vuotta eri flunssien yhteyksissä. Korvaus summat tulevat tilille todella nopeasti eikä ole koskaan pitänyt mitään sen enempää selitellä.

No nyt kun vauhtiin pääsin, niin tulikin kerralla sitten ihan paljolti tekstiä :)

Doddii, me otettiin tuossa pari viikkoa sitten hoitokuluvakuutus syntymättömälle lapselle Pohjolasta. Meillä on muutenkin keskitetty kaikki vakuutukset Pohjolaan ja lisäksi meillä on asuntolaina OP:sta. Kaikkien näiden summana, tämä oli meille edullisin vaihtoehto.
Mykkyrä kirjoitit tuossa aiemmin että Pohjolassa omavastuuosuus on 10 % tai vähintään 100 euroa. Tämähän ei siis todellakaan välttämättä ole kallein mahdollinen vaihtoehto, kun heillähän omavastuu EI ole sairauskohtainen. Korvausta voi siis hakea vaikka joka sairauskerran jälkeen jos haluaa, mutta ei tarvitse hakea kuin kerran vuoteen. Eli jos esim. lapsi on vuodessa 5 kertaa sairaana voi kaikki nämä 5 kerran lääkäri/lääkekuitit postittaa kerralla ja niistä omavastuuosuus on se 10 % ( kuitenkin vähintään 100 € ). Jos siis nämä 5 hoitokertaa ovat maksaneet yhteensä 1000 €, jää omavastuudeksi se 100 €, jos taas enemmän niin silloin omavastuu on suurempi ja jos taas vähemmän niin silti omavastuu on se 100 €. Joissakin vakuutusyhtiöissähän omavastuu on jotain 50-100 € väliltä / hoitokerta ja sehän tulee siis paljon kalliimmaksi. Että näin :)
On tuo hoitokuluvakuutus kyllä ehdottoman kätsy jos joutuu lääkärissä paljon ravaamaan. Ei tarvitse jonotella kunnalliselle tai muutakaan. Ehkä olen niin tottunut käyttämään yksityisiä lääkäreitä, kun itselläni on myöskin vanhempien minulle vauvana ottama hoitokuluvakuutus. Tosin silloin ei ollut omavastuista tietoakaan, ainoa kulu on vakuutuksen vuosimaksu.

Heips!
Mielenkiintoista keskustelua vakuutuksista täällä. Me ei olla oikeastaan ollenkaan pohdittu vielä koko asiaa, ihan hyvä, että muistutte sen ajankohtasuudesta. Meillä onneksi loppukuun odottajina on vielä reilusti aikaa ennen kuin tuo 3kk aikaraja paukkuu. Mutta täytyypä siis miettiä tätäkin. :)

Sitten mun oli ihan pakko tulla jakamaan, kun löysin ihanan vauvanvaatenettikaupan: http://www.babypanda.fi/. En oo kuullut noista mitään, joten laadusta ja tilauksen sujuvuudesta en tiedä, mutta ainakin musta tuolla oli mielettömän ihanan näköisiä vaatteita ja melko edulliseen hintaan. Bodyt esim. 3,50-5,90€, postikulut 3,90€/tilaus. Voipi siis olla, että täältä ainakin lähtee tilaus jossain kohtaa. :) Hyvää viikonloppua kaikille!

Meille ei tule tällekään lapselle tuota syntymättömän lapsen vakuutusta. Täytyy vaan toivoa, että tämäkin lapsi on täysin terve. Esikoisen kohdalla nuo rahat olisi mennyt ihan hukkaan, kun poika on nyt vasta elämänsä ensimmäisessä flunssassa eikä ole siis mitään muuta ikinä sairastanut eikä ole allergioita eikä mitään muutakaan. Olisihan nuo vakuutukset kiva ottaa, mutta mies on opiskelija ja minä kotihoidontuella niin tulot jää kuukaudessa alle 1400 euroon yhteensä niin ei sillä paljon ylimääräisiä vakuutuksia oteta :/

Meillä esikoisella ollut vakuutus nyt 10vuotta, otettu siis ennen syntymää, kertaakaan ei olla jouduttu sitä käyttämään eli pyöreästi 4000 e heitetty kankkulankaivoon :D, mutta jos sen lakkautan niin ihan varmaan sit sattuu jotain ;)

Mä ja"pari" mun työkaveria saatiinkin näin isänpäivän kunniaksi vähän uusia mutinoita tähän marraskuuhun, ja taitaa jatkua vielä joitakin kuukausia nämä mutinat... mun työpaikkani ns. emoyksikkö poltettiin viime yönä (siitä on uutisissakin), ja se aiheuttaa melkoisia uusintajärjestelyjä, jonkun verran myös mulle, vaikka mun työpiste ei tossa talossa ollutkaan. Siellä oli mm. päiväkoti, joka tarvitsee nyt uudet tilat.

Ja mun kun piti tällä viikolla pitää ylityövapaita, empä taidakaan pitää...

Hannamm, joo niin kuin laitoinkin, niin sitä en enää muistanu että oliko Pohjolalla sairaus- vai vuosikohtainen se omavastuu. Mutta jos täsmälleen sanoilla vakuutusehdoilla (ennestään olleet vakuutset) ja korvaussummilla+omavastuut pienemmät, säästin meiän talouden vakuutusten vuosimaksuissa melkeen 600€ ja kaiken asioinnin pystyy hoitaa suoraan luotetun kaverin kaverin kautta, niin ei tarttenu enää kauheesti miettiä!

Ja toi on kyllä yks, mikä nykyään määrittelee paljon, että missä pankissa on rahajutskat. Meillä on Nordeassa ja tiukasti yrittivät Pohjolassa saada siirtämään OP:hen ja nyt sitten tietysti mainostetaan Säästöpankkia. Ja Nordeassa taas tasaisin väliajoin tyrkyttävät Trygin vakuutuksia... Mutta miun asuntolaina on niin vanha ja hyvillä ehdoilla, että siihen ei kannata tehdä mitään muutoksia. Silloin tällöin olen huviksenu antanu laskettaa tarjouksen, mut ei vaan kannata.

Mut nää on niin makuasioita! Loputon suo tuo vertaileminen!

Me otettiin esikolle kans ennen syntymää Op Pohjolasta se hoitokuluvakuutus. Sieltä siksi, että myös kaikki muutkin mun pankki ja vakuutushässäkät on siellä ja autolaina. Kertaakaan sitä ei olla tarvittu, hyvä niin, mutta aivan varmasti jos ei oltais otettu niin ois kyllä ollu jos jonkin näköistä.. Tälle toisellekin haluaisin, mutta mistähän taas rahat..?
Luojan kiitos ystäväni otti tuon hoitokuluvakuutuksen vauvalleen ennen syntymää! Tyttö syntyi siis torstaina 3.11.11 päällisin puolin terveenä. Syömisten jälkeen kuitenkin tuntui aina olevan vaikeaa ja kakoi niinkuin olisi tukehtumassa. Alkuun ajattelivat että tytöllä vaan limaa vielä kurkussa tai hörppässyt maitoa vahingossa keuhkoihin. Lauantaina illalla syönnin jälkeen alkoi kuitenkin vaihtamaan jo väriä, onneksi oli lastenlääkäri siinä kerroksessa niin saivat heti aloitettua ensiavun. Tyttö vietiin lastenklinikalle teholle ja hengityskoneeseen, ravinteita suonensisäisesti. Pääsi onneksi jo yöllä 3 aikaan pois koneesta. Tiistaina piti tähystää, koska epäilivät että ruoka ja henkitorven välisessä seinämässä reikä, mutta "koska tämä ei ole kiireellinen tapaus" niin tähystys siirtyi suoraan perjantaille. Nyt sitten pe aamuna ystävä viestitti että klo 9 tähystetään ja jos leikkaukselle tarvetta niin samassa nukutuksessa leikataan. Iltapäivällä 2 jälkeen sain puhelun, että leikkaus tehty, pieni reikä löytynyt ja paikattu, kaikki hyvin ja nyt vaan parannellaan.. Iso on sääli ystävääni kohtaan, jo ihan senkin takia että se pettymys minkä hän on joutunut kokemaan kun ei ole saanut vauvaa kotiin mukaan vaikka itse onkin viikon nyt ollut kotona.. :/ Kunhan tytöllä alkaa syöminen taas sujua, niin pääsee kotiin!
Mutta summasummarun, tänk kaad voimassa olevasta hoitokuluvakuutuksesta! :)

Onko teidän miehillä pysyny seksihalut ihan ennallaan? 
Siis että onko teillä seksiä suunnilleen samanverran kuin ennen raskauttakin? Vai onko vähentynyt / lisääntynyt? 

Meillä mies ei enää jotenkaan "uskalla" harrastaa "normaalisti" seksiä. 
Sanoi että kun mulla on ollu jos jonkunlaista ongelmaa raskauden aikana, niin pelkää että jotain ikävää tapahtuisi seksin seurauksena.. 

Mietin tässä vaan että onko se yleistä? Meillä saattaa mennä kaksikin viikkoa ilman seksiä ( joo, mulle se on ikuisuus tässä tilanteessa :D), ja sitten mulla alkaa hermot kiristymään asian johdosta. Huomaan myös et välillä painostan miestä asiassa, tahtomattani. 

March12, meillä on edellisestä kerrasta vierähtänyt jo "hetkinen" - seksi loppui kuin seinään heinäkuun lopussa, kun tein positiivisen raskaustestin. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, mies palailee näille astioille sitten, kun vauva lähtee kävelemään.

Meilläkin on vedottu kaiken maailman "kun sulla on noita ja niitä vaivoja ja mitä jos jotain sattuisi", mutta kun on lääkäriä myöten jo kahdessa raskaudessa selitetty miehelle, että mitään syytä ei oo sille, miksi just seksi voisi aiheuttaa jotain ikävää, ja toisaalta samaan aikaan miehen mielestä on ihan ok mun kantaa selkä vääränä kauppakasseja ja 15 kg:n kaakelilaattapakkausta ja millon mitäkin, vaikka lääkärikin on kertonut että siitä on huomattavasti todennäköisemmin haittaa kuin seksistä, niin ite luulen, että minä ja maha vaan ei yksinkertaisesti herätetä kauheemmin mitään fiboja tuossa miehessä. Mun hermoja kiristää lähinnä se, ettei mies voi myöntää sitä, ja se, että ilmeisesti mies mieltää kaiken läheisyyden samaan sarjaan seksin kanssa. Sohvallakin istuu ihan toisessa päässä kuin minä, ettei vaan tuu vahingossakaan hipaisseeksi mua. Ihan turha toivoa mitään hartia- tai jalkahierontoja, kun yks saa suurin piirtein paniikkikohtauksen kun edes kysyy, olisko mahdollista että hän hierois mun niskoja.

Ksmirre, sä jotenki nii hauskasti kirjotit ton lopun paniikkikohtauksesta et ihan rupes hymyilyttämään :)

Esikoisen odotuksen aikana mulla ei huvittanut ajatuskaan läheisyydestä ja seksikin loppui reilu 3kk ennen syntymää. Mies oli ymmärtäväinen eikä se vaikuttanut suhteen laatuun ollenkaan. Taas tässä raskaudessa mulla on palautunut halut alkuraskauden jälkeen ja nyt melkeempä peitonheilutuskerrat on lisääntyny siitä mitä se oli ennen raskautta. Ja muutenki läheisyys on lisääntyny huomattavasti, ennen miestä sai käskeä viereen istumaan tai muistuttaa et myös minä oon täällä ja muaki saa halata - edes osa niistä haleista mitä antaa tyttärelle :)

Meillä on kaikki ihan OK seksin suhteen. Itselläni  lähinnä ongelmia, kun tekis mieli vaan nukkua kaikki vapaa-aika (vähäinen sellainen :)) Onneks mun mies on löytänyt aina sen ajan ja hetken kumminkin, itse en oo pahemmin jaksanut aloitteita tehdä .. ;)
Ootteko nähneet paksuna-leffan? Siinä oli aika hauskaa läppää tästä aiheesta ;D hehe

Meilläkin tuo kantelemishomma ähän hankalaa, etenkin kun nyt miehellä pamahti selkä ja eilen ajateltiin että on hyvä idea käydä shoppaamassa IKEAssa.. Ouch..

Tuntuu että mitä aktiivisempi olen (jooga, nostelut yms.) niin sitä aktiivisempi tuo pikkurimpsessamme tuolla mahassa on, nytkin hirveet bileet päällä..

Ja niin, miekin mietin että mitenköhän sitä sais ton oppimaan sen hartiahieromisen.. Lähinnä nyt se oon minä joka hieroo koska mies liikkuu ammatikseen ja on kyllä aikamoinen drama queen jos johonkin paikkaan kolottaa.. Esim. synnytyksessä hierovasta miehestä ois iso apu, nyt jos pyydän niin se on 2min ja sit se on että "Ok, tää oli tässä. Ku ei sun selässä oo hierottavaa ku se on noin pieni.." Jes :D

Kyllä miehet on vaan ihania.. Tsemppiä kaikille <3 ;)

Moni mieshän alkaa "pelkäämään" tuota seksin harrastamista. Meillä ei ole mies ongelmana vaan minä.

Meillä ei oo kyllä seksiä oikeastaan ollenkaan. Mulle raskaudet on näemmä niin vaikeita, ettei siitä tule mitään. Ei ole haluja ja väsyttää. Viime raskaudessa mies vonkas kyllä, mutta nyt ei tee sitäkään kun ei jaksa esikoisen takia. Mulla on jo niin mielettömät kivutkin seksin jälkeen, että jos sitä harrastaa niin pitää tehdä illalla viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, koska muuten en pääse kävelemään enää sitä päivänä. Eli kiinnostaa tuo seksi tooosi paljon ;) Mua myös häiritsee, kun vauva potkii aktin aikana. Sais nukkua nyt edes sen aikaa!

Mutta onneksi ne halut palautuu aika pian synnytyksen jälkeen. Eli seksiä seuraavan kerran ehkä huhtikuussa :D

Hei vaan...

Seksi-asiaa täälä puidaan... Meilläkään ei miehellä ole asiassa ongelmaa, hänellä tekee mieli kyllä, mutta omat halut kateissa :/ Viime raskaudessa tässä keskikolmanneksella omat halut oli valtavat ja nyt ei tee mieli yhtään, ennemminkin ärsyttää vaan suuresti jos toinen tulee "nylkyttämään". Mies sitten tietysti kireä kuin viulun kieli, ymmärrän kyllä...joten ehkä täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja koittaa innostua joku ilta... ;)

Mulla löytyi sitten B-streptokokki pissasta, kun kävin sen kipu-kohtauksen takia terkkarilla ja varmuudeksi otettiin pissanäytteestä viljely, että jos pissatulehdusta... löytyikin sitten tuollainen :o  Nyt on AB-kuuri päällä ja loppu odotuksen saa käydä viemässä pissanäytteitä labraan vähänväliä. Tavallisessa tikkutestissä ei kuitenkaan ole näkynyt mitään, ei edes nyt toissapäivän neuvola käynnillä, vaikka mokoma tulehdus päällä

Mä taas voisin sitä seksiä harrastaa ihan koko ajan, ja meiän riidatki koskee lähinnä tätä aihetta.. Noh, ehkä tää tästä paranee :D veikkaan kyllä ettei.. 

Muuten meillä on kyllä paljon läheisyyttä ja hellyyttä. 
Hieromisesta pitää vihjailla se kaks päivää, ennen ku se sit viimein tapahtuu. :D 
Meillä se vastaus on aina et " emmä osaa oikein, meet vaa enemmän jumiin".. 

Eilen mies oli ihana kun mua kiukututti. Lähti jonnekin ja tuli hetken päästä riisimurojen, pantterikarkkien ja suklaalevyn kanssa ja ojenti ne käteen :) Olin niin herkillä et meinas itku tulla :D 

Pikku Prinssi on kyllä todella vilkas tapaus. Eilen aamullakin heräsin siihen kun Tyypillä oli aamujumpat menossa. Heti kun rauhotun paikoilleni, alkaa tajuton monotus. 
Sama homma, jos ruokailuväli on jääny liian pitkäks niin johan alkaa komennus. :) 
Saa nähä, tuleeko samanlainen vauva kun mitä mies oli pienenä. Kuulemma yöt nukkui suht hyvin, mutta päivisin ei nukkunu ollenkaan ellei saanu olla liikkeessä.. O-ou :) 

Huomenna neuvolaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ! :)

Huh Tiinagr, onneksi löytyi tuo B-streptokokki nyt. Ihmeellistä, ettei se tulehdus näy neuvolan pissatestissä. Tässähän alkaa melkein pelottaa, että mitä kaikkea voi olla mitä se ei näytä!

march12, on se ihanaa, kun miehet osaa välillä huomioida tuollalailla :) munkin mies tietää, että se on ruoka ja erityisesti makeiset,jolla saa vaimon taas hyvälle tuulelle.

Onko muita, joita välillä kyllästyttää raskaana olo? Jotenkin odotan ihan malttamattomana, että saan vauvan syliin ja ei tarvitse enää olla raskaana. Vaikka ihan varmasti sitä tulee kaipaamaan taas. Mutta sais tulla jo maaliskuu! Onneksi kohta on joulu niin aika menee tammikuulle asti ainakin nopeasti :) Ja nyt kun on päässyt puolivälin yli niin viikot alkaa juosta eteenpäin. Ainakin toivottavasti.

Takaisin