Marraskuun mutinat 2011

Tiistaita daamit!

No jo ootte saanut tosiaan sitten kauan ootella tehtaalta valmiita ovia, Hennas! Johan sitä tuossa ajassa kerkeis muuttaa mielensäkin, ainakin tää tuuliviiri :D

Ja joo, Joona kuuluu selkeesti niihin miehin, jotka ei puhu, mutta pussaa! Eilen taas suukotteli menemään kaverit ja kavereiden äidit. :D Tosin kyllähän sitä rohkaistaankin halaamaan niin aikuisia kuin lapsiakin. Mutta kaikista herttaisinta silti on jotenkin katsoa, miten Joona huomioi tollaiset 6-10kk ikäiset, jotka eivät siis vielä konttaa tai kävele, mutta ei oo enää ihan sylivauvojakaan. Ihan supersöpöä! Eilenkin se tuolilta alas tullessaan hipaisi vähän Halipossun Akselin jalkaa, ja heti oli pyytelemässä anteeksi, silitteli ja suukotteli otsalle. Jos siinä ois ollut kuka tahansa vanhempi lapsi tai aikuinen, niin Joona ei ois varmasti kiinnittänyt mitään huomiota töytäisyynsä. Äiti on ylpeä, kun apina huolehtii pienemmistään niin hienosti! <3

Hennasin talouden viime yö kuulostaa vallan erikoiselta! On siinä varmasti ollut ihmettelemistä, että mitähän se laps nyt! Onkohan ollut täyskuu, kun meilläkin oli ihan superlevotonta iltaa ja yötä?

Ja neuvolalääkäriin ei kyllä meilläkään pääse näiden "neuvolaan liittyvien" juttujen ulkopuolella. Jos aika sattuu muuten olemaan, niin toki sitä sitten voi kysäistä muistakin jutuista, mutta erikseen ei saa aikaa. Ja komppaan Maarista, että kyllähän se uusiutunut silmätulehdus on sellainen päivystystapaus, mihin luulisi ajan saavan! Niin tai näin, toivottavasti siellä molempien tyttösten silmätulehdukset ja korvatulehdukset rauhottuisivat!

Niin ja tuosta jutteluskabasta Maarinen, että enhän mä enää ees viitit yrittää ;) Katotaan sit taas, kun joku muukin on päässyt. Silloin kun se yksi (;)) oli siellä skabaamassa, niin oli pakko yrittää. Nyt hoidan vaan nää "pakolliset" ketjut :)

Ja Joona varmasti alkaa puhua, en epäile yhtään. Ja melko varma olen siitäkin, että sitten kun se tahtoo sen aloittaa, niin sitä ei pysäytä sen moottoriturpaa ja lausetta pukkaa toisensa perään. Like mother, like son. Tässä ootellessa sitä vaan ite toivois niitä ihan vaikka vaan muutamia perussanojakin, jotta tää arki helpottuis ja (molemminpuoliset) raivostumiset vähenis, kun näillä yhdistetyillä temperamenteilla ei kyllä hengitellä syvään ja kuunnella toisen kehoviestintää.

(Mistä tulikin mieleen, että pitäis varmaan kaivaa esiin Alexander tekniikan opukset. Mua jänskää kaikki nää kouluhommat ja ihan eniten se yleisön eteen kävely! Siis minua jännittää ihmisten edessä puhuminen, nyt raksi ruutuun!)

Nyt nää lähtis kävelylle, jos sitä vaikka tuonne Selloon suuntais, meikittä ja pikaisesti ylössutaistuilla hiuksilla ;)
 
Keskiviikkoa.

Sanna, talonrakennuspuolella syksy on sitä aikaa, kun tehdään sisärakennustöitä - asennellaan ovia ja kalusteita yms. Kaikki rakentajat ovat menossa suurin piirtein samassa vaiheessa, joten keittiökalusteita jne. saa odottaa tavallista kauemmin. Nuo meidän ovet - tai ovi - valmistetaan ilmeisesti muutenkin aina tilauksesta, kun ovat harvemmin kaupaksi menevää tavaraa, joten siksi niitä on saanut odotella. Kun vielä sais ne ehjänä kotiin... *sormet ja varpaat ristissä*

Viime yönä meillä nukuttiin! :-) Mutta nyt on isukki taas kipeänä. Oisko tyttöäkin valvottanut kipeä kurkku tai vastaava. Tiedä häntä.

Neuvolan lääkärille meillä on kyllä saanut ajan, jos niitä on ollut vapaana. Reseptit sun muut jätän aina uusittavaksi neuvolaan. Nuo päivystykset on kyllä ihan suolesta! Viimeksi kun yritin saada aikaa tytölle, niin täti tokaisi, että soita klo 14, silloin aletaan jakaa huomisen aikoja. Katsotaan sitten saatko. Siis tämä aamulla kahdeksan aikaan. Totesi vielä, että aina voit mennä päivystykseen, joka alkaa juuri iltaisin. No, kun kävin päivystyksessä niin totesivat, että ei ole päivystystapaus, joten varaa aika omalle lääkärille. "Omalle" lääkärille olisikin sitten saanut aikaa joskus viikkojen päähän. Kyseessä oli siis tulehdus, johon tarvittiin antibioottikuuri. Mulla on OIKEASTI mennyt hermo tuon perusterveydenhuollon kanssa. Paskaako meiltä kansalaisilta nyhdetään jotain pakollisia maksuja ja maksetaan terveydenhuoltoa veroista, kun eihän sieltä edes saa palvelua. No, ihan sama. Maksan tytön vakuutusmaksun ja vien yksityiselle. Ja aina on hymyilevä täti tiskillä. ;-) Anteeksi purkaukseni.

Meidän neidillä taitaa olla menossa jokin tiheämmän syömisen kausi, koska oikeasti vetää ihan jätti annoksia. Hoitotätskäkin sanoi, että syö kaksi annosta melkein kaikkea. No, jos on perinyt isänsä geenit, niin on sitä kasvettavaakin.

On pitänytkin raportoida, että meillä on taas pottailu onnistunut. Tosin kakan tuloa ei ilmoita, ennenkuin se on housussa. Pissattamisesta ilmoittaa ja yökin meni ihan kuivalla vaipalla. Aamulla ilmoitti potalle istuessaan, että tulee "hirmu pissa". ;-)

Pitänee ruveta ahkeroimaan töitä, että pääsee lähtemään siten puolilta päivin neuvolaan...
 
hyvät huomenet täältäkin!

Aurinkoa näyttää olevan nousussaan metsen takana! huhuuu! Pitääköhän sitä poiketa kylkaupalle munkkikahville? Laittaa tukka ponnarille ja vähän ripsaria ;) (Sannan eilisestä lopetuksesta tuon poimin.....) Paitsi tänään on niitä aamuja, että peilikuvan perusteella olisi viisainta painua kellariin piiloon!

HENNASIN aamutervehdys sai naurun pyrskähdyksiä! HIRMU PISSA! Kylä nuo lapset osaa! Meidän hirmupissa pidättelee..ja nyt odottelen, että siellä muhii pissa tulehdus! Eilen meinaan suihki sukavarsia pitkin pariinkin otteeseen, mitä ei ole tapahtunut viikkoihin! Tai sitte se on niin vilkas, kun on alkanut parantua, ettei vaan malttanut ajoissa juosta hyyskään....

RAKKENUS-asioita. Sille mun "asiakkaalle" kanssa keittiötä odotettiin kolme viikkoa. Nyt ne hienot kaapit on valmiit, kunhan miehet sais muut pohjatyöt valmiiksi. Lupasivat kyllä, että enis viikolla on jo tehty. Haluisin päästä näkemään valmiina! Jänskättää aina tehdä toisten koteja, että onko se nyt sitten sellainen kun on kuvitellut!!!!! Ja parempihan sen pitäisi olla kuin  pelkkä kuvitelma. Toiset siellä sentää asuu..... ja tuo rouva kun on veilä tututn tuttu, niin PIENI PAKKO onnistua!

Lupasin Venlalle, että tänän ommellaan nuken sänkyyn peitto ja tyyny ja patja! Pitäähän sen pikkuisen päästä nuket peittelmään kunnolla! Ja saapahan äitkin taas syyn olla hetken lapsenmielinen ja tehä kotitöiä jännempää.....

PS: Meillä soi joululaulut. Salaa. Ekaa kertaa tänä vuonna. Aloitin Gloria Estefanin..Let it snow'lla... ja tyttö jammaa tohkeissaan.. Nuo saksofonit on NIIIIIN makeet! Ei ihan vielä oikeen "HEinilläHärkien" kuitenkaan kaiu, mutta pikuhiljaa siihen suuntaan......
 
..ainiin SANNALLE piti sanoa tuosta esiintymisetä! Kuule KAIKKI jännittää! Toiset vaan ei kehtaa sanoa sitä! AJ niinkuin varmasti tiedät, jännittäminen on niin kivikautisen normaalia ja ihmisyyttä! Siinähän sinä laitat itsesti YKSIN alttiiksi kaikkien arvosteluille. Pakkohan sitä on jännittää!

Mutta, koita kekeiä joku hyvä oman mielen harhautus keino siihen suuntaan, että alkaisit nauttimaan siitä sun SHOWSTA! Sillä parhaimmillaan se esiintyminen on juuri sitä nauttimista! Sä seisot sun omien sanojesi ja tuotoksesi takana ja olet niistä ylpeä! Ja rintarottingilla veistelet juttusi julki! Ja eihän sun tarvi vetää mitään hatusta?!?

Murjaset heti alkuun jonkun helpottavan vitsin tyngän, niin yleisökin rentoutuu ja nauraville naamoille on AINA mukavampi puhua! Kysyt vaikka, että osaako ne elvyttää jos esiintyjltä tärähtää taju kankaalle jännityksessä......että 112 on se virallinen hälyytys numero!

JA ihan satavarmasti sinä pärjäät ja lyöt kaikki ällikällä, vaikka tärisisit ja jännittäisit kuinka kamalasti! HUH! ONNEA ja MENESTÄYSTÄ! (meinasin kirjoittaa metsästystä..)
 
Kiitos Maarinen metsästysonnesta ;)
Ja joo, kyllähän se sellainen pieni adrenaliinia hippasen nostava jännitys onkin ihan kivaa, mutta just nyt mua vaan ahdistaa! Mulle sopii paljon paremmin just ne sellaset ihan päästä vedetyt höpäjämiset ihmisten edessä - tällainen oman tutkimuksen esittely vaan ahdistaa. Ahdistaa niin, että jo viikkoa ennen nään painajaisia ja mietin tätä koko aika... Ja ennenhän mä olen rakastanut esiintymistä! Sanonut Ei kiitos -ilmaisutaidonlukion rehtorin puhelulle, kun hän sanoi, että pääsisin heidän kouluunsa. Tahdoin mieluummin olla toisaalla, jossa ilmaisutaito on vaan yksi suuntautumisvaihtoehto, eli siellä pääsi helpommin lavalle eikä tarvinnut kaikesta lava-ajasta taistella. Pidin oppilaan puheet sekä yläasteen että lukion päättäjäisissä, ne on olleet tähän astisista jännimmät, koska silloin on pitänyt osata sanoa jotain kaikkia koskettavaa - muut lavasuorituksethan mä oon pääosin ollut roolissa, joka on muuten huomattavasti helpompaa, kuin olla oma itsensä. Mutta nyt, kun pitäisi marssia niiden tyyppien eteen, niin multa meinaa pissat lirahtaa housuun! Lainaskohan Joona äiskälle vaippoja?

Joonasta puheenollen, tuolla se makaa sohvalla... sen piti lähteä systerin kanssa reissuun, mutta ilmeisesti tämä hehkuttamani maailman paras pikkusisko on nukkunut pahasti pommiin :D (Tiedättehän ne 20vuotiaan unenlahjat ;)). En viitsinyt sille soittaa, kun Joonallakin nenä vuotaa ihan solkenaan ja aivastelee, joten kukatietää vaikka tuolle kuumekin nousis! Pitkälle on taas päästy ilman sairasteluita, edellisen kerran kun tuo tirppana oli kipeenä, oli luntakin maassa... Ehkä siis parempi, saa äidin sylissä sairastaa, jos oikeesti on kipeeks tulossa. Isi saa sitten ottaa hoivavastuun päikkäreiden jälkeen, niin mä kirjoitan. (Jo se, että mä olen näin pitkän rimpsun ehtinyt kirjoittaa Joonan istuessa apaattisena sohvalla yksinään kertoo jo siitä, ettei nyt oo ihan täysveto päällä!)

Vai saa niitä rakennustarvikkeita tosissaan ootella noin kauan! Huh, aikamoista. Vaan hyvää kai kannattaakin odottaa - ja jos se kerran on tollain jo tiedossakin etukäteen, että aikaa tulee menemään! :) Pidetään siis peukut pystyssä, että ovet löytää perille ehjänä!

Nyt siirryn teelinjalta kahvilinjalle minäkin (nukuin viime yönä täydelliset 8h ja silti on ihan töttöröö olo!), katsotaan mitä tämä kauniin aurinkoinen päivä tuo tullessaan! Kylmähän tuolla vissiin on, ysiltä mittari oli miltei nollassa täällä etelässäkin! (Ja nollan puolella varmaan on ollutkin ennen auringon esiinmarssia, sen verran huurteiselta näyttää autojen ikkunat parkkiksella...) Taitaa tulla talvi! Eli hurraa vaan joululauluille! Meillä ne on soineet toistaseks vaan äitin suusta :)
 
Moi

Pikapikapostaus: Valo nukkuu kolmatta tuntia unia ja ihan varmaan kohta herää kesken kirjotuksen.

Pikkuleivät onnistuivat tällä uudella reseptillä, maustoin sitruunakuorella ja -mehulla, nam. Tuntuivat mummolan pikkuleiviltä, ei kaupasta ostetuilta. Kiitos vielä ohjeesta Maarinen!

Voi kamala miten jotkut saavat tehdä töitä lääkäriajan saamiseen ja vielä lapsen kanssa! Hui! Ei mene hyvin Suomessa perusterveydenhuollolla joka paikassa. Minä sain ajan samalle päivälle ja 10 päivän antibioottikuurin hengitystieinfektioon. Pläh! Siihen jäi juoksulenkit taas pitkäksi aikaa :( Yskin kaiket yöt lääkkeettä tai lääkkeen kanssa.

Meillä alkaa melkein jo huomenna Valon juhliminen, koska sisko tyttärineen ja äitini tulevat jo päivää ennakkoon ja jäävät yöksi. Juhlimme jo perjantaina pikkuporukalla isoa pikkupoikaamme. Saa lauantain olla rauhassa ja sunnuntaina laitella taas kaalikääryleitä, perinnehän siitä sitten tuli. Mitäs vielä? kuva verhoista on otettu vaan ei pienennetty, kohta tulee sekin näytille. Valo muuten saa siskoltani lahjaksi tohvelisankarin riemuisan vihreät ompputossut! Ihanat! Siskolla on joku kortti jolla saa 20 prossaa alennusta. Jei :)

Joululauluja! Minäkin haluan! Ja valoja ja kaikkea, joko sitä kohta voisi? Käsityölehdessä oli ihania virkattuja ja tärkättyjä hiutaleita ja tähtiäkin..

Maarinen, en ole unohtanut sitä palmikkoneuleen mallia, on vaan jäänyt matkasta sille reissulle kun menee kopiokoneen ohi, tulee, vaikka hitaasti :)

No nyt tuo vaan nukkuun, kun yritän nopeaan kirjoittaa ja hoppuilla. Tässä kai tärkeimmät. Hirmu pissa sai täältäkin hymyt ja kaikki laskemiset on niin hauskoja, saa lapsen tuntumaan kauhean isolta ja osaavalta vaikkei tajuakaan kuin ajatuksen laskemisesta.

Mieheni muuten vähensi sauhuttelua kiitettävästi. 15 tupakasta alle viiteen päivässä sillä, että vei askin kellariin, josta joka kerta erikseen noutaa tupakan ja menee pihalle polttamaan. Neljännestä krsta siis. Hei, pääsin laittamaan vielä kuvan verhoista, olkaatte hyvät :)
 
Hei vau, ihanat verhot Valolla! TYKKÄÄN!! Ja toi pussilakanakin! Mistä oot dinot löytänyt? :)

Niin tuota hullua pompottelua, minkä Hennas joutunut kestämään lääkärille päästäkseen kuulostaa kyllä aivan järkyttävältä! Mä oon kans allerginen ajatukselle lapsen pompottelusta julkisen terveydenhuollon puolella, ja kerran se vakuutuskin nyt on, niin sitä kyllä sit käytetään tarvittaessa! Kiva siellä tuntikausia istua sairaan lapsen kanssa jonossa, keräämässä lisää pöpöjä :(

Paranemisterkut myös Pranikselle, ei kuulosta kivalta! Malta lenkkeilyintoa ja parantele itsesi! Pian on talven liukkaat, joten nyt on hyvää aikaa metsästää sopivat talvilenkkeilyvälineet ja jääpiikit :)

Ipanan nokkavuoto ei oo tuosta oikeen mikskään mennyt, jänskättää, ett nouseeko kuume vai päästäänkö tällä pelkällä nuhistelulla. Mä toivon, että vielä viikon malttais olla sairastumatta ton pahemmin, sitten voin paapoa sairastelijaa jos tarve! <3
 
Hei moit!

Tylsäääääää! Kolme viikko oltu pois kerhosta ja tänään siellä oli hommat ihan peestä.... Mä oon vissiin niin kamalan kriittinen! Ei vaan, penskat juoksee holtittomasti pitkin poikin salia ja aikuiset lipittää kahvia jossakin nurkassa keskenään. Tuli semmonen.....äääää... suoraansanottuna ... ulkopuolinen olo. Venlakin siinä tassutteli ihmeissään ja jäi sitten mun jalkoihin pyörimään. Oltaskohan me vieklä hiukan puolikuntoisa molemmat ihmistenilmoille? Normaali Maarit olisi kyllä pistänyt hulinaksi ja pökköä pesään, että että....

No, mut valotan vähän vielä... ensi viikoksi me ollaan siellä kaavailtu oikeen kunnon MML:n tapahtuma päivää. Lapsille puuhaa, aikuisille hemmotteluja ja ILMAISET kahvit. Nyt tuo kerhon vetäjä sanoi, että se pitää perua, koska hän ei itse ole tulossa? What? Tänään on aamulla lähteny postissa, jo ennakkoon tehdyt kutsut ja mainokset! Millä ne nyt vedetään pois?!?! Mun vyöhyketerapeutti-systeri on tilattu Hesasta antaa vauvahierontaa, tuoksuhoitoja, intialaisia pikkuhoitoja..... ym ym.... Tuli hiukan pöllö olo! Soitin miehellekin kesken sen laatoitus projektin ja inisin. Koti ovella itse sitte pieraista turautin ripulit OMIIN kalsareihini.... PERKL.... Hyvin menee! :D

Yöllä ollut pakkasta. Talo on kylmä..pitää alkaa lämmityspuuhiin.... äh.

_________________________

MUTTA VALON huoneen verhot on hauskat! Ootko sä kiinnittäny nuo suuret aplikaatiot jollakin liimakankaalla ensin? Täytyy minunkin vissiin ottaa teikäläisestä mallia ja alkaa suunnittelemaan tuonne Venlan huoneeseen talvi..... taikka vaikka jouluverhoja sammalla systeemillä! Jeeee....

NUHANENÄT ja muut KUUMEILIJAT! Ottakaa rauhassa! Mikäli teillä on tätä samaa taudin siementä, kuin meillä, niin paska nakki! Ekas on tota nuhaa ja sitten kaadutaan totaalisesti sänkyyn. Tai minä ainakin! Mies sairasti viikkoa enne minua ja joutui vetelee astmapiipusta kortisoonia keuhkoon, että pystyi edes liikkumaan. Toista kättä se ei saanu kuumekivuilta edes ylös... MItenköhän kipeä se Venlakin raukka pahimmillaan on ollut*?!?!

Ps. Mä ompelin eilisen aikaa IHANIA nuken lakanoita..... Koitin ladata tännekin kuvaa, mutta tää systeemi meidän päässä on niin hidas, että meni HERMO! Nyt niitä on ihailtavana typerän tekstin kera ILOPALAPEILISSÄ! Sinne.... Koitan tänään tällätä sinne vielä pasi hauskaa nukkevauvan täkkikuvaa, mitkä valmistui illan suussa.... NÄin se meidän äiti!
 
Maarinen, no tota samaa mä oon kyllä pohdiskellut, että mitenhän se noissa perhekahviloissa/avoimissa sitten se kahvinkittaus muka luonnistuis, kun eihän noita mukuloita voi sinne jättää ihan keskenään pyörimään? Joona ainakin vaatii sellasta tarkkailua, ettei se pienempiään kurnuttele tai jää ihan altavastaajaks isompien suhteen. Näiden äitiystävien kanssa kotitreffeillä annan Joonan olla ja temmeltää aika vapaasti, usein se tuleekin sitten kantelemaan, jos joku muu tekee jotain kiellettyä ;) Toki jos herra tahvolainen itse on siellä mellastajana, niin siihenhän en ihan heti pysty tarttumaan. Mutta hyvin on mennyt, joten eiköhän se hyvin mee jatkossakin! Ja tossa omassa äitiporukassa sentään jokainen vastaa yhteisesti kaikista lapsista ja usein jonkun aikuisen silmät osuu näkemään ne asiat - vieraiden lasten ja äitien kanssa ei vois luottaa siihen, että kaikki hoitais yhteisesti, vaan sit sitä varmaan ite ois siellä puolustamassa altavastaajia ja komentamassa öykkäreitä (sitä omaa ja niitä muita).

Flunssaa ei onneksi näy, pelkkä nuhanenu vaan! Eikä sekään tässä sisällä tunnu vuotavan, hyvä niin! Ulkona kun oltiin (tänään oli ekaa kertaa toppapuvut päällä! Mittari oli pakkasella! Äitikin laittoi pipon ja toppatakin!) Halipossun ja poikien kanssa puistotreffeillä, niin siinä tuon nokka vähän vuoteli, mutta se lienee aika normaalia kylmällä ihan ilman muitakin oireita. Eli kukaties voihan se olla, ettei meille tän pahempaa ois tuloillakaan. Ainakaan nuo Maarisen perheen kokemukset ei kuulosta kivoilta, huihui, ei meille samaa, kiitos!

Niin ja vielä tuosta MLL:n kerhojutun perumisesta, että onko siellä ketään "luottoäitiä" tai jotain, että saisitte ne tilat auki? Ettehän te sinne nyt välttis ohjaajaakaan tarvii! Höh, ihan pyllystä, eikai nyt tollasia voi alkaa noin vaan perumaan, etenki ku hommaa on suunniteltu ja kutsuja sekä muita varailtu ja lähetetty! Toivottavasti se teidän suunnittelema kerta nyt jotenkin toteutuu!

Nyt tää äiti lopettais tän datailun ja lähtis ruoanlaittohommiin. Apina päikkäreillä ja kuin ollakaan mä jumahdin tähän ;)

PS. Osanotot Maarisen kalsareille :DD
 
Kiitos.... kalsarit pesty, kera isännän työvaatteiden.... Katotaan huomaako se mitään?!?!?
Voi vit***

-----------------------

Mutta tässä eka lakana..tai siis paremminkin soma tilkkutäkki:



JA tässä sitte ne pitsilakanat:



Että jos ei joku nyt välttis halua vielä mun blogi-juttuja käydä lukemassa! Olkaa hyvät näin!
 
No voihan herttinen sentäs miten söpösiä se Maarinen on vääntänyt! Siis onks nää nyt niitä nukenkehtoon vai nukkekodinkehtoon kuuluvia juttuja? Ja ehheeeh, tää ei nyt ainakaan auta mun (TYTTÖ-)vauvakuumetta!

Ja sitten, koska kuulin tuolla pulinapinossa meillä olevan vallan ahkera taustaseuraaja, niin mä nyt ihan tällain virallisesti houkuttelisin sitä Moonia astumaan eetteriin! Eiköhän meidän eukonretkujen keskelle mahdu oikein somasti vielä yks lisää! :)))

Mä yllätin itseni taas nettishoppaamasta... KYLPYAMMEITA! Siis ihan aikuisille! Eih! En siis vielä sentään oo mitään ostanut, kunhan haaveilen! Saanko lisätä tänkin "Sitten kun meillä on se ikioma asunto..." listaan? :)

Nyt potkimaan ukonretale ylös. Se saa kylvettää ton apinan!
 
Nää sulostelut on tonne NUKENkehtoon. Patjan, jonka siis olin sinne peittojen alle ommellut, sen pituus on n.36cm!

Ja samoin, mun piti teiltä eilen kysyä, että ajattelin houkutella Moonia tänne meidän sivuille! Meenkin heti kysymään..käskemään..... Paitsi, että joko SANNA hoiti homman?!?! :D

KYLPYAMME..... meillä oli lapsuuden kodissa. JA mun ensimmäisessä omassa kodissa! TÄnne mahtuis, jos tekis yhen väliseinän tuonne "saunaosastoon"... Vaan mikä määrä sinne pitäisi vettä lämmittää?!? Mies taas haaveilee poreammeesta! Ja sitte tietysti se meidän OIKEA yhteinen haave olisi pihalle PALJU! Ajatelkaa talvista tähtitaivasta sysipimeällä ja paljun lämmössä, pipo päässä GLÖGIÄ lipittämässä!!!
 
Oi, palju ois kyllä ihan taivaallinen! Tosin saattaapi olla, että täällä meidän kotilähiössä se vois näyttää aika eriskummalliselta tossa parvekkeella... :D
Meillä kans oli kylpyamme mun lapsuuden kodissa ja mummilla myös! Miehellä oli vanhassa kämpässä enennenku muutettiin yhteen - olipa se rattoisaa seurusteluaikaa, kun minä loikoilin siellä vaahtokylvyssä kuunnellen musaa ja jodlaillen ;) Jostain syystä miestä ei näkynyt seuraan liittyvänä :D

Ja jooooooo, kyllähän mä sitä Moonia ehin tänne jo houkutella. Pitää pitää huolta siitä, etten mä joudu yksinäni täällä espoonviirejä liekuttelemaan ;)
 
Tervehdys!  Haaste vastaanotettu!

Eli pikainen esittäytyminen samalla kun poika istuu potalla ja piirtää.  Täällä siis jokunen viesti tullut itselläkin kirjotettua joten nimimerkki on varmaan monen silmiin jossain kohti osunut.  Ja Sannakoo taisi ainakin seurailla sitä mun alkuperäistä ryhmää "inhorealistista perseilyä" aka helmikuun 2010 intoilemattomien palstaa.  Sittemmin ryhdyin intoilemaan.

Mä siis olen nyt kahden lapsen äiti.  Pieni suuri valtava poikani syntyi tosiaan helmikuussa 2010 ja tyttö seurasi nyt elokuussa 2011.  Kokoelma siis kummaltakin osin edustettu.  Ja ihania ovat.  Etenkin nyt kun mun silmät aukesi omalle tyhmyydelleni tytön nukkumisongelmien suhteen ja saatiin ihana helppo arki (ainakin toistaiseksi).  Uhmaa, kohellusta, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää taaperon kanssa, mutta myös aivan mielettömiä naururemmakoita päivittäin.

(luova tauko kun poika kävi hakemassa pyyhkeen, oli tullu pissa potan viereen ja halusi siivota jälkensä)

Tosiaan, kun on suhtkoht samanikäinen vesseli kun teidän lapset niin olen käynyt monesti vaklaamassa minkälaista muilla se taaperoarki on, oma ryhmä kun lakkasi keskustelemasta oikeestaan jo reilu vuosi sitten.

Nurmijärvellä asutaan maatalon erillisrakennuksessa.  Tässä ihan Espoon ja Vantaan  rajalla, Klaukkalan Metsäkylässä.  Ikkunasta on pikkupojan mukava seurata traktoreita ja muita vehkeitä.  Tosin tän hetken ykkösvehjettä KAIVURIA ei valitettavasti pysty omasta ikkunasta bongaamaan.  Onneksi niitä on lähimaastossa runsaasti.

Ja bongasinpa tuolta sanan GLÖGI.  Aah!  Sitä on jo muutama litra tullu hörpittyä :)
 
HUUUUOOOMENTA.... että sitä pitkin herätä. Isännän kello piippasi niitä tavanomaisia torkkuja siihen tahtiin, että Venlaki ilmotti olevansa janoinen. Me HEREILLÄ (?) tähän aikaan,ennen kasia!!!!

Tervetuloa uusi ystävämme Moon. Hassua, että en ole koskaan ajatellu että Nurmijärvi olis Espoon kylessä, mutta niinhän se vissiin joltainosin on. Mä ku oon asunu Seutulassa ja Askistossa ja Arabiassa niin Nurmijärvi on aina ollu joku paikka mihin joudutaan, jos mennän Kalaukkalaan!!! Anteeksi anteeksi! Ja se Asksitokin oli joku ihme rytölä jossakin välissä.. jotenki kummasti Serenan parkkipaikka tuli siinä Vihdin tiellä sukkelasti....hehehh!

Mutta siis, ompa kiva, että tulit Moon! Verrataan näitä peltomaisemia.... minä kun oon sitttemmin ajautunu sitä Vihdintietä tännne Porintielle Tammelan kylille.Paikkaan, jota en tienny eees olevan! Jotakuinkin reilu vuosi sitten? Puoltoista? Toinen joulu tulossa näillä maisemilla.

ISÄNPÄIVÄ lahja tuli eilen haettua puodilta.... Venla askarsi ja saksitti ja väritti ja liimasi kerhossa eilen niin kauan, että pahvinpalaselle saatiin punainen auto. Mustat kulmikkaat renkaat, oranssi maa ja keltainen taivas! Sitte HÄN, neiti minäite, valitsi suuren suklaarasian ja äiti pari napakkaa juustoherkku-välinettä! Jos vielä saisi asiakseen sinnen AAAA-aikuisten glögikauppaan, niin vois jonkun pikkukokoelman lasikylkisiä kassanvierus puteleita ottaa. Ehkä? Ilman niitäkin menee. Että näin kallista ja juhlavaa on meidän talodessa! Ja siis ihanaa ja kodikasta, tarkennan vielä.

PS. tää ahkera ja kätevä käsityöihminen sai eilen illalla 00.30 valmiiksi Venlan UUDET hienot villasukat. Tuli semmoiset polvisukat. Ihmettelin itekin, että miten sainkin niistä niin ripeän raidalliset... päättelin langanpätkiä keinutuolissa ja hoksasin, että hitto, mun kylpytaksissa on ne samat värit! Punanen, sininen, oranssi, valkonen..

ME mennään klyllä nyt takasin sänkyyn. Mun silmiä kervelee. JOs edes hetken supistais peittojen alla satukirja kainalossa....
 
Heheheheeh... mä täällä repeilen (kuulemma perjantai....) illan hämyssä omalle hölmöydelle. Ihmettelin siis ihan tosissani jokusen hetken tossa, että mitäs helkuttia, miten se Maarinen nyt yhtäkkiä supistelee jossain peiton alla! Mutta juuuuu-u, kyse olikin ihan vaan sipisupisemisesta kera neitosen kaunoisen. Hih! :)

Supisteluista tuli mieleen, että tuo Taku oli eksynyt vielä tonne lokakuun nippuun. Kävin huikkailemassa takasin, joten löysitkös meidät nyt? Ja vielä roppakaupalla onnea uuden vauvan kasvatteluun! Ihanaa! :)

Moon se uskalsi sitten tarttua haasteeseen, jee! Ja lämpimästi tervetuloa :) Täällä me hömelöt tosiaan joo jo glögeistä on sipisty aika kauan... jouluhulluja sattunut joulukuisiin!
Se teidän inhorealistinen pulinapino tosiaan oli mulla seurailuissa.
Ja mä olin käsittänyt tuon teidän asuinpaikan sitten aivan väärin! Aattelin jotenkin sieltä yhdestä toisesta espoon äitien pinosta, että te asustelisitte siellä jossain Matinkylän nurkilla! Noh, niin tai näin, kiva saada tänne taas muitakin ruuhkaisemman Suomen väkeä.

Kai se pitää viedä kone yöpuulle. Kello tikittää taas puolta yötä ja näyttää se nuhanenä valuvan tällä äiteelläkin. Unohduin ihan tähän koneelle, kun tein ahkerasti kouluhommia ja unohdin, että mullahan on laturinpiuha koko aika seinässä... Normaalisti siis iltasella havahdun unille menoon silloin, kun läppäri alkaa valittelemaan akun loppumista. Nyt oisin varmaan jämähtänyt tähän lopun yöksi! Kurkkuakin hassusti kuumottelee, jos se nyt sit kuitenkin sitä samaa pöpöä sieltä hämeestä? :O
 
Huomenta!

Minä täällä taas! Tulin norkoilemaan ja katselemaan, josko löytyis aamukahviseuraa! Hiljasta vaan taitaa olla, höh!

Tekstailin tuossa muuten yks ilta Ampun kanssa, heillä koti niin valmiina, että tuparit on tänään. Mua edelleen vähän harmittaa, että Amppu hylkäs meidät tänne tällain :D Ei vaan (tiiän, et luet tän kuitenkin jossain välissä ;)), pääasia että saadaan jonkunlainen yhteys pidettyä! <3

Ohhoh, onpas sentimentaalinen fiilis. Jokohan se ensilumi pian satais, niin mä pääsisin taas normaalien kirjoihin ;) Musta tuntuu, et joka syksy menee tällaseks lällyilyks joulun alla kun oottelee niitä lumihiutaleita. Mutta edelleenkään en siis sitä lunta tonne maahan saakka haluis, mut se lumisade on vaan niin kaunista!

Noniin, teen tilaa teillekin. Meen vaik kattelee Maarisen blogia, koska en oo taas ikuisuuteen käynyt! (Ja omakin kaipais päivittelyä, huh....)
 
Iltakahviseuraa?

Ai on AMPULLA tänään tuparit! KIVAA! Kertokee onnea uuteen kotiin, jos ootte yhteyksissä! Joku?!?! Ja tietysti terveisiä. Ja KÄSKEKÄÄ tulla jonain päivänä moikkaamaan!

Meillä tehty tänään rankahommia. Eli tienvarsi perkuuta. Mimosa ja Miikka (esikoinen ja isosisko) olleet ilona ja apuna. Venla jälleen ihan pingpong-iloissaan, kun nuo isot on käymässä!

Ekat aikuisten tähtiglögit jo tässä maistelussa ja kynttilät tuikkii.... Ja se LUMISADE olis aika ihana....... "Let it snow..."

Hm... oottelen, että mies lähtee taas keikalleen ja pääsen Venlan kanssa tekemään SALAA kakkua! Kovasti oon yrittäny tytölle supista, että YLLÄTYS ON SALAISUUS! Jotain se on aavistelevinaan, tietäs vaan mitä! Monena päivänä on jo isille höpötttänyt, että ISI AVAA LAHJAN!!!! Ja että isille ONNEAKAKKU! Hassu tyttö!


 
Meille tulee vähän erilainen isänpäivä.  Isin ei ollutkaan tarkotus nukkua pitkään ja nauttia kahvia sängyssä kun ei osaa pitkään nukkua mutta nyt päivystetään yö tyttöä.  Reppana sai tänään korviketta pullotreenin yhteydessä ja sai todella voimakkaan allergiareaktion - tai näin ainakin lääkäri arveli.  Oksensi siis miljoonaan otteeseen, edelleen siis voi huonosti.  Nukkuu nyt sitterissä ja valvotaan vuorotellen yö ettei reppana tukehdu oksennukseen :(((  Kerran aiemmin saanut typy korviketta ja silloin sama oksentelurumba.  Silloin meillä poikakin oli kyllä ollu kipeenä ja oksentanukin kerran joten ei osattu sitä tohon korvikkeeseen.  Maanantaina sitten soittoa neuvolaan jos pääsisi maitoallergiatutkimuksiin...

Poika taas on isovanhemmilla hoidossa.  Ekaa kertaa yökylässä kahden yön verran!  Oli tarkotus olla vähän semmonen hemmotteluviikonloppu ja mukavasti tähän illansuuhun asti menikin.  Ollaan syöty juhlavasti, eilen kiinalaisessa ja tänään paistettiin hirvipihvejä.  On ulkoiltu ja mä pääsin yksinäni uimaan (luksusta!). 

Omituista kun ei ole taapero kotona.  Voi jättää rauhassa tavaroita pöydille ja ovia auki... 
 
Voi Moon!!! Mitenkähän  teidän ilta siitä jatkui oksunvahtina? Mulla tuli niin hölmö ajatus mieleen, että voisko sitä vauvaa yksinkertaisesti yököttää sen korvikkeen maku? Oikeesti hölmö ajatus..... Mutta sehän maistuu OIKEESTI hirveeltä ..... Enivei, toivottavasti säilyi rauha maassa sillä saralla!

Ja muutenkin! Mä oon niin tunnelmien imeksiä, että tirahdin kyyneliin, kun luin sun lauseen siitä, kuinka voi jättää tavaroita pöydille ja ovia auki! Aistin aiheen ihanuuden!

------------------
Meidän isänpäivän isi nukkui melkein yhtäpitkään kuin normaalisti.... siis kun hän tulee yllä 3-4 aikaan kotiin. sitten nukkuu tonne kahteentoista sunnuntaina! Tänääm siis jouduin pitelee Venlaa aisoissa kun tuo oli jo puol ysiltä koputtelemassa makkarin ovea. Olisi halunuut isiä hereille, kun jännitti sitä lahjan antamista! Ja ONNEAKAKUN yllätystä ois pitäny näyttää.... Sitten luovutin ja mentiin jälkeen kymmenen laulamaan oven taakse!

HErranen aika mikä täpinä siitä lahjananto operaatiosta syntyi... AVAAAA AVAAA... isi avaa Venna avaaa..ite ite minä munin muiiii miinääääää!!!! onnittelulaulu lausuttiin, koska eihän siinä hössäkässä muistanut tyttö sen sanoja taikka ees säveltä. Suklaatahroja on nyt sitten pitkin puhtaita valkoisia lakanoita...... jeeee!

Nyt menossa viidettä kertaa tallennuksen "TartuMikkiin". Venla heiluu oman mikrofooninsa kanssa ees taas ja pihisee nuitten perässä. Tanssihame on päällä, roikkuu taas polvissa!

Hyvää isänpäivää joka torppaan!
 
Takaisin
Top