Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aa..soripori, Purri. Mä en selvästikkään osaa sisäistää lukemaani[&o]
Tiedä sitten mistä kiikastaa toi sisällä nukkuminen..kun olet imettänyt/Edith on lopettanut imemisen, tuleeko maitoa tissistä puristamalla tai vaikuttaako nälkäiseltä?

Heipsis!

Taalla maha pullottaa Kiitospaivan kalkkunasta vielakin. [:D] Meidan pikkunen suostu kerrankin nukkuun yhdeksaan asti. Suorastaan luksusta, kun se normaalisti heraa 5-7 aikaan. Tietysti siis imettelin 2h valein ensimmaisen pitkan unipatkan jalkeen, joka kestaa sen noin 4h. Muutenkin on ihan mukavaa, kun miehella on useempi vapaa tassa pyhien takia. [:)]

Paivalla meilla nukutaan vain aamupaivaunet rattaissa ulkona, jotka alkaa noin 9-10 valissa ja kestaa 30min-3h. Loppupaivana ei oikein nukuta kuin pikku torkkuja sohvalla max 30min. Yritin nukutusta ulkona toisenkin kerran paivassa, mutta niiden 25 min torkahduksen takia ei jaksa kayda pukemisrumpaa.

Meilla ei mitkaan nukuteta kellon kanssa. Yopuku paalle ja vaipan vaihto siina noin kahdeksan aikaa. Imetys sijoittuu aina johonkin valiin paivan rytmin mukaanja tarvittaessa vaihdetaan vaippaa uudelleen. Pikkunen makailee meidan valissa sohvalla ja nukahtaa siihen, josta se siirretaan sankyyn. Toinen vaihtoehto on ollu, etta 22-22.30 se pistetaan nukkumaan omaan sankyyn, jonne se on jaany tuijotteleen ja kasia heilutteleen. Vanhemmat on varmaa nukahtanu ennen kuin poika. [8D] Ma aina toivon, ettei nukahdettaisi ennen yhdeksaa, kun sit tuntuu silta, etta saa koko yon imettaa, jos yoimetysrumpa alkaa ennen yhta.

Taalla iltakitina on vahentyny huomattavasti, mutta paivittain ilmat vaiveilee masua paljonkin. Nykyaan meilla on kitinat painottunu aamuun, kun silloin on keraantyny paljon ilmaa masuun ja aiheuttaa kipua.

Mulla ittellani on ollu ongelmia jatkuvien tiehyttukosten kanssa. Ne on onneks lauennu noin vrk:ssa, mutta tosi stressaavaan hautoa tissia ja pelata rintatulehdusta. Jos tissi on kipee kakskin kertaa viikossa, niin se on vahan latistanu mielialaa. Ei tee oikein mieli lahtee ulkoileen, kun pelkaa, etta tukokset aina arsyyntyis siita lisaa.

Tan perheen kamerakuume iski miehelle ja se hankki jarjestelmadigin, etta voi ottaa kunnon kuvia pojasta, kun mun taskukamera on kuulema aikansa elany.[8D]

Ei olla viela sitteria hankittu, silla poika viihtyy hyvin lattialla, jumppakaaren alla tai sohvalla vieressa, mutta kohta kun heilunta lisaantyy, niin sekin olis varmaan hyva hankkia. Minkaslaisia sittereita ihmisilla on? Ma oon harkinnu sita babybjornia, kun siina lapsi ite joutuu toihin, jos haluaa keikkua. Se vaan on melko kallis. [:(] Ehka taytyy vinkata joulupukille.

Tulipas omaa napaa, mutta hyvaa viikonloppua kaikille!

Kaika: No ei se musta vaikuta nälkäseltä, ku annan sen itte päästää irti ja yleensä sil on silmät puol tangossa siinä vaiheessa ja hyvä ku osaa suutansakaan sulkea[:D] Eikä se ees inise mitää sit ennen ku vasta joskus tunnin kuluttua, ku ois taas nälkä...

Iines: mulla on tommonen Emman sitteri ja siinä joutuu kans vauva itte riehuu, että liikkuu ellei vanhempi heijaa.. Hinnasta en osaa sanoa, kun kaverilta sain sen...

Purri: Jos tyytyväiseltä vaikuttaa, niin en usko että maidontuotannossa vikaa..
Meillä kun poju syö ittensä tohon tilaan, otan aina kuvia kun se on sammunut suu auki [:D] Aaaw-aaw.
Niin ja meillä viimeksi nukkui päikkärit sisällä ööh, kahden viikon ikäisenä eikä sen jälkeen ole nukkunut. Kai se raitis ilma sitten pistää pikkusen hyville unille tjtn [:)] Siskoni jo lohduttavasti totesi "joitakin lapsia ei vaan saa nukkumaan sisällä ja that's it" [:D][8D]
Oisko sun pikkusella joku tehoimukausi menossa? Tai sitten vaan kaipaa äiskän sylkkyyn? [:D]

Murrmurrmurr hormonit ja.. [:@ ]: Mulle kävi taas kauppaan lähtiessä se että unohdin syödä ennen lähtöä [&:] Se on ärsyttävää, kun kaupassa on kuuma ja verensokerit huitelee niin alhaalla, että hyvä jos saan pankkikortin ojennettua kassatädille! Plus, minusta tuntuu vahvasti siltä että menkat yrittää koko ajan päälle, mutta ei vaan tule? Mulla myös on tiputteluvuotoa esiintynyt nyt useaan otteeseen ja luulinkin menkkojen jo alkaneen muttei.. En tiedä, mutta olin äsken vihanen kuin amppari!

tinztinz: Aivan ja nyt kun olen järkeillyt, niin mun pojan makkaroilla ei hirveän nopeasti myöskään kylmä tule [:D] Otan aina turhan vakavasti nuo suositukset ja muut.

iines: En tiedä meidän sitterin merkkiä, mutta sellanen perus kädellä heijattava. Toivottavasti joulupukki tuo teille haluamanne! [:)]

Ja Kaika: Kuulosti kyllä hyvältä tuo kahvila-juttu!

[:D][:D]

meillä sairastelu jatkuu...[&o][:(] Nyt isommalla uusi korvat ja silmät...
Mutta kuulemma silmät johtuvat tuosta jylläävästä korvatulehduksesta
ja menee luultavimmin ohi kun korvat saadaan kuriin. Sormet ristissä!!!

Murphyn laki!!! Ja tietenkin poika on kipeenä kun oltais isännänn kanssa menty rimpalle[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Myös tälle viikonlopulle olisi ollut yhdet 3vee syndet ja lapsellisten pikkujoulut...
Noh. mummo lupasi nyt jokatapauksessa kattella muksuja vaikka onkin poika sairas, reipas se kuitenkin on,
mutta muut lapset tarttee kiertää kaukaa ettei silmätauti tartu.
Eli siellä rimpalla käydään nyt vaikka väkisin (vaikkakin aijottua lyhyemmin ja rauhallisemmin[;)])

Juoluunvirittäytymisestä Mä väsäsin noita Latoja kasan ja muutaman peruspiparinkin väänsin
joten joulun tuoksua on ilmassa. muuten ei vielä mitään ole kerennyt.
Tukan värjäsin joulunpunaiseksi[;)][:D][8D]

Purri mää kans kelasin tota tehoimua. Meillä ainakin on päällä!
Kolmikuisena semmoinen yleensä iskee ja kestää usemman päivän (ainakin).
Otava söi päivisin n. tunnin välein ja öisin n. puolentoista tuniin välein.
Nyt helpottamaan päin jo ja selkeesti on tyytyväisempi syötön jälkeen[:)]
Onneks, ei mamma olis paljoo kauemmin jaksanukkaan...

Kamerakuume meillä on just toisin päin, eli tarttis semmpsen taskuversion. Uudenkarhee järkkäri on.
BTW??? Mitä tehdä nyt kun kone vaihtui ja edelliseen jäi tuon kameran oma "ohjelma" eli se millä ne kuvat saa ladattua.
Ja tietty sitä cd:tä ei löydy mistään. Löytyykö niitä jostain netistä tms...
Canonin eos digital 1000D
on kameran merkki.
Vai pitääks mun jostain hankkia ulk.kovalevytouhu?

Iines meillä babybjörn oli jo esikoisella, mutteipä se sen kummosempi ollut.
Kyllä se sitä heijasi silloin tällöin, muttei ollut mitään lempipuuhaa.
katsotaan miten otava siihen suhtautuu.
Muuten kyllä olen ollut tyytyväinen. Kätevästi saa päällisen pestyä ja sopivat asennot säädettyä.[:)]
Tosin niinpä kai se on muissakin heijjareissa[;)]
Mutta täältä kyllä suositukset!!

Tää täs. vknloppuja!!!

Mila & PojanÄiti: Juu kävi mullaki toi tehoimu mielessä, mut sit nyt sain likan nukkumaan ku juotin sille 140ml Nania... Et vähän pistää miettimään.. no toivotaan et ois tehoimusta kyse...

Mäki pikkuhiljaa alan laittelee jouluu meille [:)] Maalasin partsin ikkunaan muutaman tonttulakin ja joulukellon (vaikka eihä toi neiti vielä tajuu, et tontut kurkkii) Sit aattelin Ikeasta ostaa pari punasta verhoa ja katon onks siellä mitää järkevää joulukangasta, jos innostuisin keittiön ikkunaan verhot ompelemaan... Pitänee kyl makkariin kanssa jotkut jouluverhot keksiä.. Olkkarissa on valkoset verhot jo valmiiksi ni en niitä ala vaihtamaan. Sit on kyl pakko käydä Citymarketista ostamassa sellasii pikkutonttuja tohon mun lasivitriiniin [:)] Juu, tonttufriikki olen, tosin mulla ne kuuluu koko vuoteen eikä vaan jouluun [;)]

Jahas.. lenkkiseura on täällä [:)]

Tän päivän unet: Poika nukkui ulkona yht. n 2 tuntia ja sitä ennen torkkui muutaman tunnin mun sylissä.. Ja ihmetyksien ihme tapahtui, nimittäin nyt se vetää unia makkarissa! Tais ottaa eilinen koville hällä [:D] En tiedä auttoiko kapalointi ja kylkiasento ja _minun_ sänky [:D] Omaan sängyssä ei ole nukkunut kuin pari pv:ää silloin kun kotiuduttiin..

Purri: Hmhmm.. Eikä teidän oma vielä tee hampaita? [8D]

Joulujutut: Otin Valtterista tänään tonttulakkikuvia :) Saa nähdä kelpaako ihan joulukortiksi asti.. Asettelin taustalle pari paketoitua lahjaa ja kolme isoa nallea pitämään lahjoja kainalossa ja Valtteri keskellä [:D][:D] Saatto mennä vähän yli [:D][;)][8D] Mutta mulle kelpaa ainakin muistoksi..

PojanÄiti: Hyvät rimpsailut sinne! [:)]

huomenta ja hyvää ensimmäistä adventtia [;)] kohta se joulu on.. [:)]

Joulu: Eilen leivoin mini piparkakkutaloja jotka odottaa kokoamista ja koristelua...lahjaksi sitten niitä vien muutamille ystäville ennen joulua kuten aiemminkin olen tehnyt(ei tarvii sen kummempaa lahjaa ostaa). Joulu siivot teen noin kaksi viikkoa ennen aattoa ja laitan joulua kotiin...ja varmaan tulee vielä leivottua joulutorttuja ja pipareita vähäsen jotta saa joulun tuoksun kotiin kun on siivonnut [:)] en halua ennemmin laittaa jouluverhoja ym koristeita kun sitten kyllästyn niihin niin helposti. [X(]
Nyt ollaan eka joulu kotona niin jotta käydään kotona joulusaunassa ja paistetaan oma kinkku...illaksi sitten vasta mennään vanhempieni työ syömään kunnolla sukulaisten kanssa ja joulupukki saapuu sinne sitten. Voi ihanaa... odotan niin joulua jo. [;)]
Kaikkein rasittavinta joulussa on ihmisten liika panikointi ja ylen ostaminen lahjojen suhteen...mielestäni pääasia on yhdessä olo, hyvä ruoka ja vain muutama lahja. [;)]

Iltatouhut: Meillä toimitaan niin jotta hieman ennen kahdeksaa poika saa hetken kölliä alasti, tuuletella paikkojaan [:D] kahdeksalta sitten(salkkareiden jälkeen) iltapesut ja puetaan yökkärit...heti iltatoimien jälkeen maitoa ja syönnin jälkeen omaan sänkyyn nukkumaan...nukahtaa sinne useimmiten yksikseen, muutaman kerran tuttia voi joutua käydä laittamassa...viimeistään klo 22 nukahtaa.. vielä ainakin näin, toivotaan jotta nukahtaminen on yhtä helppoa jatkossakin.

Päikkärit: poika nukkuu sisällä aamupäivällä noin puoli tuntia-tunti ja päivällä ulkona vaunuissa nukkuu 3-4tuntia....illasta torkkuu joko sylissä tai sitterissä.

pojanÄiti: Miten iltariennot meni? Ja pojat pärjäsi mummun kanssa hyvin?

Ja kakkavaippa kutsuu....jatkan taas myöhemmin..

Hyvää Ensimmäistä adventtia tännekkin!!

Kohta pulinat siirtyy Joulukuun Jodlauksiin, kun kuukausi vaihtuu [;)]
Joulu juttuja täällä laitellaan ja touhataan. Verhot sain jo viikolla vaihdettua keittiöön, ja vielä olisi muiden huoneiden laitto.
Tänä Jouluna meillä vietetään oikein JoulunPunainen Joulu [:D] Ja taidanpas minäkin laittaa pääni karvoituksen punaiseksi...mutta vasta myöhemmässä vaiheessa.

Pakkaset on Hanurista!! Siis nuo yli 10 asteen pakkaset...Kun tuntuu kaikkien mukelot viihtyvän pitkät päikkärit pihalla. Nyt sain jässikän päikkäreille omaan sänkyyn (tuskin nukkuu kuin tunnin) mutta mittari näytti sen jälkeen (mun kiusakseni) -6,2!!! Perhana, ja hetki sitten oli -14,8 [:@] Noh, laitan herran ulos, jos ei nuku kuin sen tunnin tuolla omassa loossissaan.

Nyt astioitten tiskaus kutsuu, ja sitten vietämmekin herkuttelupäivää. [;)]
Ja mun ja ukko kultani vuosipäivää.. 17-v yhteistä taivalta [:)]

Hyvät Päivän jatkeet!!!

Huomenta,

Täällä on nyt juhlat juhlittu ja mukavaa oli. Meillä mummi otti meijän pojat mukaansa eilen kun lähti että saatiin rauhassa viettää iltaa ystävien kanssa. Kyllä me sitten valottiinki klo. 3 asti ja heräiltiin tunti sitten. Edelleen täällä on osa vieraista ja tuolla ne ulkoilee tällä hetkellä. Ajattelin että vois kohta lähtee poikia noutamaan kun on niin kovaikävä jo [8D]

Nyt kun on nämä nimibileet pidetty niin nyt täällä ruvetaan rauhassa joulua fiilistelemään. Siispä verhoja ja askartelu tarvikkeita ostelemaan..... tuskin maltan odottaa [:D]

sittereistä että meillä on emman saman tyylinen sitteri kuin mitä baby björnin on tosin ilman säätö mahdollisuutta ja meijän poika ei siinä oikein tykkää olla mutta kaverin baby björnissä viihty todella hyvin. Onneksi emman sitteri maksoi vain sen 19,90€ niin ei harmita niin kamalsti, tosin sitteri on sellainen että saattaa sitten hieman isompana vihtyä siinä ehkä/toivottavasti paremmin.

Nyt on pakko lähtee poikia hakemaan kun on niin kovaikävä ja tuntuu koko ajan että jotain puuttuu [:D]

niin ja piti vielä lisätä että mä rakastan mun uutta tukkaa, pituutta kyllä lähti n.30cm mutta tää on niin kiva.

Huomenta!

Omaa napaa yksinäisyydestä, sorry pakko vuodataa kun ei voi siskollekkaan nyt juuri soittaa: Minä olen taas vaihteeksi aivan kiinni tässä Vau.fi:ssä [:D]
Eilen ja tänään olen myöntänyt itselleni että olen aivan hemmetin yksinäinen välillä ajoittain [&:] Siskontyttö oli luonani yötä ja poikakin vaikutti ihan yli-innostuneelta kun meillä oli joku muukin kuin oma äippä!
Käyhän mulla välillä pari kaveria ja sukulaisia, mutta itse kaipaisin oikeasti miestä tähän taloon.. Se vaan ei ole niin yksinkertaista niinkuin tiedetään, muutenkin kun toivo Sen Oikean suhteen on vähän mennyt [&:]
Ja joo, yritän nyt sitten valmistella itseäni henkisesti siihen, että lähden tammikuun lopulla ensimmäistä kertaa yöheilumisiin ja poika papalle hoitoon. Jännittää ja pelottaa miten poika pärjäisi. Mutta mun on aivan pakko, pakko käydä ulkomaailmassa katselemassa ihmisiä ja tuttuja ja lol, toivoa naurettavan säälittävästi että Se Oikea mun eteeni sattuisi (mikä on tiettävästi aika epätodennäköistä) mutta kukapa yksinäinen sinkku ei sitä oikeasti toivoisi..

*uninen*: Ihana mummi ja kiva kun saitte omaa aikaa [:)]

Poika nukkuu parvekkeella, ei meillä sisällä nukutakkaan. Eilen antoi hämäyksen ja sammui sänkyyn 15 minuutiksi ;D Turha toivo.
Meille ei jouluverhoja laiteta, ellen täysin hurahda.. Haen kellarista pöydälle minikuusen ja joulu vietetään mun siskolla [:)]

Hirveästi kirjoitan itsestäni taas, tulkaa nyt muutkin tänne höpöhöpöhöpöttämään! [:D]

Heipsan, ja pahoittelut taas oli sen verran tullut juttua tänne etten ehtinyt kaikkia lueskelemaan vaan päätin nyt ehtiä vaihteeksi kirjoittamaankin.

Silmätulehduksesta; Jollakin sitä oli ollut, meillä kävi myös.. Yks aamu heräiltiin ja aloin kattoon ettei likan toista silmää rähmältä näkynyt, keittelin sit vettä ja putsailin vanulapulla. Soittoa neuvolaan josta ois passittanu päivystykseen kaupunkiin, ei siis tohon lähi terveyskeskukseen..Sain kuitenkin puhuttua kun pakkanen oli kova ja autoahan meillä ei ole joten käytiin neukussa sit arvioimassa tilannetta. Päivässä meni ohi ilman kummempia rohtoja onneksi [:D] Tsemppiä teille ketkä tämän kans kamppailee ei ole kiva ja uskon että niiden tippojen laittaminen voi olla melkosta hankalaa... Nuhanenäsyyttä ollut myös meillä mut helpotti ku sängynpäätyä ylös ja kuulemma sipulin ois voinut laittaa siihen roikkumaan (ina leikata pala pois kun kuivaa) mutt vielä ei tota olla tehty ku autto sängynpäädyn nostaminen.

Hmm.. Kilonkaristuksesta! Tungen senki tähän kun en neito tos kätisee siihen malliin et kauaa en saa tässä istua :) Ihan mahtava olo kun muutin ruokavaliotani!!!! Paljon pirteempi oon ollu ja aamupaino on viidessä päivässä laskenut 3kg!!!!!!!!!!!WUHUUUUUUU!!!!!!!! Tuntui mahtavalta sujahtaa housuihin joihin kuukausi/ pari viikkoa takaperin ei ollut mitään toivoa mahtua.

Joulun tunnelmaa, pullaa leivoin eilen itse en sitä syö mutta tuli hinku saada taloon jouluntuoksut joten tein miehekkeelle pullaa ja lämmintä glögiä. Suklaakalanterinkin menin ostamaan[;)] Saa jotain jouluisen näköistä seinälle meillä on niin vähän koristeita.. Saapi miehen tytär sit aina aukoa luukut kun käy[:D] JA enskerralla kun tulee niin askarrellaanpaskarrellaan meille jotain kivoja joulukoristeita ikkunoihin.

Ulkona käyminen: Eilen olisi ollut täällä yksi bändi minkä oisin niin halunnut nähdä, kuukauden tota suunnittelin mutta kun rahatilanne on mikä on, ruokavalio kieltää juomisen ja joululahjat ostamatta = päätin skipata, eiköhän tässä vielä ehdi. Kerran oon käynyt ulkona sen muutaman tunteroisen baarissa ja kyllä oli mukavaa nähdä kavereita ja päästä ulos vaikkain kotiintuloaika asetettiin aikaiseksi [:D][:D]

Milamariaa: Halituksia ja voimia, kyllähän sen ymmärtää ihan täysin et kaipaa sitä toista aikuista siihen rinnalle jakamaan arjen askareet ja ilot ja surut.. Sekä pääsee käpertymään kainaloon..  Ja lisättäkööt viel näistä mielialanvaihteluista; Mä oon märissy joka päivä vähintään 2kertaa. Eilen mm. netistä luin kun täysin tuntemattoman ihmisen kissa oli kuollut (täysin luonnollisella tavalla) Yleensä saattais silmät kostua kun kuulee toisen surun mutta nyt hanat aukes totaalisesti..

Maru^ eiks ookki hankalaa koittaa siinä toista nukuttaa kun naureskelee ja höpöttää...[:)] mä koitan olla mahd neutraali ja välttää katsekontaktia ettei sais syytä virkeytyä mut aina se hymy pääsee vahingos itseltäki ku pieni hymyilee...'

Ihania nimiä on pukkuisille tullut!

edit; hirbeesti kirjotushäröjä, sooorii en ehdi nyt korjauspuuhiin koittakaa saada selvää[:D][:D][:D][:D][:D]

kaika ja tinztinz: Ihan atkinss linjalle ryhdyin, en nyt meinaa loppuunsaakka niin tiukkaa vetää silti kuin tuo atkinss mutta jotain keto karppaus linjaa jos nyt mitään sanoo tuo. Suosittelen lämpimästi kyllä, mulla on vaikuttanut ihan henkiseen hyvään oloon jo nyt tämä paljo ja vireyteen.. elikkäs vajaa 20g hiilareita päivässä napostellut. kalorilaskuri.fi sivuilta kätevästi näkee nuo elintarvikkeiden hiilaripitoisuudet. tuntu mulle sopivalta ruokavaliolta (kun ei tarvi nälkää nähdä) [:D] kyllähän tuo vaaka illalla aina korkeemmalle heilahtaa mut nuista aamupainoista ja housujen sopivuudesta voi jo päätellä et jotain tapahtuu[:)] käsittääkseni tää on aika toimiva nimenomaan jos on sitä ylimäärästä painoo. en oo kauheen tarkkaan vielä ehtiny tähän paneutua, ensviikolla saan kirjoja aiheesta anopilta (ihan hurajtanu oon) [:D] Eilen oli vähän päänsärkyä mutta muuten olo on ollu kyl mitä mainioin. Haittapuolena vielä mainittaakoot tuo pahanhajunen hengitys imelä makea haju ja järkyttävät menkat!!! Aivan hirveen runsas vuoto, jostain löysin senki tiedon et kuuluu tähän ruokavalioon tämä, en muista miks mut näyttää tuolla karppi pulinoissa muillakin olevan samaa onkelmaa. karppaus.info sivuilta löytyy hyviä juttuja, reseptejä ja pulinoita aiheesta [:)]

hurahtanu piti sanomani.. niin ja sen vielä lisään et jostain luin että imettävälle tämä ei oo sopiva ruokavalio, ja tämmönen nopea painonputoaminen ominaista alkuvaiheessa... mulla muutes loppu imetys ja maidontulo [:(] ihan seinään.. stressiä ja muuta. mut kun tupakkaa menee parempi pysyä nan linjalla. mut näillä mennään...

Milamariaa: no pian pääset vähän ulos juhlimaan, toivotaan että siellä pappalla menee kaikki hyvin. Meillä on tytöt ollu jo kaksi kertaa mummolassa yökylässä, kun olen ite lähtenyt viihteelle. Ja kaikki onneks on mennyt hyvin. Meillä nyt auttaa se, kun yöt on aina nukuttu hyvin. Mut kyllä ne siellä "vieraillakin" pärjää ja hyvä totuttaakin jo pienenä siihen, jos joskus tulee oikeesti sellanen tilanne, että hoitoon täytyy mennä.

Tuli taas, siis toisen kerran, lähdettyä perjantaina juhlimaan. On kyl kiva käydä aina joskus ulkona, mutta yöllä kun tulee kotiin niin iskee vaan se fiilis, että kotoa puuttuu joku. Ja niin puuttuukin, mut nukkumassa ne joka tapauksessa olis ollut, mutta olisin voinu edes käydä vilkuilemassa nukkuvia lapsia. Aina olen paljon juonut, mutta odotin kyllä et raskauden aikana olis viinapää huonontunut, mut mulla se on kyl parantunut. Uskomaton määrä meni lonkeroa ja ei krapulaa, se oli kyl suuren suuri plussa. Mut nyt on humppailut humppailtu hetkeks ja viihdyn taas kotona.

Flunssa tuli nyt sitte jo kolmannen kerran meille synnytyksen jälkeen, onneks se nyt ei näytä pahasti tulleen noihin lapsiin tai meni siis nopeesti ohi. Ellei toi toisen yskä pahene.

Ihan tajuton kitinäpäivä taas ollut, kun luulin että tulis enemmänkin pakkasta tänään, niin jätettiin vaunut mummille. Eikä täällä sisällä sitte nukuta kunnolla, vähäks aikaa aina torkahtaa. Mut ehkä tulis uni illalla sitte helposti. Oli taas vaan niiiin hermoissa pitelemistä, kun molemmat huusi samaan aikaan. Taitaa olla meidän lapset tässä ellei mun hermot parane. Eiköst tää ny tästä helpotu pikku hiljaa. Nyt on vaan joku sylivaihe, ja edelleen mulla ei ole kuin yksi syli ja molemmat siellä haluais olla. Olis taivaallista, kun miehellä olis mahdollisuus pitää isyyslomaa nyt, kun tää on vähän vaikeentunut siitä ihan vauvaiästä. Mut ei ni ei, ei oo helppoa yrittäjän elämä[:@]

Mut jotain positiivista: aamukampa näyttää jo lukemaa 6 [;)]

Mila: Juu ei meillä oo hampaista vielä tietoakaan[:)]

Kirsikka: Mun mielestä ärsyttävintä joulussa on ihmisten panikointi ruokakaupassa.. Siis kun useimmat panikoi jo 1.12 alkaen että "jos tänään ostan joululaatikot ja salaatit yms. niin kyllähän niitä varmaan vielä saa ostettua huomennaki ettei lopu kesken?" Ainaki siellä kassan takana istuessa tuli semmonen olo, et porukka ostaa sen 2 viikkoo ennen aattoa joka päivä täyden kärryllisen ruokaa ja silti tulevat aattona rähjäämään kun ei oo enää laatikoita...

Jännä: Tosta sipulikikasta, se oikeesti toimii [:)] Vähä isommilla lapsilla tosin tuntuu olee paha tapa alkaa syömään sitä sipulia [;)] Ikkunakoristeista, jos sulla on vesivärit, ni maalatkaa ikkunaan ne koristeet [:)] Mä oon jo useamman vuoden maalannu ikkunoihin millon mitäki koristamaan [:)] Ja vesiväreis on se hyvä puoli, et ne saa ikkunanpuhdistusaineella helposti pois[;)]

Purri: Kiitos vinkistä mepä kokeilemma! Miks mä en oo aiemmin ees kuullu tällasesta.. Ukollekki sanoin et sain täältä tällasen vinkin ja hän sano et on ihan pienestä lähtien ite kotona tehny, mä en oo koskaan ees nähny missään ikkunoissa vesivärisysteemejä.. Heti alko taiteilijan sormet syyhyään, maltankohan oottaa miehen tytön tuloon saakka..hih, ehkä vähä pitää harjotella ensin et sillon osaa :)

Moikka moi!

Huhhui, ristiäiset on ohi! Meillä on torstaista asti ollut kovaa säpinää, kun molemmat mummot ja pojan kummitäti perheineen ovat olleet kylästelemässä ja järkkäilemässä juhlia. Itse pääsin juhlien laitossa todella vähällä, kun mummot ja kaveri hoitivat homman näppärästi. Ristiäisvieraat hämmästyivät melkoisesti, kun pappi aloitti tilaisuuden puhumalla rakkaudesta, luettuaan ensin sen korinttolaiskirjeen jakeen (missä puhutaan uskosta, toivosta ja rakkaudesta) ja vasta sen jälkeen paljasti että kasteen lisäksi juhlitaan myös häitä. Herkkä tilaisuus oli ja silmäkulmat kostuivat kaikilla. Elikkäs rouvana tässä ollaan jo vuorokausi oltu ja hyvältä tuntuu. Harrasteltiin miehen kanssa jo juttujakin kun vieraat lähtivät ja poika nukkui.. [;)] Yllättävän hyvältä tuntui eka kerta synnytyksen jälkeen. [:)]

Pakkaset: Minulle neuvolatäti sanoi pakkasrajan olevan -15 astetta. Se oli kyllä omakin raja. Harmittaa nämä kylmät ilmat, vaikka meillä ei poika nukukkaan kuin liikkuvissa vaunuissa niin itse kyllä kaipaa päivittäistä vaunulenkkiä, kun itsekkin saa raitista ilmaa ja liikuntaa.

Jännä: Äitini on laihduttanut noin 20 kiloa karppaamalla, joten se kyllä toimii loistavasti. Todella hienosti olet saanut jo kiloja karisemaan! Olen itsekkin harkinnut tuota vähähiilihydraattista, kun kokonaan en pysty luopumaan. [:D]

Ulkona käyminen: ensi lauantaina lähden ensimmäistä kertaa vähän tuulettumaan työpaikan pikkujouluihin. Aijon tosin mennä omalla autolla, joten pitäydyn yhdessä siiderissä illan. Silti tosi ihana päästä tuulettumaan.

Sitteri: Meillä se on ollut tosi pelastus. Ukko nukkuu melkein kaikki päikkärit siinä. Alussa sai helpotusta, kun poika ei viihtynyt kuin heijaavassa liikkeessä. Sai välillä pois sylistä kun laittois sitteriin ja siinä heijasi. Nykyään saattaa viihtyä siinä jo itsekseen katselemassa. Hankintalistalla on sitteriin kiinnitettävä lelukaari.

Meillä poika on alkanut nykyään välillä kitisemään sylissä, mutta kun laskee leikkimatolle niin kitinä loppuu. Todella ihmeellistä, kun aikaisemmin ei juuri muu kuin syli kelvannut. Niin ne vauvat kasvaa nopeampaa kuin haluaisikaan! [:D]

Takaisin