Marraskuun mussukka-pulinat

Heloooou

Pitkästä aikaa minäkin jaksan jotain kirjotella. Jotenkin en oo saanu aikaseksi mut päivittäin jatkuvasti käyn lukemassa teitä. Olen addiktoitunut.

Meidän pojullakin oli jo kaste ja hänestä tuli Lucas Kim Alexander.

Nukkumisista: Meillä aloitetaan yökkärin vaihdolla n. 19 tietty vaipat vaihdetaan kuiviin ja syödään. Poika nukahtaa yleensä heti tissin jälkeen, eli n. 20 siirrrän tissiltä sänkyyn ja Lucas nukahtaa sinne itestään, joskus joudun pitämään hetken kättä hänen vatsallaan mutta hän kyllä nukahtaa todella hyvin. Eka unipätkä on yleensä klo 20-03 ja sit syöttö ja nukahtaa siihen ja seuraavaks herää n. klo 7 jonka jälkeen nukutaan yleensä vielä 9-10 vaihtelevalla menestyksellä. Onmeillä myös ollut öitä jolloin herätään kahden tunnin välein. Se on tosi väsyttävää varsinkin aamuyöstä. Jos poika herää illalla ennen 12 ekan kerran, siitä tiedän aina että tulee huono yö, eli se parin tunnin välein herätys. se vaan menee niin. Meillä tehdään ihan samallailla kun Rectolla, et aamuyöstä Lucas pääsee meidän sänkyyn ja vallataan sit koko sänky meille kun isi lähtee töihin aamulla :) jotenkin se on niin ihanaa sit viettää yökkäreissä laatuaikaa vauvan kanssa :)

Meil on puoli yhdeltä neuvola lääkäri jonka jälkeen lähdetään Viikkiin kaverille :) Poju nyt nukkuu partsilla ja itkuhälytin jotain ilmottelee joten kutsu käy. Ihanaa pakkaspäivän jatkoa! :)
 
Heippa,

mulla on kamala kamera kuume, haluaisin kunnon kameran. Mies on sitä mieltä että meillähän on jo kamerat kännyköissä että kamera on ihan turha ostos, mut hei mun kännykän kamera ainakin on todella surkea (ei mikään tuore puhelin). Monta kertaa tässä kotosalla ja kävelyllä käydessä olen ajatellut että nyt kun olisi olisi ollut kamera niin olis saanu kivoja/hienoja kuvia. Tosin eilen isäntä ei maininnut kännyköitä kun taas rupesin kamerasta puhumaan.

Lhr: juu noita kyllä löytyy ja minä en niille enään edes jaksa kommentoida. Oma mies erehty kerran mulle jotain neuvomaan niin sanoin sille että kuule kaiva oma tissis esiin ja imetä jos on kerta niin helppoa ja tiedät asioista paremmin no mut sen jälkeen ei ole asiasta mulle mitään maininnu [:D]

Kaika: jee!! meillä on kanssa ollut toi sama rytmi koko viikon mutta koska nyt erehdyn kertomaan täällä niin ens yönä varmaan heräillään 2h välein

Pojanäiti: piparkakkutalo olis kiva ja esikoinen on pyytänyt monta kertaa että tehtäisiin mutta kun tuo koira vetäis sen heti kuonoonsa kun jäis ekan kerran yksin kotiin.

Custos: täällä kanssa sama ongelma tosin että vaate pitäisi löytää nyt lauantaiksi ja jotenki masentaa edes yrittää mennä katselemaan mitään joten taidan vaan kaivella kaappia ja toivoo että edes joku mahtuis.

pakko mennä jatkaa kämpän kunnostus hommia tai siis esisiivota/-kunnostaa kämppä niin että lauantaina vaan imuroi ja pesee lattiat. Näinhän sen aina onnistuu kahden lapsen ja koiran kanssa [:D]
 
Voihan jokellus!
Viime yönä jouduin kaksi kertaa vaihtamaan vaipan, sillä toisella kerralla poika heräsi kun jouduin vaihtamaan kaikki peitosta lähtien taas.. No, poika sitten luuli kai että on aamu jo ja höpötteli, jokelteli ja naureskeli mun vieressä yli tunnin joskus klo. 3 yöllä [:D] Muutenkin alkanut kovin paljon pulputtamaan ja pölöttämään.
Nyt kyllä hieman väsy, aion silti ottaa tänään kaverin hetkeksi kylään.

Pilpa: Lucas, kivakiva nimi [:)][8D]

Hyviä ristiäisiä kaikille, joilla vielä edessä! Itteäni ärsyttää, kun tuli jännitettyä niin paljon kaikkea mahdollista sinä päivänä [&:]
 
*uninen*.....Meillä olis kunnon kamera myynnissä, väistyy uuden tieltä, eli Canonin eos 450d, perusputkella.vajaan vuoden vanha....ovh tällähetkellä n.630...400 olis hintapyynti tällä:)

Multa katoaa muisti kokoajan enemmän ja enemmän.....mä saamari vieköön unohdan ihan kaiken....nytkin muistin että 2kk neuvola olis huomenna niin eikös se perkele ois ollutkin jo maanantaina....omat sokerirasitukset unohdin ja jälkitarkastuksen......vittu....ei enempää voi ihminen itelleen olla vihanen. yksi päivä unohdin kaupassa ostokset hihnalle, toisena päivänä seisoin kaupan käytävällä kuin hoomoilanen ihmettelemässä että mitäs helvettiä mä nyt täällä teen ja mitä mä muka tarviin.

Onko muita vai olenko yksin dementoitumassa?
 
Tuo höpöttely/jokeltelu/naureskelu on kyllä niiiin ihanan kuulosta [:)] Meillä kans eilen illalla höpöteltiin pitkät tovit, eikä pikkumies millään meinannu väsähtää. Ite olin ihan väsynyt ja jos joku muu olisi ollut se joka minua valvotti nii oisin kyllä jo repiny pelihousuni, mutta eihän tuolle rakkaalle mussukalle, joka niin kovasti raataili, voi hermostua <3 Siinä me sitten pötköteltiin, isä täysin unessa, äiti pilkki hymyhuulilla ja pikkumies kertoili päivän tapahtumia. [:)]

Meillä(kään) ei meinaa oikein onnistua päikkärit, varsinkaan sisällä. Nyt niin kovat pakkasetki ettei ulos kyllä voi nukkuun laittaa, jäätyis raukka. No testaan nyt parhaillaan että onnistuisko päikkärit paremmin sisällä kun nukkuu vaunuissa. Toistaiseksi ainakin on hyvässä unessa kun ei ole kertaakaan viel ähissy, eikä oo tarvinu mennä hyssytteleen... saa nähä miten nyt käy, kun menin tollasta tänne kirjottaan [:D]

Jospas tästä siirtyi tuonne pyykkivuoren äärelle.. huoh..joka ei lopu ei sitten koskaan [8D]

p.s. Mie tahon kuivausrummun! Ei riitä tilat kuivata vaatteita naruilla/telineillä...
 
äiti miks sun maha on vieläkin iso????[8|] No ei se nyt niin iso enään ole

tinztinz: Pitää pistää teijän kamera harkintaan. Muisti täälläkin on huonohko mutta onneks ei niin huono kun esikoinen oli vauva silloin minäki kävin kaupassa ja kotona vasta tajusin että ostokset jäi kauppaan ja autoa etsiskelin kun piti liikenteeseen lähteä olin jo tullut siihen tulokseen että sen on varastettu kun muistin että mun auto oli vanhan duunin pihassa ja mulla oli äidin auto käytössä jne. unohduksia silloin sattu jatkuvalla syötöllä.
 
Maru^: Niinpä ja kuinka vaikeaa on itse olla vastaamatta sille pikkuiselle takaisin yö tai päiväuniaikaan [:D] Poikaa jos nukutan parvekkeelle, niin pakko aina jutskata takaisin vaikka se vaan pidentää herran nukahtamista <3

Unohdukset: Minä elän edelleen puhelimen muistutuksilla, pelästyin niin sitä "raskausdementiaa" ja dementia jatkunut kyllä raskauden jälkeenkin [:D]! Puhelin muistuttaa ruoan valmistuneen uunista, kaikki neuvolat, kaverien kylään tulon, laskujen maksun. Laitan päivän muikkarit yleensä jo heti aamuun ysiltä hälyttämään, niin muistan. Jos ei olisi kännykkää muistuttamassa niin huh.. [:D] Ja minäkin olen kokenut pari kertaa tuon suuren unohduksen kaupassa [:D]

Vieraat/ylimääräiset menot: Oli suuri helpotus kun kaveri peruikin tulonsa. Jotenkin ei vaan nyt haluaisi mitään ylimääräistä, tekisi mieli vaan fiilistellä tulevaa joulua ja kaikkea pelkästään pojan kanssa.
Sain tänään paketoitua joululahjat siskonlapsille ja eilen lapsen mummi toi Valtterille sen elämän ensimmäiset tonttutöppöset ja tonttulakin <3 [:)]
 
Äitiysdementiaa: KYLLÄ, ja välillä ihan huolestuttaa kuinka huonosti muista ajoittain toimii.. muutaman kerran oon taas tällä viikolla käynyt ruokakaupassa ja unohtanut ostaa sitä ja tätä. Kerran olen jättänyt lieden päälle tutteja keitellessä niin että hohkasi ihan punaisena ties kuinka kauan. Nyt olen yrittänyt tsempata. Ehkäpä se muisti siitä virkistyy pikku hiljaa, hope so [:)]

Meillä ulkoilut jääneet nyt parina päivänä pakkasten takia ja kyllä niin huomaa omassa virkeydessään eron kun ei pääse raikasta ilmaa hengittelemään välillä. Sääennustukset ei lupaa helpotusta pakkasiin ihan hetkeen, katselin just et ainakin ens viikon puoliväliin luvannut nyt ihan kunnon pakkasia...

Tänään sain pojan nukkumaan sisällä yli 2 tunnin päiväunet putkeen, koskaan ei ole tapahtunut vastaavaa. [:)] Mä jo kuikuilin monta kertaa makkariin kun en meinannut millään uskoa että vieläkin nukkuu. Enkä sitten tosiaan osannut sillä aikaa tehdä mitään kovinkaan järkevää, vaikka tekemistä olis ollut vaikka ja kuinka [:D]

Huomenna neuvolaan 4vko:n tauon jälkeen. Ihan jänskättää miten vauva on kasvanut, posket ainakin ihan selvästi pyöristyneet tässä viimeisen parin viikon aikana.

Jokeltelut: meillä vielä kovin harvassa nuo pidemmät jokeltelut, niitä kovasti jo odotellaan. Ihania jokelteluhetkiä kaikille! Nautitaan vauvoistamme vaikka välillä vähän väsyttääkin[:)]
 
Do dii!

Nyt on ruokahommat sujut ja lapset katsovat ohjelmiaan ja pienin nukkuu iltatorkkujaan sitterissä.
Olipa raikasta käydä kävelyllä ja samalla hakemassa lapset kotiin[:)] vauvakin on saanut tänään kunnolla raikasta ilmaa.

dementiaa: Mä olen jo niin dementoitunut, että en edes muista unohtaneeni[:D]

jokeltelu: Hah haa- tänään, kun tyttö oli vääntäny niska-nilkka-kakat oli jokeltelussa oikein hilpeä sävy. Rontti on tuo ??
Tänään jutteli jumppamaton peilistä heijastuvalle omakuvalleen[:)]

hereillä olo: kuinka kauan teillä vauva jaksaa olla hereillä?
Meillä on ihan maksimi toi 1,5 tuntia.

Hei täähän on uskomatonta- toi tyttö herää aina, kun on olohuoneessa ja emerdalen tunnari alkaa soimaan.
Joten me mennään vauvan kans katsomaan emerdalea[:D]

Moi!
 
*uninen* Tuosta kamerakuumeesta. Kunnon kännykkäkamera helpottaa hieman. Itselläni arjen pikkutilanteisiin varten SonyEricsson Satio 12Mp kameralla, jolla saa laadullisesti todella hyviä stillejä sekä liikkuvaa kuvaa - kunhan muistikortissa riittää kapasiteettia. Ainoa mikä tässä on haittapuolena on se, että kameratoiminnot syö tehokkaasti akkua - eli aktiivikäytössä ainakin toinen vara-akku on ehdoton. On kuitenkin helpompi käsitellä kuin järkkäri (kiitin kännykkäkameraa hautajaisissa kun kävelin saattueessa ja kannoin toisella kädellä hautavihkoa ja toinen jäi silti vapaaksi kuvaamiselle - tätä siis oli pyydetty.).

En kuitenkaan vaihtaisi pois isoa kameraamme, perusjärkkäriä Olympuksen E520. Kun oikein haluat kikkailla niin ei "tehot" lopu kesken. Yhtenä erona Canoniin Olympuksella on mm. rungossa oleva kuvanvakaaja, mikä tarkoittaa edullisempia putkia (ennen kuin siirrytään sen verran järeisiin okulaareihin, että ne tarvitsevat jo standit putkelle ja vaativat rungoltakin ihan eri tavalla). Canonilla ym. kumppaneilla kuvanvakaaja on taas putkissa itsessään, mikä tekee niistä hinnakkaampia, tosin saatavuus / kamppis-hintoja onkin sitten useammin. Tärkeää kuitenkin on, että kamera on sellainen mikä sopii niin sanotusti kuvaajansa käteen - eli hypistelemässä / pyörittämässä kameran ohjelmalogiikkaa kannattaa käydä, oli kyseessä järkkäri, pokkari tai kännykkäkamera. Hauskaa kameranmetsästystä! =0)

Jaahas, valmistautuisi lähtemään sairaalalle kuuntelemaan löytyikö sieltä päästä mitään - edes niitä mitä siellä kuuluisi syntyjään olla. >0D Jeps, ja täälläkin meinaa imetysdementia olla - ei sitä raskausaikana, mutta nyt. Voisinpa veikata, että näillä yöunilla on jotain tekemistä äitien unohtamisen kanssa... ;0) Onneksi on kalenterit.
 
Päivää Arvon Leidit!!

Vähäks olen pirteenä ja onnellisna täällä [:D] Lenny nukkui vihdoinkin viime yönä 5½ tunnin putken, ja niinpä sai myös mamma nukuttua kunnolla (lukuun ottamatta pientä havahtumista tissien täyttymisestä)[;)]
Ukko Kultani tulee jo tänään päivällä kotiin, joka on suurin ihme moneen kuukauteen [:)] Olen laitellut joulua, sain jopa vaihdettua verhot keittiöin ikkunoihin. laitettua valoja keskimmäisen pojan huoneeseen, ja tunnelma kynttilöitä ollaan polteltu jo tiuhaan tahtiin <3

Dementtiaa: Jebaa! [:D] Mähän olen dementtian kuningatar..

jokeltelu: Että voi olla pienellä miehellä hauskaa,varsinkin isoveljet on aivan ihQuja...Uskomatonta miten tykkää katsella lasten ohjelmia töllöstä =_O Varsinkin kun rölli tulee, ja ne samat laulut ,mitä ollaan jo muutenkin kuunneltu. Tuossa pitää olla kyllä tarkkana, ettei tule aivan töllön orja.. [;)]

*uninen* Meilläkin olisi kamera myynnissä, Canon 350D digital, kaikenlaisilla herkuilla ja laukulla.Kamera on juts pari kuukautta sitten huollettu. Pois myös uuden tieltä... (200e)[;)]

Jaa,juu! Sit pesasemaan pähinä-kähinän takamus...

Moikkelis! ja hyvät viikonloput!!![:)][:D]
 
Olipas pitkä rimpsutekstiä, mikä nyt sitten hävis[:D]

MayaL tsemppiä tutkimuksiin.

Henuli: toivottavasti teillä parannutaan!

Ristiäisasu: ostin HM:ltä halvan, mutta sopivan, että on jotakin siistiä ja sen vyötärövyön hämäämään, ettei niin muka tuo vatsa näkyisi.

Mamma: onnea pitkistä unista!

Mekin ostettiin Thildalle tonttulakki[:)] Ensi viikolla otetaankin sitten joulukorttikuvat[:)][:D] Saas nähdä miten mun visio siitä kuvasta toteutuu[:D]

Tyttö nukkui viime yönä vaan parin tunnin pätkissä, ilmeisesti ristiäistressi vaiva maidon tuotantoa. Tänään pitäisi vielä leipoa muffinssit, huomenna kakku ja rieskacoctailpalat. Ehkä sitten ensi viikolla ehtii tännekin taas normaaliin tahtiin[:D] Ja meidän pitäisi saada telkkari toimimaan maanantaina! Johan sitä on ollut ihan pulassa, kun ei oo kuukauteen nähnyt[:D]

Argh.. yli 10 astetta pakkasta, mitähän tän päivän päiväunista tulee, kun ei tirppaa uskalla laittaa ulos pitkäks aikaa..
 
Päikkärit sisällä, ei nuku: Meillä ei olla nukuttu ollenkaan tänään päikkäreitä, kun en minäkään vienyt ulos kun siellä oli -11 astetta. Pojulla näyttää silmät niin väsyiltä :([8|] Toivottavasti saa nukuttua yöllä, kun viime yökin oli levoton pojalla. Ikenet ovat joistakin kohdin vaaleita ja koholla, että HAMPAITAKO tulossa [:D] Nice, nukun sitten todellakin seuraavan kerran joskus puolen vuoden kuluttua.. No olisihan ne hampaat edessä jossakin vaiheessa kumminkin [:o] [:D]

Mamma: Oletkin onnellinen siellä unista! Niin olisin minäkin [:)][8D]
 
Mila: Meil on vähä sama tilanne.. neiti ei taaskaan haluu päivällä nukkua.. Ei haluu nukkua vaunuissa eikä sängyssään [&:] Tai nukkuis varmaan vaunuissa, jos lähtisin joka kerta parin tunnin lenkille...

Yritän nyt olla mahdollisimman hiljaa, että neiti sais nukuttua vähän enempi päikkäreillään ku sen puol tuntia...Eilen nukahti vasta kuuden jälkee ja sillonki nukku vaan vajaan tunnin [&:] En oikee tiiä mitä pitäis tehdä et sais tytön nukkuu kunnolla päikkäreitä.. vissii pitää pistää joku herätyskello pirisemään joka aamu, et noustais aina samaan aikaan, ni saatais päivärytmi kerralla kuntoon...
 
mun oli pakko tänäänkin viedä poika ulos nukkumaan....ja hyvin nukkuu pihalla...tarpeeksi kun toppasin niin oli siellä vaunuissa kyllä lämminkin. sitten kun alkaa kahtakymppiä lähenemään niin meillä jäädään sisälle, mutta tuo nukkuu todella tyytyväisenä ulkona kun sisällä se on yhtä tappelua.

me ollaan mörssäreitä...pituutta tänään neuvolassa 58,7cm ja painoa huimat 6380g. iso mies, vaikka ihmettelen kyllä mihin tuo paino oikein häviää kun ei tuo kuitenkaan lihava ole,samaa ihmetteli neuvolantäti.
 
marmatimarmatimarmati:

Lykkäsin Edithin makoilee tollasen lelukaaren alle, vaikkei se vielä ookkaa tajunnu ton ideaa kun ihan uus ostos on..

Neiti ei vaan millään halua nukkua päikkäreitä taaskaan!!!!! Alkaa hermot prakaamaan, ku sit neiti on kärttynen ja mikää muu ei oo hyvä ku äidin syli, mut ei silti malta nukkua!!! Sit on viel ittelläni taasen semmonen olo, et maito loppuu rinnoista ihan kokonaan, ku ei toi saa mahaansa täyteen ja pullon jälkee on taas pari tuntia onnesta soikeana... Vaunuissahan toi varmaan nukkuis sen tunnin tai enempiki, mut mä en ihan hirveen innoissani oo ajatuksesta mennä tarpoo tonne lumeen yksikseni.. Kylhän mä kaverin kanssa voin tarpoa useamman tunnin, mut yksin se on vaa nii tylsää[&o] Elikkä voin jo tässä vaiheessa ilmottaa, etten tuu tiputtaa sitä kolmea kiloa ennen uutta vuotta!
 
Purri: Ymmärrän hyvin.. Mulla käy tää pv:ä jo niin päähän. Tsempit!

tinztinz: Minäkin ajattelin tuota -20 astetta kunnes aloin taas saamaan liikaa infoa!

Prkl, saattaa kyllä olla että siintä infosta huolimatta mennään pihalle, koska ei tätä jaksa.. Ja meillä siis poika nukkuu vaan ulkona päikkärit vaunuissa :/ Pitää sulkea ajatukset niistä jutuista.. Enhän minä koko talvea voi sisällä istua, kun ei ole autoakaan. Hulluksi tulisin kun muutenkin vaunulenkkeillään joka päivä.

Kämppä ihan kamalan räjähtänyt ja sotkuinen, kun poika ollut sylissä koko pv:n. Pyykit levittänyt, muuten kaikki ihan sikinsokin. Ruokaa pitää huomenna hakea, luvannut -14 astetta muttei voi mitään.

Nyt väistyn täältä..
 
Milamariaa...tänäänkin meillä vaunuissa oli tooooosi lämmin,kunhan vaan pakkas kunnolla...meillekin sanottiin 10-15 astetta rajaksi,mutta jos ei viimakaan pääse vaunuihin niin järjen kanssa mä kuitenkin ajattelin pelata[:D]kun tu jätkäkin on niin lämminverinen että viihtyy hyvin ulkona[:)]ja pakko se täälläkin on tuota koiraa ulkoiluttaa,kun mies on melkein aina viikot pois
 
Mila ja Purri: I feel U! Mutta jos laitatte sellaisen taljan sinne vaunukoppaan vuoreksi- pitää takuuvarmasti lämmön sisällä... ja laitatte kunnon viltin ettei puhuri pääse..
Ehdotus vaan.. ja sitte työnnätte vaunut johonkin kahvilaan, missä pääsee ikkunan viereen istumaan ja tilaatte ISON muffinssin ja latten[:D] ja naatitte olosta samalla kun pikkunen paapii pihalla.

HaniMami: Tsempit tulevaan- hyvin se menee!!

Nukkunut Mamma, paras mamma!

Mitä lääkäri Maya_L:lle sanoi?

No niin..meillähän on ollu vanhin poika kipeenä kotona tänään tai siis eilen illalla oli kuume korkeella ja tänään ei mitään= 7v poika, joka pian kiipee seinille..oli jo sen verran tylsää, että kyseli pikkuveljensä perään ja opetti aakkosia 2 kk vanhalle siskolle [:D][:D] (puoli tuntia meni ja poika totesi:"Ei tää tyttö kyl oikeen ole messissä.")

Ny iltapalaa kehiin- mo!
 
Kaika: mä oon pukenu Edithille fleece-haalarin ja ohuen toppahaalarin päälle. Sit tietty normivaatteet alla ja villasukat, tumput ja pipo. Sit vaunuissa on vielä se mun kutoma peitto lämmikkeenä ja toi likka on kyl ihan kuuma ku sen pois sieltä nostaa.. mut siis ku saisin sen SISÄTILOISSA nukkumaan kunnolla ni ois hyvä, mut ku ei toi ipana suostu muuta ku torkkumaan sen puolisen tuntia tai ihan korkeintaan tunnin.. En sit tiiä et johtuuko tää nyt mun imettämisestäni, et neiti ei saa sit mahaa täytee ja herää nälkäänsä? Et pitänee alkaa antaa pullosta jatkoa päivälläkin..[8|]
 
Takaisin
Top