Marraskuun mussukka-pulinat

Kiitokset tsempeistä.. Kyllä tämä tästä taas. Odotan kyllä innolla sitä ulos lähtöä!

Nuha ja pöpöt: Silmätulehdusta ei vielä ollut mutta prkl, siskontytöllä ihan kamalan kuulonen yskä. Mulla nielussa ja henkitorvessa sellanen tunnelma, että huomenna yskin minäkin. Ja eiköhän se vauvaankin tartu [:(] Yskäkin varmaan vauvalla paha juttu? :/ Mutta hyvin ollaan oltu ilman sairastelua.. Olin viimeksi melkein vuosi sitten sairaana eli onhan se aikakin, että muistaa miltä tuntuu kun veto pois [:D]

Tiko: Oohhhoh, sinullakin siellä jaksamista kahden kanssa :/ Nostelen hattua ja toivotan jaksamisia!

Jännä: Onnittelut painonpudotuksesta! [:)]
 
Sitteri: on kyllä meilläkin pelastus, ja olen tarkotuksella opettanut noin viihtymään sittereissä telkun edessä. Fiksua tai ei, siis telkun töllötys, mutta antaa mulle enemmän vapaita hetkiä. Toinen loisto-ostos on ollut tollanen keinu. Siihen nukahtaa ihan kiitettävän hyvin, ja yleensä kun uni näillä on samaan aikaan, niin toinen keinuun odottamaan sylinukutusta ellei simahda jo sinne. Ja mekin ostettiin tollanen halvempi ja toimii hyvin, kun niitä oli kyllä yli 100 maksaviakin
 
Jos tännekkin taas ehtii/muistaa kommentoida.

Jännälle onnittelut painon pudotuksesta[:)]

Tikolle jaksuja kahden pienen potilaan kanssa.

Purri: Me voitas jossain kohtaa vaikka taas treffailla :)


Meillä piti perjantaina ihan apteekista käydä ostamassa peräruiskeita Aadalle[:(] Vasta lauantaina sain sitten vähän autettua tossa kakan tulossa. Miten olikaa mennyt niin kovaksi vatsa[8|]
Huomen kyl vien Aadan lääkäriin tarkastukseen, kun tuntuu ettei toi räkäsyys helppaa yhtää kokonaa ja vähän välii rohisee. Suolatippoja laitettu ja niistäjäl kerätty räkää.
Tänään haettiin mun poika sitten kotiin[:)] Mut voin sanoo että oli ihanaa olla miehen ja Aadan kaa rauhassa vaa kotosalla ja saatii miehen kaa suhdetta parannettuukin[;)] Taas vähän jaksaa enemmän.

Eikös meillä PK-seudun mammoilla ollut se tapaaminen taas 2.12 klo 12 siel Johto kahvilassa?
 
HEIII!

Kertokaas mullekin mikä on tämä juttu nuhan ja sipulin  kanssa? :) valkosipulin kynsistä oon joskus kuullut että niitä pitää laitta villasukkiin... vai olikohan se varpaiden väliin jos meinaa flunssan iskeä..)
 
Mammaliina: Keskiviikko on 1.12 [:)] Et sillon ois treffit taas porukalla [:)] Ja toki voidaan ihan keskenämmeki joku päivä treffata, pitää vaa kattella päivää.. Ens viikko mul on ainaki aikalailla täys ohjelmaa.

Piia: Sipulisilppua/kokonainen sipuli (josta on pikkanen pala pois) johonkin kangaspussiin ja roikkumaan tyynyn yläpuolelle/lähelle yön ajaksi.. Ilmeisesti sen sipulin tuoksun pitäis jotenki avata nenää [8|]

Nyt ku neiti on tuolla sitterissä tyytyväisenä, niin voisin kertoo tän päivän kauhukokemuksesta... Aamulla ku olin kylvettäny ja pukenu tytön, ni nousin kyykystä ylös ja aattelin et enpä nosta tota tyttöö tosta lattialta samalla ku nousen ite, vaan katon alkaako huippaa vaiko eikö.. Noh, nousin siis seisomaan ja seuraava muistikuva on siitä et makaan lattialla. Onneks Edith siis oli mun edessä lattialla ja mä olin siis kaatunut taaksepäin enkä eteenpäin. Mut totaalinen pimennös muistissa tosta kaatumisesta, et oon sit aika nopeaa pyörtyny, kun en ehtiny ees ajatella et pitäis polvillee mennä tai muuta ja yleensä ehdin menee takas alas. Mut en sit tiiä onko mulla vaa hartiat nii jumissa vai onko mulla tooodella alhanen verenpaine vai molempia vai mistä johtui? [8|][8|][8|][8|] Ostin salmiakkia nyt varmuuden vuoksi käsilaukkuun ja meinaan vedellä pitkin päivää jatkossa aina muutaman.. Mut muuten koko päivänä ei oo ollu yhtää huono olo, ei oo huipannu eikä mitää muutakaan... Mut onneks en ollu nostanu Edithiä samalla ku itte nousin ylös!
 
Purri: Hui tollasta kaatumista...onneks et lyönt päätäs tai mitään...tai tyttö ei ollut sylissäsi...onneksi selvisit säikähdyksellä. Jos tollasta esiintyy usein niin varaa lääkäri. Ethän vaan syö liian huonosti jotta johtuisi siitä?
 
Hui sentää Purri[:-][:-] Onneksi teille kummallekkaa ei käynyt kuinkaa...
Mies on töissä 17-8:15 ja tekstannut että erittäin tylsää+ei mitää tekemistä. No hyvät rahat saa onneksi, mutta kyllä mä mieluiten olisin tahtonut tänkin yön nukkua miehen vieressä, kun ens viikolla on sit pe aamuun asti töissä.
 
Kirsikka: En mä omasta mielestäni huonosti syö [8|] Kuitenki parin tunnin välein syön ja yleensä ihan kunnolla, etten vaa yhtä hedelmää tai leipää... ja siis löinhän mä pääni, ku lattiaan kopsahdin, mut ei se mitenkää kipee oo. Enkä mä oo pyörtyny aiemmin, mut kyl mua huippaa tosi usein, ku tuppaa verenpaine olee nii alhanen. Mut yleensä tosiaan oon ehtiny menee takas alas, etten oo kupsahtanu [8|]

Mammaliina: Meilki mies on ottanu nyt vielä lisää duunia, eli tarkottaa sitä, et lähtee salin kautta duuniin joskus 9 pinnassa ja kotiutuu sit 23->.. Ja sit se vielä ihmettelee jos kiukkuan sille siitä, ettei se nää tytärtä ollenkaan[:@]
 
Iltaa/yötä

Nyt on rimputeltu ja olot on olleet sen mukaiset[&:]
Kävästiin perheen voimin parantelemassa dagenefteriä kiinalaisessa ravintelissa.
Turvotus on sadassa, olo kuin ilmapallolla.
Huomenna kuullaan tuomio vaakalla...[8|]

Pikatsulle
sinne kovasti onnitteluja rouvautumisesta!
Voi kun olisi ollut kärpäsenä katossa kun vieraille valkeni asian laita!!

Purri HUH!!! Lääkärille mars sanon ma!!!

Tulipas nyt lyhyt...
No mut, öitä!!
 
Purri: Voi ei [&:] Onneksi ei käynyt kummallekkaan mitään. Oliko sulla raskauden aikana myös alhaise paineet? Onko aina ollut alhainen? [:o]
 
Huh Purri[:o][:o][:o]- Nyt lekuriin MARS!!
Toihan on ihan kamalaa.
Onneksi ei ollu tyttö sylissä tms.

Milamariaa: Vaikka olisi avioliitossa, saattaa tuntua yksinäiseltä ajoittain.
Mutta ymmärrän kyllä, että kun ei ole ketään edes ärsyttämässä siinä vieressä, voi yksinäisyyden tunne ottaa vallan.
Mä haluan sanoa sulle nyt: Nauti jokaisesta hetkestä, koska tulevaisuudessa sulla on yli-puhelias & aktiivinen aviomies ja kakaroita enemmänkin pyörimässä jaloissa[;)]
Niinhän se on, että aina noi rakkaushommelit pääsee yllättämään- ei sitä kumppania etsimällä löydä.
Ja täällä me (virtuaali)frendit ollaan[:)]

PÄ: Jaa, tietää olleensa?[;)][:D]
Oliko hauskaa?

sitteri: Meillä emman perusrimpula ja loistavasti toimii! Tosin tyttö on alkanut viihtyä matolla ja jumppamatolla enemmän- siinä on sellainen peili sydeemi, jolle jutustelee kovasti (tai sitten tsiigailee onko fleda kunnossa...)

Omaa: Tällä äidillä meni eilen kuppi nurin[:@] Ja kunnolla.
Tarkoitus oli pitää oma tunti, mutta mikään ei menny niin kuin Strömsössä ja lopputulema oli: minä huudan kurkkusuorana pojille, vauva huutaa sylissä, miehelle olin avautunut sekuntti aikasemmin.
Nooh- ton hetken jälkeen mies otti vauvan, pojat vetäytyivät huoneisiinsa ja minä menin sohvalle- nukahdin miettien, miksi sen pitää mennä tähän saakka - mikseivät noi voi tajuta, että, jos minä joskus sanon, että nyt jätetään mut rauhaan tunnin ajaksi, kannattaa kuunnella.
Heräsin siihen, että pojat ja mies seisoivat sohvan vieressä ja kun raotin silmiäni antoivat a3 kokoisen anteeksi kortin, johon olivat piirtäneet ja kirjoittaneet, kuinka pahoillaan ovat. (nuorempi poika oli niin pahoillaan, että itki, kun antoivat kortin)
No sitten itkin minäkin ja kovati halailtiin ja sovittiin koko perheen voimin. ???

Niin ja tyttö nukkuin läpi yön- 22-07[:)] Kerran laitoin tutun suuhun.
Olen alkanut nyt tehdä niin, että aina, kun tyttö osoittaa jotain merkkejä heräämiseen (päivällä/yöllä) tarjoan ekaksi tuttia- jos alkaa lussuttamaan sitä ja nukahtaa- ei ollut vielä oikea nälkä[;)]


Nyt pitäis vetää toppavaatetta ylle, kun vien vanhemman kouluun- ei raaski laittaa tonne pakkaseen talsimaan.
 
Huomenta ja Päivää!

Sipuli: Toimii varppina, ja muutoma sipulin pala sukkaan--> jalkaan, toimii myös. Valkosipulista en ole kuullut, muuta kuin ihan sisäisesti (aikuisille)[:D]

Purri!! Lääkäriin Ja Heti!

Ja lääkäristä puheen ollen, ollaan lähdössä kohta puoliin näyttäytymään, kun tuolla herralla on niin kuiva iho edelleen. Toivottavasti löytyy syy/keino saada laps kuntoon.

Vesivärit: Ostan heti tänään!!![:D] On ihan muutenkin pitänyt ostaa, soveltuu myös naperon käsitaiteiluun. Eli niksipirkka: Maalaa lapsen kämmen, lätsäytä se korttipohjaan,huopakankaasta sormen päihin tonttulakit. (voi laittaa silmät,nenän,suun...) [;)]

Sitteri: Tilattiin vaunulasta, ja on muuten mahtavan kokoinen. Viihtyy siinä, mutta enemmän viihtyy ihan lattialla..Harmi vaan että meillä on jäätävän kylmät lattiat [&o]

Pikatsu: PALJON ONNEA!

Kaika: Niinpä, joskus kun saisi olla ilman ratakiskon vääntämistä... *huoks*[;)]

Jaa,juu..ja se siittä omasta hetkestä..Tulipa samalla syötyä aamupala[:D]
 
Kiitoksia onnittelijoille! [:)]

Hyrr, kylmä ilma ulkona (-20 astetta). Vaunulenkki jää tänään suosiolla väliin. Noh tänään onkin projektina kuvien ottaminen joulukorttia varten. Pakko saada kortit tänään tai viimeistään huomenna tilaukseen, jotta saadaan ne ajoissa postiin. Ukkelilla on tonttupuku, jonka ajattelin pukea päälle ja sitten hyvän hetken koittaessa napsaisen muutamat kuvat. Nyt vielä vedellään unia. [:D]

Purri:
Hui! Pelottavaa tuommoinen, onneksi ei sattunut mitään. Lääkärille kannattaa mennä kyselemään mikä vaivaa.

Milamaria:
Kyllä se oikea on varmasti sinua odottelemassa. Yhdyn Kaikaan tuossa että se rakkaus tulee sitten jostain äkkiä arvaamatta. Niin minullekkin kävi ja kas kummaa nyt 3 vuoden jälkeen menimme jo naimisiin. Viettelin ennen sitä monta vuotta sinkkuna.

Kaika
: Hienoa, että otat ja puolustat tuota omaa aikaasi. Sitä todella välillä tarvitsee. Aivan ihana perhe sinulla, ihan liikutuin kun luin tuosta anteeksipyyntökortista.

Joulusta: Viime viikolla vaihtelin olkkariin ja keittiöön jouluverhot ja keittiön pöydälle punaiset tabletit. Laitoin melkein kaikkiin ikkunoihin jouluvaloja ja kynttilöitä ripottelin sinne tänne. Ukko haki pihalle joulukuusen ja ollaan ulkona polteltu lyhdyssä kynttilöitä. Aivan ihanaa! Tässä on nyt kovasti harkinnassa vietetäänkö ensimmäistä kertaa aatto kotona oman perheen kesken vai lähdetäänkö jompaan kumpaan mummolaan. Toisaalta joulu omassa kodissa houkuttaa kyllä kovasti. Joululahjaostoksille kovasti tekisi jo mieli vaikka tänä jouluna joutuukin harkitsemaan tarkemmin mitä ostellaan, kun taloudellinen tilanne ei kaikkein paras ole. Joka tapauksessa tämä joulun odotus on aivan ihanaa aikaa! [;)]

jahas ukkeli heräsi, täytyy alkaa pikku joulutonttu pukemaan.. [:D]
 
Ristiäiset kunnialla ohitse. Pikkuinen sai sen nimen, minkä te jo tiesittekin[:D] Tarjottavia jäi melkoisesti yli, tervetuloa vaan rääppiäisille on muffinssia, kakkua, keksiä....[;)][:D][:D]

Sitterinä meillä on Emman rocker deluxe, ostin huutonetistä 20€, ei heilu muuta kuin vauvelin kovasti potkuttaessa tai jalalla heijaten. Pikkuinen kuitenkin viihtyy siinä hyvin.

Mamma: kuivasta ihosta. Jos imetit, niin syötkö kalaöljylisää? Ootko antanut pikkuiselle maitohappobakteereja? Itse syön kalaöljyä ja pikkuiselle annan d-vitamiinin lisäksi maitohappoja, kun niiden pitäisi ehkäistä atooppista/ kuivaa ihoa ja meillä on sellainen perinnöllinen riski siihen, niin toistaiseksi on neidin iho ollut ihan hyvässä kunnossa.

Purri: nyt sitten sinne lääkäriin! Ja muistat levätä tarpeeksi.

Pikkuinen taisi väsyä juhlissa, kun nukkui viime yönä ennätyksensä 6h ensimmäisen pätkän!![:)][:)] Mulla oli melkoisen hankala jatkaa unia, kun oli saanut nukkua sen 6h putkeen piiiitkäästä aikaan.

Anoppi toi lahjaksi kunnon leikkimaton ja voi mahoton, kun se oli makee juttu vaavin mielestä[:)] Lisäksi toinen sai paljon koruja lahjaksi, saas nähdä koska niitä uskaltaa pitää, ettei hentoset kaulaketjut mene rikki.

Kylmä ilma täälläkin, mutta lähdetään anopin kanssa Selloon, niin vauva saa nukkua siellä vaunuissa. Meilläkin on tällä viikolla ohjelmassa joulukorttikuvien ottaminen. Ifolorilta tilaan nekin, niin saa nopeasti ja kivan näköiset.

Mukavaa pakkasviikon alkua!
Moi..
 
Heippa pitkästä aikaa,

Täällä kirjoittelee yksi toooosi väsynyt ja flunssainen mamma. Kiirettä on pitänyt eilisten ristiäisten takia koko viime viikon ajan. Onneksi nuo juhlat ovat nyt ohitse, pääsee vähäksi aikaa rauhoittumaan ennen joulua. Täällä ollaan flunssailtu koko perheen voimin. Mulla ja esikoisella oli viime viikolla myös silmätulehdukset, joka vissiin tuolla neidillä uusiutui, kun tänään silmä ei aamulla auennut. Iltapäivällä lekuriin siis taas, jippii!

Sitteri: Meillä on todettu hyväksi. Nuutti nukkuu siinä tälläkin hetkellä, viihtyy siinä paremmin kuin lattialla. [:)]

Purri: Hui kauhistus! Muakin kyllä pyörryttää nykyään vähän väliä. Mulla on aina ollut alhaiset verenpaineet mutta nyt jälkitarkastuksessa ne oli ihan ok:t 110/61. Mua pyörrytää usemmiten imettäessä, mietin että johtuisko tosiaan kipeistä hartioista...

Pikatsu: Paljon onnea!

Kysymys: Onko kukaan teistä laitattanut hormoonikierukkaa? Onko teillä tietoa mitä maksaa laittaa yksityisellä? Olen käsittänyt, että itse kierukka maksaisi 150e (Mirena) apteekissa, mutta mitä maksaa asennus?

Omaa pulinaa:

Nuutti on löytänyt kädet. Vitsit että äitiä hymyilyttää tuo totinen ilme kun tarkastellaan nyrkkiä ihan simmut kierossa [:D] -Päivän parhaita hetkiä!

Painon pudotusoperaatio on jäänyt mulla vähän vähille. Ei vaan ole ollut aikaa miettiä syömisiä, ja ulkona ei olla flunssan takia oltu liikkumassa. Masentaa koko homma, mutta kunhan tästä tervehdytään niin sitten läski lähtee [;)]

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
Moro!

Vieläkin pikkasen puolikunnossa...
Kyllä se vuoden tauko näkyy juhlimisessa[:D]
Mä olen viimeksi juhlinu 5.1. 2010 Silloin vedin ihan läskilärvit koska tiesin että paussi on tulossa.[8D][;)]
Tänään tiedossa nesteytystä ja liikuntaa jotta saa kaiken viikonlopputöhnän liikkeelle ja ulos elimistöstä.

Ja olipas karmea iksu vauva-arkea[:D] Oikein nautin kun saan taas touhuta vaippoja ja imetyksiä[;)][;)]
Isompi poikakin on jo parempi. Mä eilen sen halailin terveeksi[:D][:D] Huomenna pannaan jo tarhaan.
Sillä olisi myös uimakoulu, mutta ollaan sillain kiikunkaakun voiko päästää. Hän on ihan kunnossa jo, mutta lääkekuuri vielä paripäivää päällä... Katsellaan sitä sitten huomenna.

Kaika Voi mieletöntä, Mikä ihana perhe!!

Mammalla on ihanan jouluinen meininki, kun tuollasen kuvankin iski tohon nimimerkin alle!
HEi pannaankos kaikki joku joulukuva, vähäks joulufiilis ois tapissa!!
-No ainakin mä!![:D][:D][:D]

Hanimami tuo piilomuffareita siis treffeille, mutustellaan niitä ainakun kaffilantätit ei näe!![8D]

Sonza JehnanJehna!!! sielläkin silmiä parannellaan, pyydä katsomaan ne korvatkin samalla,
meillä menny kummatkin vuoronperään! Paranemisia!!!

Pikatsu Täällä kanssa sormet syyhyää lahjaostoksille, mutta rahaa kanssa nolla. Yritän metästellä helppoja ja edullisia niksejä itsetehtyihin lahjoihin. Mietin jos tekisin sinappia ja suklaakonvehteja itse, niillä sais ystävät lahjottua.
Ukolle ompelen hevihaaremihousut sen vanhoista bändipaidoista[:D][:D][:D]

...elämä jatkuu, mo.
 
Heippa täältäkin suuntaa! [:)]

juhlinnan paikka: tää sai ekaa kertaa poitsun rauhoittumaan päiväunosille omaan sänkyyn ja viime yönä poitsu nukkui siinä ekat 9 tuntia. tähän saakka päiväunet on nukuttu sitterissä (kun poitsu vavahtuu hereille vähän väliä, saa unta jatkettua kiikkaamalla) tai sitten vaunuissa. ja yöunia on tähän saakka nukuttu äiteen viekussa, siinä kun äitee on lähellä ojentelemaan tuttia suuhun. jospa tää nukkumisjärjestely alkaa tästä pikkuhiljaa normalisoitumaan [:)]

joulu tulla jollottaa. ihanata! [:)] jotain pikku jouluvirityksiä täälläkin on saanut tehtyä. miäs ehdotti, että tehdäänkö unelmientalo -piparkakkutalo. ja mehän innostuttiin ajatuksesta kaikki. saas nähdä tuleeko se oikein tehtyäkin [:)] kynttilöitä täytyy vielä viritellä sinne tänne kotoa, leivoskella pakkaseen pipareita ja torttuja. niin ja joulukuusen haluaisin muutamaa päivää ennen joulua, jos aatto vietetään ukkien ja mummojen tykönä. niin ja joululaulukirjat täytyy kaivella esiin ja soitella pianolla kaikki biisit naapureiden "iloks" [:D][:D]

Milamaria: tääkin uskoo että kyllä sua vielä se oikee jossain odottelee. minäkin luulin ettei mua lykästä ikuna kuuna päivänä, kun kaikki sulhasehdokkaat sai pistää menemään ettimään seuraavaa vaimoehdokasta. mut yli vuosi sitten kesällä kopsahti omalle kohdalle ja nyt meillä on jo pikkumiäs tuhisemassa päiväuniaan [:)] ja itseasiassa se tuli kohdalle sillon kun vähiten sitä odotti. [:)]

ja vielä vähän ON: täällä alkaa päikkäriajat lyhentymään. eilen päivällä nukuttiin vaan 15 unosia. ja valveillaollessa syli tuntuu olevan parasta... huh. en muista miten pitkään tää vaihe kesti esikoisen kanssa. silloin tais pelastus kun ei jaksanut enää sylitellä, että pakkas vaavin autoon ja läks shoppailemaan.... meneekös muilla päivät samalla tyylillä...?
 
Mä tänään arvuuttelin että viittinkö lähtee Aadan kanssa viemää poikaa tarhaan, mutta kun mies oli ollut yön töissä, niin en viittinyt sanoo että valvos nyt viel. Mittaris oli -14, mutta hyvin pakkasin tytön, niin ei mitää palellu. Kädet oli vaa vähä kylmät, kun tultiin kaupan kautta kotiin.

Että mä oon niin täynnä tätä kämppää!!!! Viime viikollakin lähettiin kahtena päivänä evakkoon kun ei tääl pysty olee kun noi työmiehet poraa[:@][:@][:@] Vuokraisäntää koitetaan saada kiinni ja vaadimme vuokran alennusta, koska toi remppa vaikeuttaa meidän asumista. Koittaa nyt olla pienen lapsen kaa asunnossa mikä tärisee kuin mikäkin[:@] Nyt kun naapuri rappua porasivat ja vaikka se meteli kuului tänne meille, niin hyvin Aada onneksi nukkui sitterissä.
Kumpa se uus asunto nyt saatais pian maaliskuun alussa.

Hienoa Dalla että olet saanut pojan nukahtaa hyvin omaan sänkyyn.

Ihanalta kuulostaa toi Kaikan perheen teko[:)]

Sonzalle ja koko perheelle parantumisia.

Meillä on löydetty ilmeisesti kieli[:D] Semmoiset kielijumpat ollut että huh huh....
Pojalle ostettiin rattikelkka ja toivon mukaan pääsee tänään kokeilemaan sitä. Jos lähtis miehen kaa kokeilee sitä ja mä saisin suht rauhassa siivoilla.
 
Lääkärissä käyty Eevin kanssa tarkastus käynnillä ja kaikki on nyt hyvin. Enää ei kakkaa tule samaan tahtiin kuin viikko, kaks sitten, mutta tulee vieläkin paljon. Se jäi nyt mysteeriksi mikä neitiä oikein vaivasi. Ja silmätulehdusta ei vissiin ole, vaan että kyynelkanava on sen verran ahdas, että vuotaa paljon. Menee kuulemma ajan kanssa ohi. Samoin kuin nuo vatsa-vaivat. Kaikkeen vaan tarvii aikaa.

Mites muiden vauvojen vatsat toimivat?

Purri: Itsellä alkoi noin vuosi sitten kamala huimaus ihan yhtäkkiä ja sain lääkäristä lähetteen fysioterapiaan, kun niskat oli niin jumissa. Ensin lääkäri epäili vatsatautia mitä silloin oli liikkeellä ja se muka aiheutti huimausta. Fysioterapiasta sain sitten apua huimaukseen, kun se fysioterapeutti hiero niskoja ja hartioita ja jumpattiin ne kuntoon. Sain jumppa ohjeet kotiläksyksi, mutta enpä niitä enää ole tehnyt.

Sitten synnytyksen jälkeen huomasin taas huomauksen alkavan, juurikin siitä kun ei ollut tottunut kanniskelaan vauvaa. Aina maate mennessä alkoi päässä huipata. Ei kovin mukava tunne. Suosittelen siis lääkärin arvioivan niskasi ja hartiasi, mulle lääkäri sano, että ne on kun viulun kielet, niin kireiltä kuulemma tuntu.

Sitteri: Meillä on Mosmo merkkinen sitteri, sain sen kaverilta, joten en tiedä mistä hankittu ja paljonko maksoi. Ollut kyllä kätevä ja siinä on pystynyt pitää jo ihan pienestä asti, kun sen saa niin makaavaan asentoon. Nykyään Eevi viihtyy pitkiäkin aikoja siinä naureskellen ja ihmetellen. Se on kiva niin saa ainakin rauhassa syötyä tai vaikka laitettua tiskit koneeseen tai pestä hampaat.[:D]

Ihana lukea teidän Joulu askarteluista sun muista. Itse en vielä ole tehnyt muuta kuin joulutorttuja ja sellasen pienen olkipukin (eläin) kaivoin esiin. Täytyy kyllä vielä jotain jouluista laittaa esille, että pääsisi edes hiukan fiilikseen. Meinasin tehdä sukulaisille lahjaksi mustaherukka marmelaadia, kun en muutoin joululahjoja ostele heille, ja ollaan muutenkin sovittu, että ei enään lahjoja ostella toisillemme. Lapsille tietenkin pitää jotain kivaa pistää lahjapakettiin. Muutenkin tykkään mielummin antaa jotain itse tehtyä ja nyt kokeilen miten marmelaadi onnistuu. Sitten vaan namit sellofaaniin niin oikein kivoja tulee.

Tais viedä lääkäri reissu tytöstä mehut, kun nukkuu jo kolmatta tuntia rattaissa, tosin nostin hänet jo aikaisemmin sisälle, ettei pieni ihan palellu ulos.

Palaillaan!
 
Heissan!

Kerroin mutsille tosta mun pyörtymisestäni, niin se istutti mut hierontapenkkiin ja istuin siinä sit koneen murjottavana sen joku 15min.. Ja kyl se ihan hyvää teki, et luulen että johtuu vaan siitä, et on paikat nii jumissa.

Henuli: Ei mun hartiat vaa viulunkieliltä tunnu. Kyl ne ihan rehellisesti kiveä on. Mut yritän venyttää ja murjoa niitä tilaisuuksien tullen.

Sonza: Mulla oli tosi matalalla paineet jälkitarkastuksessa.. en muista kyllä enää et mitä ne oli, mut se neuvolantäti passitti mut syömää suolaa ja salmiakkia. Mut mulla on kyl aina tosi matalalla paineet, ikinä ei silti oo näin päässy käymää.

Mut meen lököilee toho sohvalle, ku tyttö on omassa sängyssään ja vielä toistaiseksi ainakin nukkuu[:)]
 
Takaisin
Top