Marraskuun mussukka-pulinat

Huomenta!

Rytmit: Omatahtoinen herra vähän pistelee vissiinkin rytmejään uusiksi.. Ennen ollaan siis käyty nukkumaan jo 19-20.. Eilen sammui hetkeksi 18-19 ja siintä sitten valvoi todella virkeänä kymmeneen. Syötiin klo.1 ja seuraavan kerran klo. 5 ja nyt sitten kuudelta heräsi [:D] [&:] Haukottelee tuolla leikkimatolla, että varmaankin kohta huutaa tai sitten nukahtaa leikkeihinsä, niinkuin pari päivää sitten kävi. Niin ja päikkärit oli meillä siis n. 4 tunnin pituiset, eikä muita päikkäreitä nukkunut, kun en kerennyt ulos enää laittamaan. Eilen koitin antaa korviketta, eheeei. Naureskeli pullolle ja antoi korvikkeen valua suusta ulos.

Kiitos uskon lisäämisestä tuohon oman miehen törmäämisen suhteen [:)]

Vatsan toiminta: Toimii aika säännöllisesti, jos niin voisi sanoa [:D] Joka päivä kakkaa tiettyjen syöttöjen jälkeen eli n. 2 kertaa päivässä..

Voi Kaika, ihanasti tehty pojilta ja mieheltä [:)] :')) Ihan silmät kostuivat!

HaniMami: Hyvä kun ristiäiset sujuivat!

Hey, mitäs te muut teette jos vauva herää yöllä/aikaisin aamulla tosi virkeänä ja hihhuloi ja juttelee yli tunnin? Öhh, näin siis kävi meille taas tänä aamuna ja mun on vaan pakko nostaa se ylös kun aavistan sen jatkuvan pidempään ja sitten lopputuloksena sammuu tohon puuhamatolle? Sänkyyn ei nukahda herättyään ja ainakin 2 h zillailee ja nauraa yms. Pitäisi kai vaan siis antaa sen höpötellä yksiksee.. Haluan rytmejä jo, kiiiitoooos! [:D][:D]

Sonza: Paranemisia!

(Siis toi poika on kyllä niin sinnikäs, hieroo silmiään matolla ja kuitenkin yrittää puoliksi hereillä leikkiä ja nauraa..)
 
unirytmistä: meillä mennään nukkuun 20.30-21.30 ja herätään 5.30-6 parhaimmillaan nukkunu seittemäänkin. Nyt on just aamusta sit tosi virkee kun nukkunu noin pitkän pätkän mut ollaan vaan vuorotellen käyty tuuppaamassa tuttia suuhun ja soitettu sellasta sellasta lelua mikä soittaa rauhallista laulua mitä kuulu jo varmaa vatsan läpikin :) mulla on itellä korvatulpat yöllä kun herään kaikkiin pieniinki inahduksiin. Kyllä juuso on siihen sit nukahtanu ja herää 7-8 Meillä saa poika yöks siis maissivelliä ja on meillä ainakin auttanu yöuniin.

Päikkäreitä meillä nukutaan yhdet kunnolliset 13-14 välillä ja nukkuu noin pari tuntia. ja sit aamusta ja illasta sellaset vartin/ puolentunnin pikapäikkärit.

Vatsantoimintaa: meillä toimii vatsa kerran päivässä usein illasta. joskus juuso panttaa sitä nii et tulee joka toinen päivä kunnon lasti. Sellasina päivinä kun se on väsyny nii ei usein tuu kakkaa. Onhan se raskasta puuhaa toi kakkaaminenkin, usein käy nii et kun se tulee mun syliin nii siinä on sit turvallinen kakata ja sit tulee kivasti reunojen yli :D

Nyt on jotenkin niin onnellinen ja kiintyny olo tohon pieneen ihmiseen. Kaippa se toi alkuhössötys on väistyny tieltä ja nyt voi nauttii tästä vauvaarjesta <3
 
Huomentaaaaaaaa!

Ja heti aiheiden kimppuun-->

unirytmi: Meillä on alkanut iltaankin tulemaan sitä rytmiä- jes.
Torkkuilee siinä 16:30-19:00 tai on muuten vaan rauhassa sitterissä/leikkimatolla- kamalasti seurailee isoveljiään.
Sitten seitsemän uutisten aikana velliä ja sitten alkaa iltavaippahommat ja yöppikset, seuraavaksi imetän ja siitä suoraan tiiviiseen kapaloon- unilaulut pojille ja vauva saa osansa samalla...(tässä kohtaa n. klo 20-21 alkaa yleensä itku, jos on alkaakseen). Nukahtaa sohvan nurkkaan/syliin/sänkyynsä kapaloituna. Toisinaan herää hetken päästä ja syö toisen rinnan, mutta nyt on alkanut nukkua suoraan aamuun saakka. Tänään heräsi klo 6 syömään ja otin viereeni- nukahdettiin hetkeksi ja klo 7:45 soi kello mulle- vaihdoin siinä sängyllä tytön vaipan ja sinne jäi tytteli naureskelemaan ja huitomaan..
Syötin tunnin päästä ja tyttö nukahti uudestaan- kohta varmaan herää..tunniksi ja sitten päiväunille vaunuihin ja verannalle.

vatsan toiminta: joka toinen päivä- kunnolla[:D], paitsi eilen jopa 2*...tiedä voiko rota vaikuttaa näin viikon jälkeen..

Mutta joo- nyt takkaan puita ja aamutoimiin..ihmetellään sitten tytön kanssa ihmeellistä tulta[:D]

Tänään olisi kirjastoreissu päikkäreiden aikana, joten saa vuorata tuon vaunun jo taljalla.

Palataan taas mammuskat!
 
Meillä täällä aikalailla mennään niin että yöunille aletaan 23-01 välisenä aikana, yleensä menee lähemmäs 01. syödään siinä 4 ja 8 ja jatketaan vielä unia, nukkuu itseasiassa edelleenkin tuolla!! täytyy lähtiä pitämään ääntä tuonne niin heräisi.... torkutaan 12-16 välillä pieniä pätkiä ja 16(-17) sitten nukutaan pari tuntia... ja illasta keretään taas torkkua pikkuhetki ennen lopullisia unia... toisaalta tämä rytmi passaa mulle kun itse oon ilta virkku aamun torkku mutta tuntuu että päivä menee NIIN nopeesti ohitte että kun sais jotenki aikaistettua tätä hommaa...
 
Vatsantoiminta: Meillä oli ummetusta jonkun aikaa ja kun alettiin käyttämään apteekista saatavaa maidonsakeuttajaa niin paheni. Kun jätin sen pois ja maitojauheen niin ummetus loppu ku seinään. Toki me syödään ainoa hedelmäsoseena (perunan lisäksi) luumua puoli purkkia molemmille päivässä, niin kakka tulee nykyään hyvin ulos. Ainakin kerran päivässä, joskus voi jäädä väliin ja joskus tulee neljäkin kertaa päivässä mutta onneks harvoin [:D]
 
Hih!
Kakku maistuu vähän lohelle[:D][:D] Pikkuinen nukkuu sitterissä, kuola rätti naamalla (tuoksuu varmaan ihanalle) Toki nenu näkyy, että saa hengitettyä. Tää on ihan uusi juttu, että kuolarättiä hinkataan naamalle, minkä ehditään.

Kakka: meillä jäi eilen väliin. Olisko pikkuinen sitten ollut liian väsynyt. Yleensä joka päivä yhdenkerran laitojamyöten ja vähän yli ja muutama pikku pieru raita[:D]

Vauva yöllä hereillä: pistän tutin suuhun ja jatkan unia, jos vaan pystyn (paha paha), aina ei onnistuu, vaan sintti innokkaasti juttelee[:D]

PojanÄiti: joo mää tuon piilomuffareita ehkä[:D]

Purri: puhut ainakin seuraavassa neuvolassa siitä pyörtymisestä ja jos heikko olo jatkuu, niin sit viimeistään lääkäriin.

Ristiäiskuvista: omistan vielä ihanan ison vauvamasun[:D][:@][:'(][&:][X(][&o][:-] Täytynee oikeasti alkaa tekemään jotakin tälle olomuodolle. Alkaa ällöttään nuo herkut ja oma olemus.

Tänään otin vauvasta joulukorttikuvat, joukossa muutama ihan kiva. Nyt täytyy alkaa niitä vääntämään, että ehtii lähettään..
Huomenna Kampissa kello 12. eiks ni?

MOro!
 
Vatsantoiminnasta: Täällä ihmettelen myös tuon herran ilmavia vaivoja ja löysää kakkaa (tosi ruikkua ja tosi paljon pierua). Kauankohan tuota voi kestää rokotteen jälkeen, kellään tietoa?
PieniMiäs ei aikasemmin kakkinut kuin 1-2 kertaa päivässä, ja nyt jatkuvasti.... Nyt on siis viikko kulunut tuosta rokotteesta meilläkin.[8|]
Saamari, kun yhdestä vaivasta pääsee, niin toinen tulee tilalle....

Kukas, kekäs nyt kysyikään D-vitamiinista ja öljykapseleista. Sain saman neuvon sukulaiseltani, joka kärsii psorista... kalaöljykapseleita aloin syömään heti, johon lisätty D vitamiini. Samoja söin jo ennen raskautumista, mutta jouduin lopettamaan, kun lisättynä oli myös tuo A-vitamiini.

Katsomme nyt viikon, miten tuo voide ja mun öljykuuri auttaa asiaan. Pitäkää peukkuja!!! [&o]
Jos ei auta saattaa olla maitoallergia, joka onkin sitten toinen juttu. Koska sitten joudumme apteekin maito-kuurille, joka maksaa maltaita, saa tietty kelalta takasin, mutta kauanko siittäkin saa tapella....(*Kiroilen varmuuden vuoksi jo valmiiksi*)[:@][&:]


Että sellanen marisemis viesti tällä kertaa... (Väsymys taitaa hippasen painaa)[&o]

Mutta onneks isäntä tekee tänään kinkkupiirakkaa.. Hyvä Ruoka,Parempi MIeli [:)][:D]
 
Huh! että voi olla raskasta viihdyttää vajaa 5veetä sisätiloissa +vauvatouhut... Ja huonosti nukuttu yö...
Otava nukkui kyllä hyvin, mut itse tajusin aivan liian myöhään että nukkumaa pitäisi käydä...
(itteesä siis syyttäminen)

1. Äitiiiiiii, tuuuu kattooooo, äitiii arvaa mitä mä tein, äitiiiii saaks seinään piirtääää!!!
2. byääääääääähä-häääääää (lue = tissiiiiiiiiii, hetiiiiiii)
minä: byääääähää-häääää

Eikä mitään tietoa monelta isäntä tulee kotiin, kun on taistelemassa oikeuden puolesta...
No mutkun tulee ovesta niin mulla tippuu lapset siihen paikkaan ja painun torkuille tai jtn!

mullakin tällänen marinaversio ny... On ilmassa jotenkin ;)
 
Moikkista,

Tiedättekö mitä?! Mä sain nukkua viime yönä 6 tuntia putkeen jonka jälkeen pikku ukko tankkas ja jatkoi unia vielä 4 tuntia, eli olen nukkunut yhteensä 10:nen tuntia!!! Olen ihan uusi ihminen! Mieletöntä mitä uni teettää [:D] Olen saanut järjesteltyä paikkoja ja suunniteltua joulua! Ihanaa!!!

Purri: Ota ihmeessä asia puheeksi neuvolassa. Olisi kyllä hyvä löytää syy tuohon! Mäkin ajatteli kysästä, vaikka mun pyörryttäminen taitaa olla vähän eri luokkaa. Pelottavaa sekin kyllä on.

Kaika: Mullakin tuli ihan kyyneleet silmiin miehesi ja poikien anteeksipyynnön ansiosta. Oma rauha on kyllä tärkeää. Hienoa että pidät siitä kiinni!

Ristiäiskuvat: Onnekseni en ole niitä vielä nähnyt (valokuvaaja käsittelee niitä vielä), kun tiedän että maharoikkuu, käsissä löllyy allit ja leukoja on ties kuinka monta, sillä vieläkään en pääse lenkille tämän kirotun flunssan takia! [:@]

Tjaa nyt kuuluu pinnasängystä kitinää. Adios!
 
Marinaaaa...........................

Masentaa kun on niin tylsää istua kotona...mun tekis hirveeti mieli mennä johonkin tai tehdä jotain....mutta

muutin turun suunnalle 09 keväällä, eikä mulla ole täällä yhtäainuttakaan kaveria..toki työkaverit, mutta ne nyt on koko ajan siellä töissä. mies ajaa rekkaa joten siitäkään ei ole viikolla mitään seuraa kun ei edes koskaan tiedä pääseekö se kotiin vai ei....vitun arpomista.
nyt sitten koiran ja pojan  kanssa oltu kotona ja käyty joka viikko tuol mun duunissa kahvilla ja ei muuten kiinnosta enää sinnekään mennä. kaupoissa ollaan pyöritty turhankin usein, eikä niistäkään löydy mitään kivaa kun ei tuota rahaa juuri ole.

Mitähän helvettiä tässä keksis ettei aivan kyrpiinny tähän kotiin ja omaan elämiseen.

joskohan huomenna taas olis parempi päivä.....[>:][:@][&o][&o][&o][&o][&o]
 
tinztinz: Onko teillä siellä mitään äiti-lapsikerhoa? Tsemppei!
Munkin pitäisi jossakin vaiheessa sellaiseen suunnata, muttei kyllä vielä jaksa kun yöt menee miten menee ja arkikin tuntuu nyt tällä hetkellä jotenkin todella voimia vievältä!

Kumpa meillä toimisi tuo tutti, mutta ei. Olen kai totuttanut jäbän tissiin [:D]

Joo, nyt alkaa meidän iltatouhut käynnistyä..
 
Moi!

Vatsan toiminnasta: Taalla on kakat joka vaipassa.  [:D] Ensimmaisena viikkona ei ollu, mutta sen jalkeen on ollu. Me miehen kanssa ollaan 2 kertaa paasty todistaan, etta vaipassa ei olis yhtaan kakkaa. Valilla on vaha ja valilla vahan enempi. Vaihdetaan vaippa yleensa noin 2-3h valein, jos ei olla kuultu kakan tuloa. Taalla haistaminen on vahan hankalaa, kun sensitive-vaipatkin on hajustettuja.
Ilmaakin piisaa suolistossa runsaasti. Nyt viime paivina sita on ollu todella paljon ja itketty tavallista enemman sen takia. Toivottavasti mikaan allergia ei oo puhjennu.[:(]

Meilla on saarissa myos kuivuus ihottumaa. [:o] tai ainakin toivon niin. Alussa kaytettiin enemman wipeseja pyllyn putsaamiseen, mutta sitten kun alettiin vesipeseen pyllya, niin ihottuma ilmaantu. Johtuukohan liian lampimasta pyllypesuvedesta ja taajuudesta[8|]

Meilla on 2kk laakari perjantaina ja ne tulee pistamaan aika monta piikkia meidan pikkuseen +rota. Jos oikein laskin, niin 5 eri piikkirokotusta. Tulee varmaan hauska viikonloppu.[&:]

Kuikas usein teilla viela syodaan tissia? Meilla edelleen sita kaivataan noin 2h valein. Onkohan koska luvassa helpotusta?!

Ma paatin yrittaa alkaa harrastamaan muskaria pikkusen kanssa. Taalla kokoontuu Suomi-muskari noin joka toinen viikko. Paasee aitikin vahan tuulettuun ja tapaan uusia ihmisia tai yleensa saa aikuista seuraa hetkeks. Mulle myos suositeltiin suomea-puhuvaa lastenvahtia, jos sita joskus uskaltais lahtee jonnekin yhdessa miehen kanssa. Saa naha uskaltaako viela hetkeen ihan vieraalle jattaa.[:)]
 
Hanimami!! Taas täällä foorumilla kailottelen kun ei tuo puhelin taas löydy[8D]
Tää päivä meni vähän reisille... niin juoksutan ukkoa torstaina jos käy?[:D]
Nähdään huomenna!!

Hei! jos treffeil tulijoilla on niitä ÄP lisäimuja käyttämättöminä niin otan vastaan!

Ja kaika Jos olet huomenna tulossa niin eihän sulla sattuis olemaan fysiopalloon pumppua lainata!?!?[8|]
En kyllä tiedä onko noissa eroja venttiileissä, mutta kun ihan puhaltamalla ei tahtonut onnistua[8D]
 
Minneen pääse. Paska.

On sellainen aikataulu huomenna, että oksat pois.
Ihan niin kuin tänäänkin.
 
Hani& Sonza: Juu kyl mä neuvolassa sit mainitsen asiasta. Mut eipä oo sunnuntain jälkeen taas ollu mitää [8|] Vähän semmosta normaalia huippausta, jos liian nopee oon ylös noussu, mut ei muuta...

Me käytii tänää Ikeassa [:)] Ja neiti nukku tyylikkäästi 5h päikkärit [:D][:D][:D] Tosin nousi jo 7 pintaan ylös isänsä kanssa, että ei siinä mitään [:)] Ja nyt se sitten tuolla sitterissa jutskailee ja ihmettelee [;)] Kohta aletaanki kattomaa Simpsoneita ja sit pitäis varmaa yrittää saada toi tyttö kylpyynki jossai välissä [8|]
 
Mä olen ainakin huomen tulossa PK mammojen tapaamiseen, jos ei mitää kummempaa satu. Mä tuon ÄP:n pakkauksen lisäimut sulle PojanÄiti ja Purrille noi tuttipullon tutit mitkä ei toimi meillä. HUOM! Jos muistan[:D]

Mitäs kivaa Purri ostitte?[:)]

Itelläni on kaks yötä mennyt ihan pipariksi muksujen kaa ja sitten tänään olin hyvin hyvin väsynyt, kun perhetyöntekijä tuli auttelee. Niko sai sitten kunnon raivopukemis kohtauksen, niin siinä kahteen pekkaa puettiin poikaa. Perhetyöntekijä vei sitten Nikon tarhaan[:)] Mä otin pitkästä aikaa nokoset, kun Aadakin suostui nukkumaan. Niin kärttynen oli ollut, joten vasta joskus vähä ennen 15 nukahti kunnon unille ja heräs joskus 16:30.
Mies onneksi haki pojan, kun mä nukuin.

Vatsan toiminta: Meillä saattaa olla ihan kolmekin päivää tai neljä kakatonta päivää, mut nyt on ihan ok tullut, kun niit peräruiskeita piti antaa.

Rintaruokinta: Aika paljon vähentynyt on ja koitan tässä nyt juodakkin sikana että tulis maitoo ja sitten Aada on taas alkanut ihan pelleilee rinnan kaa. No en kai mä kuole jos tätä muksuu ei imetä ihan niin kauan kuin esikoista. Tekis kyl kamalasti mieli imettää se 8,5kk niinkui esikoista, mut ei voi minkää jos maitoo tuu.

TinzTinz: Toivottavasti joku äiti-vauva kerho löytyis sulle tmv[:)]

Ristiäiskuvat: En oo nähnyt ja odotankin juu samoin että mikä hirviö siel kuvis makkaroineen on[:D]

Kitisevä ja piereskelevä lapsi huutaa sängys.....
 
Heipparallaa,

kohtahan tässä onkin jo pakko raahautua täältä sohvalta sänkyyn ettei tähän sammu kone sylissä.
Täällä siis tämä äippä väsyneenä ja räkäsenä. Aamulla en edes muista kuulleeni herätyskellon piipitystä tai sen sammuttamista. Mun autokin tais seota viime yönä kun siinä rupes yht äkkiä hälärit huutamaan, no tää mammahan nous sängystä salamana, heitti takin niskaan ja juos sammutamaan sen kamalan metelin. Mies kyseli tässä illalla että näkikö unta vai huusko meijän auto yöllä [:D]

Yöt: meillä on edelleen jatkunu yöt yhdellä herätyksellä. Nukkumaan jos mennään klo. 20:30 niin silloin herätys klo. 2 ja sitten alkaa kitini taas klo.6 mutta silloin otan Joonan mun kainaloon ja laitan tutin suuhun niin nukahtaa vielä tunniks. Sitten taas jos nukkumaan mennään klo. 22 niin herätys on klo. 4. Ilta ja yö herätykset hieman vaihtelee mutta aamu herätys on aina klo.7 aikaa

Kakka: Joona on kakannut nyt parin viikon ajan joka toinen päivä ja sitä ennen kerran päivässä.

Täällä tuli kanssa kyyneleet silmiin Kaikan miehien takia. Mä rupean tietyissä asioissa nykyään vollottamaan todella helposti. Kävin yks päivä lukemassa marraskuisten synnytystarinoita (en tiedä miks) ja siinä kohtaa kun saivat vauvan syliin niin minä vollotin vuolaasti. En voinut lukea kuin pari juttua koska esikoinen rupes ihmettelee miks äiti itkee [:D]

Pojanäiti: tiedän kuinka raskasta tuo on :) meijän esikoista kun ei tainnuta kuin 39 asteen kuume ja muulloin se on sitten kovaa menoa. Äitii mulla on tylsää, äitii tuu kattoo kun pelaan wiillä, äiti mulla on nälkä ( 10min välein), äiti ma haluun kattoa jotain leffaa, äiti, äiti, äiti.... Hieman helpompaa on nyt kun vauva syö pullosta koska silloin kun söi pelkästä tissistä niin se oli koko ajan tississä kiinni.

HaniMami: meillä kanssa tykätään rätistä naamalla[:)]

mutta nyt nukkumaan että huomenna taas jaksaa
 
Sirilimpsis!

Mitä mun elämälle on tapahtunut???
On se ny helekutti, kun mennään minuutti aikataululla jo nyt joinain päivinä..ja vielä ei ole edes mun koulu tässä setissä mukana[&:][&:]
Eilenkin oli fudisharkat ja miehen treenit osaksi päällekkäin ja tietenkin toinen pojista halusi lähteä siinä samalla luistelemaan..
siinä joutuu jo ajoittamaan syömiset.
Ja tänään on kokkikerhoa, koulun diskoa ja eskarin puurojuhlaa. Jep, tämä on päivän ainut rauhallinen hetki, kun vauva nukkuu verannalla, eskarilainen on eskarissa ja koululainen katsoo tv ohjelmaansa ennen kouluun lähtemistä.
Ja eilen huh mä olin ihan puhki jo klo 21...nukahdin samointein tein. Ja kun vauveli ei sitten enää öisin herättele juuri lainkaan, niin onhan se varma että mies on sitten aamuyöstä sitä mieltä, että nyt olis oikea aika diu diu...[;)]
Huoh- pääsin nukkumaan takas joskus klo 4...

Nyyt on äiti vähän väsy.. Onneksi perjantaina on sitten pelkät koulut ja eskarit ja työt.

uninen: Mä näen sieluni silmin sut, kun ponnahdat ylös ja eiku toimiin[:D]

Mammaliina: Mikä on perhetyöntekijä? Mitä se tekee?

iines: Täällä syädään päivisin 3-5 tunnin välein ja illalla saattaa syödä vellin jälkeen 2 tunnin siään kahdesti.

Mila: Jotkut lapset ei vaan syö tuttia- niin kuin mun esikoinen- rättiä lutkutti ja tuttipulloa söi ja tissiä tietenkin, mutta ei mitään tuttia. Ei minkäänmuotoista.

tinztinz: Kuinka kaukana sun kaverit ovat- meinaan, ovatko automatkan päässä?
Entäs noi perhekerhot?

Sonzalle onnittelut nukutusta yöstä!

: I feel u! Mä voisin lisätä tohon vielä kohdan
3. Äiiitiiii O kiusaa!!!! ÄÄÄÄÄIIITIIII A ärsyttää!!!!
Ja hei- täähän on sulla edessä parin vuoden päästä[;)]
Tsempit!

Mamma: *peuk peuk* - Toivon todella, että siellä ei ole maitoallergiaa.
Isäntä tekee piirakkaan ja emäntä antaa[8D][8D] (jep huono[:D][&o][&o])

HM: Täälläkin tykätään nukkua kuolarätti tai ihan raakasti peitto naamalla.

Lhr: Eikös olekkin ihana tunne- nauttia vauva-arjesta.

Jaahas- joutuu laittamaan soccer mom roolin taas kybälle ja eiku menox.

Pitäkeehän lystiä reffeillä!
 
hei! pikaisesti kysäsen että voiko esim d-tipat tai gefilus tipat antaa vauvalle suoraan "pullosta" suuhun eli tiputtaa vain vauvan vaikka itkiessä (valmiiksi[;)])

sitten onko kokemuksia vauvan ummetuksesta kellään...itkee (vasta 2kk alottanut ei kai koliikkia sitten) kakkaa tulee vain kerran vkossa ja hirveän hajuisia piruja joita  ennen kauhee huuto mihin ei auta oikeen mikään
hyvää joulukuuta kaikille
 
Takaisin
Top