Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähtiys: kuullostaa hyvältä tuo rask.diab. sulla. Onneksi. Itse aloitin juuri ekan mittauspäivän (kerran viikossa koko päivän mittaan) ja näyttää tosi hyvältä! Alle kaikkien rajojen mennään! [:D] 

Oho, oletpa ollut reipas kun olet saanut ikkunat pesty. Omat on niin likaiset että hyvä jos näkee ulos. Ajattelin keväällä hoitaa tuon pois, nyt en uskalla nousta tikkaille enää kun tuo tasapainokyky voi olla hieman "out-of-sync" kun on tuota lisämassaa [:D] Olen samalla miettinyt yleistä siivousta. Pitää katsoa sitten meidän taloustilannetta, mutta kyllä tuo siivouspalvelu houkuttaa. Ei maksaiskaan loppupeleissä niin paljon, kun saa kodinhoitotukeakin se 60%. Ajattelin joka toinen viikko, 3 h niin ehtisi tehdä kaiken isomman. Ei tarvitse mun sitten ottaa stressiä siitä. Pitää hieman katsoa.

Tsemppiä Nuulle! Itsekin odotellessa... [8|]

Siis jes! Sain eilen yhden pitkäaikaisen projektin päätökseen! Tein lattiatyynyyn päällisen, johon meni ihan koko päivä!

Ja yöllä näin ekan kerran unta, missä näin vaavin kasvot [:)] Näytti ihan ukkokullalta [:D] Helmikuussa sitten selviää, kuinka osuva mun uni oli. Kuinkas teillä tytöt? Minkälaisia unia ootte vauvoista nähnyt?

Unista: Viime aikoina olen nähnyt tosi paljon unia vauvasta.

Yhtenä yönä hän oli syntynyt jo monta kuukautta aiemmin, mutta en ollut tajunnut. Oli ollut keskonen ja sairaalloinen ja jäänyt sairaalaan. Arvatkaa, tuliko siinä unessa karmiva olo kun tajusi yhtäkkiä, etten ole nähnyt koko vauvaa enkä käynyt sairaalassa katsomassa.

Viime yönä maha oli kadonnut ja koko raskaus olikin ollut unta tai jotain haavetta. Aivan kamala olo aamulla herätessä, piti oikein kokeilla vatsaa, että onhan se siinä. Ja tyttökin heräsi aamiaisen jälkeen ilmoittelemaan. [:)]

Taitaa viihtyä pystyasennossa kun potkii useimmiten vaan alavatsaan edelleen. Voi, kun kääntyisi hyvissä ajoin.

(.) Nyt on liitoskivut palanneet, taitaa olla kasvupyrähdys meneillään ja pikkuinen kun kerää rasvaa ympärilleen niin painokin hänellä nousee kovasti. Ai saa..na, kun sattuu alaselkään, lonkkiin ja kylkiin. [:@] Ehdin tässä olla ilman jopa ihan joitakin viikkoja...

Nyt on joku ihme tautikin liikkeellä, vatsa sekaisin ja aivan käsittämätön väsy ja uupumus. Mun molemmilla vanhemmilla ollut ja kuulin ystävältä että hänellä oli viikko sitten ja monella muulla. Ei kiva. [>:]

Murmur Marraskuiseen harmaaseen torstaipäivään.

joo eilen kuulin sukulaisilta että vatsatautia on liikenteessä. Taidanpa pysyä kaukana niistä ihmisistä joilla se hyörii. Nyt ei oo kovin hyvä hetki saada itseään siihen paskatautiin.. Kun silloin kun mulle tulee oksennustauti niin sit mä oksennan ihan kaiken pois vedenkin. Että voi olla että joutuis lähtee tiputukseen :(

[:)] HELLOUTA KAIKILLE [:)]

TÄHTIYS: Ihan sinua varten tänne tulin,kun olet ollut ajatuksissani lähes päivittäin [:)]
Olen niin miettinyt ja ajatellut,että mitä sinun isällesi kuuluu.
Ikävää,ettei vielä ole tullut mitään varmuutta isäsi tilanteesta [&:].Tuo tulosten odottaminen ja epätietoisuus on juurikin sitä pahinta stressiä mitä vain voi olla [&:]
Saanko sen verran udella ( ei tietenkään tarvi vastata ),että onko isällesi sanottu mitään,että kyseessä on pahanlaatuinen kasvain?Ja mistä kohdasta häneltä kasvain leikattiin?
Anteeksi,jos liikoja utelen [&o].Mun oma kokemukseni minun isäni jutussa jotenkin niin tuntuu vähän samanlaiselta tilanteelta kuin sinun isäsi tilanteesi [:(]
Tietysti edelleen täällä toivon sydämestäni,että sinun isäsi saa niitä parempia uutisia kuin minun isäni!!Ja ennenkaikkea,että isäsi tuosta paranee vielä!!
Paljon jaksamisia sinulle ja isällesi ja koko perheelle [:)][:)][:)]

(.) Mitäs tänne [;)]
Lunta on vielä vähän maassa,mutta sekin on kyllä tällähetkellä katoava tuote [&:]
Ei sinänsä,että rakastaisin talvea ja lunta,mutta mieluummin tietysti pieni pakkanen kuin tällainen ikävä loskapaska keli [:'(]
Lasten kanssa ollaan jo pulkkailtukin tällä viikolla sekä hiihdettykin [:)]
Kyllä tällä pötsillä jo on aika tuskaisaa hiihtää tuolla meidän pellolla,kun meikäläinen melkein uppoo hankeen polviaan myöten [;)][:D][:D]
Juu,ei täällä maalla ole mitään kaupunkilaisten "etuuksia",että olisi valmiit ladut tuossa vieressä [;)]
Itse saadaan tehdä omat ladut omalle pellolle [:D]
Joo,mutta kyllä minä jo nyt kesää odottelen [:D][:D]..Mun puolesta kyllä talvet saisi lailla kieltää [;)]

Mini on hyvin aktiivinen tapaus edelleen..ja hyvä niin [:)]
Huomenna menen sitten jälleen ä-polille.Ja siellä pääsee taas moikkaamaan Miniä ruudulta [:)]

HYVÄÄ VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 26+2

Maiza: Niin tuttua! Olen monena yönä nähnyt unta, että oon jättänyt vauva oman äitini tai jonkun muun hoitoon, enkä ole vauvaa nähnyt pitkään aikaan [8|] Tai sitten vaavilta on ollut vaippa vaihtamatta tosi pitkään tai ollut syöttämättä monta päivää...voi taivas! [:D]

Joo-o pakkohan se on soittaa neuvolaan selkäsärkyjen vuoks :( tuossa muutama tunti sit tuli semmonen kipu että piti ihan kiljasta. Pakko saada jotain tähän kipuun.. ärsyttävää. Ikinä ennen näin kipeenä ollu selkä!
Ja 25. viikko pyörähti käyntiin ja pikkuhiljaa sitä siirrytään helmikuuhun. Kun saiski jo pikkukäärön syliin.

Yönsäde: OI, Kiitos tuestasi ja ajatuksista. Isälläni todettiin virtsarakossa kasvaimia, niiden laadusta emme ole saaneet tietoa[>:]. Leikkaus piti tehdä epiduraalipuudutuksessa, mutta kuitenkin oli niin paha, että jouduttiin nukuttamaan ja ottamaan aiottua "syvemmältä". Syöpäaineet ruiskutettiin myös suoraan rakkoon. Leviämisestä ei ole vielä tietoa, tosin silloin leikkauksessa sanottiin ettei olisi levinnyt .. (?). Nyt oli kuitenkin siinä koneella tehdyssä palakokeessa ja siitä ei ole tullut tuloksia. JOutuu lisäksi vielä palanäytekokeeseen ja varmaankin leikkaukseen uudelleen ja ehkä virtsarakko poistetaan [&:]... Epätietoisuus tosiaan on pahinta! Ja alan jo epäillä josko meille lapsille ei kaikkea kerrotakkaan..

Jenni79: Kiitos ja tsemppiä sokerimittauksen kanssa, hyvä että arvot ovat olleet nyt hyviä. Eli toimii!!Hyvä!
Kovasti auttoi ikkunan pesun kanssa kun ikkunaan paistoi aurinko, oli vain pakko pestä. Kävin ostamassa varrellisen pesimen ettei tarvinnut kiipeillä muutakuin avausvaiheessa. Hmm.. Kotisiivous! Kuulostaisi kyllä hyvältä. Täytyypä katsoa kuinka sitä kevällä sitten jaksaa. Mies on kyllä hyvä imuroimaan [;)]

Voikaa hyvin! Meillä kävi töissä tälläviikolla ergonomia ihminen, hän totesi että liiku, liiku ja liiku. Siinä ohjeet minulle seuraavaksi kuukaudeksi. Vasta kun palaan äippälomalta katsotaan tuolin ja pöydän ym. asennot oikeaksi. Minulla on kyllä tyyny tukemassa alaselkää ja itse kyhätty jalkatuki [:)].

Lisäys: Hih, huomasin että pikku-ukkeli meneekin munankuorellaan jo varsin pitkällä [:D][:D]

Tähtiys: tsemppiä isäsi kanssa.

Itse sain järkyttäviä uutisia eilen - sisko laittoi FB:iin että on sairaalassa kun lapsi (5,5 v) on dehydroitu!! Lapsi tipassa! Herraisäsentään! Laitoin tekstaria ja kaikki on ok, hän oli silloin tarkkailussa. Lapsi on ollut kipeenä muutaman päivän, ei oksentanut eikä mitään, mutta jostain syystä kuivunut. Kerta kaikkiaan kauheeta. Niinkuin joku sanoi tuossa Paniikki/Pelot keskustelussa, että eihän nämä pelot lopu siihen kun lapsi syntyy, vaan loppuikämmehän me pelätään että jotain sattuu rakkaalle lapsukaiselle. Niin se elämä vaan on.

Positiiviseen suuntaan: eka mittauspäivä ohi, ja KAIKKI arvot alle insuliinrajojen, vaan 2 arvoa ylitti ns. ruokavaliorajat. Ja nekin ylitykset ovat selitettävissä mitä söin.

Ja huomasin saman mitä Tähtiyskin huomasi: tuo tikkeri on aaaaaaika pitkällä jo!

Ihanaa perjantaina kaikille!

Voimia Tähtiykselle ja Jennin siskon lapselle paranemissäteitä *zäp*. Onneksi lapset on sitkeitä ja kestäviä.

(.) Munkin isomahainen täti käpyttelee päivä päivältä pidemmälle ja tänään starttasi 27. viikko! Wow... Ens viikolla 2. kolmanneksen lääkäri ja sittenpä enää 3kk [:)] Vaikka raskausaika on sisältänyt kaikenlaisia vaivoja, niin on tää loppuviimeksi ollut aika ihanaa. Eilen laitoin makkarin lopulliseen järjestykseen ja petasin vauvan pedin. Ei sänky vielä ole valmis, mutta kyllä siinä yksi pallero jo nukkuisi!!!

Mulla ei pesänrakennusvimma ole vielä saavuttanut ikkunanpesuvaihetta, mutta kaikkea ihanaa suunnittelen vaaville ompelevani ja huuto.netissä pyörin aivan liikaa! Kauhee vimma laittaa kaikki valmiiksi paaperolle.

Asiasisältö jäi näköjään aika pieneksi, muttei se mitään [:D]

Voi että, kyllä täällä perheenjäseniä koetellaan.

Voimia Tähtiys, isäsi matkaan, toivottavasti hän toipuu!! Omalla isälläni todettiin aikoinaan tukos kaulavaltimossa. Vähän aina jälkeenpäin meille lapsille kerrottiin, mitä oli jo tehty jne. Ehkä se on ihan hyväkin. Ei tarvitse ihan niin hirveästi olla huolissaan sitten. Vanhempasi varmasti ajattelevat myös näin.

Hienoa, Jenni, jos siskon lapsi on kunnossa. Eipä ne huolet synnärille jää...

(.) Jotenkin paha mieli ollut jo muutaman päivän. Olo on ollut huono päivisin, yöt menee tuskaillessa lonkka- ja selkäkipujen kanssa, aika tuntuu matelevan ja siipi on maassa. Oliskohan tämä nyt sitä, kun hormonitasapaino muuttuu. Senhän pitäisi tasaantua, mutta kai kaikki muutokset suuntaan tai toiseen aiheuttaa mielialassa heittelyä.

Alkuinnostus tästä raskaudesta ja sen fiilistelystä ja hankinnoista on vähän laantunut, nyt on vähän liiankin tasainen olo. En ole mikään ihan maailman kärsivällisin ihminen, joten tällainen "pelkkä" odottaminen on jollain tavalla tosi tukalaa. Meinasin jo parahtaa itkuun eilen, kun miehelle kitisin, että miten voin jaksaa odottaa vielä 3 pitkää kuukautta?! Tätä kipuilua ja laahustamista...[&o] No, eipä tuo harmaus ulkona oikein innosta kävelyllekään. Täytynee pakottaa itsensä vähän happihyppelylle.

Maiza: voi tiedän ton fiilksen. 'Kaikki-mulle-heti-ja-nyt' syndrooma on tuttu [:)] Ajattele sitä näin: Ensin odotat joulua, sitten on joulun jälkeiset alennukset ja sitten on jo HELMIKUU!! menee noi kuukaudet ihan hurahtaen [:D] [:D] [:D]

Siskolta tuli viesti että lapsi on ok, pääsee tänään pois sairaalasta. Eivät kuitenkaan teidä mikä aiheutti kuivumisen. Kun ei lapsi ole ollut edes hirveen kuumeinen eikä ole oksentanut. Sitten lääkäri oli sanonut että ne ultraa vatsan - mutta sitten ne ei ultrannukaan. Minä ainakin olisin VAATINUT kaikki testit - koska en olisi hyväksynyt "emme tiedä" vastausta siihen että mikä aiheutti tämän. Hrmpf [:@] [:@] [:@]

Nyt lauantaina ajattelin maalata nuo tanssivat lehmät sinne vaavin huoneen seinälle, joten saatte sitten kohta "ihailla" mun luomuksia. Teoriassa ainakin tämä toimii, saas nyt nähdä minkä näköinen siitä seinästä sitten tulee. Muuten tuossa pesänrakentamisessa, niin mullahan on se ongelma että mitä minä nyt sitten teen, kun se pesä on jo melko valmis [:D]

[:)] HYVÄÄ PERJANTAITA [:)]

TÄHTIYS: Voi ei [:(]..Onpa raskaita uutisia siellä [:(]
Toivottavasti patologisista kokeista selviäisi pian,ettei kasvaimet olleet pahanlaatuisia!!
Mutta jos ne olivat syöpäkasvaimia,niin sitten sydämestäni toivon,ettei kasvain/kasvaimet ole lähettänyt muihin elimiin etäpesäkkeitä!!
Täällä Olen täydellä sydämelläni mukana,että saisitte niitä parhaimpia uutisia isästänne [:)]!!
Paljon paljon voimia teille [:)][:)][:)]
Epätietoisuus ja odottelu juurikin on näissä sairaustapauksissa sitä pahinta aikaa [&:]
Silloin,kun meidän isä sai tietää syövästä,joka oli levinnyt aivoihin,maksaan ja keuhkoihin.Niin silloin minä kävin suoraan kysymässä lääkäriltä,että mikä minun isäni tilanne on.Ainakin silloin lääkäri sanoi ihan suoraan minulle ja meille muille,että missä mennään ja mikä on suurinpiiretein elinennuste isälläni [:(].Ja että hoitoja ei anneta,koska niistä ei ole mitään hyötyä näin pitkälle levinneessä syövässä.No,isä sitten kyllä kuolikon jo alle 2 kuukauden päästä,kun sai tietää syöpödiagnoosista.

(.) Tänään kävin sitten toisen kerran jo ä-polilla ja siellä oli Minillä kaikki hyvin
Oli niin ihana ja nuori miesgyne,että oikein lämmitti mieltä [:)].Hän ultrasi kyllä tosi hyvin ja kauan Miniä ja lopuksi vielä teki kunnon 4D-ultrauksen,josta saimme pari hienoa kasvokuvaa Ministä muistoksi [:)]
Jeps,eli Minin painoarvio on tällähetkellä 930g eli keskikäyrillä mennään ( r-diabetes ei ole vaikuttanut yhtään Minin kokoon ).
Mini on perätilassa edelleen/jälleen.Taitaa viihtyä tuossa asennossa [;)]
Istukka toimi hyvin ja virtaukset olivat hyvät!
Insuliini annosta lisättiin,koska noi mun paastoarvot alkavat taas nousemaan.Näillä viikoillahan ne sitten nousevatkin yleensä.Sama juttu kuin viime kerrallakin.

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 26+3

apuva, voisko joku valasta noista maitohappobakteereista? Lääkäri määräsi käytettäväksi canestenit, ja käytin. No, tänään sitten käski ostaa maitohappobakteerivalmisteita apteekista, eikä siitä sen enempää [:-] Eli? Menenkö vaan apteekkiin ja sanon että maitohappobakteereita..? Minkä hintasia on, ja syödäänhän ne pillerit? [:D] [:D] Oli niin karmasevia noi canestenit, kun ne on semmosia jauhopötiköitä jotka piti oikeasti VÄKISIN survoa itkun kanssa alapäähän, tuntu niin pahalta, kun joka ilta oli vähän kuivat paikat vissiin alapäässä.. [:(] [&o]

ssalla: apteekista saa ostaa gefilus-tabletteja, jotka ovat maitohappobakteereja. Joskus aikoinaan meillä käytettin pan-acidoa, mutta en usko että niitä enää ole. Voit myös käyttää esim gefilus-mehuja, gefilus-jugurtteja ym,

ssalla: Apteekkiin vaan, siellä on asiantuntijat ihan sua varten!! :) Tavallisesta ruokakaupastakin saat Gefilus-tabletteja, mutta apteekista voit saada edullisemmin jonkun rinnakkaisvalmisteita tekevän lääkefirman tuotteen. (Esim. Ratiofarm) Niitä on siellä tosi monia erilaisia valmisteita.

Ja ota siihen vielä just mukaan nuo Gefilus-tuotteet, niin varmasti hyvä tulee! Tsemppiä Canestenin ja hiivan kanssa. [:-]

Heips ja hyvää isänpäivää kaikille (tuleville) äideille! [:D] [;)]

Tännepäs ei sen erikoisempia. Töitä vielä reilu 2vk jälellä.

Ite oon noita Gefilus-mehuja juonu aamuisin koko raskauden ajan. Tiiä sitte onko ollu hyötyä, mutta en juurikaan sairas ole onneksi vielä ainakaan ollut. [:)] Ajattelin, että jos vielä söis tablettimuodossa maitohappoja loppuraskaudesta. Käytän yleensä noita jonkun jo mainitsemia Ratiopharmin maitohappoja, ovat edullisia ja saa ison pakkauksen, eikä tarvii jääkaapissa säilyttää. [:)]

Yönsäde:
Ihanaa, kun ootte saanu Ministä kunnon kuvaa! [:)] Ihanaa ois itekin vähä saaha vilkasta Mytykkää, kun tosissaan rakenneultrasta aika pitkä aika jo... [8|] Mutta toisaalta, eihän sitä täällä meilläpäin ultrata enää, jos ei mitään häikkää tule, ja sitä tietenkin toivoo, että kaikki menis hyvin...

Muuten, miltä vauvan hikka tuntuu? Meijän jäpikkä viihtyy mielestäni yhä vaan pää alaspäin, ja sillontällön tuntuu tuolla alamasulla rytmikästä nykinää, vähän niinkuin ois elohiiri siellä? Voiko se olla hikka? En oo paljo aikasemmin tuota koskaan huomannu. Vai pitäiskö sen koko mahan täristä, kun tuo tosiaan tuntuu lähinnä vaan tuolla missä herran yläpään pitäis olla? Kiva jos joku osais kertoo. [:)]

Päivee pallomassut [:)] !! Pakko hehkuttaa! Käytiin perjantaina Tampereella ikeassa ostoksilla. Ostettiin lipasto vauvanvaatteille ja sit parit vauvan petivaatteet, vanna ja säilytysjuttuja hoitotason viereen laitettavaks [:)] Sit saatiin mun kaverilta lainaan pinnasänky, sitteri, 50/56cm toppahaalari/pussi ja imetystyyny! Sänky kasattiin eilen ja järkkäiltiin tota meidän "master bedroomia" uuteen uskoon [:D] Vielä pitäis se lipasto kasata ja kiikuttaa vanha tv-taso johonkin hunttaan, niin rupeaa huone näyttämään hyvältä.. Ihanaa! Ainoo miinus siitä reissusta oli se, et mun lantio on edelleenkin aivan tohjona siitä kävelystä ja iskias oireilee kipeemmin kuin koskaan [&:] . Noh, huomenna olis neukku ja lääkärineukku saikun jatkosta.. Jospa tää tästä rauhottuis...? Niin joo [8|] mulla on ongelma sen imetystyynyn kans.. Se on niin iso, ettei mahdu meidän pesukoneeseen ja se on niiiin superlikainen etten tiedä mitä teen.. Uskaltaiskohan sen pestä esim miedolla pesuaineliuoksella...? Ja entäs sen kuivaus.. Se kun painaa jo kuivana törkeen paljon, niin miten ihmeessä sen saa kuivaks, jos sen kastelee... Siinä ei oo mitään irrotettavaa päällistäkään ja se on tosiaan niin likanen, et ällöttää ajatuskin siitä, et ompelisin siihen vaan uuden päälisen ja jättäisin paskasen sinne alle.. Juu ei kiitos! Blaah.. Kai se on jotain ainakin yritettävä..

[:)] HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ [:)]

MIMMU87: KIITOS SUURI
Tuo Minin ultraaminen on se positiivinen juttu tässä r-diabeteksessa.Että tosiaan pääsee häntä ruudulta kurkkaamaan aika useasti.Pientä vastakohtaa tähän "kärsimykseen" [;)]
Tosin ei tämä r-diabetes nyt mikään niin paha juttu edes olekaan.Kyllä täällä Maailmassa on paljon pahempia juttuja..
Ja toi oli tosiaan hieno juttu,että saatiin Ministä oikein tuota 4D-ultraakin ja vielä pari kuvaa "kaupan päälliseksi" [;)][:D].
Yleensä,kun tuolla ä-polilla on aika nopeatempoista tuo toiminta..

Toi on todella ihanaa,että sinulla menee raskaus noin hyvin Myttysen kanssa ,ettet joudu missään ä-polilla ravata!!
Toivottavasti sulla menee myöskin loppuraskaus yhtä hyvin!!
Sinä kun olet ensisynnyttäjä,niin kai teille nyt siellä kuuluu rv36 synnytystapa arviointi.Missä gynen tarkastuksen lomassa tehdään myös ultraus,missä katsotaan vauvan kokoarvio,lapsiveden määrä ja istukan toiminta ym.jutut??
Täällä meillä ainakin sellainen kuuluu jokaiselle ensisynnyttäjälle.

KYLLÄ..hikkahan se juurikin on [:D]
Mulla siis ainakin on joka raskaudessa hikka tuntunut tuolta.Että sellaista tasaista nykimistä on tuntunut masulla.Ja juurikin paremmin siellä kohtaa missä vauvan pää on.
Eli jos vauva on RT:ssä,niin se hikka tuntuu parhaiten juurikin tuolla alhaalla [:)]
Meillä on vieläkin Mini PT:ssä ja hänen hikkansa tuntuu tuossa keskimasun kohdalla parhaiten [:)]

(.) Isänpäivä on juhlittu täällä [;)]
Aamulla viideltä keitin miehelle ja itsellenikin toki kahveet ( mies leikki nukkuvaa [:D] ).
Vein kahveet sänkyyn uudella mukilla..ja mukin kuva jääpi salaisuudeksi [;)][:D]
Sitten,kun lapset heräsivät.Niin lapset antoivat miehelle omatekemät kortit.Ja me sitten yhdessä annettiin isille lahja eli se taulu.Kyllä isi oli lahjasta onnessaan.
Sitten menin aamunavetalle ja vein koiria lenkin.
Sitten suihkuun ja meikkasin itseäni..joopa joo,meikäläinen oikein laittoi pakkelia naamaan pitkästä aikaa [:D]
Sitten vein isän ( miehen ) ulos syömään.
Sitten masut täynnä käytiin haudoilla ja vietiin ruusut ja kynttilät.
Nyt on lepotauko ja minä täällä [;)]

Vointi on hyvä [:)]
Ei ole siis mitään vaivoja oikeestaan..ei kolotuksia eikä kipuiluita.
Ainoastaan tuon r-diabeteksen takia vähän alkaa taas yöllä ja aamulla tulemaan tuota pahaa oloa [:'(]
Mutta eiköhän mullekin loppuraskaudessa kaikenlaista vaivaa vielä kerkiä tulemaan [;)][:D]

HYVÄÄ JUHLAPÄIVÄÄ [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 26+5

Takaisin