Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yönsäde:
Joo, minä kyselin neuvolasta joskus alkuraskaudessa, että onhan synnytystapa-arvio sitten joskus. Niin eipä kuulema ole. Jos ei mitn erikoista eikä vauva tunnu mitenkään hurjan isolta tms.  [>:] [8|] [:@] Minä tosiaan myös oletin, että se tehdään kaikille varsinki ekan kanssa. Täällä etelässä on muutenkin niin persiistä nää kaikki neuvolapalvelut, kun vertaa pohjosempiin kuntiin. [&o]
Ok, eli se on siis hikka! [:)] Kiitos kovasti!

[:)] HELLOUTA [:)]

MIMMU87: Olepas hyvä Ystäväiseni
Tuo on muuten yksi hyvä "terveysmittari" tuo vauvan hikottelu [:)]..Eli kun vauvalla on hikka,niin se tarkoittaa,että vauva harjoittelee hengitystekniikkaa ahkerasti.Eli toisin sanoen vauvan keuhkojen toiminta pitäisi olla kohdillaan,kun vauva hikottelee päivittäin [:)]
Ja siis tämä tuli nyt ihan ulkomuistista vuosien takaa,mutta jotakuinkin näin tämä hikka-juttu meni [;)]
Joku ahkera NETISTÄ LUKIJA varmaankin lukee tarkemmat "tiedot" tästäkin asiasta [;)]

Toi on kyllä aika persiistä ja syvältä,että siellä teillä päin on noin HUONOT neuvolapalvelut [:@][:@]..Muokin oikein sylettää sinun puolestasi [:'(]
Kyllä tuo rv36 ultraus minun mielestäni pitäisi kuulua ihan jokaiselle ensisynnyttäjälle!!Vaikka raskaus sujuisi kuinka hyvin tahansa alusta loppuun asti!
Mutta näköjään nämä säästöt sitten vaikuttavat eri paikoissa eri lailla [:-]
Ajatella,että täällä meillä päin jopa me uudelleen synnyttäjätkin saamme tuon loppuraskauden ultrauksen [:)]
Tosin minä en sitä tarvi,kun joudun/saan muutenkin ravata vähän väliä ä-polilla.
Ihanaa vointia sinulle [:)]

(.) Mies pesi traktorit ja autot ennen pakkasten saapumista tänne.Tänne on lupailtu pakkasta jo iltapäiväksi.
Ihan hyvä näin,koska eilen oli aika kakkakökkö päivä,kun vettä satoi kaatamalla koko päivän [:'(]

Minillä ei ole mitään uutta raportoitavaa tänne [;)]

VOIDAANHAN ME KAIKKI HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+0

mimmu87: Helsingissä ainakin on tuo vkon 36 ultraus neuvolalääkärissä. Tosin minulla saattaa jäädä ultraamatta koska saattaa olla että käyn r-diabeteksen takia naistenkliniikalla ultraamassa... mutta enivei, tänään juuri tämä neuvolalääkäri sanoi että yksi koko-arvio ultraus on vko 36.

Hikka: juu, täällä hikotellaan säännöllisesti. On se aika hassu fiilis...

(.) Nyt on vähän flunssanpoikasta taas tarjolla. Kurkku on kipee ja vähän vetämätön fiilis. Mutta, eiköhän tästä. Juurihan vasta olin kipeenä!!!

Jenni74:
Pitäis varmaan muuttaa Helsingin puolelle täältä köyhältä Vantaalta. [:'(] [8|] Mulla on ennen joulua se lääkärintarkastus (oisko rv 35?), mutta ei siellä ultrailla. [&o]

Ei täälläkään ole ultraa rakenneuä:n jälkeen. Mie pääsen tammikuuussa vielä ultraan kun noiden paineiden takia vauvan kokoa seurataan. Pitänee siellä kysyä kaikkea mitä hoksaa sitten.

A-P-U-V-A !
Aloin kattomaan tota vauvan vaatteiden ja muiden pestävien määrää...
Voi kauhee kuinka paljon tota onkaan jo.
Pitänee alkaa pestä noita, jos silittääkin jotain aion ehtiä[:D][:D]
No, mä olen "lomalla" jo, koulua pari hassua tuntia viikossa ja pian
sekin jää. On aikaa ainakin.
Tänään tuli leivotuksi taas sämpylöitä, ei noi ainakaan mun verensokereita nosta.
Vedin neljä (ai mikä himo[:D][;)]) ja tunnin jälkeen arvo "HUIMAT" 4,9.
Ja tosiaan tunti syömisen jälkeen arvon pitäisi pysyä alle 7,8.

Onkos muut jo kauheasti pessyt vauvan vaatteita valmiiksi?
Iteltä tosiaan jäänyt.

Vauva on ihan "sämpylähurmioissa" ja vetää kauheeta jumppaa taas,
ihana pieni

Ei ole kyllä meilläkään ollut MITÄÄN puhetta rv 36 ultrasta, vaikka stadissa ollaan..Ja siis puhumattakaan siitä, että neuvolalääkärissä oltais arvioitu lapsiveden määrää ja vauvan kokoa...Miten voi olla, että KAIKILLA muilla se on tehty?!? [:@][:@] Kyllä nyt vaan entistäkin pahempi fiilis tuosta lääkärissä käynnistä, idiootti tyyppi. Ja opiskelija siinä vieressä, eli jäi häneltäkin nämä asiat nyt oppimatta. [:@][:@]

Voihan nenä, huono päivä muutenkin. Ihan kökkö olo. Hajotin sitten 3 astiaa kerralla, kun en 158 cm:n huimassa pituudessani ennenkään ole kunnolla ylettynyt keittiön ylähyllyille ja nyt on massukin tiellä. Tuli sieltä iso kasa lautasia niskaan ja hajottivat toinen toisensa..Kyllä tuli itku. Yksi mukikin meni ja sen olin saanut mieheltä joululahjaksi, oli tosi tunnearvokas astia. [&o] Mies yritti raukka lohduttaa ja sanoi, että miksi menin tyhjentämään tiskikonetta, kun hän on sen luvannut tehdä. (Ja ON tehnytkin JOKA PÄIVÄ!! [:)]) Minä tietysti suutuin siitä ja paruin entistä kovempaa, että suututtaa ja turhauttaa kun ei mitään saa/voi enää itse tehdä.

Nyt mennään kyllä sellaisilla huuruilla, että todella toivon, etteivät ihan loppuun saakka ole fiilikset tällaiset---Oon vaan niin kyllästynyt tähän odottamiseen ja varomiseen ja kipuhin ja rajoituksiin ja sääntöihin ja väsymykseen.......Ei sais nainen enää meikkiäkään käyttää. Huhhuh. Piutpaut, eiköhän niitä myrkkyjä tule enemmän jostain, mitä kurkusta menee alas. No, niin tai näin. Aina väärin päin. [:(] Koirakin pääsi hihnasta irti yksi päivä tuossa tien varressa ja pinkaisi tietenkin kovaa karkuun. Palasi kyllä heti takaisin eikä mitään käynyt. Hätäännyin ja hermostuin niin, että tuli tähän mennessä kipeimmät supistukset. Mies oli onneksi vieressä ja menivät ohi, mutta kyllä säikäytti taas. Pelottaa kun noita tuolla tavalla tulee..

No, huomenna uusi päivä, tänään on minulla karkkipäivä, yksin kun joudun iltaa viettämään. Iloitsen siitä nyt sitten kynttilänvalossa tv:n ääressä.

Maiza: oletko katsonut merkintöjä sun neuvolakortissa? Onkohan tuo lääkäri merkannut ne arvot sinne? Joskus ne vaan ei kerro mitä ne tutkailee. Ja tuosta rv 36 ultrasta... ehkä ei ole puhunut koska se ei ole virallinen "ultra" sinäänsä. Vaan lääkäri tutkii vauvan kokoa jne.

Tarkista rauhassa asian neuvolasta.

Tuo meikki juttu: ihan täysin idiottiasiaa - eli en kyllä kauheesti miettisin tuota asiaa. Koko ajan tulee jotain tutkimuksia jne.

Halauksia Maiza!!

Pyykinpesusta
: En ole vielä pessyt, muutto ens kuussa edessä niin turha pestä vielä.. Mulla ois jo kovat himot päästä pesemään noita ja viikkailemaan paikoilleen. Mutta vielä pitäs oottaa. Onneks noi on niin pieniä,että yhteen koneelliseen menee paljon. Tosin vaatteitakin kauheet määrät [:D]

(.) Mulla alkoi eilen sitten mammaloma. Kävin kontrollissa äitiyspolilla ja kirjoitti kyselemättä saikkua laskettuun aikaan asti. Paineet lääkityksellä laskenu, mutta kuitenkin sen verran korkeat normaaliin verrattuna,että pitää olla rauhassa.

Seuraava kontrolli onkin sitten tammikuussa sairaalassa ja sitä ennen joulukuussa on neuvola.

Kattelin tuossa kylpylälomaa tammikuulle, haluttais ennen vauvaa käydä miehen kanssa lomalla. Ollut niin rankka syksy firmakuvioiden takia ja muutenkin yhteistä aikaa ollut tosi vähän. Oisin halunnu ite jo joulukuussa lähteä lillumaan, mutta juurikin noiden firmakuvioiden takia mies lupasi tammikuulle.

Vauvauutisiakin on kuulunu tälle viikolle. Kummipojan perheeseen syntyy heinäkuussa 4 lapsi. Niiltähän me on saatu suurin osa kamoista, kun eivät aikoneet enää muksuja saada. Mutta nyt kävi tosiaan niin,että plussanneet ja tavarat heillä menee uudestaan ostoon [:D] Meillä kuitenkin käytössä silloin vielä heiltä tulleet sitterit, istuimet yms.

Hilppa ja Urho rv 27+0 POKSPOKS [:)]

(.) Omaa napaa ihan urakalla, kun ei viitti miehellellään tähän aikaan vuodattaa taukoamatta, ettei mee sen aamukahvi ja lehdenluku pilalle [8|]
Kävinpä sitten eilen uimahallissa uimassa.. Aattelin et täytyy uudelleen kokeilla mitä lantio/lonkat tykkää uinnista, kun kävelemään en pysty kuin ihan minimatkoja [&:] Uitiin kaverin kans matkaa melkein 40 min (en laskenut montako kertaa altaan päästä päähän uin, mut melko monta..) ja se tuntukin ihan hyvältä.. Hieman lantiossa tuntui, mut ei sattunut niin paljoa et olis pitänyt lopettaa kesken! Lonkkiin ei sattunut lainkaan, kun muistin uida ns "oikein" lonkkia ajatellen.. Ei siis "sammakkoliikkeitä" jaloilla..
Nooh.. Ilta meni suht kivuttomasti (tai ei siis tavanomaisia kipuja enempää..), mut yöllä lantio kipeyty niin paljon, etten pystynyt kääntää kylkeä.. Unissaan kun yritin, heräsin siihen kun älähdin kivusta [&:] Tossa ennen kuutta sit piti pyytää mies nostamaan mut ylös, kun en pystynyt enää kääntymään ite ja toinen kylki oli ihan puuduksissa.. Aattelin, et ehkä kantsii nousta ylös nyt kun mies on kotona, jos en pääsekkään ite sit myöhemmin kun mies on jo töissä [:@]
Voi vee mä sanon!! Ei siis ollut liikunta hyvä juttu.. [:(] Rupeaa olemaan vähän epätoivoinen olo, kun on vankina kipeessä kropassaan ja oikeasti ei pysty tekeen mitään pientä kotipuuhastelua enempää ilman jumalattomia kipuja [:@][:(]...
Anteeksi aamunavaukseni.. mut pakko purkaa tätä oloa ja turhautumista jotenkin.. Eikä tahtois tosiaan miehen aamua pilata ihan täysin (vaikka tuskin se siitä pilalle menis..kuitenkin..)

hellou kaikille. ultra takana, tytöt vajaa 1,2 kiloisia molemmat, ei juuri painoeroa ku 10g. kaikki hyvin, virtaukset ym hyvät. supistelu oli vähän pehmentänyt kohdunsuuta mutta kanavaa 4 cm jäljellä. seurannat nyt 2 vkon välein. ihanaa ku ovat jo noin isoja, helpottaa ku ajattelee jos synntys vaikka käynnistyisi niin selviämismahdollisuudet ovat jo isot. kavereilla syntyneet päälle kilon kokoiset vauvat voivat hyvin ja se tietenkin luo aina toivoa.
mutta hyvinhän täällä toistaiseksi muuten jaksellaan, eilen taas pitkän iltalenkin tein koiran kanssa ja päätti sitten ruveta pyöriskelemään paskassa joten kylpyreissu tuli koiralle vielä perään &&%¤¤¤#%¤#!!!!!!!
olin ihan naatti sen jälkeen.

Heippa!

Täällä kans yksi pääkaupunkiseudulta. Kysyin rakenneultrassa onko tämä viimeinen ultraus niin sanoivat että on. Synnytystapa arvioon pääsee jos on epäily että on iso vauva tai on jotain muuta "vialla". Muutoin vain lääkäri kokeilee että missä asennossa vauva on ja arvioi sen kokoa. Jos vaatimalla vaatisi päästä synnytystapa arvioon en tiedä auttaisiko, aina voi kokeilla [:)]. Synnytysosastolle synnyttämään mentäessä tutkivat sitten vielä tarkemmin, meillä oli synnytysinfo perhevalmennuksessa.

Huomenna pikkujouluristeilylle. Olen paremmassa kunnossa kun oletin kuukausi sitten matkaa varattaessa. Sovinkin silloin muiden kanssa et jos en pysty lähteä niin sitten en lähde. Pääsen mukaan, jei! Pääsee myös ostaa miehelle sikarit isyyspakkaukseen ja syömään hyvin firman laskuun. Meen kyllä varmasti aikaisemmin nukkumaan kun muut ja drinkkiliput jakoon. [:)][:)]

Meikkijutusta oon Jennin kans samaa mieltä. Pyhpah [:)]

Rötkis: Koitahan parantua! Ehkä uit vain liikaa ekaksi kerraksi kun aikaa mennyt kuitenkin. Vinkiksi hyviä kirjoja jotka saa mielen matkalle muualle kuin kotiseinien sisälle[:)]

tosi järkkyä lukea, että etelässä oikeasti on noin huonot neuvolapalvelut.. [:-] Täällä kainuussa ainakin ultraillaan viikolla 28, ja 36, tosin mulla ultrattiin viikolla 28 ja ultrataan sitte viikolla 34, eli pari viikkoa aiemmin, kun pitää vähän seurata että miten se neiti noita sokereita itteensä imee ettei pääse kasvaa liian isoksi. Meillä täällä on annettu jokasessa ultrassa arvio, miten tota lapsivettäkin on, siis silleen, että lääkäri on vaan todennu että onko sitä sopivasti vai ei. [:D] Ja mulle sanottiin, että synnytystapa-arvio on viikolla 38, miten se voi niin myöhään olla? Entäs jos meidänkin neiti (niinkun lääkäri uskalsi epäillä) kasvaa nyt sitten semmoset spurtit, että joudutaan käynnistämään aiemmin? Olishan se ihan mukava pikkuhiljaa suunnitella sitten sitä synnytystä, ja mullakin kun on vuosi sitten lonkka leikattu niin pitäis lääkärien kanssa päästä puhumaan että onko järkeä edes alakautta yrittää punnertaa, jos lonkka päsähtää paskaksi sitten. Mutta no, kai se mun neuvolalääkäri sitten osaa hommansa.. [&:] [:)]

nuu, mäkin aloin tänäaamuna pesemään pikkusen vaatteita, ja huomasin että niitä on kaks pyykkikorillista.. [:D] Eikä oo kyllä kaikki tarpeellisia ostettu edes vielä, kuten pienempi toppapuku ja ihan pikkasia vaatteita muutenkin puuttuu. Oon vaan niin sikana ostanu 62cm vaatteita, että niiden ei ainakaan pitäis kesken loppua. onneksi saadaan nyt kaverilta niitä pieniä vaatteita, ei tarttee itte ostaa kun ne ei kuitenkaan montaa viikkoa vauvalle sitten sovi. Ostetaan toppapuku vielä, ja housuja ja potkareita muutamia, ja sit ostetaan lisää kun vauva on syntynyt jos näyttää ettei riitä.

maiza, ymmärrän mistä puhut kun noista tunnepurkauksista kerrot.. Ja muuten varmasti kirpaisi tuo mukin rikkoutuminen, mutta vahinkojahan sattuu. [:'(] [:)]

hellurei äidit!

Vaatteista: käly kertoi hyvän pointin. Jos kestoilee, niin niitä ihan pienempiä potkuhousuja ei tarvita kun se kestovaippa on pikkasen kookkaampi. Kun katsoin läpi niin meillä on ihan vaan muutama vaatekappale niitä 50-52, sitten kaksi muovikorillista 56 ja sitten hurja määrä 62 ja toinen mokoma 68 vaatteita. Niillä varmaan pärjätään.

Perhesuunnittelua: hehe, katsoin huvikseni milloin pitää alkaa yrittäämään uudestaan jos mielii kakkosen pyöräyttää ennen kelan 3 vuotisrajaa. Jos olettaa että saattaa kestää tuo yritys niin tulin tulokseen että kesällä 2012, silloin saattaa jo tulla keväällä 2013 jos deadline on helmikuu 2014 [:D] Mies varmaan saa nyt sydärin [:D] [:D] [:D] 

Neuvolassa taas käyty, tuloksen neuvolakuulumisissa [:)]

Ultrailu: Eipä taideta täällä ultrata enää ellei löydy painavaa syytä. Neuvolalääkärillä oli kyllä mielestäni laite, muttei sitä ainakaan nyt käytetty ja muutenkin aika nopea lääkärikäynti [8|]

Pesu-urakka: Olen vaatteet pessyt, kun niitä olen saanut tai ostanut ja kauniisti viikattuna lipaston laatikossa. Meinaa kyllä lipasto olla nyt jo liian pieni [:D]

Meikkaus: Ite en muutenkaan hirveesti meikkaa, mutta juhliin ym. kyllä pistän pakkelia naamaan ja varmaan jatkossakin. Kiva näyttää joskus nätiltä [:)]

Tsemit rötkikselle kivuista. Mä olen ainakin aatellut, että uinti nimenomaan on hyvä juttu raskaana, kun siinä ei nivelet rasitu samalla lailla, kun esim. lenkkeillessä. Mullekin neuvolassa suositeltiin uintia.

( . ) Heh heh. Eilen illalla leikin paaperon kanssa [:)] Tunsin kohdun pinnassa jotain kovaa ja kutittelin sitä ja toinen sai kauheet sätkyt [:D] Olikohan jalan pohja kyseessä, kun tuntui niin herkkä kohta olevan.

Nyt täytyy vähän marista, kun pahoinvointi on taas lisääntynyt. Aamut menee siinä, että yrittää olla oksentamatta. Sokeriakaan en halua enää kauheasti vetää eli kylmän veden avulla mennään. Voi [:@]

Paapero potkii kovaa virtsarakkoon...jee *auts-töks-töks*!

Tähtiys ja iisi : Kiitti [:)] Mullahan tuli jo edellisellä kerralla uimahallissa lantio kipeeks vaikka sillon en uinu matkaa kuin 25metriä [:D] , mut jostain syystä mun kroppa ei kai sit tykkää uinnista lainkaan.. ja tosiaankin uin eilen kyllä ihan liikaa [&:] mut kun.. se vaan tuntu niin kivalle eilen, etten ajatellut sen kummemmin, et siitä vois nuin kipeeks tulla [:'(]
Joo onneks on kirjoja [:)] Harmi et oon lukenut kaikki kirjahyllyn kirjat uusiks tässä lähiaikoina jo, joten täytyy kai ens kauppareissulla painella kirjastoon!
Ja melko kova mä oon kutomaankin, jahka sais aikaseks sen verran et ostais lankaa ja keksis mitä tekis [:D] Mut sit kun sen homman alottaa, niin en osaa lopettaa ollenkaan.. Hyvää ajanvietettä siis sekin!
Kävin tossa nukkumassa jo yhdet aamupäiväunet ja meinasin joutua soittaan miehen nostaan mut sängystä ylös.. Se kipu näemmä provosoituu tosi ärtsyks kyljellään maatessa [>:] Mut en pysty selälläänkään nukkumaan, joten ei oo vaihtoehtojakaan.. Noo.. Jospa tää ärtsyin kipu tästä katoais päivän-parin kuluttua viimeistään..
Mun tekis jo kauheesti mieli ruveta pakkaileen sairaalakassia [:D] Ootteko työ muut jo pakkaillu?!

Heips!

Vaatteiden pesu:
Ajattelin ruveta pesemään noita vaatteita sitten kun jään lomalle, eli kahden viikon päästä. Onpahan lomallekin jotain tekemistä muutamaks päiväksi. [:D] Sairaalakassia en oo vielä pakkaillu, eikä oo vielä aikomuskaan. En tiiä miks koko ajan ajattelen, että tää menee kuitenki yli, mikäs kiire tässä. [:)] Vaikka toisaalta laskettuun on vielä se reilu 2kk, ehtiihän tässä. [:)] Äiti just neuvo, että kk ennen laskettua pitää kuulema viimestään pakata. Pitää sit tehä niin kun äiti kerran käskee. [:D] Tuntuu vaan vielä hirmu kaukaselta koko synnytys. Ja sitte seki tuntuu höpsöltä, että pakkaan sairaalakassin ennen joulua ja sitte lähen toiselle puolelle Suomea vajaaks kaheks viikoks joulun viettoon ja jätän kassin tänne kotio. [:D] Niin siis jos päästään lähtemään, sopivasti ennen joulua on lääkäri, sanokoon hän mielipiteensä.

Omaa: Patjaa pitäis käydä kattelemassa vaaville. Meillä on yks patja, mutta se on niin monella siskon lapsella jo ollu, että haluaisin uuden. Tosi kiva, kun kaikki kauppojen patjat tuntuu olevan 60 x 120, ja tohon pitäis olla 60 x 110. [8|] [:'(] No, pääsen leikkailuhommiin jos sopivaa ei löydy. Himottais jo käydä hakemassa itkuhälyt kaupasta kans, mutta sit mietin sitä takuuaikaa, että turhahan sitä on kuluttaa vielä. Ja jos syntyyki etuajassa, niin en ihan samana päivänä varmaan vielä tökkää kuitenkaan ulos nukkumaan. [:D] Eli vielä ehtii myöhemminkin hyvin ne hommata.

Täällä supistelee päivittäin tosi paljon, kivuttomasti. Aina en ees huomaa, mut sitte kokeilen masua, niin on ihan kova. Välillä taas on inhottavan kireitä, kivuttomia silti. Sit varsinki iltasin ja öisin on kohtu ihan kipeenä, kun vaihtaa esim. kylkeä. Taitaa supparit rasittaa paikkoja. [8|]

Mä itseasiassa aloin eilen pohtimaan, että mitähän kaikkee sinne synnytyslaukkuun pakkailis. [:)] En kiirehdi sitä mitenkään, mut pikkuhiljaa alkanu listaamaan ja miettimään noita tavaroita.

Meidän pikku-ihme on ollu tosi hiljanen eilisen ja tämän päivän... [:-] Huolestuttaa vähän, en tiiä oonko turhaan huolestunu vai ihan aiheesta. On kyllä myllertäny vähän ja parit potkut tullu, mutta kun vertaa siihen mitä se on aiemmin ollu niin tosi outoa nyt tämä. Aiemmin hirrrrrmu kovaa potkinu ja ihan parin tunnin välein, tänään oon yhdesti tai kahdesti tuntenu sen myllerryksen ja äsken pieniä tönäisyjä lähinnä. Eilen sama homma. Pitäiskö soittaa neuvolaan tai jotain? [&o] Kun eikö näillä vaiheilla raskautta vauvan pitäis kuitenkin muutamien tuntien välein potkiskella ja noin, vai oonko keksiny ihan päästäni tämän.. [:D] Ja kun miettii, miten se aiemmin on myllertäny. Vai tekiskö sitten seki osansa, kun aiemmin ollu sokerit niin korkeella niin ehkä vauvaki ollu levottomampi/riehakkaampi sitten, ja nyt ku insuliinit alkanu vaikuttaa paremmin ja isompia annoksia pistäny, niin sokrutki normaalina nyt pikkuhiljaa... Voi, auttakaa joku mitä tässä nyt tekis. [:'(]

SUPISTUKSET: Kuinka usein / monta päivässä teillä on supistuksia?

Kivuttomia ovat omani, (pari kertaa vain hiukan sattunut) mutta välillä ihmetyttää kun niitä saattaa jonain päivinä tulla kokoajan. Heti kun liikahtaa, nousee tuolilta tms. mutta monesti ihan levossakin supistelee. Tänäänkin on tullut jo vajaa parikymmentä lyhyttä supparia. Neuvolassa sanottiin, että tässä vaiheessa niitä ei ihan hirveästi saisi olla, että seuraavaksi mennään labraan ottamaan näytteitä jos on joku tulehdus tms. En ole vielä menossa labraan, mutta olisko syytä varmuuden vuoks?

ssalla: Mä ymmärrän, miltä susta tuntuu! Meillä pieni oli viime perjantain ja lauantain tosi hiljaa ja ite olin jo puru kurkussa soittamassa synnytyspäivystykseen. Onneksi rupesi sitten liikkumaan, mutta aika hiljaa ja muutenkin eri lailla. Tänään neuvolassa täti sanoi, että johtui melkovarmasti vauvan asennosta eli potkii selkärankaan päin. Liikkeitä on nyt tuntunut ihan kiitettävästi, joten olen huokaissut helpotuksesta. Jos susta tuntuu että nyt on jotain oikeasti vialla, niin soita neuvolaan. Eiköhän ne osaa kysyä oikeat kysymykset ja arvioida tilanteen vakavuuden.

Takaisin