Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi on niin monesti käyny että mut ohitetaan kassalla vaikka mä olen venannu kauemmin kun toinen. Ärsyttää sellaset ihmiset jotka ajattelee vaan omaa napaa.
Tuos muutama päivä sitten yks vanhempi rouva antoi mun mennä ensin kun huomas että mulla on vähemmän tavaraa kun sillä :) voi kun ois tollasia ihmisiä useampiakin.

Tasapaksua kuun alkua. Meillä kuoli pupu perjantaina ja tuntuu, että sen takia on aika tiutau-fiilis. Ens viikolla lähdetään miehen kanssa käymään kuusamossa. Pari yötä mökissä siinä kylpylän kupeessa <3. Tulee kyllä niin tarpeeseen.

Enpä nyt oikeen keksi sen kummempaa. Kunhan ilmoittelin että oon vielä elossa :P.

Adalmis ja keijo 23+3

Marraskuuta kaikille!

Onpas aktiivisesti lähtenyt marraskuun jutustelu liikkeelle. Kivaa! Sokerirasitukset puhuttavat ja se ikävyys on mulla sitten ens viikolla edessä. Vähän hirvittää, kun pelkään, että "jään kiinni". Painoa on tullut niin paljon raskauden aikana.

Äsken tuossa googlaillessani hyräilin itsekseni ja heti alkoi reagointi masussa. Olisi ihanaa, kun ei enää tarvitsisi käydä töissä ja vieläpä stressailla niitä työjuttuja. Mulla on aika rankka työsyksy ja meillä vielä yt:t päällä. Tuntuu, että ihan kaikki energia menee työhön, sen lisäksi ei jaksa mitään. Raskauteen ei ehdi eikä jaksa keskittyä yhtään. Harmittaa, kun haluaisin todella liikkua ja huolehtia hyvästi ravinnosta ja laulella vauvalle ja soittaa sille kaikkea ihanaa musiikkia ja muutenkin valmistautua uuden tuloon ja äidiksi tulemiseen. Ja nyt kaikki aika ja energia vaan menee työstressissä. Onneksi sitä ei kestä enää kauaa.

Vähitellen alkaa myös hahmottamaan, että raskaudesta seuraa aika suuri elämänmuutos. Kun olen jo 32 vuotta elänyt ihan oman mielen mukaan, niin ei ole pelkästään helppoa ajatella, että kohta mukana on pieni, joka on niin riippuvainen itsestä. Vaikka tietysti sehän juuri on samaan aikaan niin hienoa.

Tää nyt on niin pintaa, mutta olen kehittänyt ongelman nyt tästä painonnousu ja syömisasiasta. Ja mitä terveellisemmin yritän syödä, sitä epäterveellisemmin lopulta syön. Oon niin tottunut tasapainottamaan syömistä rajulla liikunnalla, että nyt olen ihan lohduton. Tämä kohtuun opettelu (myös ihan kirjaimellisesti, se kohtu kun alkaa olla jo aika suuri [:D] (terveisiä Fingerporista)...tuntuu hirveen vaativalta tehtävältä.

Miehen äiti oli säästänyt hirmuisen kasan vauvanvaatteita mieheni lapsuudesta - siis 70-luvun alusta. Niitä on nyt ihmetelty ja hauskimpia retroja pesty. Tuntuu, että mieskin on vähän päässyt noiden omien potkariensa kautta fiilikseen siitä, mitä on tapahtumassa. Värit on hauskoja, mutta materiaalit on aika epämukavan oloisia...saa nähdä, mihin naamiaisiin puetaan vauva sitten.

Mun pitäisi sen sijaan löytää itselleni jotain 70-luvun vaatetta ensi viikonlopun juhliin! Tällä mahalla ja levinneellä lantiolla varsin haasteellinen tehtävä, sanoisin[8|]

Olen lukenut kirjaa "Äidiksi ensimmäistä kertaa". Aika realistista kuvausta synnytyksen jälkeisestä ajasta sanoisin. On alkanut jo synnytyskin ja ennen kaikkea sen jälkeiset viikot vähän jännittämään. Synnytys sinäänsä ei mua vielä pelota lainkaan. Odottelen uteliaana. Saapas nähdä, minkä ongelman siitä vielä kehitän, kunhan päästään perhevalmennuksiin jne.

Sellaista, hirvittäväsi omaa napaa siis. Vähän apeaksi vetää tuo pimeys mielialan, mutta joulu tulee sitten toisesta päästä auttamaan. Voikaa hyvin!

Ja Voi Adalmis, koita jaksaa! Lemmikin kuolema on aina kamalan surullista. Se on näiden meidän elämää ilostuttavien eläimien huono puoli - että elävät yleensä lyhyemmän aikaa - paitsi kilpikonnat.

Sea ja sikiö milloin missäkin masun kolossa...

sea78: "Äidiksi ensimmäistä kertaa" - kerrotko kuka kirjailija? En löytänyt helposti googlaamalla... kiinnostaa!

Äidiksi ensi kertaa on kirjoittanut norjalainen pitkän linjan synnytyslääkäri ja tutkija Gro Nylander, WSOY 2002. Suosittelen!

sori, pelkkää omaa napaa nyt...

Kuulin isältäni tunti sitten että äitini on sairaalan osastolla..
Otettu sisään tarkkailuun, mennyt tänään jo päivällä päivystykseen
hurjan huimauksen vuoksi.
Nyt etsitään syitä siihen.
Äitini on itse sairaanhoitaja ja sen luokan ihmisiä ettei mene lekuriin
ennen kuin on pää kainalossa.
Eli ei oo ihan pikku jutusta kyse, ja jos olisi niin eipä hän osastolla
olisi tarkkailussa...
Nyt on suru ja huoli kun ei yhtään tiedä mikä toisella on[:(][:(][:(]

Voi ei Nuu! Tiedän miltä sinusta tuntuu. Isäni on nyt viimeisen kuukauden aikana ollut todella kipeä. Hänet otettiin leikkaukseen viikko sen jälkeen kun kasvaimia löytyi ja niiden laadusta emme ole kuulleet vielä mitään. Oli kotona sairaslomalla ja muutaman päivän töissäkin jo. Tänään on lääkäri ja mua pelottaa mitä sieltä tulee! Voimia ja toivottavasti ei ole mitään vakavaa teidän äipällä, eikä pahalaatuista/levinnyt meidän iskällä! Vauvailon keskellä tämä on todella surullista ja raskasta. Koitan olla masentumatta ja murehtimatta liikaa, ettei vauva stressaannu.

Jaksamista ja halit teille Nuu_ ja Tähtiys, toivottavasti saatte kuulla molemmat hyviä uutisia!

[:)] HUOMENTA KAIKILLE [:)]

ADALMIS: [:(] Pahoittelut kanin poismenosta!!!!
Minun rakas kani kuoli juuri keväällä.Ikää oli kyllä jo huimat 10-vuotta [:)]
Meillä on puutarhan vieressä meidän eläinten hautausmaa,jonne ikäväkyllä on jo jouduttu monet rakkaat lemmikit hautaamaan [:(]
Lemmikin kuolema on aina ikävä ja surullinen asia [:(].Mutta eihän tänne maanpäälle kukaan täällä jää.
Voimia sinulle [:)]

TÄHTIYS: Voi ei [:(]..Todella surullisia uutisia siellä [:(]
Pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä,että isäsi saisi hyviä uutisia!!!!!!!!!
Olen todella pahoillani tuosta tilanteesta!
Minun oma isäni on kuollut pitkälle levinneeseen syöpään,kun olin nuori aikuinen.
Hän oli nuorehko ja hyväkuntoinen työmies,kun käsi kipeytyi yhtäkkiä.Työpaikkalääkäri ei tutkittunat kättä,vaan ainoastaan määräsi fysioo.Isä jatkoi töissä kivusta huolimatta.Kunnes myöhemmässä vaiheessa yleiskunto romahti ja tuli korkea kuume.Siitä suorilta jaloilta suoraan sairaalaan,jossa tehtiin kaikki tutkimukset.Diagnoosina luusyöpä,joka oli lähettänyt etäispesäkkeitä aivoihin,maksaan ja keuhkoihin [:(].Isäni eli vajaa 2kk tämän diagnoosin jälkeen [&:]
Mutta toivottavasti teidän isä saa niitä hyviä uutisia [:)][:)][:)].
Niin sitä teille kaikille toivon!!!!!

NUU: Ja sielläkin äiti on sairaalassa [:(]
Toivottavasti sinun äidilläsi ei ole mitään vakavaa!!!
Onneksi huimauksen syyksi löytyy myös paljon näitä EI-vakavia asioita [:)]
Minun anoppini leikattiin juuri pari viikkoa sitten sydämen rytmihäiriöiden takia.Hänellä oli päivittäin kovaa huimausta,että pyörtykin kotosalla.Aivot kuvattiin ja ne olivat normaalit.Mutta sydämessä oli paha rytmihäiriö.Nyt hänellä on sitten tahdistin sydämessä.

(.) No,ei tännekään mitään kauheen hyvää kuulu [&:].
Meidän Poitsulla todettiin maanantaina keuhkokuume sekä poskiontelon tulehdus.
Onneksi hän on jo iso poika,että pärjää jo hyvin [:)].
Ainoa kakka juttu hänellä oli,kun hänellä on tuo verenvuotosairaus ( todettu 2-vuotiaana ).Niin hänellä on tämän taudin yhteydessä tullut runsaasti nenäverenvuotoa päivittäin.Mutta verikokeet otettiin varmuuden vuoksi,josita näkee,onko niihin tullut mitään poikkeavuuksia.
Meidän Kuopuksella ( 1v6kk ) on silmätulehdus.Mutta sehän nyt ei mitään vakavaa ole.
Mutta kokoajan täällä joku sairastaa.Itse juuri olen paranemassa tuosta pohjeviasta.No,ei sekään onneksi ollut mitään vakavaa [;)]
Mutta näin kun on raskaana,niin kaikki "pienemmätkin" vaivat ärsyttävät enemmän ja enemmän [;)]

Vauva voi hyvin [:)]..Melska ja metelöi kyllä päivittäin hienosti [:)]

IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 25+1

Voi ei, ompas täällä huonoja uutisia [:(]

Adalmikselle pahoittelut pupusta.

Nuulle ja Tähtiykselle voimia ja jaksamisia. Toivottavasti isillä jai äitillä kaikki hyvin.

Yönsäteelle jaksuja pojun taudin kanssa. Toivottavasti parenee pian!

( . ) Hain eilen huutamani järkyttävän kokoisen vaatepaketin myyjältä (50 kpl vaatteita parilla kympillä) [:D] Vaatteet oli todella hyväkuntoisia ja siistejä. Erittäin tyytyväinen olen, kun on paaperolle nyt vaatteetkin pikkuhiljaa hommattuna.

Eilen oli taas mielenkiintoinen ilta...tai oikeastaan sen nukkumaanmenoaika [>:] Olin eilen ollut liikkeellä melkein koko päivän (ei kyllä tuntunut missään, jostain kumman syystä) ja poju aloitti semmoiset sembalot mahassa, ettei vielä aikaisemmin olekaan. Toki on ihanaa, että vauva potkii, mutta oli unen saaminen hieman hankalaa. Jatkoi potkiskelua varmaan vielä mun nukahdettua, kun näin aika mielenkiintoisen unen vauvan liikkumiseen liittyen [:D]

Naama: Mites teillä tytöt on on naaman kunto muuttunut? Onko sileä, kuin vauvan peppu vai mennäänkö pitsalinjalla? Itsellä nuoruudessa jonkun verran aknea, hävisi pillereitten myötä ja pillerit lopetettuani palasi jonkun verran eli suklaan yms. syöminen näkyy heti naamassa [:D] Noh, nyt sitten on "joutunut" syömään suklaata pahaan oloon eli sillä saa aamuista oloa helpotettua ja missään ei ole näkynyt. Varsinkin ihan viimeisen kuukauden aikana. Ja tukkakin kiiltelee (muutenkin, kuin rasvaisuuttaan [:D] )

Voimia toivottelen täältäkin Nuulle ja tähtiydelle!

Naamasta: mulla ei ole koskaan ollut ihon kanssa mitään ongelmaa, muutamia näppyjä oli pahimpaan teiniaikaan ja nekin tais sillon johtua siitä,etten kehdannut puhdistaa.. Vaan nyt mennään kyllä ihan pitsalinjalla [>:] Oon kokeillu vaihtaa aineita ja vaikka mitä, mutta kukkii kauniisti kuin pottumaa..varsinkin posket kärsii.. sellasta pientä näppyä poskissa ja hiusrajassa. Toivon todella,että menee ohi mutta oon kuullu ettei välttämättä mene ohi vauvan syntymän jälkeen. Oon vähän miehelle haaveillu kosmetologista, jos se älyäis vaikka joululahjaksi tarjota käynnin.

(.)

Eilen olin liikenteessä pitkästä aikaa melkolailla koko päivän. Oli koulua ja kävin sitten asioilla ja illalla kylpylässä äitini kanssa. Se on täällä päin kuntolomalla, Eedenissä. Hoksasin sitten jossain vaiheessa iltaa,etten ole liikkeitä tuntenut käsittääkseni ollenkaan ja sitähän piti sitten käydä murehtimaan.. Tulin sitten kotiin illalla kympin maissa ja heti ukolle märisemään,että ei se mukula liiku. No mies pikkusen vaan mörähti niin pikkupylly pyörähti heti [:)] Mies sitten tuumas,että se on vaan ollu kyllästyny mun ääneen ja nukkunu koko päivän [:D] Muljuntaa tuntukin sitten koko yön ja nyt aamupäivällä on kans liikettä niin,että maha heiluu..'

Sain viimein valmiiksi 15-sivuisen koulutehtävän ja justiin lähetin sen. Ens viikolla ois valmistujaiset ja sitten saakin kuopata koulumurheet :)

Nuu_ ja Tähtiys: Paranemista vanhemmille!!!!! Toivotaan, että kaikki osoittautuu vaarattomaksi ja paranevaksi. Koittakaa jaksaa!

Adalmis: Surunvalittelut, lemmikin poismeno on tosi kova pala. Voi että, koittakaa muistella pörriäistä lämmöllä ja antakaa ajan kulua.

hilppa86: Onnea koulun päättymisestä, taputuksia!

Naama: Näin aikuisiän aknesta kärsivänä en voi iloita tänäkään aikana. En siis kuulu edes niihin, joilla se paranee raskausaikana. Tietenkään. Pöh ja pah. Leuka on välillä melkein tulehtunut, mutta onneksi välillä vähän parempikin. Yksi arpikin tuohon näyttää jo tulleen. Ja sepä ei siitä lähdekään, muuta kuin joillain sikahintaisilla operaatioilla. [:@]

(o) = Oma levinnyt napa. Narahdin sokruista paastoarvon kohdalla, muut kaksi oli ihan ok. Voi PPPPSSSKKKAAA. [:@][:@][:@]Ei voi muuta sanoa, nyt kyllä ottaa päähän. Vaikka en joudukaan insuliinille, ruokavalio menee remonttiin ja paastoarvot tullaan ottamaan kuukauden välein. Parin tunnin välein jotain terveellistä suuhun, vähemmän rasvaa, kalorien laskentaa ja liikuntaa. Voi himpun himppu. Mun pahe on tietenkin karkit ja herkut ja ne on olleet mulle myös lohtu ja ilo. No eipä ole enää. [:'(] Neuvolantäti sanoi, ettei tarvitse huolestua eikä mitään, mutta onhan tuo nyt meikäläisen tyyppiselle huolehtija/huolestujalle ihan mahdoton tehtävä.

Eli paastoarvo oli 5.3 (just rajalla), tunnin jälkeen 6.0 ja kahden tunnin jälkeen 7.0, nuo kaksi siis alempana kuin raja-arvot.

Mutinaaa ja murinaa Marraskuun hämärtyvään Keskiviikkoon.

Voikaahan hyvin!

Kiitos ihanista kommenteista <3. Lämmittää sydäntä [:)].

Yönsäde: Voi kökkö, että sairastelette [:@]. Paranemisia!

Nuu_ ja Tähtiys: Hurjasti voimia teille molemmille! Omat murheet tuntuu niin pieniltä tuollaisen rinnalla. Toivottavasti kaikki on hyvin <3.

hilppa86: Hienoa, että koulu on paketissa! Se on aina mukavaa [:)].

Naama: Menee hermo täälläkin [:@]. Sellanen kukkiminen käynnissä ettei mitään rajaa. Ja ihan järkyn kokosia finnejä, ei mitään pikkusia. Edes teini-iässä ei ollu finnejä kovinkaan paljon niin ärsyttää suunnattomasti. Ja mikään ei auta [:@]. Ärärärär. Toivon tuhannesti, että nää näppylät jää synnytyslaitokselle sit.

Kiitoksia kaikille toivotteluista.
Tilanne täällä parempi, siis äiteen kohdalla.
Oli löytynyt aivorungosta kysta (eli ei pahalaatuinen tai kasvain) joka oli kerännyt nestettä,
joka sitten oireili ku painoi jonnekin. Oli neste poistunut jo, kun oireet helpottaneet ja pääsi sairaalasta jo kotitarkkailuun. Nyt seurataan palaako oireet, jos palaa niin heti sairaalaan. Muussa tapauksessa uudet kuvat päästä joskus puolen vuoden päästä, katsotaan mitä kystalle kuuluu. Sydän, keuhkot ja muut kaikki kunnossa.

Hain tänään itelle ton SI-vyön... kattoo nyt onko mitään apua, tää taitaa olla pikkasen liian iso mulle ja kokoa pienempi oli jo liian pieni. Mutta josko ees hiukan helpottais. Tosin käytän tätä vain kotona koska tämä tursuttaa KAAAAAIKKKKI läskit tohen ja yök. Ja kun sitä ylimäärästä on sen reipas 20 kiloa niin näky ei oo kaunis, sen verran turhamainen olen että tursuilen vaan sitten kotona [:D][:D][;)] Tosin jos kipu muuttuu taas ihan lamaannuttavaksi niin siten katotaan uusiks[;)]

naamasta mulla on kauhea iho-ongelma tullut nyt raskauden aikana. Naama, kaula, rintakehä ja selkä aivan kamalassa kunnossa. Mikään aine ei auta, ainoa joka hieman ees hillitsee pahimpia paiseita on tuo dermosilin vadelmasavinaamio. Sellainen hyvin puhdistava, ainoa tosiaan joka toimii. Ja voi herrajumala kun meikkaat, on sitten satakertaa pahempi, eli ilman meikkiä pyrin olemaan aina kun mahdollista. Ja on tosiaan ihan täynnä nyppyä. Mulla on teininä ollu parit nypyt kerrallaa, ei siis koskaan tällaista. Ja mulle ei oo ennen ikinä tullut nyppyjä muualle kuin naamaan, niin tää on ihan kamalaa...Mutta ehkä sen arvoista[;)]

Adalmis: Osanottoni pupun poismenoon [:(]. Pelottaa, meidän tai MINUN pupu on jo 7 vuotias. Luopuminen on kamalaa, mutta hyvät ja lämpimät muistot jää elämään

Iskästä: Kiitos teille ihanasta tuesta. En tiedä vieläkään enempää, epätietoisuudessa eletään edelleen. Perjantaina saadaan tuloksia ja niiin toivon että hyviä sellaisia. Yönsäde olen pahoillani kun isääsi ei heti tutkittu kunnolla. Ja se sama pätee meilläkin, vuoden isä ollut erinäisillä lääkekuureilla ja nyt vasta kunnon kokeisiin ja heti löytyi syy ja seuraavalla viikolla leikkaukseen! Tästä opin että täytyy osata vaatia. Työterveyshuolto kyseessä. Toivotaan et teidän poitsu paranee pian!

Naamasta: Mulla oli kesästä syksyyn asti ihon kanssa ongelmia. Naamaan tuli jatkuvasti uusia finnejä ja en saanut niitä millään paranemaan (sisko oli varma että tyttö tulee, vie kuulemma äidinsä kauneuden[;)]). Löysin aivan mahtavat ja mahtavan hintaiset hoitotuotteet ja sen jälkeen iho parani n. kuukaudessa. Laivalla nää hieman halvempia. Olenkin lähdössä pikkujouluristeilylle mukaan kahden viikon kuluttua osittain näiden vuoksi [:D]... Eli tälläisellä mennään: Biotherm - Aquasource Non Stop. Saa myös Sokokselta ja Stockmannilta + netistäkin voi tilata.

Tisseistä: Olin eilen aivan tuskastunut kun etsin uusi tissejä.. Kokeilin 20 eikä ollut hyvät ja sitten päätin et nyt saa riittää. Mentiin Funky ladyyn ja avot koko jota olin käyttänyt oli aivan väärä!! Ja nyt on hyvä olla, eikä paina/purista/hierrä. Päätin että nyt kun nämä tästä vielä kasvaa, niin seuraavaksi suoraan tuonne asiantuntijoiden luo [:)].. Täällä joku sitä suosittelikin, kiitos kullan arvoisesta neuvosta!

Tähtiys ja Nuu_: tsemppiä vanhempien kanssa. On se ikävää kun on huoli. Onneksi näyttää jo hieman valoisammalta, ainakin Nuu_n äidin osalta

Finnit: ei koskaan hirveesti häirinnyt ennen, eikä nytkään. Mulla iho ehkä kukkii yhden finnin verran kvartaalissa... nyt tosin on ehkä pikkasen rasvasempi iho.

Rintaliivit: voi kuulkaa, niin moni käyttää aivan vääriä rintaliivejä!!! Liian pienet kupit ja liian isot lukemat!! Kun käyn Zumbassa, niin sielläkin on yksi vanhempi nainen jonka rintsikat nousee lapaluiden keskivaiheelle tuolla takana! Eli jos et ole varma, mars mars asiantuntijan puheille! Kaveri luuli olevansa 80 C ja rintaliiviasiantuntija sitten huokaili, ja totesi koon olevan 75 D... et sillee!

(.) nyt sapettaa!!! [:@] [:@] [:@] Laitoin jo tästä tuonne neuvolauutisiin..
Narahdin sokereista [:(] ! Ei hirveen pahaa, mutta kuitenkin. Paastoarvo ok, eli 5,2 (raja 5,3), tunnin arvo 10,1 (raja on 10,0) ja kahden tunnin arvo oli 8,7 (raja on 8,6). Ja nyt ens viikolla hakemaan kotisokeritestaajaa... Voi itku! [:(] [:(] [:(] Nyt ei ole enää hauskaa, itku meinaa tulla! Hittolainen!

Minäkin lähetän tsempit sekä Tähtiykselle että Nuu_lle! Ikäviä nuo tuollaiset [&o], toivotaan ettei mitään vakavaa ole!

Naamasta: Itsellä oli nuorempana iho huonossa kunnossa, ja pillereitten syönnin aikana parani. Kun lopetin piltsut nii naama palas entiselleen, mutta nyt ollu ihmeen hyvässä kunnossa. [:-] Ei valittamista [:D]

Mihin mun hermot on hävinny? Nyt napsahtaa heti kun ei asiat mee niin ku itse haluis! Oon nyt ihan sekasin vanhempainraha hakemuksen takia. Kävin viikko sitten keskeyttämässä opintotuen ja asumislisän vuoden loppuun, mutta herjaa vieläkin äippärahahakemusta tehdessä että kelan tietojen mukaan saan opintotukea äitiysrahakaudelta. [>:] Soitin kelan palvelunumeroon, mutta eipä sieltäkään apua tullut, en usko että asia menee niin kuin hän sanoi (ei tiennyt siis asiasta paljoa). Nyt turhauttaa.

mmj: [:@] Mulla onnistui opintotuen peruutus ihan hyvin. Marssit sinne opintotukeen, notta mikä on kun ei meinaa saada päätöstä aikaiseksi...(huom. mulla on nyt raskauden aikana heränny nää itsepuolustusvaistot ja omia oikeuksia EI tallota). Puhisen täällä nyt sun puolesta! [>:]

[:)] Tissiasiaa: Vieläkin järkyttyneenä siitä omasta käynnistäni rintaliiviliikeessä parisen viikkoa sitten.. Minä käytin raskauden alussa aina kokoa B75. Tiesin, että tissit on kasvaneet ja vaihdoin H&M:n D75. Noh.. oikea kokoni oli tuon KUNNON RINTALIIVIKAUPPAREISSUN jälkeen 70F. Että sillain[8|] Kannatan tohon asiaan paneutumista.. olisi vaan itse pitänyt tajuta heti kun pikku nysät kasvoi, niin ei olisi tällaset hitsaushanskat roikkumassa rinnuksissa[8D]

Takaisin