Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin se täytyy varmaa taas vierailla kelassa.. [>:] Mä nimittäin vein ihan paperisen keskeytyslomakkeen sille virkailijalle silloin päälle viikko sitten. Yritin samalla kysyä, että täytyykö mun merkkaa nyk.työpaikka, koska lopetan siellä vuodenvaihteessa (äitiyspäivärahaa haen alkavaksi aikais. 7.1). Virkailija sanoi, että kannattaa laittaa ja tyrkkäs mulle palkkalomakkeen työnantajaa varten, sanoi että pyydä työpaikkaasi lähettämään sitte tuo. Olin vähä et häh?[:-] Kysyin sitte et onks välttämätöntä ku lopetan jo ennen äitiyslomaa enkä oo tasan tienannu niin paljoa ku 2009. Oli virkailija sitä mieltä että kela katsoo sitte kumman mukaan maksaa (kumman perusteella saan paremmin tukea). Olen nyt vähä sitä mieltä ettei mun kannata sitä kiikuttaa töihin, koska mulla on ollu satunnaisesti työvuoroja ja palkkaki huonompi ku v.2009. [8|] 

Jeps, mutta täytyy nyt yrittää hoitaa nuo kelan hakemukset pois päiväjärjestyksestä, ei tarvi enää stressata niitä.

Lääkäriltä tulin just ja saikkua tuli 10pv. Selkäsärkyjä, nivuskipuja ja yleistä väsymystä. Teen istumatyötä. Lääkäri kehotti liikkumaan! [:-]
Okey. Mä olen saigonilla ja liikun. ts. teen kaikkia juttuja mitä vaan joulua varten voi tehdä!! [:)]

+ tänään tuli 24 rv -> 16 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan!! IIIKS!!!  [:D]

Jenskula: kiitti tuesta. En tiedä mitä se tarkoittaa - tarkalleen. Ens ke on treffit naistenkliniikalla jossa minulle annetaan kotitesteri eli millä voin testata kotona sokerit. Jos ne pysyy tiettyjen rajojen alla niin sitten se on ok, siis ihan tarkkailemalla syömistään. Muuten alkaa insuliinit! [:'(] [:'(] [:'(]

Mua pelottaa - koska en oikeesti tiedä missä muussa kun suklaasta ja salmiakista ja jäätelöstä voin parantaa tapojani? Tosin - sitä suklaata ja salmiakkia tulee syötyä aika paljon - ja jätskiä monta kertaa viikossa. Musta on tullut herkkusuu. Nyt lähden kauppaan ostamaan marjoja ja hedelmiä jotta voin tehdä smoothieta ja hedelmärahkoja...

Adalmis: Pahoittelut pupun puolesta[&o] Tiedän miltä susta tuntuu... Mun albiino kääpiökani kuoli pari vuotta sitten 10 vuoden iässä. Oli kyllä kova isku[:(]

Tähtiys ja Nuu_: Sairastumiset on aina raskaita, mutta yrittäkää pärjätä..... Minulla erään kaverin äidiltä löytyi päästä hyvälaatuinen kasvain. Asia selvisi runsaan nenäverenvuodon ansiosta. Seuraavat tilannetta, mutta kaikki on kuitenkin hyvin nyt. Rankkaahan se on, mutta hyvä tukiverkosto / läheiset auttaa. Ja täällä on hyvä kun voi huoletta purkautua.

Naama: Minulla ei ole koskaan oikein ollut kunnolla finnejä, mutta tuossa alkuraskaudessa niitä tuli naaman lisäksi myös rintakehään. ja paljon. Nyt on onneksi taas iho normaalissa kunnossa[:D]

Tissit: Vielä ei minulla ole ollut tarvetta ostaa suurempia liivejä.... missäköhän vaiheessa tuo rintavarustus oikein ottaa enemmän turvotusta[8|]  Koko edelleen 75B.... en sitten tiedä mitä ammattilainen asiasta sanoisi[:D][:D]

(.) Eilen illalla nukkumaan mentäessä säikähdin. Taisi olla (ehkä) supistus. Luulin aluksi että tyttö oli noussut ihan ylös mahassa, mutta tarkemmin tunnustellessa maha muuttui ihan kivikovaksi. Oli pakko nousta ylös jaloittelemaan kun olo alkoi olla niin epämukava ja ahdistava. Onneksi meni kuitenkin pian ohi, eikä mitään epäilyttäviä kipuja ollut. Ensikertalaisena on vaan niin vaikea vielä tunnistaa.... kaveri joka on raskaudessa pari viikkoa minua edellä ja odottaa toista lastaan, oli sitä mieltä, että kyseessä oli supistus.
Muuten mennyt todella hyvin ja tyttö liikkuu paljon. Hienosti näkyy kuinka päätä tai peppua yrittää työntää mahasta läpi [:D]
Huomenna vielä töihin ja la olisikin sitten isomummoni 100v. syntymäpäiväjuhlat. Pitää kyllä tytön synnyttyä ottaa kuva kaikista viidestä sukupolvesta rinnakkain[:D][:D]
Ma se sokerirasitus..... ei kiitos[:'(]
Nyt päiväunille, jää yöunet aina niin vähiin kun ei osaa mennä ajoissa nukkumaan ja kellokin soi siinä 0400.... ZzzZzzzzz......

[:)] HELLOUTA [:)]

TÄHTIYS: KIITOS [:)]
Just joo..että sinun isäsikin on joutunut kärsimään työterveyshuollon takia [:@]
Ne ovat juuri sellaisia paikkoja,jotka ajattelevat vain työnantajan etuja eikä työntekijöiden.Tietenkin poikkeuksiakin varmasti löytyy..
Minusta suorastaan tuli hysteerinen isäni kohtelun ja kuoleman jälkeen,että passitan kaikki lähimmäiseni aina kunnon tutkimuksiin,jos heille tulee vähänkin jotain vakavampaa.Jos mieheni menee lääkäriin,niin kirjoitan hänelle muistilapun,että mitä pitää lääkärille sanoa [:D]

Täällä toivon sydämestäni,että sinun isäsi saisi hyviä uutisia [:)][:)][:)][:)][:)]
Olet ajatuksissani kokoajan!!!!!!!!!!
Jos jaksat,niin tulehan myöhemmin kertomaan isäsi kuulumiset?!
*SUURI VOIMAHALI*

ADALMIS: KIITOS [:)]
Sinulle edelleen jaksuja pupun poismenon johdosta!!!
Minulle on aina ollut niin iso suru,kun olen joutunut luopumaan lemmikeistäni [:(]
Vaikka hyvin tiedostankin,että rakkaalle lemmikille on parempi päästä tuskistaan pois,niin kyllä se silti kipeetä tekee.Onneksi kuitenkin lemmikeillä on mahdollisuus saada se "armonpiikki".

IISI: KIITOS [:)]
Onnittelut ostoksista [:)].Mahtavan määrän olet saanut vaatetta noin pienellä hinnalla..jee!

FINNEISTÄ: En jymmärrä [:-][;)]..Minulla on joka raskaudessa kukkinut aika runsain mitoin kaula,rinta ja yläselkä [:'(].Nyt ei yhtään [:)]
Kasvoihin tulee aina välilä yksittäisiä paukuroita..ei pahoja ainakaan vielä [;)]
Mutta yleensä minulla on tämä naaman kukinta alkanut loppuraskaudessa vasta ja voin kertoa,että silloin kasvot ovat kuin kukkaketo kauneimmillaan kesällä [;)][:D]

(.) Ei täällä sitten nämä sairastelut ota loppuakseen.Tai sanotaanko niin,että tämä meidän tilanne on juurikin tätä suurperheen ihanaa "herkkua" eli kun yksi alkaa paranemaan,niin toinen sairastuu tilalle [&:]
Poitsun keuhkokuume ja poskiontelon tulehdus on helpottanut ja tänään hän pääsi jo kouluunkin pitkästä aikaa [:)].
Kuopuksella todettiin eilen se silmätulehdus ja siihen sai tipat.
Tänään meidän Kolmosen toinen korva alkoi vuotamaan ja vein häntä vaihetteksi lääkäriin.Diagnoosina vuotava korvatulehdus [&:].Hällä on siis liimakorva taustalla ja putket korvissa,mutta putkista huolimatta tulee tulehduksia [&:]
Huomenna mennään Poitsun kanssa Taysiin lasten kirurgian luoksen,kun hällä todettiin selkärangassa ( ristiluussa ) poikkeamaa.Pelottaa sinnekin mennä,kun ei yhtään tiedä,että mitä asialle tehdään vai tehdäänkö mitään?
Poitsu on vielä aika huippu-urheilijakin eli toivottavasti ei tämä vamma tule vaikuttamaan hänen urheilemiseensa!!

Mutta jotta kaikki ei olisi pelkkää valivalia,niin niitä positiivisisakin välillä [;)]
Vauva on ikiliikkuja [:D][:D]..eli liikkuu tosi paljon.Taitaa hän tulla sisaruksiin eli vauhti alkaa jo masussa ja yltyy vaan sitten syntymän jälkeen [;)][:D]
Muutenkin raskauden osilta vointi on hyvä [:)]
Ainoa harmi on tuo diabetes ja insuliinien pistäminen [:'(]..mutta siihenkin olen jo hyvin tottunut!

IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 25+2

nyt olen sitten virallisesti seonnut! Matkalla kotiin, ruuhkassa kehä I:llä, autossa (jota siis minä ajan), purskahdin täyteen itkuun!!! En meinannut eteeni nähdä. Sain ryhdistettyäni että pääsin kauppaan. Mutta miks ihmeessä siellä käy kun ei saa mitään syödä. Matkalla kaupasta kotiin, sama juttu. Kesti muutama minuutti ennekuin pääsin pois autosta. Nyt taas itken!

Tää raskaus on ollut niin toivottu, mutta kuitenkin tuntuu että joudun luopumaan niin monesta asiasta - ja kaikki on paheita! Skumpan kuplivuus tai täyteläinen punaviini, se pieni hiprakka, ihana rentouttava olotila, tupakka, tuo 20 v aikana mukana ollut (huoo)tapa ja nyt tämä perhanan sokerihössötys!! Ja eniten mua sapettaa että jos olisin ollut raskaana muutama vuosi sitten, olisin iloisesti jatkanut samalla tavalla, ilman näitä itkupurskahduksia!

(en näe edes ruutua kyynelistä)

Neuvola"täti" (mulla on mies) oli tosi tyly: sun pitää lisätä vihannesten syöntiä, "syön jo paljon vihanneksia", sun pitää alentaa kolesterolia, "mun kolesteroli on kuule ihan ok, ja on aina ollut", sun pitää syödä enemmän hedelmiä, "en voi, saan allergisen reaktion", sun pitää liikkua enemmän, "käyn 2 krtaa/vko jumppatunneilla, enemmän en pysty, sattuu jalkoihin ja alkaa supistella". Ja koko ajan hän puhuu diabeteksesta!! Ei mulla ole mikään perhanan diabetes!!

Nyt ei jaksa. Itkettää vaan. Mikään ei huvita. Mieskin on treffaamassa kaveria. En vielä viitsi laittaa sille viestiä että olen näin masentunut.

hei kaikille, olen kaynyt lueskelemassa, mutta ei ole nyt tuntunut että voisi mitään kommentoida.
kurjaa Jenni - tiedän tunteen, mä olen kamala pillittäjä, vaikka yleensä vaikea edes itkeä. hirveitä pultteja ja raivareita ajoittain, ehkä nyt alkaa jo helpottaa.
tissiasiaa - ostin HM-liivit kokoa 80E ja pienet on, kyllä ne nyt menee muttei todellakaan enää kohta puhutmattakaan siitä ku maito alkaa nousta.
hyvin on edelleen lenkkeilty päivittäin ja tän saikunkin on saanut mukavasti kulumaan, ku keksii kaikenlaista.
riesana nyt yölliset kipeät supistukset, ei ne mua haittaa mutta mietin voiko tehdä tuhojaan vaikkei niitä tule ku 1-2 yössä??? eli löytyykö meidän porukoista kätilöä ym vastaamaan kysymykseen. mä olen pitänyt niitä aika normaalina mutta sh-kollega sanoi että leposuppareista pitää huolestua vaikkei tulekaan tiheään.
hmmmm....

Voi Jenni, koita jaksaa, et ole, hyvä ihminen seonnut. Ymmärrän enemmän kuin hyvin nuo pillityskohtaukset, itse olen aika tottunut niihin omalla kohdallani.. Milloin missäkin ja mistäkin syystä. Viimeksi tosiaan siellä Helsingin keskustassa..Ne on nää hormonit vaan. Ota rauhallisesti, itke itkut pois ja lepää.
Ja noi sokerin pirulaiset. Itsellä siis seuranta neuvolassa kuukauden välein ja ruokavalion tarkkailu. Kenkkua. Kyllä tästä selvitään!

(.) Mulle tuli itsellekin jotenkin paha mieli, kun jos joku pahoitti mielensä tai jotain kun höpisin epäselvyyksiä noista rokotusasioista. Ihan kuin ei pää toimisi enää ollenkaan, en osaa puhuakaan lauseita kun ne tulee ihan kökköinä ulos ja musta tuntuu ettei pää pysy kasassa, kun en mitään muistakaan. Ja nyt alkaa kohta jo itkettää.

Maizalle vaan sanon, että höpöhöpö, ei kukaan varmana oo mistään loukkaantunu tai pahoittanu mieltään. [:)]  Taidetaan vaan kaikki olla hormonihuurusia mammoja, ja kuvitellaan omiamme. Nimimerkillä: Purskahdin tänään itkuun, kun puristin miehen päästä finnin ja hän ärähti kivusta ja siitä, että aina oon sorkkimassa. [:D]

[:)] Jenni. Hitsit. Niin samoilla näköjään mennään tänään. Mulla alkoi itkeminen n. klo 13.15, kun katsoin sarjaa Vauva tulossa.. kaikki oli hyvin, itkin omasta onnestani ja söin pinaattikeittoa. Sitten siirryin koneelle (näin mun päivät on kulunut viimeiset 9 viikkoa) ja laitoin miehelle viestin hoitoalustan ostamisesta. Kun rahatilanne on mitä on, ja löysin niin ihanan netistä. Itkin taloudellista ahdinkoa. Nooh.. loppujen lopuksi itkin kaikkea. Itkin sitä, että oon "vankina" kotona. Itkin sitä, että mulla ei ole rahaa mennä siskojen kanssa StandUp-näytökseen viikonloppuna. Itkin sitä, että tekee mieli herkkuja, mutta oon omasta mielestäni lihava. Itkin sitä, että itkin. Itkin sitä, että automme on miehellä käytössä ja en voi mennä mihinkään, kun omat jalat ei kanna. Itkin yksinäisyyttä. Itkin ihan kaikkea maan ja taivaan välillä. Loppujen lopuksi itkin sitä, että seksielämää (MITÄ?) ei ole... se on kadonnut.<--- ja mikä "parasta".. nämä kaikki itkin miehelle tuhansilla sähköposteilla[:(] Loppujen lopuksi kuittasin, että meen hoitelemaan itseni suihkuun ja vedän kaihtimet kiinni ja peiton korville "itsetyydytys kun ei mitään maksa, ja nukkuminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin - sopii tähän konkurssiin"[;)]

Ja olihan Jenni niin, että kaikki oli kuitenkin ennen tota maailman ihaninta?[;)]

[:(] I.t.k.u [:(]

[:D] Ja kohta taas N.a.u.r.u. [:D]

On tää kans. Ihanaa kun olette olemassa!!

Ja edit: mimmu, kiitos, näin juuri.
Sofiaana
, *reps* <- loistoidea, toivottavasti toimi! Mä en voi, oon anoppilassa. [8D] Muuten mahtava keino purkaa paineita ja pahaa mieltä. Tai hyvää. [;)]

Joo samat sanat Maiza![:)] Vaikka kuinka itkettäis, niin tänne tullessa ja näitä tekstejä lukiessa alkaa viimeistään hysteerinen nauru, kun kuulostaa niiiiiin tutulta nämä kaikki kirjoitukset;) Tänne tullessa on kuin katsoisi itseään peiliin, mutta vähän jalompaan sellaiseen<3

Kyllä näillä suihkutuksilla pari tuntia kestää, kunnes keksii taas uuden syyn murehtia;) (miksi mä en sensuroi ikinä sanojani?)

Ihanaa, että muitakin itkupillejä löytyy [:D] ! Ite rupesin itkeen päikkäreille kömpiessäni sitä, että miten ihanaa on kun tiedän mieheni rakastavan mua äärettömän paljon [:D][:(][:D].. öö.. joo [:D]..
Nyt itkut vaan naurattaa [:D]
(.) : Mikähän mua riivaa?! Mulla on nyt kahtena päivänä tullut aamupäivällä sellanen "huonouskohtaus".. Eilen epäilin et verenpaineissa on häikkää ja mittasin ne: istuen ihan normi 120/70 pulssi 102.. Seisten paineet tippu 100/50 tienoille, mut pulssi kohos 132 [>:] ..Tänään sit parturin penkissä istuessani pulssi huiteli kutakuinkin taasen siellä 130 tienoilla.. En ymmärrä miks se nuin ykskaks heittää..?! Karseen huono-olo sillon tulee..
Supistuksista : Mulla on kans ruvennut öisin tuleen nuita kivuliaita supistuksia.. Sen lisäks päivittäin supistaa kipeesti [>:] Kantsii siitä neuvolaan sanoa, mut laitettiin keskussairaalaan kontrolliin sen vuoks.. Tällä viikolla kävin tiistaina siellä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanteen, tekivät sen lisäks jonkun "tikkutestin" jonka nimee en nyt muista, mut siitä voi kahtoa onko ennenaikasen synnytyksen riski.. Ei onneks ollut.. (Lääkärikään ei muuten tiennyt mihin toi testi perustuu, teki sen kuitenkin..) Vauvaakin ultrattiin ja kokoarvioks saatiin 780grammaa ? Ens viikolla sit uus käynti äitipolilla tän asian vuoksi..
Vaikka se osaston ylilääkäri sano mulle sillon kun mut kotiutti pari viikkoa sit, et ei tarvii olla yhteydessä ja mennä käymään enää supistusten vuoksi, vaan tulla vasta sit kun synnytän [8|][:@] Olivat mun neuvolantäti, äitipolin kätilö ja kaks lääkäriä sitä mieltä, et on hyvä mennä taas näytille koska supistukset ei oo lakannut ja nyt öisinkin supistaa.. Ei se siis aivan normaalia ole, kun tutkivat kerran asiaa!
Kantsii kuunnella omaa kehoa ja ottaa yhteyttä neuvolaan tms. jos yhtään huolettaa..

Itkuisuutta täälläkin, eniten aiheuttaa juurikin se, että kun on nivuset jo niin huonona, että oon ihan vankina neljän seinän sisällä. Kamalaa kun minnekään en voi lähteä ja joutuu toista passauttaa.
Yleensä mies joutuu jo laittamaan mulle kengätkin jalkaan... Että näin. Mutta tosiaan tuttua toi turhaumis-ahdistus-pahaolo-itku. Ja hormonit vielä heittää niin on soppa valmis![:'(][:D]

Rölli: SUN isomummu...vaavin isoisomummu! WOW! Kunnioitettavaa!

Jenni; Voi taivas, mikä nevolan setä!!! [:@] Lähettäisin mun omani sulle, jos voisin...ei paasaa mistään, vaikka aihetta olis [:D]

Voi Maiza: IIIIISO HALI!

Sofiaana: Repeilin!

Minä itkin toissapäivänä, ettei mulla oo varaa ostaa vauvalleni tarvikkeita...siis rääyin autossa miehelleni! Nyt huvittaa [:)]

voi kiitos kaikille ihanasta tuesta! Kyllä kun itse lukee näitä juttuja niin totee että hehe, pikkasen viiraa kyllä tuossa päässä [:D] [:D] [:D]

Tein tänään valmiiksi persikkarahkan: 2,5 dl flora vispiä kuohkeaksi vispattu, 1 prk rahkaa 0,3% ja persikkapuolikkaita kolme kpl pilkoittuna ja pikkasen lientä mukaan. Pikamaistaiset oli ihan jees. Sitä on nyt 4 annosta - puolet pakkasessa (testaan myös kestääkö pakastamisen).

Sitten tein juuri smoothien: pakastettuja mansikoita ja mustikoita, maustamatonta rasvatonta joghurttia, pikkasen rasvatonta maitoa, pikkasen omenamehua, piiiiikkasen sokeria (1 tl), loput persikoista (2 puolikasta) ja persikkanesteet ja sitten ehkä n 2 rkl elovena kaurahiutaleita. Sauvasekottimella sekasin. Siitä tuli 0,75 litraa. Ostin Prismasta sellaiset 0,25 l pakastuspurkkia. Smoothiet meni 2 pakkaseen ja yksi jääkaappin odottamaan huomista. Maistui ihan ok.

Ehkä tämä vielä tästä. Tuo piikittäminen ei kyllä innosta. Ja kyllä muakin edelleen sapettaa se neuvolasetä...

Jenni74, mulla auttoi sokereihin säännöllinen ruokailu, syön nykyisin n. 2-3 tunnin välein pieniä annoksia, enkä ole ainakaan vielä joutunut insuliinille. Oon huomannau et mulla hedelmät ja rasva nostaa sokeriarvoja. Tuolla yleisellä puolella on hyvä rd-keskustelu. Muistan tunteen kun itkin koko viikonlopun kun sain tietää korkeista sokeriarvoista, mutta nyt se on jo arkipäivää [:)] Niinkuin itkutkin [;)]

Mua on aina ihmettäny: mitä on nämä "pienet annokset" mitä jengi vetää 2-3 tunnin välein? Jos ei voi syödä hedelmiä niin mitä sitten mussuttaa? Eikö töissäkään ole aina mahdollistakaan vetää jotain naamaan parin kolmen tunnin välein?

No, tänään on valoisampi päivä. Päätin ryhtyä pitämään ruokapäiväkirjaa, jonka sitten näytän sille hoitajalle naistenkliniikalla ens keskiviikkona ja hän saa sitten kommentoida mun ruokavaliota.

1. päivä ilman suklaata takana.

jennille suklaatsempit !!!!![:)]

omaa mullahan on koulua kaksi kertaa viikossa, aamutunnit. Muuta kun ei ole jäljellä oikein. Niin oon niin huomannut että paha olo tulee aina aamusin, ihan sama söitkö vai et ja mitä ja koska ja juotko... Ja närästys on ihan hullua. Nyt meni olo niin pahaks että jouduin lähtemään kesken tunnin kotiin. Ja meinas tän raskauden eka oksennus tulla. Pahaa on tehnyt kyllä alkuraskaudessa ja paljonkin mutten onneksi kertaakaan ole oksentanut. Nyt taistelen senkin kanssa. Ihana närästys ja vatsahapot suussa... YÖÖÖÖÖKKKKKK[:'(][:'(][:'(]

Jenni: Mulle noi pienet annokset tarkoittaa jotain tällaista: esim. yksi jugurtti, rahka, yksi pieni leipäsiivu, korppu tms., hedelmä (joka siis todella nostaa sokereita..), joku myslipatukka. Hedelmien syöminenhän on terveellistä tietenkin, mutta jos täytyy sokrut pitää kurissa niin hiilihydraatit pitäis jättää vähälle. Etkö saanut ohjeita neuvolasta? Missä on hiilareita enemmän ja missä vähemmän? Esim.banaanissa paljon, omenassa vähemmän, mutta siis on tietenkin hyvin siinäkin..Esim. porkkanassa ei juuri lainkaan. Ei-tärkkelyspitoisissa vihanneksissa ei siis ole melkein ollenkaan hiilareita. Tee vaikka joku tomaatti-kurkku-raejuustoannos, jota sitten otat pari desiä välipalana. Valmista salaatti, jossa on vaikka raejuustoa tai kotijuustoa tai tonnikalaa ja sitten tomaatit, kurkut, salaatit, porkkanat jne. Vähähiilarisia vihanneksia ja proteiinia.

Itsellä on paastoarvo korkeampi ja aterianjälkeiset täyisn kunnossa (eilen esim. 6.3) eli mun täytyy yleisesti kaloreita vahtia ja rasvaa, joka myös vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan. Siksi täytyy syödä muutaman tunnin välein vähärasvaista- ja sokerista välipalaa.

Tsemppiä!!!

Takaisin