Marraskuun mietteet

Tiedän tunteen kuinka toi odottaminen on perseestä. Kun ei tiedä onko kaikki ok vai ei.
 
Triokide, jaksamista odotteluun ja tiedottomuuteen.

Tiedän tunteen kuinka ärsyttävää on odotella kun ei tiedä... itselläni 10vk kkm ja ei menkkoja välissä. Nyt olen joko raskaana uudelleen tai kohtuun on jäänyt jotain mikä pitää hcg:tä koholla.
 
Triokide ja Jemilia, niin paljon toivon että pystyisi itse tekee jotain. Mulla oli eilen ihan pientä tiputtelua, mutta tänään ei. Mä pelkään muutenkin kokoajan jotain tapahtuvan niin olisi ihana vain "pitää silmät kiinni" seuraavan noin 10 viikkoa ja kun avaa ne taas olisi mennyt jo 14 viikkoa ja voisi ihan vähän hengittää vapaammin.
Mun siskolle eilen puhuin (kaksi lasta hällä) ja ehkä se vähän helpotti kun tajusi, ettei voi itse tehdä mitään. Että jos jotain tapahtuu se tapahtuu. Tein tai olin tekemättä.

Eilen olin uimassa ja sen jälkeen oli tuo pieni tiputtelu. Nyt sitä miettii trinkö liian kovaa, nousiko pulssi liikaa jne jne
Pitäisi vain rentoutua, mutta ei tahdo onnistua...
 
Etuoikeutettu, niinhän se on helpommin sanottu kun tehty.

No ensi vuonna toivottavasti kaikilla jo paremmat fiilikset.
 
Ite on ekaa kertaa raskaana. Viikkoja 6+3. Olen hyvin hämmästynyt miten raskaus vaikuttaa jo nyt kehoon. Turvonnut olo ja hieman ollut paha olo. Nälkäni on myös kasvanut.

Eilen säikähdin ku kävelin töistä kotia pidemmän kautta että saan lenkkiä. Ollessani yli puolen välin minua alkaa pyörryttää. Meinasin jo soittaa miehelleni. Otin vaan rauhallisesti loppumatkan. Luin myöhemmin että normaalia tässä välissä raskautta.

Otin myös haasteeksi laihduttaa tämän kuun loppuun mennessä 80kiloon. Vielä 2.4kg poistettavana. Koitan pitää painoni siinä sitten jokusen kuukauden ja katson mitä neuvolassa sanotaan tähän painooni. Olen 169cm pitkä.

Muuten olen onnea täynnä!
 
Mä vaan vuodan ja vuodan. Vuotanut viikon. Päivä päivältä tuntuu pahemmalta. Tiistaina soittelin neuvolaan ensimmäistä aikaa ja mainitsin verisestä ja välillä ruskeasta vuodosta. Vastasi että seuraile. Kuinkahan kauan tässä pitää vaan seurailla eli vaihtaa sidettä.. Kipuja ei ole. Kävi mielessä, jos kävisi yksityisellä ultrattavana, mutta viikkoja on vasta 4+4, joten se ei välttämättä paljoa kai auttaisi. Sydän ei ainakaan lyö näillä viikoilla. Häiritsevää on, kuten olen varmaan jo maininnut, se että samaan aikaan uskon ettei heinäkuinen tule syliini niin annan kuitenkin itseni suunnitella tulevaisuutta pienen heinäkuisen kanssa. Ristiriitaista. Vuoto kuluttaa henkistä jaksamista.
 
Voi triokide, sinulla on kyllä hankala tilanne. Hyvä että olet kuitenkin saanut kontaktin neuvolaan (vaikka eivät nyt pysty tilannettasi helpottamaan tällä hetkellä) Toivottavasti vuoto lakkaa ja pääset nauttimaan raskaudesta.

Itse toivoisin että vuoto alkaisi, tänään kp 69 eli 10vk keskeytyneestä keskenmenosta. Huh.
 
Täällä onkin kirjoiteltu ja paljon. Itse olen hiljaiseloa pitänyt, kun töissä kiirettä ja kotona väsy vie voiton...

Itse olen miettinyt seksin harrastamista alkuraskaudessa,jopa jännittänyt. Vuotoja ei ole ollut. Tänään ensimmäinen orgasmi, jonka jälkeen kramppasi puolen tuntia ja kipu jatkunut koko päivän. Monta päivää jo ollut kipujen suhteen hiljaista, alavatsalla, mutta nyt pelkään että orgasmi meni ja aiheutti pahaa :sad001

Kauheaa, että olen näin epäluuloinen enkä usko omaan kroppaani !
7+2 tänään
 
Muokattu viimeksi:
Niin ja vuodothan on ok jos ei kipuja, mutta onko kivut aina ok ilman vuotoa ? Niin vaikeaa.... :sad001
 
Orgasmit voi nyt alku raskaudessa auheuttaa kipuja mitkä ei pitäis aiheuttaa mitään. Keho ei osaa toimia alkuraskaudessa normaalisti. Itellä onneks vaan limakalvot ja lonkat ottaa kipeetä.
 
Meillä on ollu hiljaista plussan jälkeen. Alkuun pelotti, että se tulee ulos sieltä (tiiän, tyhmä pelko) ja nyt on ollu niin käsittämättömän huono olo, että vaikka haluja olisi, niin ei vaan pysty..
 
Muakaan ei oikein oo huvittanut, ehkä sitä haluaa suojella pikkuista vaikka ei seksi mitään pahaa aiheuttaisi.
 
Mä ostin jo ensimmäisen äitiysvaatteen :p Kaapissa ois kyl pari paitaa jo ennestään, mut ne on neuleita koska edellinen oli tammivauva. Nyt kun on tulossa kesämasu, niin ostin kesäisen trikoopaidan. Ja kun kirpparilta löytyi tosi hyväkuntoinen niin halvalla! :grin
 
Munki tekis mieli jo kaivaa edelliset äippävaatteet varastosta :D onneks on paljon toppeja, mekkoja ja t-paitoja ni menee nyt keväällä ja kesällä hyvin :) mut nyt huvittais myös ostaa myös pienen pieniä vauvan vaatteita.. vaikka esikoiselta niitä onki tallessa mut silti :) ehkäpä nyt maltan tätäki asiaa odottaa :D
En oo vielä neuvolaan vielä soitellu, ens viikolla aattelin rimpautella. Veikkaam et eka aika on jouluviikolla ja sillon olis viikkoja jotain 8-9. Ar ultraan tekis mieli kans varata aika, mut katon ny eka et minne kohti saan neuvolan ajan.
 
Mulla taas on ollut ihan hirmuiset halut :wink Enemmän kuin ikinä aiemmin :0
Miestä pelottanut mitä seksi tekee vauvalle. Minäkin miettinyt asiaa, mutta tullut tulokseen kaikkien tiedon etsintä lukemiseen perusteella, että ei ole vaarallista.
 
Mulla taas on ollut ihan hirmuiset halut :wink Enemmän kuin ikinä aiemmin :0
Miestä pelottanut mitä seksi tekee vauvalle. Minäkin miettinyt asiaa, mutta tullut tulokseen kaikkien tiedon etsintä lukemiseen perusteella, että ei ole vaarallista.
Täytyis antaa itekki vaan mennä, koska seksi on meidän suhteessa ollu iso osa. Liukkarikin hankittiin valmiiksi siltä varalta, ettei limakalvoista tihkuis niin helpolla verta, eikä tulis slaagia. Pelkään kyllä, että jos se tuntuu jotenki erilaiselta ja sattuu.. Ja faktahan on tosiaan se, että ei ole vaarallista, ärsyttää, että edes kuvittelee niin, kun oon normaalisti järkevä ja rationaalinen..
 
Täytyis antaa itekki vaan mennä, koska seksi on meidän suhteessa ollu iso osa. Liukkarikin hankittiin valmiiksi siltä varalta, ettei limakalvoista tihkuis niin helpolla verta, eikä tulis slaagia. Pelkään kyllä, että jos se tuntuu jotenki erilaiselta ja sattuu.. Ja faktahan on tosiaan se, että ei ole vaarallista, ärsyttää, että edes kuvittelee niin, kun oon normaalisti järkevä ja rationaalinen..

Niin just! Mihin on munkin järkevyys hävinny :D Tai se vähäinen. Moni muukin asia mietityttää mitä ei kyllä muuten miettis.
Mulla ei oo sattunut mitenkään, eikä oikeestaan sen erilaisempaa kuin että on jotenkin intensiivisempää. Outoa.
Ja mieskin rauhoittui jo aika paljon. Ihan normisti jo tänään ”hoiteli” :D

Meille tulee muutto eteen ja välillä oon ihan innoissani ja välillä kauhistuttaa jos se asunto saadaan vasta esim maalis-huhtikuussa.
Muutto on muutenkin aina raskasta. Mites sitten jos onkin vaikka selkäkipuja tms.
Mutta sitä oottaa kun se hetki tulee, että uskaltaa alkaa siellä sitten laittaa huonetta pikkaselle :Heartred
 
Me kans katotaan asuntoja, en osaa stressata muuttamisessa kantamista, koska mies on kavereiden kanssa on hoitanut tavaroiden raahaamiset. Ainoa asia mikä stressaa, on se pakkaaminen, missä mies ei ole kovin aloitteellinen. Jospa sitä sais apuja mun perheeltä sitten.
 
Takaisin
Top