Marraskuun mietteet

Kiva etten ole ainut [emoji4] meinaatko miten pitkään vielä esikoista imettää? Meillä tissi on esikoiselle todella tärkeä, vasta yritetään saada yöimetys pois [emoji85]


En oo suunnitellut lopettamista, kerran yössä (oikeestaan vasta aamupuolesta) tapahtuu imetys, hammasvaivoihin pyyrää yöllä useamminkin. Päivällä ei juuri tissillä enää käy, ehkä kerran viikossa päivällä imetän. Lapsentahtisesti mennään :) ja ehkä oman jaksamisen mukaankin jos tarve vaatii.
Meillä esikoinen siis heinäkuinen 2016
 
Meillä just sattumalta loppu imetys viikkoa ennenkuin plussasin, pitkään vain öisin minäkin imetin :) Joulukuun alussa esikoinen siis täyttää vuoden!
 
Mansikkasuukko, ollaan aika samanlaisia mitä kirjoitit. Kyllähän sitä vauva aikana alkaa kaipaamaan seuraa. Perhepuistot ja mll.n kahvilat sun muut... ei vaan ole aina tuntunut siltä että niissä paikoissa sopeutuisi porukkaan. On ne omat kuppikunnat.

Marce86, älä ressaa töistä. Jos työtehtävät alkaa rasittaa kroppaa niin se on sairasloma sitten. Raskaus ei ole sairaus mutta sen mukana tulee haasteita. Omaa kehoa kannattaa kuunnella. Töitä löytyy myöhemminkin jos sun sopimusta ei jatkettaisi, tosin raskaus ei saa olla peruste ja aika läpinäkyvää jos tässä tilanteessa ei jatketa. Mutta noita "henkka" hommia kyllä löytyy. Oon tehnyt itsekin vähän niitä opiskellessani lähihoitajaksi. Josta pääseekin siihen että mun oli jäätävä saikulle muutama kk ennen la kun odotin marraskuista-16.

Täällä vietetään tänään siis 1v synttäreitä :)

Juu onneksi sopimus päättyy vasta toukokuussa ja ehkä silloin haluaakin mielellään jäädä lomalle. Avustettavan kanssa täytyy vaan entistä enemmän huolehtia työergonomiasta. Huono tapa ajatella jo etukäteen tulevaan vaikka näin alussa mennään.
 
Ja mitä tulee vauhtiin niin hei, mä oon jo selaillut tuplarattaita ja miettinyt sänkyjä ja järjestystä makkarissa ja mulla on yks lipaston laatikko jo puolillaan "unisex" 50-60cm vaatetta ym :D No kun ne oli edellisen jäljiltä....
Mulla on melkein kaikki kahden edellisen kohdalta tallessa. Pienimpiä vaatteita vaan tarvitaan :) Hiukan ajattelin itse ommella kunhan sopivat kaavat löytyy.
 
Huh, ite menin yhdet illanistujaiset valkoisella valheella, antibiootti kuuri, ja vieläpä flagyl, joka on antabus.

Omalla työpaikalla ei onneks oo pikkujouluja. Miehen työpaikan pikkujoulut avecilliset ja ne vähän ressaa. Juomattomuus ketään tuskin kiinnostaa, mutta ruokana menu.. Mietin mitä teen ruokailmoitusten kanssa.... ettei tule hankalia tilanteita. Ravintolan menut kootaan ryhmille, mutta paikka on sellanen, jossa alkupaloilla tai pääruualla varmaan halloumia ja fetaa, ja pääruokana hyvinki voi olla joku hyvä pihvi joka olis kengänpohja kypsänä. allergiat ym. voi ilmottaa, mut hiemanko läpinäkyvää ois ilmotella et noi tietyt raskausajalla kielletyt ruuat ei sopis. Täytyneeköhän jättää vaan juhlat välistä..
 
Mullakin pikkujouluja tulossa. Ajattelin kans matalalla profiililla, limulasi kädessä kulkea, niin ei tule kysymyksiä... :)
 
Mulla on melkein kaikki kahden edellisen kohdalta tallessa. Pienimpiä vaatteita vaan tarvitaan :) Hiukan ajattelin itse ommella kunhan sopivat kaavat löytyy.

Täälläkin yksi joka meinasi ommella jotain pientä vauvalle. :) Ajan sallimissa rajoissa.
 
En oo suunnitellut lopettamista, kerran yössä (oikeestaan vasta aamupuolesta) tapahtuu imetys, hammasvaivoihin pyyrää yöllä useamminkin. Päivällä ei juuri tissillä enää käy, ehkä kerran viikossa päivällä imetän. Lapsentahtisesti mennään :) ja ehkä oman jaksamisen mukaankin jos tarve vaatii.
Meillä esikoinen siis heinäkuinen 2016

Meillä sama että yritetään mennä lapsen tahtisesti. Välillä päivittäin ja aamulla välillä vain aamulla pikku huikat. Vaihtelee todella paljon päivästä. Meillä siis kesäkuinen 2016 [emoji173]️
 
Täälläkin yksi joka meinasi ommella jotain pientä vauvalle. :) Ajan sallimissa rajoissa.

Täälläkin yks joka pyrkii neulomaan ja virkkaamaan mahdollisimman paljon pienelle tulokkaalle sekä ompelemaan minkä esikoisen kanssa ehtii [emoji4]
 
Mulla on edellisestä lähes kaikki vaatteet vielä tallella. Mä tosin odotan jo sitä, et kun ne alkaa jäämään pieniksi tältä heinäkuiselta sitten joskus ikuisuuden päästä, niin saan hukata ne jonnekin eteenpäin :p En tykkää yhtään hamstrata mitään, mut nämä säästettiin, koska tiedettiin haluavamme vielä toinen yhteinen lapsi. Sit onkin mielenkiintoista, jos heinäkuinen onkin tyttö. Mulla ei oo ongelmia pukea tyttöä "pojan värisiin" vaatteisiin, mut todennäköisesti tulee sit saatua sukulaisilta mekkoja yms. (ja ehkä itsekin saatan jokusen ostaa...) niin hukattavien vaatteiden määrä vaan kasvaa aivan hurjaksi!
 
Meilläkin on lähes kaikki esikoisen vaatteet odottamassa uutta käyttäjää. Jos tulee tyttö niin ei paljoa vaatteita tarvitse ostella. Tai ei saa ostella, vauvanvaatteita on niin ihanaa ostaa. :D Joitakin unisex-vaatteitakin on joka koossa eli ois pojallekin jotain valmiina. :)
 
Esikoiselle neuloin merinovillahaalarin, joka menee seuraavallekin. :) Nyt tuskin saan mitään aikaiseksi.
 
Hei! Olen 23-vuotias kahden lapsen äiti. Imetän öisin ja päivisin nuorimmaista lapsentahtisesti, hän on 1,5-vuotias. Vuoden vaihteessa tulisi vuosi siitä, kun jätimme ehkäisyn pois.

Sitten voisin mietiskellä tässä kaikkien nähden ehkä mahdollista laskettua aikaa.

Kolme edellistä kiertoa on olleet 24 päivän pituisia. Sitä ennen kierrot vaihtelivat 21-33 päivän väliltä. Tietoa siitä, kuinka pitkä tästä kierrosta olisi tullut niin sitä ei voi tietää.

Laittaessani edellisten kuukautisten alkamispäivän eli 15.10. laskuriin ja kuukautisten pituudeksi 24 päivää edellisen kiertojen perusteella niin kerrotaan "Laskettu aikasi on keskiviikkona 18. heinäkuuta 2018!
Olet raskausviikolla 4+4."

Ovulaatiotestiin sain ovisplussan kiertopäivänä 17 (minulla on ollut aina tikuttaessa myöhäinen ovulaatio vaikka kierto on ollut samaan aikaan melko lyhyt), joten oletan ovulaation tapahtuneen kiertopäivänä 18 (eli 1.11.). Kierron pituudeksi merkkasin saman 24 päivää, kuin aikaisemmin kerroin ja perustelin. Laskuri kertoo "Laskettu aikasi on keskiviikkona 25. heinäkuuta 2018!
Olet raskausviikolla 3+4."

Ladytimer sovellus, jonne merkkaan menkat, ovulaation ja kaikki muutkin asiat sanoo että laskettu aika olisi 22.7.2018

Preglife sovellus kertoo, että laskettu aika olisi 21.7.2017

Heinäkuulta se vaikuttaa. Tuo 25.7.2018 on todennäköisempi ovisplussan vuoksi. Haamuviiva vahvistumista vielä odotan.
 
Triokide, mun ensimmäinen haalea plussa tuli rv 3+4, joten olettaisin tuon loppukuun la:n olevan totuudenmukaisin, kun ovulaation ajankohtakin on selvillä. Raskausviikoissahan ovulaatio lasketaan tapahtuvan keskimäärin rv 2+0 riippumatta kierron pituudesta.
 
Minäkin sitä mieltä, että jos ovulaatiopäivä on tiedossa, niin se varmasti todennäköisempi laskettu aika :) Onneksi olkoon!
 
Soitin tänään neuvolaan ja siellä päättivät, että tänään on 4+2. Tällä mennään, katsotaan sitten ultrassa joskus, että muuttuuko vai pysyykö. Laskettu aika olisi 22.7. Oviksen mukaan Vaun laskurilla saisin tänään viikkoja 3+6 ja menkkojen mukaan 4+6, nämä numerot on nyt unohdettava. Pää räjähtää, jos lasken raskautta kolmella tavalla.

/4+2
 
Hitusen semmonen olo, et alkaako flunssa. Pakko sanoa, että.ärsyttää ihan jäätävästi se, että työkaverit tulee räkimään töihin flunssassa ja tartuttamaan. Toivottavasti ei nyt kunnolla ala tauti...
 
Soitin tänään neuvolaan ja siellä päättivät, että tänään on 4+2. Tällä mennään, katsotaan sitten ultrassa joskus, että muuttuuko vai pysyykö. Laskettu aika olisi 22.7. Oviksen mukaan Vaun laskurilla saisin tänään viikkoja 3+6 ja menkkojen mukaan 4+6, nämä numerot on nyt unohdettava. Pää räjähtää, jos lasken raskautta kolmella tavalla.

/4+2

Miul kans menkoista laskettuna 11.7. la ja sitä neuvolassa käytetään,
Oviksen kukaan laskettuna la ois vasta 17.7.
Eli 7+0 tänään tai oviksesta laskettuna 6+1...
Ovis oli 24.10.
Menkoista lasketulla tyylillä sikiön oletetaan olevan 4 viikon ikäinen ja oikeasti se on vasta 3 viikon ikäinen. Hämäävää...
Esikoisen la oli 18.7. Ja oviksesta laskettu oli 24.7. Syntyi 21.7. Eli tää sit varmaan syntyy 14.7. :D
 
Sellainen fiilis on että tulee menemään kesken. Pää ei oikein jaksais tuota, että vuodan kokoaika. 10. päivä alkoi vuoto. Jospa se tästä loppuisi, tai sitten se ei lopu. Uaah. Ei jaksais tätä vuotamista, mitä voi vain ja ainoastaan seurailla. Ilman pikkuhousunsuojaa ei voi olla ja on vaihdettava jossain välissä, ei se täyteen tuu mutta haisee ja voi tuntua hieman märältä ja niin. Kipuja ei ole, mitä nyt jännitys alunperin ja nyt alkaa mennä turhautumisen sekä ärtymyksen puolelle. Voisipa jo ottaa kotidopplerin kaapista ja kuunnella sydänäänet, mutta vielä on aivan liian aikaista. Sanoin hetki sitten miehelle, että joo saattaapi mennä kesken, kun vuodan kokoaika. Hirveetä vain odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa, kun mikään muu ei ole mielessä. Mietin jo itkuhälyttimen ostoa (kahden aikaisemman lapsen kohdalla ei ole ollut), mietin pitäisikö tai millaiset sisarusrattaat on hyvät, mietin turvakaukaloa, vaatteita ja paljon kaikkea. Näitä kyllä mietin jo kauan ennen kuin edes plussasin, kun yritystä ehti melkein vuosi olla ennen tätä plussaa.

Sinänsä outoa miettiä kivoja asioita (hankintoja) mutta samalla sitä, että varmaan menee kesken tai jokin on pielessä. /4+3
 
Takaisin
Top