Marraskuun marmatukset

mä pakkasin sairaalakassin jo tänää joten sinne ei tul enää mitää joten turha niitten on enää tyrkyttää mulle mitään mukaan. mä myös oon valmis vaikka pärjään yksin sairaalassa mieluummin ku sen porukoitten kans. mä en kaipaa mitää intiaanihuutoi ku lapsi syntyy ohjeistan sairaalas hoitajatki ettei pidä meteliä.

Täälä on sama meininki kun Citruksellakin. Aamulla nukkumalla hiukan pidempään ja päiväunilla sitten koitan tasapainottaa noita yöllä valvottuja tunteja.

Citrus ja Hurrikaani, kuulostaa niiiin tutulta! Täällä ion tunnin kukkunu ja väsyttää kyllä, mutta uni ei tule... Näin nämä yöt vaan menee.

Mua taas nukuttais kokoajan! Yöt on menneet nyt tosi sikeästi ja herään vain kun kylkeä käännän :) outoa on se että vaikka nukkuis 10 tuntia niin silti tarviin päikkärit o_O voisin hyvin mennä vaikka talviunille ja herätä sitten hoikkana ja pirteänä kevätauringon paisteeseen :rolleyes:
Tänään mennään laivalle lasten kanssa ja mua nyt jo huolettaa miten jaksan valvoa niiden kanssa siellä ja miten se päivä tukholmassa menee kun tää mun liikkuminen on jo aika vaivalloista :eek: no pääasia et muksuilla on kivaa,kai sitä yhden ruotsipäivän kärsii o_O

tuo kuulostaa mulleki niin tutulta että väsyttäs mut uni ei tule. lisäks nyt sit eilen ku yritin lepuuttaa kroppaa ja mieltä makkarissa illalla ni alko tuleen vhä tuntuvampia supparei, sanoin ukolle et tuo puhelin että nään ajan. no supparei tuli jonki verran mut sit ne helpotti eikä ne järin vahvoi mun mittapuun mukaa ollu. sit ku käytii nukkuu ni eka tuli supparei, sit piti vessaa mennä, sit ku nukahti ni taas sama alkaa ja lopulta alko menkkajomot alaseläs ja alavatsalla mitkä jatku läpi yön ja vieläki tuntuu jonki verran. pyysin jo ukkoa ottaa esikon mukaa rannalle tänää että saan levätä ku ei lepäämisestä tullu mitää eilen ja tarvittaes voin sit kellottaa rauhassa jos alkaa supparit tuleen kunnolla ja tiheämmin.

Toisessa ketjussa jo valittelinkin väsymystä. Uni on pinnallista ja katkonaista, mutta silti voin helposti nukkua kellon ympäri ja ylikin. Lisäksi olo on todella saamaton kun mielessä on asioita jotka pitäisi tehdä, mutta ei vaan jaksa. Miten ihmeessä sitä jaksaa vauvan kanssa sitten :anyone

Itse koin sen jaksamisen helpommaksi nimenomaan vauvan kanssa, kun loppuraskaudessa. siinä syntymän jälkeen auttaa myös hormonit paljon jaksamiseen. Aika menee nopeaan, kokoajan on tekemistä, vauvasta huolehtimista ja häneen tutustumista. Etenkin esikoisen kohdalla oli ihanaa se vauva aika. Jälkeenpäin aika vähän siittä muistaa, sumussa se vähän meni, ja meillä oli kuitenkin "helppo" vauva.

Tilanne ja kokemus on varmasti eri jos on "vaikea" vauva tai raskausmasennusta tms. En myös itse tiedä miten tää kaikki tulee meneen pienen taaperon kanssa, tässä on ihan uusi tilanne itsellä edessä..

Vaikeinta mulle oli jaksaminen siinä kun vauva oli 2-3kk -> hormonit loppu, vauvan uni rytmi muuttuu ja univelka alkaa oleen taakka.
Saas nähä miten nyt kaikki menee tai miltä kaikki nyt tuntuu?

Musta tuntui esikoisen synnyttyä siltä kuin olisi ollut energiaa paljon enemmän kuin ennen ja vaikka uni oli todella katkonaista, kun poika saattoi syödä 9 kertaa yössä, niin nukkui tosi sikeästi ja nukahti nopeasti. Nyt kannattaa ottaa päikkärit aina, kun mahdollista, että ei jää univelkaa. En tiedä onko mahdollista nukkua varastoon, mutta niinkuin tädilläni on tapana sanoa, hyvät unet on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Ei voi nukkua varastoon! ;) Hyvillä unilla pärjää ehkä pari päivää mutta sitten pitää taas nukkua, jotta kroppa ja aivot pääsee latautumaan. Hyvät unet joka yö on kyllä rahaa pankkiin. Ei varmasti haittaa kuitenkaan, vaikka nyt lepäisikin ja nukkuisi paljon ennen vauvan syntymää. :)

37+0 tänään. Maailma alkaa olla valmis meidän poitsulle. Itsestä en ole niin varma, mutta nyt olen kuitenkin enemmän innoissani kuin hädissäni. Vielä viikko sitten suorastaan ahdisti tuleva elämänmuutos mutta nyt saa poika tulla heti, kun tahtoo. :)

Ihanaa, kun sain auton myytyä ja hommatuksi uuden ilmastointi koneen vanhan tilalle! Ehkä tässä jaksaa paremmin olla vauvankin kanssa sisätiloissa, kun unikin siitä luultavasti paranee. Tai siis mun mieshän se kaiken työn teki, mutta minä niistä asioista oon marmattanu jo pari kuukautta, joten omiksi ansioikseni lasken tämän kyllä!

Ruotsista kotiuduttu ja kaikki meni hyvin. Jaksoin jopa shoppailla vähän :) nukkumisesta vaan ei tullut mitään kun oli niin kova myrsky yöllä ja luulin jo et tänne me kaikki nyt kuollaan kerralla:confused: onneksi päästiin lopulta kotiin ja ollaan kaikki ehjänä ja turvassa! En Muuten toista kertaa lähde syksyllä laivalle ja se on varmaa!

Täytyy sanoa että hankalaa oli tämän valtavan mahan kanssa (SF-mitta siis yläkäyrän yläpuolella) pestä enää uunia sisältä. Ei oikein kädet riittäny ku uunin luukun lisäks tiellä oli mahakin. :D

Tulipahan mieleen, että minkä verran synnytystysreissu noin suunnilleen tulee maksamaan? Jos sairaalassa ollaan 3-4 vuorokautta.

Takaisin