Marraskuun marmatukset

Reilu satkuhan siitä ehtii normaalisti kertyä... Kannattaa oottaa puolenyön yli ennen sairaalaan lähtöä jos on siinä hollilla;D

N. 200€ on mulla ollu lasku. Sen saa tarvittaessa maksaa osissa jos on tiukkaa, kun vaan ajoissa soittaa laskutukseen.

Huhhei mikä meininki! Muutamat edellispäivät mennyt niin et vauva selvästi ollut rauhallinen ja liikkeet rauhallisia eikä ole yöllä härvännyt mitään ylimääräistä vaan nukkunut tyytyväisenä. No eilinen ja tämä yö on hänen osaltaan ollut semmoista tykitystä et oksat pois... Mieletöntä pyörintää ja hyörintää ja meuhkaamista :D vessaankin kun nousin niin häähän heräs sit siihen ja nyt tunnin pyörinyt ja härvännyt, yritäppä tässä sitten nukkua :D no hyvä että liikkuu, tietää et kaikki on masussa ok. Kunhan ei ois tekemässä mitään käännöksiä tuolla kun just lääkärissä todettiin et oli kääntynyt perätilasta raivotarjontaan.

Niin ja luulen et ensimmäiset kipeät supistuksetkin on koettu tänä yönä. Menkkakivun tyyppistä mutta astetta voimakkaampaa ja aaltoilevaa kipua masulla.

suomessa on kallista synnyttää. mun lasku sairaalassaolosta täällä tulee oleen sellai 68 dinaaria eli reilu 33€/3päivää. tosin täällä se laatu on vähä jotai muuta ku suomessa ni onko ihme.ja olis kalliimpaa ellei olis tunisian terveydenhuoltokorttia julkisellepuolelle, koko perhe siinä ni saa edullisemmin kaiken ku ei tartte täyttä hintaa maksaa.

Kyllähän se sairaalavuorokauden hinta on jotain ihan muuta todellisuudessa ku mitä me siitä maksetaan! Varmaan jotain kymmenkeetanen... Ei kait tuolla maksulla kuitata vielä ees ruokakuluja mulla ainaki ihan armoton nälkä oli heti synnytyksen jälkeen viimeksi;)

Ei se maksu munkaan mielestä ole kohtuuton, mutta on se silti meidän taloudelle sellainen, johon on hyvä vähän varautua. Meillä suunnitellaan ja neuvotellaan parinsadan ostoksista etukäteen, joten ei tunnu ihan pieneltä rahalta.

Eihän se tosiaan pieni summa silti oo. Ja ensisynnyttäjille tulee monesti yllätyksenäki ku mistään muusta raskauden aikana ei yleensä joudu maksamaan (siis neuvolasta yms.) ihan hyvä muistaa vähä säästää vaikka veronpalautuksista:)

Mä ajattelin, että kun ma aamuna syntyy, niin pe pääsisin lähtemään kotiin. Meneekös se niin, että jos pääsen lähtemään ennen klo 12.00, niin menisi vain neljän päivän maksu, vai onko se niin että perjantailta menee anyways maksu, lähden sitten kotiin perjantaina aamulla tai illalla?

Jännä miten mä en muista mitään mitä maksoi vaikka olen 3 kertaa ollut asialla:grin mut tosiaan aina selvinnyt 2 vrk jälkeen kotiin niin tuskin se summa mikään päätähuimaava ole ollut. Nyt suunnitelmissa päästä heti seuraavana päivänä kotiin jos vaan laskevat. Viimeksi kun en saanut sairaalassa juurikaan nukutuksi ja en pystynyt sitä sairaalaruokaakaan syömään o_O

Joo, kyllähän tuommoinen 100-200€ lasku on iso lasku, vaikkei sairaala vrk varsinaisesti ole kallis, kun saa 5 ateriaa ja hoidon reilulla 30€:lla.
Kyllä se 200€ sähkölaskukin talvella sylettää, vaikka hyvin tietää että sellainen parina kolmena kk tulee. Isoihin laskuihin on pakko varautua etukäteen. Jos ottaa perhehuoneen, niin maksu menee vielä isästäkin.
Mutta sairaalalaskun saa kyllä osiin, kun soittaa laskutukseen heti kun lasku on tullut.

Kannattaa selvittää maksaako työnantaja sairaalalaskun. Mulla maksaa vakuutuskassa poliklinikkakäynnit ja sairaalassaoloajan. Ne rahat täytty vaan itse muistaa sieltä jälkikäteen hakea.

Ruokaa ja syömistä rakastavana ihmisenä niin saakos tuolla sitten syödä silleen ihan kunnolla :grin ja saako esim mies tuoda mulle tarvittaessa vaikka mäkkäri annoksen :p "ei se synnytys jännitä mutta miten tuo syömisen laita":laughing021

esikon ku sain ni sairaalassa oli kaikille sama ateria eli tarjottimella oli keitto tms ja sit jälkkärinä ainaki mulla oli joka päivä joku hyytelö ja pala leipää. sit aamiainen ja päivällinen muistaakseni. sit oli mahollisuus kahviin tai teehen vissii kans. jääkaappissa joka on käytävässä voi pitää jogurttei yms ja saa sinne jotai syötävää varmaa viedä....en muista oliko jogurtit sairaalan puolesta.

:grinHyvä! Sitä kun on lama-ajan lapsi niin tietää mitä se nälkä on. Minua ei katsele ja kuuntele kukaan täyspäinen nälkäisenä :grin

Just vei kaveri vaimolleen synnärille sushia, joten kyllähän sä voit vaikka kebabin tilata sinne ituliina, jos haluat

Takaisin