Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^no sitä mäkin mietin, "pelästyin" jo sitäkin, että ei kai sentään ole nostamassa päätään kokonaan sieltä! Tuskin kuitenkaan ihan niin paljon on tilaa. Ja sitten koputetaan puuta [:D]

No niin, vau:n etusivulla tuli nyt asiaa tosta parasetamolista. Huoli pois naiset! Muutenkin noihin tanskalaisiin tutkimuksiin saa suhtautua skeptisesti, kuulemma ei mitään kovin laatututkimuksia ole sieltä päin hirveästi tullut. Ja tietysti kaikkeen tutkimukseen pitää suhtautua hiukan varauksellisesti.

Minä olen alusta asti nauranut tuolle parasetamooli tai muille vastaaville "ei saa saunoa tai kylpeä" jutuille.
Itse olen tosin tietoisesti välttänyt lääkkeitä ihan lähes täysin mutta kuitenkaan en missään välissä uskonut tuohon tutkimukseen.
Ainoa mihin otin lääkettä oli ihan alussa ennen 3kk täyttymistä kun sairastin hyvin vakavan poskionteloiden- ja keuhkoputkentulehduksen. Söin siihen antibiootin joka ei kuitenkaan tehonnut koska ei ollut tautiin oikea. Se vaan sattui kuulema olemaan maailman ainoa antibiootti jonka sai syödä ennen tuota 3kk maagisen rajan täyttymistä..

Ei ollut tuuli vienyt taloa Ozin ihmemaahan, vaikka herätessä vähän jännitti yöllisen ryskeen jälkeen. Onneksi ei tarvitse lähteä mihinkään, terrierin verran vain pakko raottaa ovea takapihalle.

Kolme joutsenta lensi huutaen talon yli matkalla kohti parempia maita. Edes kansallislintu ei siedä olla täällä vuoden ympäri. Todella osuvaa...

Lueskelin lisää tuosta pään kiinnittymisestä, ja alko taas niin naurattaa: pään kiinnittyminen tai kiinnittymättömyyskään ei kerro yllättäen yhtään mitään synnytyksen lähestymisestä [:D] Eikö raskaudessa oikeasti voisi olla jotain logiikkaa?? [:D]

Tällänen yheksän kuukauden odottelu voi hetkittäin turhauttaa tällästä kärsimätöntä ihmistä. Tai juuri se epätietoisuus, kun ei yhtään tiedä koska alkaa tapahtua. Eilen illalla taas supisteli ihan mukavasti, mutta sinne jäi. Pitäis varmaan kehitellä joku uus projekti tähän, mikä veis ajatukset pois tosta synnytyksestä. Nyt kun sain tehtyä vaippoja sen verran ku etukäteen uskallan tehdä, niin päähän ei mahdu muuta ku synnytys. Mutta hienostihan oon jaksanut odottaa näinkin kauan, ihan hyvä saavutus multa. Pieni kärsimättömyys tässä loppuvaiheessa siis sallittakoon [:)]

Jospa leipois pakkasen täyteen pullaa. Oh, ja karjalanpiirakoita!

Sehän tässä onkin niin tuskastuttavaa, kun ei oikein ole todellakaan mitään varmaa merkkiä siitä, että vauva tosiaan syntyy. Voimakkaat supistukset kyllä, mutta kun viimeksikin ne tulivat noin kaksi tuntia ennen kuin tuo oli ulkona ja sitä edellisessä synnytyksessä oikeat kipeät supistelut kestivät sen puoli tuntia ennen ponnistusvaihetta. Silloinkin kun olisin ollut kotona ja odotellut lähtöhetkeä...

Taas hirvittää olla täällä noiden nuorimpien kanssa kolmisin, isäntä vaihteeksi TAAS Visuvedellä - tänään onneksi viimeinen kerta tällä erää tuolla suunnalla. JA nelkun syntymäviikot täynnä ja tietenkin jatkuvaa epämääräistä vuotoa ja supisteluja... mutta tuskinpa tässä tälläkään kertaa lähtöä tulee - tämä viides lapsi on se, josta vihdoin saan lähetteen yliaikakontrolliin! Kunhan vain ensin vielä viisi viikkoa elelen näiden supistelujen ja muiden ihme tuntemusten kanssa. Kyllähän tuo mieskin nyt tietää ja tajuaa, että tässä oikeasti ollaan niillä viikoilla, että koska tahansa voi tulla lähtö ja ei tuo onneksi enää ennen tammikuuta ole minnekään vähänkään kauemmas menossa. Onneksi tuo yksi homma kuitenkin ilmeisesti saa pisteensä ennen vauvan syntymää (mikäli minun ei lähitunteina tarvitse kiitää.)

Asiasta kukkaruukkuun [:D] Mites meinaatteko kysellä kun olette synnyttäneiden osastolla vierustoverilta että hei ootko vau.fissä keskusteluissa ollut? [:D] Rupesin vaan miettiin että kun esim mun kans taysiin on menossa ihan jumalaton määrä ihmisiä täältä ja kaikki melkoisen samaan aikaan kun on joulukuisista kyse, niin mietin että kehtaisko siinä esitellä ittensä että moro, Ang1 keskusteluista päivää[:D] Voi vitja että mä haluaisin niin jonkun teistä kaverikseni! Vaikka kaikki [:D] Aatelkaa ny joku tättärä siinä vieressä, vähän parempi kuin joku ihan täysin tuntematon. (Näin mä kato jo mielestäni muka teidät kaikki niin tunnen.. [:D])

Mä kans ihmettelin sielä synnytystapa-arvion ultrassa kun lääkäri sano vaavin selän olevan oikeelle ja jalkojen vasemmalle kyljelle, kun kuitenkin 98 % liikkeistä tuntuu oikeella kyljellä. Aina neuvolassakin Th tuumannu et selkä vasemmalla, jalat oikeella. Ja kuitenki Lääkäri-setä sano et hyvin on kiinnittyny. Ota näistä nyt sit selvää... [8|]
Harjotussupparit senkun lisääntyy, ja huomannu parin viime viikon aikana että suoli toimii paremmin kun about ikinä ennen. Aina taistellu laiskan vatsan kanssa ni nyt meinaa olla vähän ihmeessä kun se toimii "niinkun sen kuuluukin". Paineen tunnetta on päivittäin vaihtelevasti, ja närästystä siihen malliin et Renniellä sai heittää ves'lintua ja ottaa Gavisconit käyttöön. Viime yön nukunkin sit paremmin kun pitkään aikaan Gavisconin voimalla, en heränny närästykseen kertaakaan, vessaankin vaan kerran. Rennietä käyttäes heräili yöllä ihan miten sattuu ihan hirveeseen närimiseen ja isäntäkin jo alko ihmetteleen kun napsin sitä välillä niinkun karkkia. Kysykin jo et eiks niis ole joku rajotus et kauanko saa yhtäjaksosesti käyttää ja paljonko päivässä... [8|][:'(]
Saas nähä mikä olo on iltapäivällä/illalla, kun joudun tästä lähtee uunipuiden hakuun. Isäntä töissä ja pakko lämmittää kun jopa mua meinaa paleltaa tään lämpöpatterinikin kanssa. Voi olla että paikat huutaa leipää, ja kun ihan yks-kaks kopallista ei taas tule riittämään... [&:]

Ang1, oot niin söpö! [:D]

Mä ainakin olen sen verran puheliasta sorttia, että jos vieruskaveri yhtään juttelee, niin varmaan tulee keskustelupalstakin otettua puheenaiheeksi.

Ne, jotka ovat tuonne Facebookin ryhmään liittyneet muistaa kyllä nimeltäkin. Mulla on lisäksi hyvä kasvomuisti, joten jos on tunnistettava valokuva profiilissa, niin tunnen varmasti, jos samassa huoneessa ollaan.

Sen mä vaan sanon että jos käy mäihä että pääsen tättärän kans samaan huoneeseen niin vähänkö mä kyselen kaiken mahdollisen mikä tulee mieleen ja kirjoitan ylös [:D]
Mulla on yks toinenkin kaveri jolla on nyt jo viisi lasta, kaikki jo isoja nuorin taitaa olla joku yli 10v., niin häneltäkin kyselen aina tilaisuuden tullen vinkkejä. Ja voi vitsi mitä vinkkejä on tullutkin, ei niitä tod mistään kirjoista tai neuvolasta kuule. Ne on niitä mitkä oppii käytännössä.
Pajunkissa mä olen kuulostellutkin tässä kuukausien aikana että oot tosiaan puhelias, samoin minä! Meidän jutuista ei paljon loppua tulis osastolla[:D]
Ei vaan, ei sitä tiedä kuinka naatti on tai tunteitten vallassa, sillon ei varmaan hirveesti jutteluta.

Bluerose mahtavaa! [:)]

Bluerose: se on positiivista, että toisilla on rohkeutta tulla kaapista jo noin nuorena. Toiset kärvistelee siellä koko ikänsä. [:D] Joo, hekoheko...

Onnea, piti siis toivotella! [:)]

Ja Ang1...[;)][:D]

Mulla on vauveli kans kyljellään. Peppu tuntuu vasemmalla puolella ja sitten se monottaa mua oikeaan kylkeen välillä oikein kunnolla. Eilen neuvola sanoi, ettei ole kiinnittynyt, mut eikös se toisilla saata kiinnittyä vasta synnytyksessä? ja meillähän tässä nyt on aikaa vielä monta viikkoa.. kunhan ei pyöräytä itteensä enää perätilaan. 

Bluerose: Ihanaa, onnea! [:)] (Ja Pajunkissan kommentti tähän asiaan: [:D][:D][:D][:D])

Ja Ang1 ja Pajunkissa ja tättärä ja kaikki muutki taysiin menijät: Vähänkö välillä harmittaa, ettei ite asu siellä taysin suunnilla, kun just ois kiva, jos sattuis samaan aikaan synnärille jonkun kanssa täältä palstalta [;)] Vaikka eihän sitä tosiaan tiedä, mimmosissa oloissa sitä sit siellä osastolla on...

Ja Pajunkissa: mä tohon toiseen keskusteluun jo kerroinki leipomisistani, pakkaseen on menossa vaikka mitä pullaa, kun vaan jaksaa seistä uunin edessä tarpeeks kauan! [:D]

Bluerose: Tosi hienoja uutisia. Saat sitten aikanaan kertoa pojalle, että vietti ensimmäiset päivänsä siivouskaapissa... Niin tuo meidän keskonen aina kuvailee alkutaivaltaan: "Ei ollut enää vapaita keskoskaappeja, joten mut pantiin siivouskaappiin ja siellä olin ensimmäiset pari viikkoa..."

Hmmm... noista neuvoista, mitähän olisin tässä vuosien varrella oikeasti oppinut - ainakin sen, että lapsilta voi odottaa ihan mitä tahansa ja se, mikä edellisen vauvan kohdalla on havaittu toimivaksi joutaa seuraavan kohdalla romukoppaan.

En varmaan ota keskustelupalstaa sairaalassa esiin, mutta jos joku teistä sattuu samaan huoneeseen niin luultavasti kyllä tunnistatte kuten jo tuplat2010, joka edellisellä reissulla sattui samaan huoneeseen. Jos ei muusta niin läppärin näpyttelystä vauvan nukkuessa. Ja tuosta terroristilaumasta, joka varmaan heti synnytyksen jäleisenä päivänä tulee käymään. Jos vähänkin tulee suuta avattua, niin varmaan aika äkkiä paljastun, samat ne jutut ja kokemukset ovat puheissa kuin täälläkin.

Ihania uutisia Bluerose!! [:)]
Voi että oiskin kyl kiva jos joku palstalta tuttu sattuis huonekaveriks, varsinkin kun tuolla ei Mks:ssa ole yksityis- tai perhehuoneita ollenkaan. Samalla osastolla on naistentautien ja synnärin "potilaat". Mut ehkäpä sattuis taas yhtä hyvä tuuri kun toissa kesänä sielä maatessani, meit oli kolme siin huonees, ja huumori kävi niin hyvin yksiin kun olla voi [:)] Toinen näistä kavereista oli tullu leikkaukseen, jossa häneltä poistettiin mahasta lapsen pään kokonen kysta, vai oliko vielä isompikin, mutta joka tapauksessa hän oli meistä se pahin herjan heittäjä, josta joutu ite sit pahiten kärsimään kun yritti olla nauramatta, mutta hihityksen ja tyrskinnän lomasta kuulu vaan et ei saa naurattaa [:D][:D]

Mulla näköjään tökkii tämä kone jotenki tai sitten palsta.. Kirjotin ihan erillisen kommentin tonne väliin, kun oli jääny näkemättä varmaan viimeset 10 viestiä tosta välistä [:D] Sori vaan!

Heh, sä olit oikeessa Ang1! "Joku" meistä oli jakautunut, niin kuin tuntemuksesi kertoi. [:D]

Jiu: ehtikö miehesi synnytykseen?

Nyt on vähän huoli pinnassa tässä osoitteessa. Neuvolan th soitti eilen iltapäivällä. Aamulla olimme käyneet. Hän sanoi, että aamuinen virtsanäyte ei ollutkaan ollut ihan ok. Proteiinit oli olleet plussaan päin. Hän sanoi, että mun on annettava mahdollisimman pian PLV näyte, eli 4 h rakossa ollut näyte. Mulla on kaikki muut raskausmyrkytyksen oireet olleet jo pitkään paitsi proteiinit ja verenpaine. Siksi tähän tartuttiin nyt aktiivisesti. Jos mulla taas on vti niin, se voisi selittää proteiinit. Nyt sitten oli rankka yö, kun piti saada tuo 4 h pidätys onnistumaan. Koko yön stressasin asiaa. En voinut hakea purkkiakaan etukäteen kun sain tiedon liian myöhään. 3 h pidätyksen jälkeen lähdin jalat ristissä ajamaan labraan ja siellä sitten kärvistelin vielä hetken. Täytyy nyt toivoa, että asia selviäisi - oli mikä oli. Mutta kyllä alkoi hieman huoli nousta, jos nyt vielä raskausmyrkytyskin nostaa päänsä.

Takaisin